Ääniraidan siirtäminen iMoviessa
Koko liikkuvan kuvan kirjo
3 viestiä
• Sivu 1/1
-
Ääniraidan siirtäminen iMoviessa
Viesti Kirjoittaja pkMac »
Olen aloittelija iMovien käytössä ja yritän päästä selville perusteista. Olen onnistunut liittämään kaksi videoklippiä yhdeksi elokuvaksi. Lopussa kuitenkin ääni ei ole kohdallaan n. 10 sekunin matkalla, eli ääni alkaa liian aikaisin ja sitä pitäisi siirtää alkamaan muutamaa sekuntia myöhemmin. Yritin lukea ohjeita, mutta en niiden opastamana oivaltanut asiaa. Minulla on tarkkuuseditori auki, mutta en millään ymmärrä miten siirrän kyseisen äänenpätkän oikeaan paikkaan.
-
Re: Ääniraidan siirtäminen iMoviessa
Viesti Kirjoittaja karilainio »
Moikka
Ihan lisäkyssärinä. Onko tuo ongelma sulla jo itse editoinnissa iMoviessa vai tuleeko se vasta kun muunnat sen DVD:lle/mediaselaimelle? Itsellä on tuo ongelma juuri noin muuntovaiheessa ja vielä ainakaan en ole ratkaisua keksinyt?? Eli ääniraidat menee muutamassa kohtaa (aina sama paikka) sekaisin, vaikka itse iMoviessa valmiissa pätkässä ne on ihan ok ja ei tee mitään virhettä?
Ostin jo tuon Final Cut Expressin mutta en saanut vielä tuota filmiä siirrettyä sinne (antaa siinäkin jotain herjaa / erroria..)
T. Karppa
Ihan lisäkyssärinä. Onko tuo ongelma sulla jo itse editoinnissa iMoviessa vai tuleeko se vasta kun muunnat sen DVD:lle/mediaselaimelle? Itsellä on tuo ongelma juuri noin muuntovaiheessa ja vielä ainakaan en ole ratkaisua keksinyt?? Eli ääniraidat menee muutamassa kohtaa (aina sama paikka) sekaisin, vaikka itse iMoviessa valmiissa pätkässä ne on ihan ok ja ei tee mitään virhettä?
Ostin jo tuon Final Cut Expressin mutta en saanut vielä tuota filmiä siirrettyä sinne (antaa siinäkin jotain herjaa / erroria..)
T. Karppa
-
Re: Ääniraidan siirtäminen iMoviessa
Viesti Kirjoittaja pkMac »
Minun case on seuraavanlainen: olen tehnyt Keynotessa esityksen, josta haluaisin tehdä DVD:n. Jostain syystä en saannut tehtyä koko Keynote-esityksestä QuickTime-elokuvaa (.mov) kerralla, vaan jouduin jakamaan Keynote-esityksen kahdeksi pätkäksi. Kummassakin pätkässä on pienet video-elokuvat äänineen. iMoviessa on tarkoitus yhdistää elokuvat taas yhdeksi esitykseksi. Ekan pätkän videoiden äänet ovat kohdillaan, mutta toisessa pätkässä olevan viedon ääni alkaa joitakin sekuntteja liian aikaisin. iMovie-ohjeissa "Videoon liitetyn äänileikkeen siirtäminen ja poistaminen" sanotaan: "Valitse sen (äänileikkeen) symboli projektissa ja tee jotain seuraavista: ...Jos haluat siirtää sitä, vedä se mihin tahansa projektin videokehykseen tai still-kuvaan. Ongelma on minulla yksinkertaisesti se, etten vielä tiedä mikä on Äänileikkeen symboli johon pitäisi tarttua!
3 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Video, televisio ja elokuvat”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka