En ole ikinä perehtynyt oman maccini mailiohjelmaan, koska olen tähän asti pärjännyt Gmaililla oikein hyvin.
Nyt sen sijaan sille olisi käyttöä, mutta en löydä vastausta ongelmaani mistään, joka tuntuu sangen oudolta..
Eli, avatesani Mail-ohjelman ruudulle ilmestyy ohjelman oma ikkuna, jossa lukee "Tervetuloa Mailiin. Sinut ohjataan tarvittavien vaiheiden läpi sähköpostitunnuksen asettamiseksi"
Ja ikkunan yläosassa lukee "Uusi tunnus", loogisesti, koska en ole missään vaiheessa mitään tunnusta tehnyt/saanut tietooni.
Klikkaan "Jatka", jolloin "Yleiset tiedot"-ikkuna avautuu, jossa on eri sarakkeita, joista jotkut valmiiksi täytettyinä.
"Tunnustyyppi: .Mac (vaihtoehdot: POP, IMAP, Exchange)
Tunnuksen kuvaus: .Mac tunnus
Koko nimi: "koneeni nimi"
Käyttäjänimi: "tyhjää"@mac.com
Salasana: "tyhjää" "
Koska minun pitäisi luoda uusi tunnus, niin laitoin tyhjiin sarakkeisiin yleisimmät käyttäjänimeni ja salasanani, mutta ohjelma ei hyväksy mitään kirjoittamiani tekstejä, vaan sen sijaan minun olisi pitänyt
laittaa niihin jokin toinen tunnus, josta minulla ei ole harmainta aavistustakaan. Avaan arkiston, mutten voi klikata "Lisää tunnus"-painiketta, koska kaikki vaihtoehdot ovat harmaina.
Käytössäni on vuoden 2007 iMac G5 Intel Core Duo ja käyttiksenä vielä OS X 10.4.11, eli en tiedä miten tämä uusimmassa käyttöjärjestelmässä toimii..
Kysymys siis kuuluu; mistä minun pitäisi saada tietää .Mac-tunnukseni (/MobileMe), vai oliko se tieto jollain elintärkeällä paperilla, jonka olen mahdollisesti kahden vuoden ja neljän muuton aikana onnistunut kadottamaan?
Mailin käyttöönotto (?)
Keskustelua ohjelmista ja Mac App Storesta.
9 viestiä
• Sivu 1/1
-
Mailin käyttöönotto (?)
Viesti Kirjoittaja Gummiwurst »
-
Re: Mailin käyttöönotto (?)
Viesti Kirjoittaja Crimson »
https://secure.me.com/wo/WebObjects/Sig ... US&lang=en
http://mail.google.com/support/bin/answ ... swer=77663
http://mail.google.com/support/bin/answ ... swer=77663
Mac Mini 2 GHz | 4 GB | 500 GB | Lion
MacBook white 2,16 GHz | 2 GB | 120 GB | Lion
iMac G3 400 MHz | 1 GB | 128 GB | Tiger
Apple TV 160 GB
iPhone 4 32 GB
Airport Extreme 802.11n | Airport Express 802.11n
MacBook white 2,16 GHz | 2 GB | 120 GB | Lion
iMac G3 400 MHz | 1 GB | 128 GB | Tiger
Apple TV 160 GB
iPhone 4 32 GB
Airport Extreme 802.11n | Airport Express 802.11n
-
Viesti Kirjoittaja atheos »
Jos et ole ostanut MobileMe:tä (ent. .Mac) etkä ole sinne rekisteröitynyt niin sinulla ei ole tunnusta. GMail lähti muistaakseni toimimaan ihan sillä että et tee uutta tunnusta siinä aloitusruudussa vaan käytät olemassa olevia GMail-tunnuksia ja Mail hoitaa siitä loput itse.
Mac mini • MBA 11" • iPhone 5s • iPad (3rd gen)
http://irc.fi/atheos • http://www.mikseri.net/user/atheos
http://irc.fi/atheos • http://www.mikseri.net/user/atheos
-
Viesti Kirjoittaja masa »
Gmailin oletuksena tulee pop joka tulisi vaihta imapiksi. Sitä ennen käy varmistamassa että gmailin asetuksissa on imap tili päällä.
En oo korvaamaton, mutta paras maharollinen.
-
Luottokortteja ei löydy minkäänlaisia. Hassua, että niillekin on käyttöä näin "ilmaisohjelmissa".
Seurasin alemman linkin ohjeita, mutta Mailin ollessa auki en voi tehdä mitään, koska lähes kaikki kaikkien valikoiden vaihtoehdot ovat harmaana,
mm. Mail -> Asetukset.
Eikö minulla tosiaan ole muuta vaihtoehtoa enää, kuin hankkia luottokortti?
-
Viesti Kirjoittaja masa »
Gmailiin et tarvitse luottokorttia. Sulla siis on jo Gmail jota olet käyttänyt web selaimella? Jos on niin käy siellä web liittymässä laittamassa omiin asetuksiin salli imap päälle. Sieltä löytyy myös ohjeet miten asetat oikeat asetukset koneesi Mail ohjelmaan.
edit: edellisen viestin alemmasta linkistähän ne ohjeet jo löytyykin- eikä mulle ainakaan tullut mitään herjaa luottokortista.
edit: edellisen viestin alemmasta linkistähän ne ohjeet jo löytyykin- eikä mulle ainakaan tullut mitään herjaa luottokortista.
En oo korvaamaton, mutta paras maharollinen.
-
Niin kuin sanoin; en pääse asetuksiin, koska se on harmaana. Edes "," ei auta. En pääse mihinkään asetuksiin, arkistoon, sisältöön jne. jne. säätämään mitään.
Vaihdoin sen tosiaan IMAPiin tuossa mailissakin, mutta "Saapuvan postin palvelin"-sarakkeeseen pitää täyttää en-tiedä-mitä. "www.gmail.com" ei näytä toimivan.
Vaihdoin sen tosiaan IMAPiin tuossa mailissakin, mutta "Saapuvan postin palvelin"-sarakkeeseen pitää täyttää en-tiedä-mitä. "www.gmail.com" ei näytä toimivan.
-
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
Lue nyt nuo yhdessä linkissä olevat gmail-ohjeet, siellä lukee selvällä suomenkielellä minkä niminen on gmailin saapuvan postin palvelin.Gummiwurst kirjoitti:Niin kuin sanoin; en pääse asetuksiin, koska se on harmaana. Edes "," ei auta. En pääse mihinkään asetuksiin, arkistoon, sisältöön jne. jne. säätämään mitään.
iMac 24" 4,5K, pari Mac miniä, iPhone 13, iPad 2021, Watch SE 2022 ja kaikenlaista muuta. FiMUG ry jäsen
-
Kiitos kun mainitsit. Tuo kohta oli mennyt ohiMacFinn kirjoitti:Lue nyt nuo yhdessä linkissä olevat gmail-ohjeet, siellä lukee selvällä suomenkielellä minkä niminen on gmailin saapuvan postin palvelin.Gummiwurst kirjoitti:Niin kuin sanoin; en pääse asetuksiin, koska se on harmaana. Edes "," ei auta. En pääse mihinkään asetuksiin, arkistoon, sisältöön jne. jne. säätämään mitään.

9 viestiä
• Sivu 1/1
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka