Kuinka HYPERCARDissa ohjelmointitasolle?
Xcode, Mac OS X Server sekä muuta hauskaa ja hyödyllistä
6 viestiä
• Sivu 1/1
-
Kuinka HYPERCARDissa ohjelmointitasolle?
Viesti Kirjoittaja kurre »
Hei muistaako kukaan, millä näppäinyhdistelmällä pääsee ohjelmointitasolle. Muistaakseni taso 5. Mulla oli turhan pitkä paussi ohjelman käytössä ja pääsi unohtumaan. Kyllä luulis jollakin olevan vielä ohjekirjakin tallella. Niin, että löytyiskös apuja??
-
Re: Kuinka HYPERCARDissa ohjelmointitasolle?
Viesti Kirjoittaja mikastus »
Eikös se vaan klikattu sieltä jostain asetuksista isommaksi se "user level", eli viitoseksi kuten sanoitkin. Valitettavasti ei ole nyt tässä itselläni tulilla yhtään klassista konetta tällä hetkellä.kurre kirjoitti:Hei muistaako kukaan, millä näppäinyhdistelmällä pääsee ohjelmointitasolle. Muistaakseni taso 5. Mulla oli turhan pitkä paussi ohjelman käytössä ja pääsi unohtumaan. Kyllä luulis jollakin olevan vielä ohjekirjakin tallella. Niin, että löytyiskös apuja??
Onko sulla kuitenkin hypercard, eikä hypercard player? Pelkässä playerissähän tuota ei taida saada päälle mitenkään.
-
Viesti Kirjoittaja Juhani L »
Pyhä kirja* kertoo näin:
HyperTalkilla näin
Tai sitten User Preferences -kortista laittamalla päälle taso 5.
* Dan Winkler & Scot Kamins: Hypertalk 2.0: The Book. 1990.
HyperTalkilla näin
Koodi: Valitse kaikki
set the userLever to 5
-
Viesti Kirjoittaja mikastus »
Kovin on kauan aikaa kulunut, mutta on ehkä niin, että tuo User preferences on yksi Hypercard-kortti, jossa tuon tason 5-napin takana on ajettavana juuri tuo hypertalk-skripti jonka lainasit yllä. Eli jos on olemassa itsellä oikea Hypercard-ohjelma, niin luultavasti täytyy olla se pino olemassa jossa tuo nappi ja skripti sijaitsevat.Juhani L kirjoitti:Pyhä kirja* kertoo näin:
HyperTalkilla näinTai sitten User Preferences -kortista laittamalla päälle taso 5.Koodi: Valitse kaikki
set the userLever to 5
En mä tiedä. Viimeksi pelleilin tuolla Playerillä, ja siitä en saanut nostettua tasoa yhtään mitenkään. Jossain mulla on kuitenkin myös oikea Hypercard. Niin, se on laatikossa jossa on levykkeitä. Ja se on laatikon alla jossa on tarvikkeita. Ja se on kaapissa tai vinttikomerossa. Tai sitten hyllyn päällä.
Saako alkuperäistä tai jotain aiempaa Hypercardia jostain ilmaiseksi? Jakaako apple tätä itse, en muista. Abandonwarea kenties? Voisin jopa maksaa jonkun euron, koska pääsen helpommalla kuin laatikoitani kaivamalla.
Asiaan: Oliko tosiaan olemassa joku näppäinkomento tuohon suoraan. Ehkäpä kokeilet eri modifikaationäppäinten ja numeron viisi yhdistelmiä. Kerro jos tärppää.
-
Viesti Kirjoittaja nobu178 »
Muistaisin, että magic-komennon johonkin ikkunaan syöttämällä lite-versiosta sai tehdä sellaisen, jolla voi ohjelmoida, ts. kaikki 5 tasoa alkoi näkyä. Nyt pikaisesti googlasin, muttei heti osunut silmiin, mistä lite-version saisi imuroitua. Jätin töihin kannettavani, jonka SheepShaverin OS8:sta olisin voinut katsoa. En jaksa enää tähän aikaan googlata enempää 
Aamulla: olen ehtinyt uusia SheepShaverin kovon. Niin se siitä sitten.

Aamulla: olen ehtinyt uusia SheepShaverin kovon. Niin se siitä sitten.
-
Viesti Kirjoittaja kurre »
Tiesin, että täältä apuja löytyy. Mulla on se vanha perus-HyperCard -ohjelma korpuilla ja onneksi on vielä vanha Performa autotallin nurkassa, jonka korppuasemalla saan sen käyttöön. Mulla oli tosiaan niin, että koneelle on jostain tullut Player ja siinä en pääse toivottuun tulokseen. Kerron lisää, kun pääsen sen oikean HyperCardin kimppuun.
![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)
kurre kirjoitti:Hei muistaako kukaan, millä näppäinyhdistelmällä pääsee ohjelmointitasolle. Muistaakseni taso 5. Mulla oli turhan pitkä paussi ohjelman käytössä ja pääsi unohtumaan. Kyllä luulis jollakin olevan vielä ohjekirjakin tallella. Niin, että löytyiskös apuja??
6 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka