”Tyhmät kysymykset” Mac-ongelmista 3
-
Re: "Tyhmät" kysymykset 3
Viesti Kirjoittaja pzq »
Hävettää kysyä mutta nyt on pakko. Kysymys on siis tyhmä. Käyttäjä.... päättäkää itse.
Kombinaatio on siis tämä: G5+pc-näppis.
Miten saan cd-luukun auki? Restart luukun aukaisuun tuntuu turhan vistaselta tavalta.
-
Viesti Kirjoittaja Pis »
Mene kansioon /System/Library/CoreServices/Menu Extras/. Tuplaklikkaa eject.menu-tiedostoa. Yläpalkkiin ilmestyy eject-valikko.pzq kirjoitti:Hei viisaat.
Hävettää kysyä mutta nyt on pakko. Kysymys on siis tyhmä. Käyttäjä.... päättäkää itse.
Kombinaatio on siis tämä: G5+pc-näppis.
Miten saan cd-luukun auki? Restart luukun aukaisuun tuntuu turhan vistaselta tavalta.
-
Viesti Kirjoittaja pzq »
Mahtavaa. Kiitos. Helppoa kun lapsen teko. En ois kyllä osaanut ilman apua.Pis kirjoitti: Mene kansioon /System/Library/CoreServices/Menu Extras/. Tuplaklikkaa eject.menu-tiedostoa. Yläpalkkiin ilmestyy eject-valikko.
-
Viesti Kirjoittaja TheKraken »
-
Viesti Kirjoittaja skenewear »
Miten saan tälläisen skaalaus järjestyksen jokaiselle kansiolle tehtyä?
Tämä toimii nyt ainoastaan tässä minun ohjelma kansiossa.
-
Valitse haluamasi kansio, cmd-j ja sieltä "Järjestämisperuste" kohtaan jotain muuta kuin "Ei mitään" tai "kohdista ruudukkoon". Sillä pitäisi lähteä. Piti itsekin vähän testailla ja pähkäillä, että löysiskenewear kirjoitti:Näin uutena SL käyttäjänä kiinnostaa tämä http://screenr.com/hwN toiminto.

Niin ja perään tietty alhaalta "käytä oletusarvoina"-
-
Ei toiminnut, kun skaalaan ikkunaa niin noi kuvakkeet eivät seuraa sitä järjestystä??TheKraken kirjoitti:Valitse haluamasi kansio, cmd-j ja sieltä "Järjestämisperuste" kohtaan jotain muuta kuin "Ei mitään" tai "kohdista ruudukkoon". Sillä pitäisi lähteä. Piti itsekin vähän testailla ja pähkäillä, että löysiskenewear kirjoitti:Näin uutena SL käyttäjänä kiinnostaa tämä http://screenr.com/hwN toiminto.
http://screenr.com/record/post
-
Viesti Kirjoittaja ER »
"killall Dock" korjasi tuon. Lieneekö jokin käyttiksen bugi, joka jättää väärän ikonin jostakin syystä.ER kirjoitti:Minulla on Dockissa Ohjelmat-kansion alias/kansiolinkki/ikoni/whatever ja siinä olen huomannut, että joskus yksittäisen ohjelman ikoni voi olla harmaana ja päällä "pysäköintikieltomerkki". Tämä ei riipu siitä onko ko. ohjelma käynnissä vai ei. Ohjelma käynnistyy tuollaisesta kuvakkeesta normaalisti. Tätä harmautta on ollut ohimenevästi ainakin parilla-kolmella eri ohjelmalla, tällä hetkellä sellaisena on Google Earth.
Mikä lienee moisen ihmeen merkitys ja tarkoitus? Leo 10.5.8.
-
Viesti Kirjoittaja Machist »
Minulla tekee tuon joka kerta kun asennan uuden ohjelman ja en ole vielä käynnistänyt sitä.ER kirjoitti:"killall Dock" korjasi tuon. Lieneekö jokin käyttiksen bugi, joka jättää väärän ikonin jostakin syystä.ER kirjoitti:Minulla on Dockissa Ohjelmat-kansion alias/kansiolinkki/ikoni/whatever ja siinä olen huomannut, että joskus yksittäisen ohjelman ikoni voi olla harmaana ja päällä "pysäköintikieltomerkki". Tämä ei riipu siitä onko ko. ohjelma käynnissä vai ei. Ohjelma käynnistyy tuollaisesta kuvakkeesta normaalisti. Tätä harmautta on ollut ohimenevästi ainakin parilla-kolmella eri ohjelmalla, tällä hetkellä sellaisena on Google Earth.
Mikä lienee moisen ihmeen merkitys ja tarkoitus? Leo 10.5.8.
Ohjelman käynnistyksen jälkeen ikoni tulee näkyviin.
-
Sitten en osaa sanoa. Mulla siis ei toimi missään kansiossa, mutta jos tuolta säädän asetukset noin, niin sitten pelittää.skenewear kirjoitti:Ei toiminnut, kun skaalaan ikkunaa niin noi kuvakkeet eivät seuraa sitä järjestystä??TheKraken kirjoitti:Valitse haluamasi kansio, cmd-j ja sieltä "Järjestämisperuste" kohtaan jotain muuta kuin "Ei mitään" tai "kohdista ruudukkoon". Sillä pitäisi lähteä. Piti itsekin vähän testailla ja pähkäillä, että löysiskenewear kirjoitti:Näin uutena SL käyttäjänä kiinnostaa tämä http://screenr.com/hwN toiminto.
-
Viesti Kirjoittaja ER »
Ovat saattaneet tosiaan ilmestyä kun olen päivittänyt softaa uudemmaksi, mutta eivät välttämättä häviä ohjelmaa käynnistettäessä, kuten ei nytkään tämän GE:n tapauksessa. Toisessa koneessa taitaa olla ClamXAv samassa jamassa par'aikaa. Kummaa.Machist kirjoitti: Minulla tekee tuon joka kerta kun asennan uuden ohjelman ja en ole vielä käynnistänyt sitä.
Ohjelman käynnistyksen jälkeen ikoni tulee näkyviin.
-
Selvisi! Siihen "Järjestämisperuste" tulee "Laji"TheKraken kirjoitti:Sitten en osaa sanoa. Mulla siis ei toimi missään kansiossa, mutta jos tuolta säädän asetukset noin, niin sitten pelittää.skenewear kirjoitti:Ei toiminnut, kun skaalaan ikkunaa niin noi kuvakkeet eivät seuraa sitä järjestystä??TheKraken kirjoitti:Valitse haluamasi kansio, cmd-j ja sieltä "Järjestämisperuste" kohtaan jotain muuta kuin "Ei mitään" tai "kohdista ruudukkoon". Sillä pitäisi lähteä. Piti itsekin vähän testailla ja pähkäillä, että löysiskenewear kirjoitti:Näin uutena SL käyttäjänä kiinnostaa tämä http://screenr.com/hwN toiminto.
-
Outoa. Mulla toimii siinä kyllä ihan kaikki nimestä lähtien.skenewear kirjoitti:Selvisi! Siihen "Järjestämisperuste" tulee "Laji"
-
"Tyhmät" kysymykset 3
Viesti Kirjoittaja ronin »
- Mitä hyötyä?
- Mitä haittaa?
Kiitps vastauksista jo etukäteen. =)
-
Viesti Kirjoittaja kallekilponen »
+ Kone nopeutu ja vakautuu, ja esim tulostimien asennus helpottuu (kunhan omalle tulostimelle on SL ajurit saatavilla) ja tulee kaikenlaista pientä mutta kätevää parannusta.ronin kirjoitti:Onko mitään hyötyä päivittää "white" 2,4 Macbookin leopardi lumi leohon..?
- Mitä hyötyä?
- Mitä haittaa?
Kiitps vastauksista jo etukäteen. =)
- Jos kaikkia ohjelmia, ajureita ja lisäpalikoita ei ole ensin päivittänyt SL yhteensopiviksi voi tulla jos jonkinlaista ongelmaa. Kannattaa siis varmistaa, että kaikki on ajan tasalla.
-
Re: Ohjelmat pysymään halutussa järjestyksessä?
Viesti Kirjoittaja Miklu »
Palaan tähän vielä. Mistähän johtuu, että ohjelmat-kansion järjestys kyllä pysyy MacBookissa, mutta tässä pöydällä lojuvassa iMacissä kansiossa olevien ohjelmien järjestys muuttuu aina uudelleen käynnistyksen yhteydessä? Aiemmin tätä "ongelmaa" ei ollut tässä iMacissäkään, mutta (mielestäni) jonkun päivityksen myötä alkoi tekemään tuota, ettei enää muista tuota kansion järjestystä sammuttamisen jälkeen. Hieman ärsyttävää.TheKraken kirjoitti:Finderia nyt ei ihan tuohon hommaan ole tarkoitettu, mutta kyllä sen periaatteessa pitäisi se järjestys silti muistaa.Miklu kirjoitti:Miten saan Ohjelmat-kansiossa olevat ohjelmat pysymään siinä järjestyksessä, johon olen ne raahaillut itse? Olen aina välillä järjestellyt Ohjelmat kansiossa olevia ohjelmia (kuvakkeita) itselleni loogiseen järjestykseen. Kuitenkin aina uudelleenkäynnistyksen yhteydessä tuo laittamani järjestys menee sekaisin ja joudun tekemään homman uudestaan. Tai sitten joudun tyytymään johonkin kuudesta vaihtoehdosta, jonka mukaan Finderissa voi järjestää kuvakkeet. Onko mitään keinoa saada nuo kuvakkeet pysymään siinä järjestyksessä, johon ne käsipelillä siirtelen?
Itse suosittelisin kuitenkin, että opettelet käynnistämään softat esim. Spotlightin avulla tai sitten järjestelet ne vaikkapa Stackseihin tuohon Dockiin.
-
Viesti Kirjoittaja Salmister »
Haluan että ohjelman ikkunan saa pienennettyä dockiin, kun ikkunan yläpalkkiin tuplaklikkaa.
Mikä täppä pitää valita ja mistä?
Kiitos.
Lainemies
-
Viesti Kirjoittaja pnp »
Järjestelmäasetukset->Ulkoasu->Pienennä ikkuna kaksoisosoittamalla otsikkopalkkiaSalmister kirjoitti:Tyhmääkin tyhmempi, mutta laitetaan.
Haluan että ohjelman ikkunan saa pienennettyä dockiin, kun ikkunan yläpalkkiin tuplaklikkaa.
Mikä täppä pitää valita ja mistä?
Kiitos.
Mac Studio M1 Max 32Gb
-
Viesti Kirjoittaja Salmister »
Lainemies
-
Viesti Kirjoittaja läppärimies »
kaksi pikku ongelmaa.
ostin ystävältä käytettynä mackbookin. kaikki on muuten hyvin, kone toimii kuten pitääkin mutta en onnistu tyhjentämään firefoxin sivumuistia. eli vaikka menenkin asetuksiin ja tyhjennän sieltä kaikki, sinne jää edelleen joku tiedosto jossa on ilmeisesti edellisestä koneesta siirretyt tiedot / tiedosto. mistä nuo firefoxin sivumuistin tiedostot löytyy jotta voin poistaa ne manuaalisesti?
toinen ongelma on mail-ohjelmassa. eli ohjelma tyrkyttää edellisen omistajan nimeä kun käynnistän ohjeman. käsittääkseni ohjelma ei ole vielä ollut käytössä kertaakaan ja tuo nimi on annettu käyttöjärjestelmän asennuksen yhteydessä. miten saan poistettua tuon tiedoston / edellisen käyttäjän tiedot?
olemme yhdessä yrittäneet ratkoa ongelmaa mutta hankalaksi menee kun kummankin kokemus koneista rajoittuu lähinnä netin selaamiseen ja musiikin kuunteluun.
-
Luo uusi käyttäjä omilla tiedoillasi (huom. tee siitä ylläpitäjä) ja sen jälkeen poista se vanha käyttäjä. Johan loppuu kaikkien vanhan käyttäjän tietojen kummittelu.
-
Viesti Kirjoittaja pzq »
Ei mulla ainakaan avaa...TheKraken kirjoitti:Ja eikös F12 pohjassa myöskin sen luukun avaa vai onko asiaan tullut sitten Pantterin jälkeen muutosta?
-
Viesti Kirjoittaja läppärimies »
niinpä tietenkin. mitenkäs tuo ongelma firefoxin kanssa? bookmarkit ja kaikki asetukset lisäohjelmineen on juuri kuten pitääkin mutta nuo muistissa olevat sivut hämää, tai lähinnä se että en pääse niistä eroon.TheKraken kirjoitti:Tuohon on yksi todella simppeli ratkaisu:
Luo uusi käyttäjä omilla tiedoillasi (huom. tee siitä ylläpitäjä) ja sen jälkeen poista se vanha käyttäjä. Johan loppuu kaikkien vanhan käyttäjän tietojen kummittelu.
-
Viesti Kirjoittaja ER »
En tiedä miksi et ole saanut niitä pois, mutta eiköhän tuokin ongelma korjaudu sillä uudella tunnuksella. Moni tosin asentaisi käytettynä hankittuun koneeseen käyttöjärjestelmän uusiksi puhtaalta pöydältä.läppärimies kirjoitti:niinpä tietenkin. mitenkäs tuo ongelma firefoxin kanssa? bookmarkit ja kaikki asetukset lisäohjelmineen on juuri kuten pitääkin mutta nuo muistissa olevat sivut hämää, tai lähinnä se että en pääse niistä eroon.
-
Viesti Kirjoittaja magezu »
mitäs eroa on näillä ja mistä sen tunnistaa (iBook G4 1.2/1.33GHz (Late 2004) - iBook G4 1.0/1.2GHz (Early 2004) ?
iMac 27" mid2010 i7-8gb-ssd 120gb-1t, 10.9
Core i3 - Asus - 16gb 1333 ram - GeForce GTX 280 - 10.9 Mavericks
Palaa sivulle “Ongelmia Macin kanssa?”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka