Wordista Mac:iin?
-
Wordista Mac:iin?
Viesti Kirjoittaja Cresenth »
-
Re: Wordista mac:iin?
Viesti Kirjoittaja musamäkki »
-
Re: Wordista Mac:iin?
Viesti Kirjoittaja TheKraken »
Ihan perus-Word-dokumentteja OS X osaa avata ihan suoraankin mukana tulevalla yllättävän monipuolisella perustekstieditorillaan eli TeXturilla. Mutta jos on jotain taulukoita yms. jotain oudompia muotoiluja, niin ne tuppaavat kyllä vähän leviämään käsiin, tosin sisällön saa kyllä tulkittua yleensä.
-
Viesti Kirjoittaja DanielCK »
Keynoten mainioudesta olen samaa mieltä, vaikka en nyt ihan tiedä hakkaako se PowerPointtia noin kovin numeroin, ainakaan jos verrataan iWorkia ja Officen Windows-versiota. Mutta kyllä sillä nopeammin saa tosi hienoja esityksiä. Paljolti riippuu käyttötarpeesta, riittääkö iWork vai ei. Itse olen sitä käyttänyt 1,5 vuotta, ja on alkanut pikkuhiljaa tuntua että pitäisi tuo MS Office hankkia. Numbers ei ole Exceliin verrattuna kovinkaan vakavasti otettava, ja on jotenkin kankea. Mutta sillä saanee helpommin tehtyä tyylikkäitä raportteja, jos ei tarvi kovinkaan monimutkaisia laskentaominaisuuksia. Pagesilla saa kyllä tyylikkään näköistä jälkeä, mutta juurikin se ettei se osaa käsitellä suoraan Word-tiedostoja (vaan importtaa/eksporttaa) tekee siitä vähän epäkelvon jos tarvii porukalla käsitellä samoja asiakirjoja.TheKraken kirjoitti:Ilman Office-pakettiakin pärjää. Apple myy omaa varsin mainiota iWork-softaa (esim. Keynote hakkaa Powerpointin 6-0)
HP Compaq nx7000 centrino laptop (2003) & Ubuntu Linux
iPad 2 16 GB + 3G, iPhone 4 32 GB
http://danielkoskinen.com
-
No tätä varten on ehdottomasti jopa sitä Officeakin parempi ratkaisu Google Docs tai vastaava systeemi, johon kaikki pääsee helposti käsiksi ja jossa on samassa versionhallinta.DanielCK kirjoitti:Pagesilla saa kyllä tyylikkään näköistä jälkeä, mutta juurikin se ettei se osaa käsitellä suoraan Word-tiedostoja (vaan importtaa/eksporttaa) tekee siitä vähän epäkelvon jos tarvii porukalla käsitellä samoja asiakirjoja.
Mutta hyviä pointteja tuossa kyllä. Numbers ei ihan kaikkeen taivu mihin Excel (ja olen pari kaavaa huomannut jotka toimii eri tavalla excelissä ja numbersissä mm. TIME), mutta hyvin olen sillä kyllä pärjännyt.
-
Viesti Kirjoittaja DanielCK »
Aivan totta, siihen se on näppärä. Google Docs ei vaan ole aina vaihtoehto - jos toimii jonkun organisaation kanssa joka käyttää MS Officea. Monet eivät myöskään kelpuuta Google Docsia siksi, että se on web-pohjainen.TheKraken kirjoitti:No tätä varten on ehdottomasti jopa sitä Officeakin parempi ratkaisu Google Docs tai vastaava systeemi, johon kaikki pääsee helposti käsiksi ja jossa on samassa versionhallinta.DanielCK kirjoitti:Pagesilla saa kyllä tyylikkään näköistä jälkeä, mutta juurikin se ettei se osaa käsitellä suoraan Word-tiedostoja (vaan importtaa/eksporttaa) tekee siitä vähän epäkelvon jos tarvii porukalla käsitellä samoja asiakirjoja.
HP Compaq nx7000 centrino laptop (2003) & Ubuntu Linux
iPad 2 16 GB + 3G, iPhone 4 32 GB
http://danielkoskinen.com
-
Viesti Kirjoittaja kuda »
Voit työstää mutta 100% yhteensopivuutta ei ole edes MS:n Windows ja OS X versioiden välillä. Mikäli käytät ohjelmien kehittyneempiä ominaisuuksia kannattaa epäyhteensopivuudet selvittää etukäteen.Cresenth kirjoitti:Olen ostamassa uutta tietsikkaa ja tunnen syvää kiinnostusta omppua kohtaan, hinta niissä tietty on kova. Tyhjällä pöydälläni on nyt ainoataan hiiri mattoineen ja ulkoinen kiintolevy, joka sisältää XP windows 6 wordin ja exelin kautta tehtyjä doceja. Voiko näitä koskaan työstää macissa, tarvitaanko siirtoon jotain tulkkiohjelmaa, ostanko win7?
Windowsia voi kyllä ajaa myös Macissa, BootCampilla jolloin kone boottaa Windowsiin tai stten virtuaalikoneessa. Itse ajan virtuaalikoneessa XP:tä. Vistaa en laittaisi sen raskauden johdosta, enkä osta windows seiskaakaan koska pyöritän tuolla vain paria softaa, enkä tarvitse edes nettiä tuolla puolella.
-
Viesti Kirjoittaja Aaaron »
-
Toki on, mutta jos on tarkoitus ryhmässä kasata joku dokkari, niin sillä on hyvä lyödä leipätekstit kasaan ja sitten nakittaa joku kasaamaan finaalidokkari jollain "oikealla" ohjelmalla.Aaaron kirjoitti:Google Docsia ei oikeasti voi verrata samana päivänä iWorkiin tai mihinkään muuhun oikeaan softaan. Niillä on niin järkyttävän suuri ero ominaisuuksissa ja käytettävyydessä Googlen tappioksi.
-
Viesti Kirjoittaja arisel »
En oikein ymmärrä miksi kukaan laittaisi omia henkilökohtaisia dokumenttejaan verkkoon talteen firmalle, joka käyttäjäehdoissa latelee järjettömiä omistussääntöjä milloin tahansa - ja varaa oikeuden muuttaa sääntöjä milloin haluaa niistä käyttäjille tiedottamatta...DanielCK kirjoitti:Aivan totta, siihen se on näppärä. Google Docs ei vaan ole aina vaihtoehto - jos toimii jonkun organisaation kanssa joka käyttää MS Officea. Monet eivät myöskään kelpuuta Google Docsia siksi, että se on web-pohjainen.TheKraken kirjoitti:No tätä varten on ehdottomasti jopa sitä Officeakin parempi ratkaisu Google Docs tai vastaava systeemi, johon kaikki pääsee helposti käsiksi ja jossa on samassa versionhallinta.DanielCK kirjoitti:Pagesilla saa kyllä tyylikkään näköistä jälkeä, mutta juurikin se ettei se osaa käsitellä suoraan Word-tiedostoja (vaan importtaa/eksporttaa) tekee siitä vähän epäkelvon jos tarvii porukalla käsitellä samoja asiakirjoja.
![Pettynyt [:/]](./images/smilies/icon_eek.gif)
Tai yleensäkään en käsitä omien dokumenttien tallentamista verkkoon, minkä koen tallennustapana vielä epävarmempana kuin kovalevyn tai itse poltetut levyt, joiden pettäminen aiheuttaa vain tiedostojen häviämisen, mutta suojausjärjestelmän pettäminen voisi jakaa tiedostosi koko maailmalle...

Jonkunlaista ongelmaa word-dokumenttien kanssa on macciin tuotaessa ja päinvastoin, avokas tuskailee aina välillä oppilaitoksen systeemien kanssa, eivätkä jotkut vastaanottajat saa tekstejä auki, vaikka ne on lähetetty toivotulla tavalla. Olen harkinnut iWorkin tai Office for Mac -paketin hankkimista, muttamutta... Kun eivät windows-käyttäjätkään osaa aukoa toistensa dokumentteja, niin kannattaako maksaa ohjelmistopaketista, ja huomata etteivät ongelmat sitten kuitenkaan vähene...
Identiteettivarkaudet ovat yleistymässä, varmaankin tämä Poliisi selvitti Kotkan postivarkaudet tuore tapaus Kotkasta on huomattu; vaikka tuossa juuri ei kyseessä olekaan verkkotallennusongelma, niin kyllähän verkossa potentiaalisia tekijöitä on paljon enemmän kuin omalla asuinalueella.
-
En minäkään ymmärrä miksi kukaan kirjoittelee henkilökohtaisia viestejään tällaisille foorumeille ja jättää IP-osoitteitaan ja sähköpostiosoitteitaan kaiken maailman tietokantoihin. Puhumattakaan siitä, että säilyttää sähköpostejaan palvelimilla, joiden käyttöehtoja tuskin on edes jaksanut lukea läpiarisel kirjoitti:n oikein ymmärrä miksi kukaan laittaisi omia henkilökohtaisia dokumenttejaan verkkoon talteen firmalle, joka käyttäjäehdoissa latelee järjettömiä omistussääntöjä milloin tahansa - ja varaa oikeuden muuttaa sääntöjä milloin haluaa niistä käyttäjille tiedottamatta...

En minä kyllä mitään FBI:n salaisia dokumentteja Googlen huomiin uskoisi, mutta tuskinpa ne minun epämääräisistä muistiinpanoistani kovin kiinnostuvat. Jotka eivät sisällä mitään erikoista tai sen henkilökohtaisempaa.
-
Viesti Kirjoittaja jomppa »
Itse olen samoilla linjoilla. Joku epämääräinen muistiinpano Google Docsissa on lopulta paljon viattomampi tapaus kuin vaikkapa n+1 eri foorumikirjoittelut, lärvikirjat, sähköpostit ja muut. Postiakin on kuulemma avattu aina välillä.TheKraken kirjoitti: En minä kyllä mitään FBI:n salaisia dokumentteja Googlen huomiin uskoisi, mutta tuskinpa ne minun epämääräisistä muistiinpanoistani kovin kiinnostuvat. Jotka eivät sisällä mitään erikoista tai sen henkilökohtaisempaa.
6xiPod +iPhone 15 Pro
AppleTV
Apple Watch S10
-
Viesti Kirjoittaja Aperture »
Mac Book Pro 13,3", 2,9GHz Dual Core i7, 8Gt, 750Gt
WD My Book Studio Edition 1TB, WD My Passport Studio 320Gt & 500Gt, iPod 60Gt & 160Gt
-
Viesti Kirjoittaja Nemos »
-
Joo ja ei. Office 2008 on käyttöliittymältään reilusti parempi kuin 2007, mutta ei se siitä vielä hyvää tee. Nyt se sentäs pysyy jo pystyssä ja käynnissä, mutta varsinkin alkuaikoina Office 2008 oli lähinnä kirosana. Se oli intel-koneella reilusti emuloitua 2004-versiota hitaampi, oli buginen kuin kirppusirkus ja leikki usein kaatumatautista.Nemos kirjoitti:Office 2008 on selkeästi historian paras Office varsinkin Excelin osalta. Eivät ole kopioineet kaikkia hölmöyksiä tovereilta 2007-puolelta, mutta tuoneet hyödyllisiä uudistuksia.
Itse käytän openofficea excelin korvikkeena, mutta toisaalta taas aitoa powerpointtia.
6xiPod +iPhone 15 Pro
AppleTV
Apple Watch S10
-
WD My Book Studio Edition 1TB, WD My Passport Studio 320Gt & 500Gt, iPod 60Gt & 160Gt
-
Alkuaikojen hitausongelman ja bugit myönnät kai itsekin...Aperture kirjoitti:Jännä homma. Office 2008 paketti täälläkin käytössä ja voin sanoa että mitään kaatuiluongelmia ei ole ollut yhdenkään koneen kanssa. (MB, MBP, MBA, PRO)....
EDIT: Tämähän ei tietysti todista mitään, mutta kiinnostuneille: http://tinyurl.com/yj5jbo5
6xiPod +iPhone 15 Pro
AppleTV
Apple Watch S10
-
Kommenttini ei ollut mikään Mac hehkutus, - totesin vain että rinnakkain molemmissa ympäristöissä (Win - Mac) ongelmat ovat minulla olleet siellä Win ympäristön puolella.jomppa kirjoitti: Alkuaikojen hitausongelman ja bugit myönnät kai itsekin...
EDIT: Tämähän ei tietysti todista mitään, mutta kiinnostuneille: http://tinyurl.com/yj5jbo5
Muistan että tähän Mac Office pakettiin tuli kyllä ankarasti päivityksiä tasaiseen tahtiin. Itsellä tämä Office for Mac on ollut käytössä vasta jostain maalis-huhtikuusta 2008.
Ilman mitään hehkutuksia minun on sanottava että vaikka paketti on päivittäiskäytössä niin yhtä ainuttakaan crashiä ei ole tästä syystä tullut. Olen kai sitten ollut onnekas tms.
![Pettynyt [:/]](./images/smilies/icon_eek.gif)
-
Viesti Kirjoittaja nobu178 »
Olen melkein yhtä onnekas ollut kuin sinä. Hidas se oli alussa, mutta joko ensimmäisen tai toisen päivityksen jälkeen vikkeläksi muuttui. Siinä PowerPointissa on (edelleen) yksi inhottava bugi, joka jumittaa koko ohjelman. Sitä lukuun ottamatta Office 2008 on toiminut hyvin minulla.Aperture kirjoitti:Olen kai sitten ollut onnekas tms.
-
Viesti Kirjoittaja jkytis »
Mikä ratkaisuksi? TimeMachinella ottamani varmuuskopio on tallessa.
Virheraportti on seuraavanlainen:
Microsoft Error Reporting log version: 2.0
Error Signature:
Exception: EXC_BAD_ACCESS
Date/Time: 2009-12-16 00:37:03 +0200
Application Name: Microsoft Word
Application Bundle ID: com.microsoft.Word
Application Signature: MSWD
Application Version: 12.1.5.081119
Crashed Module Name: MicrosoftComponentPlugin
Crashed Module Version: unknown
Crashed Module Offset: 0x00162af1
Blame Module Name: MicrosoftComponentPlugin
Blame Module Version: unknown
Blame Module Offset: 0x00162af1
Application LCID: 1033
Extra app info: Reg=en Loc=0x0409
-
Viesti Kirjoittaja jkytis »
Office 2008 for Mac 12.2.3 -päivityksellä sain Wordin jälleen toimimaan.
"Crashed Module Name: MicrosoftComponentPlugin" etc. ei ole enää kiusana.
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka