Mulla on kiireellinen ongelma: olen kuvannut DV-kameralla matskua ja siirtänyt koneelleni ja luulin voivani trimmata pois alku ja loppu sekä laittaa tekstityksen iMovie- ohjelmalla, mutta se perhanan ohjelma ei suostu valitsemaan mun pätkiä. Formaatti on DV-kamersta .mpg ja kun katsoin tarkemmin niin se väittää olevan multiplexed MPEG-1/2.
Yritin sekä iMovie 08 että vanhempi iMovie HD (5.0.2).
Käyttiksenä, jos sillä väliä, on Lumileo, mutta tarvittaessa löytyy myös duunista kone jossa Leopardi ja iMovie08. Ja kone on MacBook alu.
Luultavasti siis mun pitää konvertoida raidat johonkin toiseen formaattiin ja jonkun väittämän mukaan käyttää iMovie HD:ta kun kuulema iMovie08 ei tee tekstityksiä.
Onko kellään antaa yksinkertaisia, helppoja ja yksiselitteisiä ohjeita avuksi? Huom: en ole koskaan mitään ennen editoinut enkä käyttänyt näitä iLife-ohjelmia. Eli tutorointi for Dummies jos löytyisi niin olisin tooodella kiitollinen

EDIT: niin ja tarkoitus loppujen lopuksi saada lopputulos youtubeen.. voin siis periaatteessa käyttää mitä tahansa ohjelmaa joka tekee työn ja joka ei ole älyttömän kallis.
Pikaista apua toivoen,
Pat