tepala kirjoitti:No..Viekolla oli sama hinta ja arvelin että onnistuu helpommin mahdolliset takuujutut/vaihdot, ei tarvitse palautella laitetta maahantuojalle... Myyjä kertoi kyllä että heille on tulossa 10 kpl tuota mallia mutta täällä luettujen viestien perusteella taitaa saada nuo Storesta tilanneet ensin... Sitäpaitsi en oikein perusta luottokortti-hässäköistä. Paikallinen Gigantti kertoi erikoisen asian että heille ei ole tätä mallia tulossa ollenkaan!
Ei taida auttaa nyt muu kuin odotella
Takuujutut pelaa käsittäkseni suoraan valtuutettujen huoltoliikkeiden kanssa, on ostopaikka sitten jämy tai Apple Store, sarjanumeron mukaan se menee. Maahantuojaahan tässä Apple Storesta ostaessa ei käsittääkseni edes ole, koska kone tulee suoraan valmistajalta, CTO-koneiden tapauksessa yleensä suoraan tehtaalta.
DOA-takuuvaihdot taas ainakin oman kokemukseni perusteella pelaa paremmin kuin hyvin: v. 2007 ostamani MBP hajosi reilun kuukauden käytön jälkeen -> puhelu Apple Storeen -> uusi kone kolmessa päivässä kotiovelle ja vanha haettiin myöhemmin pois. En tiedä onko jämyillä mitään DOA-politiikkaa, vai onko käytäntö vain, että vaikka eilen ostettu kone hajoaisi -> huoltoon vain.
Mutta, tuskimpa se jämyltä tilaaminen nyt niin kovin paljoa toimitusta viivästyttää ja itse tuotehan on kuitenkin täysin sama.
tepala kirjoitti:No..Viekolla oli sama hinta ja arvelin että onnistuu helpommin mahdolliset takuujutut/vaihdot, ei tarvitse palautella laitetta maahantuojalle... Myyjä kertoi kyllä että heille on tulossa 10 kpl tuota mallia mutta täällä luettujen viestien perusteella taitaa saada nuo Storesta tilanneet ensin... Sitäpaitsi en oikein perusta luottokortti-hässäköistä. Paikallinen Gigantti kertoi erikoisen asian että heille ei ole tätä mallia tulossa ollenkaan!
Ei taida auttaa nyt muu kuin odotella
Takuujutut pelaa käsittäkseni suoraan valtuutettujen huoltoliikkeiden kanssa, on ostopaikka sitten jämy tai Apple Store, sarjanumeron mukaan se menee. Maahantuojaahan tässä Apple Storesta ostaessa ei käsittääkseni edes ole, koska kone tulee suoraan valmistajalta, CTO-koneiden tapauksessa yleensä suoraan tehtaalta.
DOA-takuuvaihdot taas ainakin oman kokemukseni perusteella pelaa paremmin kuin hyvin: v. 2007 ostamani MBP hajosi reilun kuukauden käytön jälkeen -> puhelu Apple Storeen -> uusi kone kolmessa päivässä kotiovelle ja vanha haettiin myöhemmin pois. En tiedä onko jämyillä mitään DOA-politiikkaa, vai onko käytäntö vain, että vaikka eilen ostettu kone hajoaisi -> huoltoon vain.
Mutta, tuskimpa se jämyltä tilaaminen nyt niin kovin paljoa toimitusta viivästyttää ja itse tuotehan on kuitenkin täysin sama.
Jälleenmyyjän kanssa asioidessa tulee mieleen yksi hyväpuoli että maksan tuotteen vasta kun se on näpissä, tämä varsinkin tällaisissa pitkissä tilausajoissa.
Oliko tuo MBP muuten työ vai yksityiskäytössä? entä applecare?
tepala kirjoitti:Jälleenmyyjän kanssa asioidessa tulee mieleen yksi hyväpuoli että maksan tuotteen vasta kun se on näpissä, tämä varsinkin tällaisissa pitkissä tilausajoissa.
Oliko tuo MBP muuten työ vai yksityiskäytössä? entä applecare?
Tämä on kyllä totta. Itselleni ainakin tuli luottokorttiin "katevaraus" jo heti tilauspäivänä, vaikkei summaa vielä tässä vaiheessa veloitettukkaan.
Ihan yksityiskäyttöön tuli tuo kone, toisaalta palautin sen kuitenkin lopuksi (Apple Storessa aina pidennetty palautusoikeus joulun aikaan), kun oli huhua, että alkukeväästä tulisi uusi versio (ja niinhän se tulikin heti maaliskuussa). Koneen ostin siis marraskuussa -> palautuspyynnön laitoin heti tammikuun alussa -> TNT nouti koneen pois helmikuun puolessa välissä -> alkuperäinen kauppasumma tilille -> n. kuukausi odottelua -> uusi malli tilaukseen. Alkaapi tosin mennä jo OT:ksi tässä kohdassa, mutta toisaalta lähinnä tilaamista ja odotteluahan tämä ketju vielä tässä vaiheessa taitaa pääosin käsitelläkkin.
Itse siirryn tähän iMacciin myymällä Core i7 -pöytä-pc:ni ja Dell 3008WFP näyttöni, joka siis oli aikalailla vastaava tuon Applen 30" ACD:n kanssa. Saapa nyt nähdä häiritseekö miten paljon tuo pienempi pystyresoluutio. Samalla kommentoiden näihin joihinkin epäilyihin, että 27" olisi liian iso työpöytätyöskentelyyn. Itse olen katsellut tuota 30" ruutua jo reilun vuoden keskimäärin 30-40cm etäisyydeltä ja täytyy kyllä todeta, että yhtään kauempana en mielellään näytöstä olisi. Sopiva katseluetäisyys kun kuitenkin määräytyy pääosin resoluution eikä kuvan koon perusteella - kyllä 27"/30" ruutuakin saa katsella kauempaa pienempää resoluutiota tai vaikkapa elokuvaa katsellessa full screeniltä.
Jossain määrin kuumottaa tuo i7-malli. (Tiedän että jos hommaan i5:n, mietin koko ajan miksen ostanut parasta. Ja jotain hyvää pitäisi tulla myös konepuolella tähän Mac Prohon nähden, kun menee ne mulle rakkaat kovalevynpaikatkin. ) Toisaalta Apple Care on täsmälleen samanhintainen, ostipa minkä iMacin tahansa.
Rowan Atkinson on johtanut anglikaanista kirkkoa vuodesta 2002.
– Kuvateksti Aamulehdessä 18.3.2012
Ei kyllä ihan uskalla vielä sijoittaa iMacciin. Tällä hetkellä kiinnostaisi joko tuo paras 21,5" iMac tai sitten 27" iMac i5-kokoonpanolla (joskin näyttö taitaa olla ei-maksullisia ohjelmia omistavalle, ei työkseen tai edes harrastepohjalta mitään pahemmin editoivalle perusmultimediakäyttäjälle liian iso). Yliopisto-opiskelijana saisin Lyyran alen ja kun ensi viikon perjantaina on sitten se Black Friday, minkä kautta saisi 25-30% pois hinnasta, niin houkuttaisihan tuo. Toisaalta näissä uusissa iMaceissa on todettu hitusen "lastentauteja", joten ehkä olisi viisainta vielä kituuttaa 17" XP-läppärillä vuosi, ja ostaa sitten iMac Lyyra/Black Friday -alella. Silloin quadcoret ovat vakiintuneempia iMaceissa ja ehkei noita näyttöongelmiakaan ole -- jos puhutaan siis 2010-iMaceista.
Repe Ruutikallo kirjoitti:Jossain määrin kuumottaa tuo i7-malli. (Tiedän että jos hommaan i5:n, mietin koko ajan miksen ostanut parasta. Ja jotain hyvää pitäisi tulla myös konepuolella tähän Mac Prohon nähden, kun menee ne mulle rakkaat kovalevynpaikatkin. ) Toisaalta Apple Care on täsmälleen samanhintainen, ostipa minkä iMacin tahansa.
Kokemuksella voin kertoa että vieläkin harmittaa että en silloin tilannut 24" iMac:iin sitä parempaa näytönohjainta... hintaerokaan ei olisi ollut kovin suuri mutta toimitus olisi. joten tälläkertaa odotan että tulee räätälöity kone kuin että ostaa suoraan hyllyltä. Muistia on helppo lisätä mut siihen se jääkin.
Jaahas. Vaikuttanee, että iMacin toimitus viivästyy jostain syystä päivän–pari. Ilmeisesti muillakin on tullut UPS:n seurantaan näitä jotain huolintaan liittyviä ilmoituksia?
Se on tulliselvitys (tjsp), joka tehdään kaikille (Kiinasta) tuleville koneille eikä se vaikuta koneen saapumisaikaan. Oman koneeni kohdalla tuo selvitys tehtiin muistaakseni maanantaina, kun kone maanantaina lähtetettiin Kiinasta. Torstaina olisi saanut koneen jo käsiini, jos olisin ollut kotona ottamassa sen vastaan. UPSin seurannassa näkyy aina välillä tuo "poikkeus"-status, mutta ei mulla ainakaan viivästyttänyt. Sulla tupsahtaa tuo kone varmaan vielä tämän päivän aikana Koreaan ja sieltä lähtee saman tien kohti Eurooppaa. Olen 99 % varma.
ImacMan kirjoitti:Ei kyllä ihan uskalla vielä sijoittaa iMacciin. Tällä hetkellä kiinnostaisi joko tuo paras 21,5" iMac tai sitten 27" iMac i5-kokoonpanolla (joskin näyttö taitaa olla ei-maksullisia ohjelmia omistavalle, ei työkseen tai edes harrastepohjalta mitään pahemmin editoivalle perusmultimediakäyttäjälle liian iso). Yliopisto-opiskelijana saisin Lyyran alen ja kun ensi viikon perjantaina on sitten se Black Friday, minkä kautta saisi 25-30% pois hinnasta, niin houkuttaisihan tuo. Toisaalta näissä uusissa iMaceissa on todettu hitusen "lastentauteja", joten ehkä olisi viisainta vielä kituuttaa 17" XP-läppärillä vuosi, ja ostaa sitten iMac Lyyra/Black Friday -alella. Silloin quadcoret ovat vakiintuneempia iMaceissa ja ehkei noita näyttöongelmiakaan ole -- jos puhutaan siis 2010-iMaceista.
OT. Paitsi, että tuo 25-30% Black friday ale taitaa olla pikemminkin 2-5%.
Itse vkl:na säikähdin/kiljuin riemusta kun pöytä Pc osoitti hajoamisen merkkejä. Mutta pöh, muistikampa se vain mäni rikki. Ei siis vielä uutta iMaccia ainakaan toistaiseksi tähän kotiin
pete82 kirjoitti: Paitsi, että tuo 25-30% Black friday ale taitaa olla pikemminkin 2-5%.
Tuossa aleprosentissa viitataan varmaan tähän juttuun.
Niin varmasti viitataan, mutta 25% alennusta Maceista? Tuskin. Lukekaas Hintavinkit osiosta tuota Black friday keskustelua. Ja samalla voi tsiigata mitä ne alennukset viime vuonna olivat: http://guides.macrumors.com/Black_Friday.
jlaitila kirjoitti:Edelleenkiin ihmettelen miksi ette tilaa Sistolta? Itse ainakin sain sellaisen tarjouksen mistä on lähes mahdoton kieltäytyä - mikäli Black Friday tarjoukset ei yllätä (tuskin yllättää). Jos et osaa foorumin hakua käyttää niin katso tuolta http://jannelaitila.blogspot.com/2009/11/27-imac.html
Tilattu on marraskuun alussa. Kuitenkaan sähköposteihin ei tule vastausta, eli en tiedä, onko koneeni edes matkalla vielä. Tai onko koko konetta edes tulossa.
jlaitila kirjoitti:Edelleenkiin ihmettelen miksi ette tilaa Sistolta? Itse ainakin sain sellaisen tarjouksen mistä on lähes mahdoton kieltäytyä - mikäli Black Friday tarjoukset ei yllätä (tuskin yllättää). Jos et osaa foorumin hakua käyttää niin katso tuolta http://jannelaitila.blogspot.com/2009/11/27-imac.html
Tilattu on marraskuun alussa. Kuitenkaan sähköposteihin ei tule vastausta, eli en tiedä, onko koneeni edes matkalla vielä. Tai onko koko konetta edes tulossa.
Mihin sähköpostiin olet kyselyjä lähetellyt? Onko varmasti oikea eikä vanha? Milloin viimeksi?
Mihin sähköpostiin olet kyselyjä lähetellyt? Onko varmasti oikea eikä vanha? Milloin viimeksi?
Osoitteeseen juha.matti.sisto@b2b.gigantti.fi olen laittanut viime viikon keskiviikkona ja tänään. Yritin tänään myös soittaa, mutta ei tullut vastausta.
Osoitteeseen juha.matti.sisto@b2b.gigantti.fi olen laittanut viime viikon keskiviikkona ja tänään. Yritin tänään myös soittaa, mutta ei tullut vastausta.
Oikea on posti. Tänään ei varmaankaan ole töissä, kun sunnuntaina oli. Muutenkin avajaisviikonloppu to-su taisi olla jätkällä hyvin hektinen.
Jämyt eivät yleensä koneitten tulosta kovin paljon faktaa tiedä ennen kuin ne tupsahtavat myymälään, jolloin ilmoitusta tulee tilanneille aivan varmasti. Arvailuista taas ei ole kauheasti hyötyä kenellekään...
Semmosta vaan fundeerasin, jotta eikös tuohon iMaciin (late 2009) mene nuo Macbook Prosta (mid 2009) ylijääneet muistikammat kiltisti? Vai olenko erehtynyt? Tuolla tavalla saisin 2GB lisämuistia ilmatteeksi
XxX + Saunalahti 4G (LTE)
iMac 21.5"
iPad Mini Retina 16GB Space Gray
iPad 2 32GB Cellular Black
pume kirjoitti:Semmosta vaan fundeerasin, jotta eikös tuohon iMaciin (late 2009) mene nuo Macbook Prosta (mid 2009) ylijääneet muistikammat kiltisti? Vai olenko erehtynyt? Tuolla tavalla saisin 2GB lisämuistia ilmatteeksi
Jos ovat samaa tyyppiä, niin menevät.
Varmista vaikka www.crucial.com/eu näyttääkö samaa tyyppimerkintää kummallekin mallille. Teet sen nopeammin kuin kukaan ehtii vastata mua paremmin.
Tilaamasi malli on muuten jetsulleen se jonka mnääkin ostan jos iimakkihimo käy ylivaimoi-seksi. 8)
pume kirjoitti:Semmosta vaan fundeerasin, jotta eikös tuohon iMaciin (late 2009) mene nuo Macbook Prosta (mid 2009) ylijääneet muistikammat kiltisti? Vai olenko erehtynyt? Tuolla tavalla saisin 2GB lisämuistia ilmatteeksi
Varmista vaikka http://www.crucial.com/eu näyttääkö samaa tyyppimerkintää kummallekin mallille. Teet sen nopeammin kuin kukaan ehtii vastata mua paremmin.
Tilaamasi malli on muuten jetsulleen se jonka mnääkin ostan jos iimakkihimo käy ylivaimoi-seksi. 8)
Täältä lähtee myös Black Friday "tarjousten" jälkeen sama kokonpano tilaukseen. JOS nuo BF tarjoukset on tarpeeksi hyviä, mitä epäilen, niin tilaus lähtee Storesta tai sitten tilaan tuolta aikaisemmin mainitsemastani paikasta. Epäilen, että BF tarjoukset pesee saamani tarjouksen, mutta pakko odottaa kuitenkin kun ei voi olla varma
Jos BF menee taas euromäärä-alennuspohjalta, niin kyllä JMS-tarjous pesee BF-tarjouksen ainakin paremmissa iimäkeissä. Mutta eipä kaadeta karhua ennen kuin se on nyljetty!
Varmista vaikka http://www.crucial.com/eu näyttääkö samaa tyyppimerkintää kummallekin mallille. Teet sen nopeammin kuin kukaan ehtii vastata mua paremmin.
Jep näkyvät olevan samaa tyyppiä. Pitääkin päivittää heti ennen eka käynnistystä muisti 6GB:n
iMac 21.5"
CamoN kirjoitti:Aivan äsken meni tilaus sisään iMac 27" i5:stä. Ainoa muutos peruskokoonpanoon oli 2 teran kiintolevy. Kuittausmailissa lähetyspäiväksi arvioitiin 1.12. ja toimituspäiväksi 10.12., saa nähdä miten käy.
Kone lähetettiin 23.11., arvio saapumisesta on nyt 30.11. Laitoin mukaan iPhonen telakan, toivottavasti se ei viivästytä toimitusta sen kummemmin.
iMac i5 (late 2009)
Mac mini (mid 2010)
iPhone 6s 64GB
CamoN kirjoitti:Aivan äsken meni tilaus sisään iMac 27" i5:stä. Ainoa muutos peruskokoonpanoon oli 2 teran kiintolevy. Kuittausmailissa lähetyspäiväksi arvioitiin 1.12. ja toimituspäiväksi 10.12., saa nähdä miten käy.
Kone lähetettiin 23.11., arvio saapumisesta on nyt 30.11. Laitoin mukaan iPhonen telakan, toivottavasti se ei viivästytä toimitusta sen kummemmin.
Minunkin kone lähetetty 23.11, arviot vaihtelee eri paikoissa samassa vahvistuksessa 30.11. - 5.12. välillä...omituista. Minä otin mukaan ainoastaan tuon Apple remote controllin.
iMac 21.5"
Minunkin kone lähetetty 23.11, arviot vaihtelee eri paikoissa samassa vahvistuksessa 30.11. - 5.12. välillä...omituista. Minä otin mukaan ainoastaan tuon Apple remote controllin.
Käsittääkseni jos samassa tilauksessa on muita tuotteita CTO-mäkin lisäksi, lähetys lähtee Kiinan tehtaalta ensiksi Hollantiin, jossa siihen yhdistetään ne muut tilatut tuotteet ja vasta sitten paketti tulee Suomeen. Muutaman kerran Macin tällä tavalla tilanneena olen huomannut, että se aiheuttaa muutaman päivän viiveen toimitukseen. Lukeekos teillä tilaussivun "Shipping Method" -kohdassa "Merge transit in NL" vai "Fast Ship (EMEA)"?
Omaan toimitukseen taas hieman päivitystä. Olisi kuulemma pitänyt saapua jo eilen, mutta koska tulliselvitys viivästyi, lähetys tuleekin jakeluun vasta huomenna, viimeistään torstaina.