Hei
Osaisiko joku auttaa tällaisessa asiassa. Minulla on nokia e90 communicator puhelimena, ja mietin tässä, että onko mac kone (minun tapauksessani Macbook 2nd generation Mac os X Tiger 10.4.11) mahdollista saada internettiin yhdistäen kone ensin bluetoothilla puhelimeen, ja puhelin nettiin? DNA myy halpoja nettiliittymiä (esim meganen 20 eurolla kuussa) joten voisiko näitä nettiliittymiä käyttää siten, että aina halutessani internettiin, siirtäisin tämän nettiliittymän kortin puhelimeeni, yhdistäisin puhelimeni koneeseen jonka avulla pääsisin verkkoon?
Olen ihan pihalla näiden asioiden kanssa, mutta luulisi että nettiselailu kannettavalla käyttäen tällaista nettiliittymää puhelimen välityksellä menisi tähän liittymän kuukausimaksun piikkiin. Tarkoitan, että tällainen nettikaista liittymä sallisi kuukausimaksuun sisältävän käytön myös koneelta (en pidä tuhansien yllätyslaskuista). Kellään kokemuksia? Tämä olisi meinaan paljon parempi systeemi kun tilata joku mokkula, koska tällainen järjestely olisi minulla käytössä vain muutamia kuukausia.Ei olisi mitään järkeä tehdä 12kk sopimusta vekottimesta jolla en tee enää sitten mitään, varsinkaan kun pelkissä liittymäkorteissa ei näyttäisi olevan mitään sitoumusta määräajaksi, eikä alotusmaksua. Osaisiko joku auttaa mahdollisimman pian minua tässä asiassa.
Kannettava nettiin puhelimen avulla?
Verkkoasiat, langattomat tukiasemat, mifit, mokkulat ja muut puhelimet
11 viestiä
• Sivu 1/1
-
Kannettava nettiin puhelimen avulla?
Viesti Kirjoittaja Curpizza »
-
Re: Kannettava nettiin puhelimen avulla?
Viesti Kirjoittaja terssi »
Käytä vaikka WLAN-jaon mahdollistavaa JoikuBoost-softaa, joka on nyt beeta-vaiheessa maksuton:
http://www.joiku.com/?action=products&m ... uct_id=576
http://www.joiku.com/?action=products&m ... uct_id=576
-
Viesti Kirjoittaja TheKraken »
Siirretty oikealle alueelle.
-
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
Curpizza kirjoitti:Hei
Osaisiko joku auttaa tällaisessa asiassa. Minulla on nokia e90 communicator puhelimena, ja mietin tässä, että onko mac kone (minun tapauksessani Macbook 2nd generation Mac os X Tiger 10.4.11) mahdollista saada internettiin yhdistäen kone ensin bluetoothilla puhelimeen, ja puhelin nettiin? DNA myy halpoja nettiliittymiä (esim meganen 20 eurolla kuussa) joten voisiko näitä nettiliittymiä käyttää siten, että aina halutessani internettiin, siirtäisin tämän nettiliittymän kortin puhelimeeni, yhdistäisin puhelimeni koneeseen jonka avulla pääsisin verkkoon?
Olen ihan pihalla näiden asioiden kanssa, mutta luulisi että nettiselailu kannettavalla käyttäen tällaista nettiliittymää puhelimen välityksellä menisi tähän liittymän kuukausimaksun piikkiin. Tarkoitan, että tällainen nettikaista liittymä sallisi kuukausimaksuun sisältävän käytön myös koneelta (en pidä tuhansien yllätyslaskuista). Kellään kokemuksia? Tämä olisi meinaan paljon parempi systeemi kun tilata joku mokkula, koska tällainen järjestely olisi minulla käytössä vain muutamia kuukausia.Ei olisi mitään järkeä tehdä 12kk sopimusta vekottimesta jolla en tee enää sitten mitään, varsinkaan kun pelkissä liittymäkorteissa ei näyttäisi olevan mitään sitoumusta määräajaksi, eikä alotusmaksua. Osaisiko joku auttaa mahdollisimman pian minua tässä asiassa.
Kyllä tuokin onnistuu, tarvitset Ross Barkmanin modemiskriptit ja Nokian ja MacBookin parittamisen. No, vielä hieman Verkko-asetuksien rukkaamista.
iMac 24" 4,5K, pari Mac miniä, iPhone 13, iPad 2021, Watch SE 2022 ja kaikenlaista muuta. FiMUG ry jäsen
-
Viesti Kirjoittaja NeliX4 »
Suosittelisin muuten kanssa santsaamaan 10.6 (tai 10.5) päivitykseen, sen mukana tulee kaikkea mukavaa mm. suoraan modeemiskriptit nokian puhelimille. 10.5:sta saanee halvalla Hompun myyntipalstalla.
-
Viesti Kirjoittaja jpva »
https://www.konebox.fi/PublishedService ... ode=103634 tuollaista ite käytän Soneran kortilla(kiinteä kk-maksu),tokihan siinä joutuu satsaamaan tuohon modeemiin.
-
Nokia e90 ja mac os x tiger
Heippa
tietääkös joku löytyykö mistään ohjeita siihen, miten e90 saa yhdistettyä tikrun kans nettiin =)
tietääkös joku löytyykö mistään ohjeita siihen, miten e90 saa yhdistettyä tikrun kans nettiin =)
-
Re: Nokia e90 ja mac os x tiger
Viesti Kirjoittaja NeliX4 »
Viimeksi muokannut Anniel, 17.11.2009 klo 18.23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: Yhdistetty.
Syy: Yhdistetty.
-
Viesti Kirjoittaja aritko »
Oikeesti, käyttäkää JoikuSpottia tai JoikuBoostia symbian luureissa. Unohtakaa kaikki bluetooth räpellys. Joikulla on aivan sairaan helppoa yhdistää mikä tahansa kone nettiin jos vain wlan kortti löytyy.
EDIT:
Niin ja on vielä suomalainen softa!
EDIT:
Niin ja on vielä suomalainen softa!
-
En saanu ladattua sitä joikkua jostai syystä, tuli kokoajan iternal error tms
-
Kiitos sille joka laitto mun sähköpostiin selkeän linkin nokian sivuille, jossa homma selostetaan tiger softalle sopivana, meille vähän ei niin tietokoneen kanssa fiksuille hemmoille kuvien kera =) laitan linkin tähän niin muutkin ongelman kanssa painivat saavat homman bluetoothilla toimimaan
http://www.nokia.fi/asiakastuki-ja-ohje ... lkuasennus
Tosta vaan painaa seuraavaa ku on tehny noi mitä tos sanotaan, nii joha homma skulaa =)
http://www.nokia.fi/asiakastuki-ja-ohje ... lkuasennus
Tosta vaan painaa seuraavaa ku on tehny noi mitä tos sanotaan, nii joha homma skulaa =)
11 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka