Tekniikan Maailman "Mac-spesiaali" (nro 5/05) ilme
-
Re: Tekniikan Maailman "Mac-spesiaali" maaliskuuss
Viesti Kirjoittaja heifetz »
Apple Watch 8 41mm
-
Viesti Kirjoittaja Rewes »
Muropakettissahan ne ammattilaiset ovatkin.am_tiainen kirjoitti: Muropaketin foorumista (rauta osiosta) poimittua:
...voi huoh ettei kyllä tuo lehti anna itsestään sitten mitenkään ammattimaista kuvaa. Kun jotain Mac Worldia lukisi jos sellaista edes on.
![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)
EX Murona tiedän tasan millaista jengiä tuolla majailee ja täytyy sanoa, ettei käy kateeksi. Macistin kannattaa tosin pysyä kaukana Muropaketista, menee hermot helpommin, kun Windowsin kanssa.
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
-
Viesti Kirjoittaja kallekilponen »
...mutta itse juttuun:
Vaaikutti tosiaan asialliselta ja erittäin positiiviselta arvostelulta...ainoastaan yhden mokan (kirjoitusvirheet poislukien) siitä löysin. Siinä nimittäin väitettiin ettei muistia saa lisättyä itse, ja se pitää ostaa (sikahintaan) Applelta...
![Punastuu [:$]](./images/smilies/icon_redface.gif)
-
Viesti Kirjoittaja M.P.T »
![Iskee silmää [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
Onko TM koskaan antanut noin ylistävää lausuntoa millekkään? En todellakaan muista.Kaikista myönteisistä kommenteistamme saanee sellaisen kuvan, ettei Mac Minissä olisi mitään vikaa. Hyvä niin, sillä sitä on aidosti vaikeaa osoittaa suoranaisia puutteita tai mainitsemisen arvoisia epäkohtia
-
Viesti Kirjoittaja yartsa »
Joo, noi romupaketin vastavänkääjäät on ihan oma lajinsa. Varsinkin ne tietyt joille ei mikään kelpaa, jos se on Applen julkistama, niin siinä on heti jotain vikaa.Rewes kirjoitti: EX Murona tiedän tasan millaista jengiä tuolla majailee ja täytyy sanoa, ettei käy kateeksi. Macistin kannattaa tosin pysyä kaukana Muropaketista, menee hermot helpommin, kun Windowsin kanssa.
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)

-
Viesti Kirjoittaja spiidi78 »
-
Viesti Kirjoittaja Veijo »
Mitä testiin tulee, se oli ensi istumalta asiallinen ja hyvä, joskin hieman kaunisteleva ja "ylenpalttisen" myönteinen.
Ja Kallelle tiedoksi, ettei tavallinen ihminen lähde takuuta uhmaten asentamaan lisämuistia itse - etenkin kuin Applen - tässä tapauksessa valmistajan - kanta moiseen on harvinaisen selvä. Eikä jutussa muuten mainittu sitä, ettei lisämuistia voi asentaa itse - siinä sanottiin että "konetta ei saa avata eikä päivittää itse". TM:n lukijoista suurin osa lienee ns. tavallisia ihmisiä, jotka eivät osta muistia verkkokaupasta ja asenna sitä paikoilleen.
-
Viesti Kirjoittaja blindeye »
-
Kyllä koneen saa avata ja päivittää itse! Ei siitä takuu mene.Veijo kirjoitti: Ja Kallelle tiedoksi, ettei tavallinen ihminen lähde takuuta uhmaten asentamaan lisämuistia itse - etenkin kuin Applen - tässä tapauksessa valmistajan - kanta moiseen on harvinaisen selvä. Eikä jutussa muuten mainittu sitä, ettei lisämuistia voi asentaa itse - siinä sanottiin että "konetta ei saa avata eikä päivittää itse". TM:n lukijoista suurin osa lienee ns. tavallisia ihmisiä, jotka eivät osta muistia verkkokaupasta ja asenna sitä paikoilleen.
-
Viesti Kirjoittaja NOx »
Samassa numerossa on BMW 530 Xi:n koeajo. Jos ylistäviä lausuntoja haluaa lukea niin siinä olisi toinen tarjokas. Edelleen samaisen numeron rengastestissä kärkikaksikko saa vähintään yhtä positiivista palautetta. Ei Mac Mini nyt mitenkään erityisen poikkeuksellinen tuote Tekniikan Maailman arvostelukriteerein ole. Niitä positiivisia lausuntoja taitaa vaan olla vaikea muistaa?Onko TM koskaan antanut noin ylistävää lausuntoa millekkään? En todellakaan muista.
-
Viesti Kirjoittaja iRock »
http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=300572kallekilponen kirjoitti:Kyllä koneen saa avata ja päivittää itse! Ei siitä takuu mene.Veijo kirjoitti: Ja Kallelle tiedoksi, ettei tavallinen ihminen lähde takuuta uhmaten asentamaan lisämuistia itse - etenkin kuin Applen - tässä tapauksessa valmistajan - kanta moiseen on harvinaisen selvä. Eikä jutussa muuten mainittu sitä, ettei lisämuistia voi asentaa itse - siinä sanottiin että "konetta ei saa avata eikä päivittää itse". TM:n lukijoista suurin osa lienee ns. tavallisia ihmisiä, jotka eivät osta muistia verkkokaupasta ja asenna sitä paikoilleen.
"The Mac mini has a 256 MB base memory configuration, which can be expanded up to a maximum of 1 GB. The Mac mini can be configured to order (CTO) with 512 MB or 1 GB of SDRAM. Additional memory should be installed by an Apple Authorized Service Provider."
Tämä on nyt varmaan kiinni sanamuodosta, "should be" kun ei kiellä tee-se-itse -asennusta...
-
Viesti Kirjoittaja Veijo »
Tottakai näppärä nördellö availee koneita tämän tästä ja vaikka takuu oikeasti menisikin. Eiköhän se ole normaalille asiakkaalle selkeämpi sanoa, mitä Apple suosittelee. Ja eikä tuossa ylistyksessä sitä paitsi sanottu, että takuu menee. Vain minulla poloisella oli tällainen käsitys - olen nyt tämän suhteen valistettu.
Esimerkki: jos joku sanoo sinulle, että kirjettä ei saa avata, tarkoittaako se sitä, että sitä ei voi avata? No joo, pilkutustahan tämä.
-
- Vuoden Homppulainen 2009
Viesti Kirjoittaja Repe Ruutikallo »
Nykyään sanoisin, että suurimman osan TM:n hehkutuksista voisi kuka tahansa hehkutettuun tuotteeseen perehtyvä ja ko. tuoteryhmästä riittävästi ymmärtävä henkilö suunnilleen allekirjoittaa. Sama pätee haukkuihin. Harvemmin ammutaan ohi kummastakaan sektorista.
Osa Heinvuon Mac-hehkutuksesta selittynee sillä, että suuren yleisön keskuudessa vallitsee täysin kieroutunut kuva tietokoneiden käyttöympäristöistä. Tähän tilanteeseen alistumisen taas voisi uskoa vähentävän Heinvuon työn mielekkyyttä — toimittaja tietää itse liikaa antautuakseen enää Wintel-leirin narupässiksi. Kun Windowsin kilpailijoita siis ei yleisesti edes tunneta, saadaan laajalevikkisen ja tarkkaan luetun lehden hehkutuksella lisättyä niiden kiinnostavuutta. Kiinnostumisen jälkeen kuluttelija saattaa sitten huomata, että kyllähän sitä hehkutuksen aihetta taisi ollakin.
– Kuvateksti Aamulehdessä 18.3.2012
-
Jutussa olisi voitu sanoa vaikkapa, että "Apple suosittelee muistin asennusta valtuutetussa hollossa, vaikka sen voi tehdä itsekin mikäli kittiveitsi pysyy kädessä."iRock kirjoitti:...
Tämä on nyt varmaan kiinni sanamuodosta, "should be" kun ei kiellä tee-se-itse -asennusta...
Tai jotain sen suuntaista...
-
Viesti Kirjoittaja NOx »
Mainion hupaisa sanavalinta tuo kuluttelija.Repe Ruutikallo kirjoitti:Kiinnostumisen jälkeen kuluttelija saattaa sitten huomata, että kyllähän sitä hehkutuksen aihetta taisi ollakin.
Vanhoissa Tekniikan Maailmoissa ei ylisanoja säästelty, liekö Salon Colt-juttu 50-luvun TM:n henkinen perillinen. Numero tai pari sitten oli vanhojen numeroiden lainauksissa juttua Volkkarin uudistetusta mallista. Nykypäivänä moista tarinaa kirjoittava lehti potisi varmasti kroonista uskottavuuden puutetta.
-
Viesti Kirjoittaja iHanaa »
Hmm...missähän muualla tollasta hehkutusta näkee jatkuvasti... Ja onko uskottavuus mennyt? No on...NOx kirjoitti:Mainion hupaisa sanavalinta tuo kuluttelija.Repe Ruutikallo kirjoitti:Kiinnostumisen jälkeen kuluttelija saattaa sitten huomata, että kyllähän sitä hehkutuksen aihetta taisi ollakin.
Vanhoissa Tekniikan Maailmoissa ei ylisanoja säästelty, liekö Salon Colt-juttu 50-luvun TM:n henkinen perillinen. Numero tai pari sitten oli vanhojen numeroiden lainauksissa juttua Volkkarin uudistetusta mallista. Nykypäivänä moista tarinaa kirjoittava lehti potisi varmasti kroonista uskottavuuden puutetta.
-
No missä, minkä uskottavuus? Tosi hauskoja nämät arvausleikit. Älä kerro heti, pidä jännityksessä![:P]iHanaa kirjoitti: Hmm...missähän muualla tollasta hehkutusta näkee jatkuvasti... Ja onko uskottavuus mennyt? No on...
-
Viesti Kirjoittaja Rahina »
Valitettavasti näin ei ole.kallekilponen kirjoitti:Kyllä koneen saa avata ja päivittää itse! Ei siitä takuu mene.Veijo kirjoitti: Ja Kallelle tiedoksi, ettei tavallinen ihminen lähde takuuta uhmaten asentamaan lisämuistia itse - etenkin kuin Applen - tässä tapauksessa valmistajan - kanta moiseen on harvinaisen selvä. Eikä jutussa muuten mainittu sitä, ettei lisämuistia voi asentaa itse - siinä sanottiin että "konetta ei saa avata eikä päivittää itse". TM:n lukijoista suurin osa lienee ns. tavallisia ihmisiä, jotka eivät osta muistia verkkokaupasta ja asenna sitä paikoilleen.
Mac Minin tech.specseissä lukee seuraavaa:
" 5. Muistipäivityksen saa suorittaa vain Applen valtuuttama huolto"
Ts. kun itse asentaa siihen muistia lähtee takuu, jos jää kiinni.
"Huumoriin kuuluu usein, mutta ei välttämättä, nauru" - Filosofian sanakirja, WSOY
-
Viilkaise vähän noita linkkejä tossa vasemmalla. Ja onhan noita vaikka kuinka paljon, vaikka hopeinenomena.net ja www.omenamehu.org. Sä itse asiassa varmaankin tiedät noita vaikka kuinka paljon. Ja huomaa, että laitteissa ei sinänsä mielestäni ole mitään vikaa, ottaa vaan aivoon tuo yletön kehuminen ja hypetys.Repe Ruutikallo kirjoitti:No missä, minkä uskottavuus? Tosi hauskoja nämät arvausleikit. Älä kerro heti, pidä jännityksessä![:P]iHanaa kirjoitti: Hmm...missähän muualla tollasta hehkutusta näkee jatkuvasti... Ja onko uskottavuus mennyt? No on...
-
mm. tänään ilmestynessä MacAddictissa asiasta puhuttiin...eli takuu ei mene kopan avaamisesta...vaan ainoastaan jos muistin vaihdon yhteydessä onnistuu vaikkapa rikkomaan jotain.
Aika ristiriitaista infoa antavat. [:S]
-
Tervetuloa internet-aikaan! Joo, kyllä mä noita Mac-uutispalstoja katson melkein joka päivä, kuten näitä keskustelujakin. Jälkimmäisistä puheen ollen, kun keskusteluissa jokainen vastaa omista kirjoituksistaan, niin voisitko antaa esimerkin jostakusta joka on menettänyt uskottavuutensa (jota siis on ensin pitänyt olla, eihän sitä muuten voi menettää)? Antaako joku esimerkiksi johdonmukaisesti vääriä neuvoja ja tietoja kysyjille? Ikävää jos nuin on, mutta ainahan sen väärän tiedon on joku oikaissut mikäli muistan, joten sanoisin että jopa palstan uskottavuus kokonaisuutena on tältä osin niin hyvällä mallilla kuin voi normaalijärjellä odottaakin.iHanaa kirjoitti:Viilkaise vähän noita linkkejä tossa vasemmalla. Ja onhan noita vaikka kuinka paljon, vaikka hopeinenomena.net ja www.omenamehu.org. Sä itse asiassa varmaankin tiedät noita vaikka kuinka paljon. Ja huomaa, että laitteissa ei sinänsä mielestäni ole mitään vikaa, ottaa vaan aivoon tuo yletön kehuminen ja hypetys.Repe Ruutikallo kirjoitti:No missä, minkä uskottavuus? Tosi hauskoja nämät arvausleikit. Älä kerro heti, pidä jännityksessä![:P]iHanaa kirjoitti: Hmm...missähän muualla tollasta hehkutusta näkee jatkuvasti... Ja onko uskottavuus mennyt? No on...
-
Viesti Kirjoittaja Rewes »
Kyllä sitä Wintel-miehetkin osaa hypettää .iHanaa kirjoitti:...huomaa, että laitteissa ei sinänsä mielestäni ole mitään vikaa, ottaa vaan aivoon tuo yletön kehuminen ja hypetys.
Ainoa ero on siinä, että toiset on oikeassa ja toiset taas ei.
-
![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)
-
Jos esimerkkiä haluat, niin voisit vaikka katsoa peiliin. Olet joka käänteessä ylistämässä mäkkiä ja ruikuttamassa kuinka pc/wintoosa on niin surkea (ei, sitä et tee täällä, nyt oletan että esiinnyt samalla nimellä myös nyysseissä) Täällähän olet varsin asiallinen, forumin luonteen huomioonottaen. Nyysseissä sen sijaan tapanasi on puuttua keskusteluun vastaamalla asian vierestäja ehdottamalla pc-käyttäjän ongelmaan ratkaisuksi siirtymistä macciin. Mikä tietysti täydellisessä maailmassa olisi erittäin hyvä ratkaisu, mutta kun kaikilla ei kertakaikkiaan ole mahdollisuutta hankkia sitä mäkkiä vastahankitun pc:n tilalle.Repe Ruutikallo kirjoitti: Tervetuloa internet-aikaan! Joo, kyllä mä noita Mac-uutispalstoja katson melkein joka päivä, kuten näitä keskustelujakin. Jälkimmäisistä puheen ollen, kun keskusteluissa jokainen vastaa omista kirjoituksistaan, niin voisitko antaa esimerkin jostakusta joka on menettänyt uskottavuutensa (jota siis on ensin pitänyt olla, eihän sitä muuten voi menettää)? Antaako joku esimerkiksi johdonmukaisesti vääriä neuvoja ja tietoja kysyjille? Ikävää jos nuin on, mutta ainahan sen väärän tiedon on joku oikaissut mikäli muistan, joten sanoisin että jopa palstan uskottavuus kokonaisuutena on tältä osin niin hyvällä mallilla kuin voi normaalijärjellä odottaakin.
Ja kun nyt kerta tälle linjalle lähdin, niin jatkan sitten hankilökohtaisuuksiin: Voisit kyllä vaihtaa tuon neekeri-sigusi, toivottavasti se on vain huonoa huumoria. Eikä tuo sun profiilisivusikaan kovin mairitteleva ole uskottavuutesi kannalta, satunnainen profiilisivusi lukija luulee sua kyllä suuren luokan pelleksi. Mikä on sääli, kun tietämystä mäkistä sulla kyllä tuntuu löytyvän.
-
...mitä jos hieman muokkaisit kommenttiasi...vai pitäisikö tehdä ilmoitus ylläpidolle...
![Surullinen [:(]](./images/smilies/icon_sad.gif)
Palaa sivulle “Yleiskeskustelu”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka