Logicissa on kyllä niin hyvät plugarit, että niillä pitäisi saada jotain aikaan. Joskus uusien pluginien hankkiminen vain sekoittaa ja hidastaa itse työskentelyä. Ensiksi opetellaan käyttämään niitä työkaluja mitä on tarjolla ja sitten kun ne ei riitä, hankitaan uusia. Itse olen laiminlyönyt ES2:sta ja Sculpturea ilman mitään hyvää syytä ja yritän nyt vasta opetella muistamaan, että nekin ovat olemassa.
Kuitenkin, olen testaillut tässä parin vuoden sisällä kymmeniä synia läpi ja tässä omat 3rd party lempparini:
• reFX
Vanguard: Ei taivu kovin eksoottisiin soundeihin, mutta on erittäin näppärä perus trancesoundien ruuvaamisessa. Simppeli, helppo, nopea ja kevyt trancesyna.
• Tone2
Gladiator: Suosikkini. Vakiovalinta padeihin, mutta taipuu ihan mihin vain. Oskillaattorit on hiton monimutkaiset, mutta se onkin tämän synan luonteen perusta. Monipuoliset filtterit ja loistavat presetit. Kaunein GUI.
• Lennardigital
Sylenth1: Testivoittajasuosikki. Kuulostaa hyvälle, helppo käyttää, hyvät presetit. Tästä synasta sanotaan, että sillä on poikkeuksellisen lämmin ja analoginen soundi. Tottahan se on, tällä pystyy nimittäin mallintamaan klassisia tranceliidejä erehdyttävän hyvin.
• Cakewalk
Rapture: Äänimoottorit ovat ärsyttävästi eri lehdyköillä, joka tekee ruuvailusta hitaampaa, mutta toisaalta säästää tilaa. Rapturella saa todella rapeita soundeja, kiitos loistavan aaltomuotovalikoiman. Taipuu Gladiatorin lailla vähän kaikkeen. Valitettavasti ei Lion-tukea.
Käyttökokemus riippuu myös käyttäjästä, joten suosittelen lataamaan demot ja kokeilemaan.