Ohitan nuo muut jankkaamiset, kun varmasti pointit molemmin puolin on mennyt perille ja nyt takerrutaan lähinnä niihin pilkkuihin ja/tai ollaan tahallaan ymmärtämättä mitä se toinen yrittää sanoa, vaikka ihan validia pointtia olisikin ja aletaan menemään kohta jo henkilökohtaisuuksien puolelle. Joten eiköhän ole parempi lopettaa tämä tähän.hatmac kirjoitti:Jobsin ego tehnyt sellaisen vaikutuksen että Apple ei ihan turhaan oikeusprosessiin lähde, mutta Nokia jolla alan patentointiasioista on vuosikymmenten kokemus (alkaen siitä kun Mot yritti yhtiötä kampittaa 90-luvun puolivälissä) haastaa Applen ihan turhanpäiten? Joo, ei mennä siihen valopääkeskusteluun...TheKraken kirjoitti:Mutta minun puolesta voidaan palata itse topicin aiheeseen ja jättää sivuraiteet sikseen. Nokia on haastanut Applen aivan hyvin ja oikein perustein ja, ellei nyt jotain mullistavia paljastuksia tule, niin minun mielestäni Nokian tulee myös tuo oikeudenkäynti voittaa. Kuitenkin Applen visioon firmana luotan sen verran, että oletan jonkun yllättävän käänteen jossain vaiheessa paljastuvan, koska ihan turhaan Apple ei tuollaiseen oikeudenkäyntiin varmasti lähde. Tosin Jobsin egoa ei voi koskaan aliarvioida
Mutta tähän pitää vielä kommentoida: Ei tietenkään Nokia ole haastanut Apple turhanpäiten? Millä ihmeen logiikalla tuon minun arveluni voi niin päin kääntää? Jos Apple ei maksa heille, oli syy sitten mikä tahansa, niin pakkohan heidän on heidät haastaa ja totta kai heidän tulee pitää kiinni patenteistaan. Vaikka Nokia tietäisi tasan tarkkaan, että Applella on joku ässä hihassaan ja he voivat jopa koko oikeudenkäynnin voittaa (johon minä en usko juurikaan), niin silti heidän tulisi sinne saliin lähteä se asia tappelemaan. Eikä siinäkään olisi mitään turhaa.
Jobsin egon tuntien asia voi olla joku todella vähäpätöinenkin mistä lähdetään tappelemaan. Esim. joku yksi niistä monista patenteista on Applen mielestä niin naurettava(n yksinkertainen), että he eivät semmoisesta suostu maksamaan ja Nokia on ilmoittanut, että sitä maksetaan kaikista tai sitten mennään tappelemaan asia oikeusteitse. Kuitenkin Apple useimmiten tekee lähinnä fiksuja ratkaisuja, joten tähän vaihtoehtoon en tahtoisi uskoa, mutta toki se on mahdollinen eikä edes kovin epätodennäköinen. Ihan puhtaana perstuntumamutuilua kuitenkin itse veikkaan, että tämä ei (ainakaan tällä kertaa) ole se (ainut) syy.
Pitää muuten adjpg:tä komppailla siinä, että 7110 oli myös minulle se viimeinen Nokian luuri joka oli oikeasti semmoinen "wau"-tyyppinen juttu. Sitä ennen 8110, johon muistaakseni sai ekaa kertaa customoitua soittoääntä! Myös 3110, 5110 ja 6110 tulivat tutuiksi ja niistä kaikista pidin kovasti. Ja itseasiassa jälkimmäinen oli niin onnistunut tuote, että siitä ei montaa kuukautta ole, kun viime kerran semmoista käytin

ps. Niin juu ja se "kenelle kilpailijalle Apple maksaa?" vastaus: Älä nyt unohda, että Apple tekee paljon muutakin kuin matkapuhelimia.