Moikka
Itsellä oli vanhemmassa (ei lumileopardi) käyttiksessä ongelmana iLifen iMovien kanssa se, että, kun valmista videota kaikkine editointeineen muunsi mediaselaimeen tai iDVD:lle se lakkasi aina toimimasta. Ilmoitus tuli "imovie kohtasi ongelman ja lopetti toimintansa" (.... jotenkin noin..) Kone tsekattiin ihan Apple myymälässä kaikkineen ja ongelma ei poistunut. Kaikki asenukset on ok samoin kaikki asianmukaiset päivitykset ovat kohdillaan.
No Lumileopardi poisti ongelman ja muunnos onnistui. Nyt kuitenkin uusi ongelma. Kun muunnoksen on tehnyt, niin valmiissa elokuvassa menee välillä eri kohdissa ääni sekaisin kuvan kanssa ja vielä niin mielenkiintoisesti, että ääni siirtyy eteenpäin ja kuva tulee perässä. Välillä enemmän ja välillä vähemmän. Esim 1h17min leffassa neljä kertaa eri kohdissa.
Onkohan keneläkään mahtanut olla vastaavia ongelmia? Jos on onkohan niihin jotain ratkaisua. Olen nyt viisi kertaa jo ajanut läpi tuon muunnoksen. Suoraan iDVD:lle, pari kertaa mediaselaimen muotoon ja kerran suoraan .iso tiedostoksi. Kaikissa sama bugi!
Vähänkö harmittaa!!
Kiitollisena otan vinkkejä vastaan!
Terveisin
Karppa
iLife-iMovie ongelma videon muunnossa
Koko liikkuvan kuvan kirjo
5 viestiä
• Sivu 1/1
-
iLife-iMovie ongelma videon muunnossa
Viesti Kirjoittaja karilainio »
-
Re: iLife-iMovie ongelma videon muunnossa
Viesti Kirjoittaja NeliX4 »
Tervetuloa foorumille. Mullakin oli ongelmia iMovie '06-'08 -> iDVD muunnoksessa. Suurin ongelma tais olla, jos softat oli eri vuosilta. iMovie 09 käytössä.?
Lontooksi juttua vaik kui! http://www.hopeinenomena.net/viewtopic. ... 6&t=130725
tai suoraan kissan suusta: http://support.apple.com/kb/TA25603?viewlocale=en_US
Lontooksi juttua vaik kui! http://www.hopeinenomena.net/viewtopic. ... 6&t=130725
tai suoraan kissan suusta: http://support.apple.com/kb/TA25603?viewlocale=en_US
-
Moikka
Okkay - kiitos vinkeistä. Pitää kokeilla tuota audioraidan fiksausta. Vähän alottelija olen kuitenkin edelleen, joten saas nähdä kuin käy. Mitä luulet / Luulette. Poistuisiko ongelma, jos ostais ja asentais esim Final Cut Express:n koneelle? Se ainakin käsittääkseni ymmärtää nuo iMovie projektit?? Vai olenko väärässä. Se ei taida olla kuitenkaan liian "pro" softa käyttää ja lisäominaisuuksia löytyy mukavasti verrattuna iMovieen.
Mulla kyllä nuo softat on kaikki ihan samalla "vuositasolla" joten hieman ihmetyttää. Tsekkailin ja testailin tuota lisää vielä ja kyllä se virhe tulee puhtaasti siinä muuntovaiheessa, koska itse iMovie projektissa kaikki on ihan kunnossa. Olen kokeillut pariin kertaan kaikki olemassa olevat kolme vaihtoehtoa. Suoraan iDVD:lle, Mediaselaimeen ja .iso fileksi. Kaikissa samat kohdat ja samat murheet tarkalleen.. ?? Omituinen juttu!
T. Karppa
Okkay - kiitos vinkeistä. Pitää kokeilla tuota audioraidan fiksausta. Vähän alottelija olen kuitenkin edelleen, joten saas nähdä kuin käy. Mitä luulet / Luulette. Poistuisiko ongelma, jos ostais ja asentais esim Final Cut Express:n koneelle? Se ainakin käsittääkseni ymmärtää nuo iMovie projektit?? Vai olenko väärässä. Se ei taida olla kuitenkaan liian "pro" softa käyttää ja lisäominaisuuksia löytyy mukavasti verrattuna iMovieen.
Mulla kyllä nuo softat on kaikki ihan samalla "vuositasolla" joten hieman ihmetyttää. Tsekkailin ja testailin tuota lisää vielä ja kyllä se virhe tulee puhtaasti siinä muuntovaiheessa, koska itse iMovie projektissa kaikki on ihan kunnossa. Olen kokeillut pariin kertaan kaikki olemassa olevat kolme vaihtoehtoa. Suoraan iDVD:lle, Mediaselaimeen ja .iso fileksi. Kaikissa samat kohdat ja samat murheet tarkalleen.. ?? Omituinen juttu!
T. Karppa
-
Viesti Kirjoittaja NeliX4 »
FCE on kyllä ihan mahtava ohjelma. Työstöaikaa kannattaa varata tietenkin enemmän.
-
Moikka
Okkay - no iso kiitos avusta. Kuitenkin kun noita alkaa enemmän tekemään, niin ei se iso santsaus sitten ole ja jos se vielä vaikka korjais tuon ongeman.
Laittelen tänne palautetta sitten kuin käy. Viikonvaihteessa pääsee sit testaan.
T. Karppa
Okkay - no iso kiitos avusta. Kuitenkin kun noita alkaa enemmän tekemään, niin ei se iso santsaus sitten ole ja jos se vielä vaikka korjais tuon ongeman.
Laittelen tänne palautetta sitten kuin käy. Viikonvaihteessa pääsee sit testaan.
T. Karppa
5 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Video, televisio ja elokuvat”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka