Mikä Mac minulle?
-
Re: Mikä Mac minulle?
Viesti Kirjoittaja jomppeli »
-
Viesti Kirjoittaja Matti Niemelä »
Ennole lainkaan varma. Taisin katsoa väärin.rantom kirjoitti:Oletko varma että kyseessä on MBP eikä MB 2008 eli viime vuoden ensimmäiset Unibody-MacBookit? Näissähän oli erona muistaakseni prosessori, akun kesto sekä FireWiren puute (2008 siis).Matti Niemelä kirjoitti:Eikös just jostain veikon koneesta irronnu kantis asiakkuudella 13" karvalakki mbp 999e.
999e on karsea riistohinta Late 2008 MB:stä, ainakin siitä halvemmasta.
-
Viesti Kirjoittaja Elroy »
No jos otetaan applelisä mikä joka tuotteessa on, niin toi on about linjassa.Matti Niemelä kirjoitti:Ennole lainkaan varma. Taisin katsoa väärin.rantom kirjoitti:Oletko varma että kyseessä on MBP eikä MB 2008 eli viime vuoden ensimmäiset Unibody-MacBookit? Näissähän oli erona muistaakseni prosessori, akun kesto sekä FireWiren puute (2008 siis).Matti Niemelä kirjoitti:Eikös just jostain veikon koneesta irronnu kantis asiakkuudella 13" karvalakki mbp 999e.
999e on karsea riistohinta Late 2008 MB:stä, ainakin siitä halvemmasta.
-
Viesti Kirjoittaja carrbon »
-
Viesti Kirjoittaja perminna »
Veikon kanta-asiakasmainoksessa puhutaan selvästi Mac Book Prosta.carrbon kirjoitti:Kyllä tuolla ainakin kovasti puhuttaisiin nimenomaan MBP:stä, ei MB:stä.
-
Viesti Kirjoittaja Elroy »
Kyllä se on PRO, kaivoin just ko. esitteen roskista.perminna kirjoitti:Veikon kanta-asiakasmainoksessa puhutaan selvästi Mac Book Prosta.carrbon kirjoitti:Kyllä tuolla ainakin kovasti puhuttaisiin nimenomaan MBP:stä, ei MB:stä.
-
Viesti Kirjoittaja helge »
Ostin serkulleni ja itselleni macbookit. Tälläise koneet:
http://www.verkkokauppa.com/popups/prod ... p?id=14699 Airin hinta oli 949eur
ja
http://www.verkkokauppa.com/popups/prod ... p?id=37304
Kyseessä on ensimmäinen mac itselleni. Kysyisin, että kumpi olisi itselleni parempi? Käyttötarkoitukset: surffaaminen sängyllä ja sohvalla, macbookin liittäminen videotykkiin(tykissä VGA) ja siitä leffojen(ulkoiselta kovalevyltä) katselu. Myös musiikinkuuntelu ja pokerinpelaaminen kuuluvat käyttötarkoitukseen.
Onko Airissä parempi hintasuhde kun oli vain 949eur? Onko jälleenmyynti arvo kumasssa tulevaisuudessa parempi?
-
-
Luehan tuo: http://www.hopeinenomena.net/viewtopic. ... 67#p821367jomppeli kirjoitti:Nyt tarttis apua käyttäjiltä jolla on omaa kokemusta. olen päättänyt hankkia macbookin. Kysymys enään kuuluu otanko "vanhan" valkean mallin jossa on 2.26ghz prossu ja 2gt ram muistia tai sitten macbook pro.n missä on 2.53ghz prossu ja 4gt ram muistia. Kone tulis kaikkeen muuhun käyttöön paitsi pelaamiseen. Elikkä onko se mbp sen väärti että maksan koneesta 500euroa enempi kuin "vanhasta" mallista? jos nyt luetaan pois tuo design joka on kyl tuossa alumiini unibodyssa pirun siisti. Molemmissa samma OS X eli 10.6v (vissiin leopard?) Niin ja syy kysymykseeni on että olen viimeiset 7-8vuotta käyttänyt PC.tä eli windowsta ja näissä koneissahan tuo 2gt ram muisitia tuntuu vähäiseltä, kone hidastelee ynm.ynm. miten macin laita? Onko selvää nopeus eroa noiden koneiden välillä muutakun paperilla?
Kertauksena: 2,5 prossu on aivan totaalisen turhake.
-
-
Ää, en mä nyt ainakaan tarkottanu että valkosta kannattais ottaa välttis. Kyllä näppisvalo ja alukuoret on sitämyöden kiva juttu et panostaisin vähä enempi niihin. Näyttökin tais olla parempi.jomppeli kirjoitti:juu olen lukenut koko aamun nyt käyttäjäkokemuksia jne. jne. taidanpa ottaa tuon halvemman eli valkean mallin. siihen saa tarvittaessa lisää muistia myös. ja eipä siinä tosiaan ole paljon eroa noissa prossuisa. firewirea en ole ikniä käyttänyt ja SD muistikortin saan tökättyä joko tyttöystävän läppäriin tai sitten pöytäkoneeseen. summa summarum. kannati taas uhrata tuntu lukemiseen ja säästyi rahaa paljon.
Noh ihan sama. Itellä hyppysissä 13" karvalakki mbp, 4 gigalla muistia ja SSD. Paras kone mikä mulla koskaan on ollut. <3
-

-
Viesti Kirjoittaja Touho »
Nyt se uusin MacBook erottuu mm. siitä lasisesta rähmälätkästään ja seksikkäämmästä muotoilustaan, eli kulmat on pyöristetyt, ja hinta yleensä aina se noin tonni. Niin ja tietysti Snow Leopard -käyttiksestä. Jos budjetti on noin tonnin luokkaa, niin noista kannattaisi varmaan valita tuo uusin MacBook, ja toisena kenties tuo välimalli, eli alumiininen MB. Itse en tuosta vanhemmasta valkoisesta olisi kovin innostunut.
-
https://kauppa1.sonera.fi/tuote/7951
tuo pitäis mun ymmärryksen mukaan olla juurkin sama kone mitä tulee esille kun menee applen omille sivuille. ainakin speccsit viittaa siihen. noh voi sen aina palauttaa jos tulee vanha malli mutta uskoisin että tuo olis se ns. uudistettu macbook jota sonera myypi. kun eikö siinä vanhemmassa ollut joku intelin graffiika kortti ynm ynm.? ja näyttäis myös olevan tuo snow leopard käyttis mukana. 10.6.?
-
Viesti Kirjoittaja The raconteur »
Tekniset tiedot tosiaan viittaavat uuteen malliin. Tuolla hinnalla olisi kylläkin saanut jo pro-mallin ja rahaa olisi jäänyt kaljaankin.jomppeli kirjoitti:juu eli tuo unibody macbook valkea tuli tilattua. snow leopard siinä käyttis tulee jne.
https://kauppa1.sonera.fi/tuote/7951
tuo pitäis mun ymmärryksen mukaan olla juurkin sama kone mitä tulee esille kun menee applen omille sivuille. ainakin speccsit viittaa siihen. noh voi sen aina palauttaa jos tulee vanha malli mutta uskoisin että tuo olis se ns. uudistettu macbook jota sonera myypi. kun eikö siinä vanhemmassa ollut joku intelin graffiika kortti ynm ynm.? ja näyttäis myös olevan tuo snow leopard käyttis mukana. 10.6.?
Palaa sivulle “Yleiskeskustelu laitteista”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka