Time Machine -kysymykset ja -ongelmat
-
Re: Time Machine APUA!!!!
Viesti Kirjoittaja Caterpillar »
KIITOS!!!
-
PALJON KIITOKSIA!!!
-
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
Levytyökalu alustaa levyn ja tyhjentää tietysti samalla. Jos Finderissa tyhjennät, levyä ei alusteta uudestaan. Alustus on tässä tapauksessa viisainta.
-
ps. palaan taas kohta kun kosahtaa....
-
HELP!!!
Mitä nyt??? Nyt ei ole edes alkuoeräisiä kopioita tallella.....
-
Viesti Kirjoittaja harri »
Ja sieltä valitse levy ja siitä osoitat sen ulkoisen levyn.
Ja sitten vasemmalta liukukytkin Päällä-asentoon.
-Harri
-
Viesti Kirjoittaja Matti Niemelä »
-
Viesti Kirjoittaja atheos »
http://irc.fi/atheos • http://www.mikseri.net/user/atheos
-
Time Machine -ongelmia
Viesti Kirjoittaja MacMan92 »
Ostin uuden kovlevyn, 1 TB, Seagate, USB 2 litännällä, nopeampaa ei Mikkelistä löytynyt. Syy, TimeMachine alkoi syömään vanhempia juttuja ihan hurjasti. Vuoden tiedot meni kuin tupakan savu tuuleen.
Tiedostojen siirto per kappale yhdeltä (Maxtor) toiselle (Seqagate) luokkaa 5-6 tuntia.
Nyt siirrän yhtä tiedostoa toiselle, Seagate to Maxtor (jonka formatoin uudelleen) - siirtoa vasta valmistellaan ja lukema on kohta 5.5 MILJOONAA! Se sisältää laajemman aika-alueen backup kokonaisuuden ennen SL.
Se on jotain jota tämä uusi Lumikissa ei ole ymmärtänyt, nuo aikaisemmat TimeMachine jutut.
Siis, uuden SL asennuksen jälkeen se ei ole alkuunkaan tajunnut entisiä TimeMachine juttuja. (Kopioitavat kohteet on nyt noin 5.8 miljoonaa. Tuntuu aika utopistiselta luvulta.)
Olisi kiva tietää mihin lukuun se oikeasti sitten lopettaa ja aloittaa varsinaisen kopionnin!
Syy: siirto oikealle alueelle ja otsikko kuvaavammaksi
-
Re: Time machine ongelmia
Viesti Kirjoittaja atheos »
http://irc.fi/atheos • http://www.mikseri.net/user/atheos
-
Olet ihan oikeassa siinä mitä sanot.atheos kirjoitti:Jos kaikki data on palautettu niin miksi sinä sitä vanhaa TM-dataa tarvitset? Se on backup, siltä varalta että jotain hajoaa. Siinä on sellainen kiva bonus että sieltä voi palautella ikivanhoja juttuja mutta ei sinne nyt herranjumala kannata säilöä mitään vuoden takaista roinaa minkä ehkä voisi joskus haluta takaisin. Itselleni ainakin riittää kunhan siellä on edes se viimeisein backup, on siellä nyt bonuksena puolen vuoden rojut mutta tuskin tulen itse tarvitsemaan koskaan muuta kuin sen viimeisimmän.
Tiedän mitä minulla oli milloinkin ( tai ainakin luulen niin) - ja kaikkea en todellakaan tarvistse - paitsi dokumenttini, Mailit, valokuvat ja silleen.
Kuten jo mainitsin - nollasin kaiken - enkä kaikkia palauttanut - vain tietyt valikoidusti takaisin.
Muut haluan pitää ns. varastossa - arkistossa.
MackBookProni on nyt niin kevyesti varustettu kuin vain voi olla. Kun tarvitsen - voin palauttaa jos jotain tarvitsen. Luultavasti en koskaan.
Mutta, on hauskaa katsoa asioita historiasta.
Minulla on noin 150-200 korppua yhdessä laatikossa. Nyt kun ostin tuon Performa 5260 voin avata noita korppuja ja katoa mitä niihin on taltioitu
![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)
"Nuoruuteni ajatuksia ja mielipiteitä" 8)
Se ei kuitenkaan poista sitä että uusi SL ei oikein "tööttää" - kuten pitää aikaisempien käyttisten TM tiedostoihin - kuten ei myöskään Mail tiedostojen palautukeen.
Lisäksi uusi SL TM on bitti hirmu, vie enemmän mitä aikaisempi käyttis.
-
Re: Time Machine -ongelmia
Luku oli nyt yli nyt n. 9 miljoonaa tiedostoa - keskeytin koko jutun - toki olisi ollut hauskaa katsoa mihin se johtaa.MacMan92 kirjoitti:(Kopioitavat kohteet on nyt noin 5.8 miljoonaa. Tuntuu aika utopistiselta luvulta.)
Olisi kiva tietää mihin lukuun se oikeasti sitten lopettaa ja aloittaa varsinaisen kopionnin!
Jokin outo looppi avautui nyt koneelleni.
-
Viesti Kirjoittaja Matti Niemelä »
VÄÄRIN.MacMan92 kirjoitti:Muut haluan pitää ns. varastossa - arkistossa.
Time Machine ja arkistointi sopii samaan lauseeseen, tai kappaleeseen, vain silloin kuin puhutaan siitä kuinka Time Machine ei ole tiedon arkistointia varten, vaan varmuuskopiointia.
-
Viesti Kirjoittaja TupeN »
-
Viesti Kirjoittaja Jamac »
Tai tekee sinne Time Machine -kovalevylle sopivan kokoisen levykuvatiedoston (.dmg), jonne voi arkistoida. Mielestäni joustavampi tapa kun partitioida, koska partitiosta voinee tarvittaessa olla myöhemmin hankalampi päästä eroon. Mutta mä ratkaisin toin ostamalla eräästä ahvenanmaalla sijaitsevasta verkkokaupasta 250 gigan pienen usbilevyn neljälläkympillä.TupeN kirjoitti:Ulkoinen kovalevy kannattaakin osioida kahteen osioon, josta toisen ottaa Time Machinen käyttöön. Toiselle osiolle varmistelee sitten arkistoitavia tiedostoja vaikkapa aRsyncilla, tai muulla vastaavalla. Näin itse teen.
-
Time Machinesta ja varmuuskopioinnista
Viesti Kirjoittaja Seetukka »
Kiitoksia jo etukäteen,
-
Re: Time Machinesta ja varmuuskopioinnista
Viesti Kirjoittaja pkMac »
-
Time Machine, sleep-moodi ja yleinen jouhevuus
Viesti Kirjoittaja serious damage »
Toinen juttu: kone ei mene automaattisesti nukkumaan kun TM on käytössä. Otin sen pois päältä kun hermostuin koko hommaan ja avot, nukkuminen onnistuu.
Bugi vai "ominaisuus"? Onko samanlaisia havaintoja?
-
Re: Time Machine, sleep-moodi ja yleinen jouhevuus
Viesti Kirjoittaja karvajalka »
Sitten taas suostuu nukahtamaan oma-aloitteisestikin, kunhan olen ensin itse laittanut koneen nukkumaan ja herättänyt. Tai bootannut. En tiedä mistä johtuu. Olis kiva tietää.
Mac Mini 1.66 GHz Core Duo, Tiger
-
Viesti Kirjoittaja Touho »
Näin ollen jäljelle jää joko se backup -rauta eli se (ulkoinen) kovalevy ja sen nopeus/käytös, tai sitten joku bugintapainen itse Time Machinessa. Tai sen tavassa kutsua/ohjata sitä backup-rautaa ja partitiota, tjsp. Tai sitten ilmiö johtuu jostain muusta, mitä en ole vielä hoksannut. Tiedä sitten voisiko tällä olla jotain yhteyttä koneen muistien kanssa, kertokoon joku joka sen on tutkinut.
Tuo ajoittainen nukkumaanmenosta kieltäytyminen viittaa mielestäni siihen, että se TM-proseduuri jää jumiin, eli jostain syystä TM ei tunnu saavan yhteyksiä pelaamaan sen backup-kovon kanssa. Toisaalta tuo kovalevyn jatkuva ruksutus kuulostaa oudolta, ellei sitten se backup -kovo satu olemaan joku tosi hidas USB(2)-kovalevy. Itse olen joskus havainnut paremminkin sellaista, että se TM-ikoni yläpalkissa pyörii alvariinsa, mutta itse kovalevyllä ei tapahdu ilmeisesti mitään.
Joskus aiemmin toisella raudalla huomasin Finderin ajoittaista hyytymistä, jos käytössä oli hidas ja suht pieni (USB-) backup-kovalevy. Tiedä sitten onko syynä kenties enempi Spotlight-indeksien haku ympäri systeemin vai itse TM, koska TM tekee tietääkseni backupeja vain kerran tunnissa.
Ilmeisesti TM on hiukan kranttu käytetystä kovalevystä ainakin sen jouhevan käytön suhteen, tai siltä ainakin vaikuttaa. Voihan sen TM:n toki pistää myös pois päältä, ja sillä ainakin pääsee moisista oireista eroon. Backupejahan voi tehdä sitten vaikka manuaalisesti, vaikka kytkemällä TM:n erikseen päälle aina silloin tällöin harvakseltaan. Muuhun versiointia vaativaan ohjelmakohtaiseen backupaukseen voi sitten käyttää jotain toista softaa, jos sen kokee tarpeelliseksi.
Eli vastauksena itse loppukysymykseen, on samanlaisia havaintoja erilaisilla rautakombinaatioilla aina välillä, mutta en osaa vielä sanoa, mikä tarkalleen siinä on se ratkaiseva juttu, tai onko kyseessä ominaisuus vai bugi. Ainakaan se ei siis näyttäisi liittyvän pelkästään lumileopardiin tai sen päivittämiseen, eikä edes tiettyyn konetyyppiin.
-
Viesti Kirjoittaja serious damage »
-
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
-
Viesti Kirjoittaja TheKraken »
En ole kyllä minäkään mitään hidastumista huomannut. FW800 sekä USB2 käytössä.MacFinn kirjoitti:Mulla on TM käytössä LaCien Firewire 800 levy eikä TM:n toiminta tunnu kyllä koneessa missään. Ei ainakaan hidastumisena.
-
Time Machinen (r)ajoittaminen?
Viesti Kirjoittaja Cza »
Olen koittanut googlailla, mutten löytänyt mitään kovin suoraa ratkaisua ongelmaani. Kysymys kuuluu: onko Time Machinen varmuuskopiointia mahdollisuus rajoittaa esimerkiksi tietyille kelloajoille (vaikkapa aamuyöstä) tai esimerkiksi kun kone on ollut idlessä 15minuuttia? Ongelma on huomattavan häiritsevä, kun esimerkiksi verkkopankin käyttäminen keskeytyy selaimen pukatessa error404-virheilmoitusta, kun timemachine alkaa runttaamaan varmuuskopioita ja vaikka klikkaakin tuolta, että: "keskeytä varmuuskopiointi", niin kestää useamman minuutin, kunnes varmuuskopiointi todella loppuu.
-
Re: Time Machinen (r)ajoittaminen?
Viesti Kirjoittaja Mac Classic »
On myös tuommoinen: http://www.macupdate.com/info.php/id/26 ... hineeditor
Palaa sivulle “Käyttöjärjestelmät”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka