Linux puolella tilanne on kaoottinen, jengi vänkää siitä mikä on paras distribuutio eikä voimia osata yhdistää. Se jarruttaa open sourcen kehitystä mutta myös toki samalla tekee kaikesta monipuolisempaa. Tämä on kärsivällisyyslaji.
Nyt kun on selvää että suuret yritykset tulevat murskaamaan Microsoftin aikanaan OSX:ää ja Linuxia käyttäen niin itse ainakin näen itselleni tärkeänä alkaa opiskelemaan OSX järjestelmää ja kaikkia yhtäläisyyksiä, eroavaisuuksia jne Linuxin kanssa.
Sen tiedän että teknisesti Linux on kaikista järjestelmistä vankin, vakain ja turvallisin. Siitä ei edes pidä alkaa keskustelemaan koska se ei ole makuasia. Se skaalautuu mille alustalle tahansa ja minkä kokoiseksi tahansa. OSX myöskin, mutta se on rajoittunut omiin kompastuskiviinsä eli lähinnä suljetun koodin kalleuteen tehdä laajempia valloitusretkiä. Applehan rahastaa raudalla eniten maailmassa lukitsemalla OSX:n omiin laitteisiinsa kiinni. Tämäkin on samalla sekä kirous että siunaus sekä käyttäjille että yritykselle.
Olen nyt vasta tutustumassa OSX maailmaan 15 vuoden Linux seikkailujen jälkeen ja odotukset ovat korkealla.. Pintapuolisesti käytettynä järjestelmä vaikuttaa todella hyvältä mutta epäilemättä siinäkin on tolkuttomasti omia murheitaan... Minulle yksinkertaisuus tarkoittaa yleensä monimutkaisuutta.
Hmm mikä olikaan asian ydin? No se, että kun Linux ja Unix puolelta tulee ns. "hc-nörttejä" OSX maailmaan, kiitos Hacintosh yms projektien, niin sehän on teille vain hyväksi? Te saatte ilmaiseksi paljon teknistä Unix tietotaitoa Linux maailmasta.. Olen tätä forumia selaillut vaan useamman vuoden ajan ja pyöritellyt silmiäni minkälaisia kysymyksiä täällä on esitetty... Eikä siiinäkään mitään mutta jotkut vastauksista on vielä järjettömämpiä välillä, että on tehnyt mieli rekisteröityä ja alkaa trollaamaan

Eli siis tämänkin mailin moni ottaa trollina. Mutta tarkoitus ei ole sellainen olla vaan lähinnä miettiä että mitkä ovat kokonaisuudessaan Open Sourcen ja Closed Sourcen edut ja haitat.... Raha ei aina ratkaise kun tehdään laatua ja juosten kusemisesta on ainakin Microsoft näyttänyt jo 20 vuoden ajan hyvää esimerkkiä.