Nopea langaton verkko?
Keskustelua tietoturvasta ja varmuuskopioinnista Mac-, iPhone- ja iPad -käyttäjien näkökulmasta
7 viestiä
• Sivu 1/1
-
Nopea langaton verkko?
Viesti Kirjoittaja wiggin »
Mikä olisi järkevin tapa toteuttaa nopea langaton verkko kotiin? Tavoitteena olisi käytellä verkkolevyä varmuuskopiointiin ja eri koneiden yhteisenä mediapankkina. Tällä hetkellä levylle kopiointi on tuskaisen hidasta ja streemauskin on siinä ja siinä varsinkin jos verkossa on muutakin liikennettä. Tällä hetkellä käytössä on telewell 510 adsl-modeemi joka hoitaa myös reitittimen virkaa. Se ei kuitenkaan tue 802.11n nopeusluokkaa joka ilmeisesti on jo varsin käyttökelpoinen varmuuskopioinnissa ym? Onko markkinoilla järkevän hintaisia mäkin kanssa toimivia adsl-modeemeja jotka tukisi tuota nopeaa verkkoa vai kannattaako tuon telewellin kaveriksi hommata esim. applen reititin? Olen näissä verkkoasioissakin varsin noviisi, joten vinkkejä kaivataan.
-
Re: Nopea langaton verkko?
Viesti Kirjoittaja kallekilponen »
Itse samanlaisessa tilanteessa päätin hankkia AirPort Extreme -tukiaseman. Piuhat vain kiinni ja homma toimii heti, salasanat ja muut asetukset saa mieleisikseen AirPort työkalulla. Telewellistä kannattaa sitten kytkeä WLAN pois päältä, kun AirPort on kytketty kaapelilla siihen ja jakaa verkkoa.
"If you have to go to sea, it's better to be a pirate than join the navy." -Jobs
-
Ratkaisin ongelmani nyt ainakin toistaiseksi buffalo WHR-G300N reitittimellä joka hoitaa homman hienosti. Verkko on nopea. Saapa nähdä kestääkö myös kuormaa mukisematta. Hintaa oli muutama kymppi ja lähti toimimaan suoraan paketista.
-
Homma on nyt pelannut muutaman päivän. Yön aikana verkko jostain syystä menee pois päältä niin ettei reitittimeen enää saa yhteyttä eikä netti tietysti toimi. Virrat kun ottaa pois niin taas toimii. Mistähän voisi homma kiikastaa?
-
Vähän luulen, että IP osoitteen DHCP laina pääsee vanhentumaan, eikä se osaa sitä itse uusia. Kannattaisi varmaan vilkaista laitteiden asetuksia ja antaa reitittimelle ja mahdollisesti vakituisesti käytettäville koneillekin staattinen IP mikäli se on mahdollista.
"If you have to go to sea, it's better to be a pirate than join the navy." -Jobs
-
Olisiko kellään heittää mitään ohjesivustoa tms. vinkkiä miten ja mistä tuollaisia asetuksia pääsee muuttamaan? Olen noista siis tosiaan ulalla. Ilmeisesti kuitenkin puhutaan modeemin asetuksista?kallekilponen kirjoitti:Vähän luulen, että IP osoitteen DHCP laina pääsee vanhentumaan, eikä se osaa sitä itse uusia. Kannattaisi varmaan vilkaista laitteiden asetuksia ja antaa reitittimelle ja mahdollisesti vakituisesti käytettäville koneillekin staattinen IP mikäli se on mahdollista.
-
Laitteiden mukana tulee yleensä ohjekirjat missä homma neuvotaan. Valitettavasti joka laitteella on yleensä erilainen käyttöliittymä, joten mitään yleispätevää neuvoa ei ole helppo antaa...
7 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Tietoturva ja varmuuskopiointi”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka