Ihka uusi lähinnä tv-käyttöön tarkoitettu Mini (lumileopardilla) kaipailisi seurakseen ulkoista (FW800?) kovalevyä. Tilaa pitäisi löytyä teran verran, ja hiljainenkin saisi olla.
Olisi myös erittäin kiva jos levy menisi nukkumaan silloin kuin Minikin, ja heräilisi langattomassa kotiverkossa tarvittaessa, ilman että tarvii virtanappeja käydä painelemassa tai piuhoja irroitella.
Western Digital MyBook Studio Edition 1TB kuulostaisi /näyttäisi muuten ihan hyvältä, mutta miten lienee sen kanssa nukkumisen laita? Ulkonäkö sinällään ei oo tärkeää, oven taakse se kuitenkin menisi piiloon.
Löytyisikö siis kokemuksia tai suosituksia?
Kovo Minin kaveriksi?
Keskustelua Mac-yhteensopivista laitteista
5 viestiä
• Sivu 1/1
-
Kovo Minin kaveriksi?
Viesti Kirjoittaja elsanto »
-
Re: Kovo Minin kaveriksi?
Viesti Kirjoittaja Matti Niemelä »
Itse juuri tämän hommasin omaan e09 Miniin. Nukkumisasiaa en voi kommentoida, koska en näe mitään syytä nukuttaa 15W idlenä virtaa kuluttavaa konetta. (Jos ongelma on siis sen kanssa ettei kovo herää Minin herättyä unilta.)elsanto kirjoitti:Western Digital MyBook Studio Edition 1TB kuulostaisi /näyttäisi muuten ihan hyvältä, mutta miten lienee sen kanssa nukkumisen laita?
Itse kovo siis toki on unessa aina kun sitä ei käytetä. Olen huomannut että lisäämällä koko kovon System Prefs -> Spotlight -> Privacy -listalle kovo ei herää koskaan itsestään hereille, kun ei millään softalla ole sinne itsestään mitään asiaa.
Itse olen ollut suuresti tyytyväinen. Gigalanin kautta kun kopioin tuolta kamaa (FW800:ssa) MBP:lle, tulee sieltä kamaa noin 75 Mt/s edestä, eli kohtuullista haipakkaa. Minin omalta 7200rpm levyltä ei tule kun 45-50 Mt/s.
Karsee läjä kaikkee roinaa.
-
Viesti Kirjoittaja tjm »
Itselläni ei ole ollut ongelmia nukkumisen suhteen niiden (merkistä riippumattomien) FW-liitäntäisten levyjen/levykoteloiden kanssa joita on tullut käytettyä. Olettaisin, ettei WD tee tässä poikkeusta.elsanto kirjoitti:Western Digital MyBook Studio Edition 1TB kuulostaisi /näyttäisi muuten ihan hyvältä, mutta miten lienee sen kanssa nukkumisen laita? Ulkonäkö sinällään ei oo tärkeää, oven taakse se kuitenkin menisi piiloon.
Löytyisikö siis kokemuksia tai suosituksia?
Harkitsin taannoin tuota samaa WD MyBook Studiota, mutta päädyin lopulta Buffalo Linkstation Pro LS-XHL NAS:iin eikä kyllä ole kaduttanut pätkääkään. Hintaa toki tuli n. 50e lisää, mutta käyttötarkoitukset/-mahdollisuudet ovat samalla monipuolisemmat. Periaatteessa helppokäyttöinen, mutta jonkin verran pitää nähdä ainakin alussa vaivaa purkin hallinnoinnin suhteen, joten jos homman on tarkoitus toimia ns. paketista, niin WD:n kanssa pääsee helpommalla.
MBP 15" 2.4GHz i7 8GB 120GB SSD (ForceGT)
Mac mini 2.26GHz C2D 4GB + EyeTV 610
Mac mini 2.26GHz C2D 4GB + EyeTV 610
-
Viesti Kirjoittaja Mr. Hyde »
Kehottaisin ainakin välttämään iomegan minimax levyjä. Mulla on ollut jatkuvasti ongelmia sen mounttaamisen kanssa. Kotelo on sinänsä hieno, minin mallinen ja sisältää usb hubin. Kohtalaisen hiljainenkin se on. Jotkut käyttäjät on raportoineet maailmalla myös ylikuumenemisista.
-
Viesti Kirjoittaja rantom »
Täältä löytyy kanssa WD MyBook Studio Edition II 1 Tb ja hyvin toimii. Kovalevyt tosiaan hyppi esille välillä vähän liikaa mutta tuo ongelma ratkesi joko laittamalla ihan Eject (jolloin kovalevy ei ole koneessa siis kinni) mutta otin käyttöön paremman ratkaisun, reitittimeen liittämisen. Reititin ei ikinä herätä kovalevyä ellei sitä tarvita (Apple AirPort Extreme) joten kovalevy on ja pysyy hiljaa.Matti Niemelä kirjoitti:Itse juuri tämän hommasin omaan e09 Miniin. Nukkumisasiaa en voi kommentoida, koska en näe mitään syytä nukuttaa 15W idlenä virtaa kuluttavaa konetta. (Jos ongelma on siis sen kanssa ettei kovo herää Minin herättyä unilta.)elsanto kirjoitti:Western Digital MyBook Studio Edition 1TB kuulostaisi /näyttäisi muuten ihan hyvältä, mutta miten lienee sen kanssa nukkumisen laita?
Itse kovo siis toki on unessa aina kun sitä ei käytetä. Olen huomannut että lisäämällä koko kovon System Prefs -> Spotlight -> Privacy -listalle kovo ei herää koskaan itsestään hereille, kun ei millään softalla ole sinne itsestään mitään asiaa.
Itse olen ollut suuresti tyytyväinen. Gigalanin kautta kun kopioin tuolta kamaa (FW800:ssa) MBP:lle, tulee sieltä kamaa noin 75 Mt/s edestä, eli kohtuullista haipakkaa. Minin omalta 7200rpm levyltä ei tule kun 45-50 Mt/s.

Samaa mallia on siis kaksi kappaletta. Tuo Matin neuvo voisi toimia jopa Snow Leopardissa, Leopardissa en saanut sitä toimimaan.
5 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Yleiskeskustelu laitteista”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka