Niinpä. Ja päinvastoin. Vertailu on melko turhaa. Kukin arvostaa omista lähtökohdistaan. Ainahan niistä voi peistä taittaa vaikka ajankuluksi, mutta lopulta sillä tuskin saavutetaan mitään. Eri juttu jos joku vaikka kysyy mikä pitäisi laittaa tietokantapalvelimeksi, silloin on jo joku kriteeri asetettu miltä pohjalta voi alkaa keskustella ja vertailla.Täällä jo innokkaasti verrattiin OS X:ää Porscheen ja Linuxia Ladaan. Torvalds on viisas ja älykäs mies. Mielestäni se, että hän mieluummin käyttää Linuxia kuin OS X:ää kertoo jotain. Toki, monet fiksut miehet käyttää OS X:ää (ja Windowsia), mutta on mielestäni todella typerää alkaa mollaamaan toista siksi, että tämä käyttää mieluummin Linuxia, vaikka sitten Applen raudalla. Linuxilla on omat hyvät puolensa verrattuna OS X:ään, ei siitä pääse yli eikä ympäri.
Se että Torvalds käyttää Linuxia mieluummin kuin OS X:ään ei kerro mielestäni Torvaldsin älystä yhtään mitään. Lähinnä tulee mieleen että eikös se ole se sama heppu kuin alunperin aloitti Linuxin
kehittämisen ja edelleen heiluttaa tahtipuikkoa. Eli onko sillä vaihtoehtoja...voiko muuta odottaakaan?
Onhan täällä moniakin Linuxin käyttäjiä ja aina silloin tällöin aiheesta keskustellaan asiapohjalta. En tiedä miksi tämä tällä kertaa niin vaikeata on ollut. Uusi Mac Mini pilattu joidenkin mielestä, ehkä? En osaa sanoa. Älä nyt kuitenkaan sorru siihen yleistykseen että kaikkien mielestä Linuxin käyttö Applen raudassa on huono juttu.En minä odotakkaan, että tämä paikka olisi jokin Linux-fanipoikien kokoontumispaikka. Ihmetytti vain se melkeinpä vihamielisyys sitä ajatusta kohtaan, että joku käyttää Linuxia Applen raudalla. Ja ihmetyttää kuinka Mac-miehet moittivat Windows-käyttäjiä ahdasmielisyydestä jne., mutta he itse syyllistyvät aivan samaan, vieläpä pahemmin. Jos joku käyttää Linuxia, niin siitä tuntuu olevan seurauksena säälivää hymähtelyä. Mutta jos joku kertoo käyttävänsä Linuxia Macissa, niin tuntuu siltä kun Mac-fanipojat yrittäisivät kuristaa vääräuskoisen netin läpi.
Niin, ainoa este taitaa olla Torvalds eikä se taida haluta? Eli onko niitä vaihtoehtoja oikeasti? Harvapa meistä on valmis heittämään sikseen elämänsä projektia...On toki. Mieshän voisi vaikka heti lopettaa Linuxin kehittelyn jos siltä tuntuisi
Niin se vain kuitenkin aikanaan totesi ja ennusti. En minä vihaamisesta kirjoittanut, sen kirjoitit sinä. Toistan lausumani että eniten hämmästynyt on varmaan Torvalds itse, eihän pitäisi olla Applen rautaa mihin Linuxia laittaa kun pitäisi Applen olla konkurssissa. Ainakaan uutta rautaa.Luulen, että Linus ei Applea vihaa (miksi vihaisi?). Hänellä on omat ongelmansa OS X:n ja sen teknisten ratkaisujen kanssa, mutta ei tuo tarkoita sitä, että hän vihaisi Applea ja toivoisi sille pahaa. Ja PowerMac ON komea, hiljainen ja hyvä kone, miksi Linus EI sitä käyttäisi, varsinkaan jos sen ilmaiseksi saa? Linus on muuten sanonut, että hän on tällä hetkellä eniten kiinnostunut x86-64:stä ja POWER:ista, muut jää tulevaisuudessa hänen mukaansa soittelemaan taustalle. Ja olen hänen kanssaan samaa mieltä.