Todellakin. 90 luvulla hakkasin paljonkin pro trackereita ja scream trackereita jne...yms. kunnes tuli yx virus ja tuhosi kaiken mun materiaalin....
Nyt talvella hankin Logic studion ja ajattelin sitä apuna käyttäen alkaa äänirääkkäämään videoitani mitä editoilen...
Ongelmani on varmaan erittäin yksinkertainen... mutta kuten videoeditoidessani olen huomannut usein että yksinkertainen on loppujen lopuksi sitä oivaltamattomalle erittäin vaikea ja aikaa vievä ellei hoksaa sitä pientä jujua millä sen pyhän yksinkertaisuuden saa toimimaan.
Eli yksinkertaisesti. Teen ultrabeatilla runpusession. Miten saan sen aikajanalle jatkokäsittelyä varten. Pianosessiot jne kyllä onnistuu sinne saamaan mutta rumpuja ei.
Itselleni helponpi tapa käsitellä ongelmaa on lähestyä sitä videotouhujen kautta. Eli kun laitan eri raidoille videon pätkiä niin ne näkyvät siellä ääniraitoineen kuvineen päivineen. Nyt musiikkipuolella on niin etten saa sitä äänisamplea minkä ultrabeatilla kehitin sinne tallenneltua mitenkään ns. omalle ääniraidallensa. Pauke kyllä kuuluu mutta mitään ei näy. Ja kun mitään ei näy niin sitä ei voi leikellä tai tehdä sille mitään hauskoja efektejä...
Jos joku hokas mitä tarkoitan niin voisko heittää sellaisen hyvin yksinkertaisen rautalankaversion siitä miten saan sen rumputsetin aikarainalle. Ohjekirjoja olen yrittänyt päntätä mutta on tainnut pyyhkäistä jokin ohi jossain vaiheessa. Googlettanut olen ns. opasvideoita kaikenmaailman virityksille mutta tätä pyhintä yksinkertaisuutta en vielä ole löytänyt.
ööö...
![Nörde [8-|]](./images/smilies/49_49.gif)