No ei sitä kaikki tosiaan huomaa. Mun mielestä ero on kuitenkin hyvin selvä.Cathi777 kirjoitti: Tämä on taas se keskustelu mistä mä en ymmärrä mitään. Olen käyttänyt suurimman osan elämästäni Windowsia ja Os X:ään siirtymisen myötä en ole kyllä mitään eroa huomannut hiiren käyttäytymisessä. Tästä on ennenkin täällä keskusteltu, mutta minä en vaan sitä eroa tajua. Ehkä se on sitten hyvä vaan, että ei mitään eroa huomaa. Tai sitten en hiiren kanssa tee mitään sellaisia toimintoja, jossa nämä erot esiin tulisivat.
Mikä Applessa ja Maceissä ärsyttää?
-
Re: Mikä Applessa ja Maceissä ärsyttää?
Viesti Kirjoittaja tuomas92 »
-
Viesti Kirjoittaja arisel »
Voisiko olla kyse eroista koneiden ja hiirten välillä, eikä niinkään käyttisten välillä - onko eroa myös silloin jos käyttää Winukkaa Macilla..?tuomas92 kirjoitti:No ei sitä kaikki tosiaan huomaa. Mun mielestä ero on kuitenkin hyvin selvä.Cathi777 kirjoitti: Tämä on taas se keskustelu mistä mä en ymmärrä mitään. Olen käyttänyt suurimman osan elämästäni Windowsia ja Os X:ään siirtymisen myötä en ole kyllä mitään eroa huomannut hiiren käyttäytymisessä. Tästä on ennenkin täällä keskusteltu, mutta minä en vaan sitä eroa tajua. Ehkä se on sitten hyvä vaan, että ei mitään eroa huomaa. Tai sitten en hiiren kanssa tee mitään sellaisia toimintoja, jossa nämä erot esiin tulisivat.
-
Viesti Kirjoittaja tuomas92 »
Bootcampatussa Windows 7:ssa hiiri käyttäytyy ainakin eri tavalla kuin OS X:ssä. Tämä siis sisäistä trackpadia käytettäessä, muilla en ole vertaillut.arisel kirjoitti:Voisiko olla kyse eroista koneiden ja hiirten välillä, eikä niinkään käyttisten välillä - onko eroa myös silloin jos käyttää Winukkaa Macilla..?tuomas92 kirjoitti:No ei sitä kaikki tosiaan huomaa. Mun mielestä ero on kuitenkin hyvin selvä.Cathi777 kirjoitti: Tämä on taas se keskustelu mistä mä en ymmärrä mitään. Olen käyttänyt suurimman osan elämästäni Windowsia ja Os X:ään siirtymisen myötä en ole kyllä mitään eroa huomannut hiiren käyttäytymisessä. Tästä on ennenkin täällä keskusteltu, mutta minä en vaan sitä eroa tajua. Ehkä se on sitten hyvä vaan, että ei mitään eroa huomaa. Tai sitten en hiiren kanssa tee mitään sellaisia toimintoja, jossa nämä erot esiin tulisivat.
-
Viesti Kirjoittaja Mikael K. »
-
Viesti Kirjoittaja Peitsamo »
-
Viesti Kirjoittaja Toivonen »
Itse paljon mm. Photoshopia käyttävänä olen säätänyt hiiren normaaliksi tai hitaammaksi, jolloin tuota ongelmaa ei mielestäni ole. Käytän OSX:ää, WindowsXP:tä, Vistaa ja Windows 7:aa ja käyttöjärjestelmästä toiseen siirtyessäni en havaitse mitään eroa. Toisaalta tätä käyttiksestä toiseen hyppimistä vuosia tehtyäni, saattaa olla että olen vähän turtunut eroihin.
-
Viesti Kirjoittaja jupasierra »
Ei löydy sellaista ihmistä, tai niin paljon rahaa että minut siihen homman saisi. Puun ja kuoren välissä oleminen on tuttua puuhaa. Toimin työpaikallani tsv:nä muutaman vuodenRepe Ruutikallo kirjoitti:Sun pitää päästä modeksi, jotta voi lopettaa ketjuja. Ei liene näköpiirissä.jupasierra kirjoitti:Tämä alkaa mennä niin paljon provon puolelle, että on parempi lopettaa viestiketju tähän.

-
Kyllä oli apua, kiitos vaan ! Joku sentään viitsii neuvoakin kun kysytään. Yleensä suhtautuminen on: "Älä tyhmiä kysele". Noo, jos on ylempänä muita niin...heikkipekka kirjoitti:Ei kannata välittää näistä veteraaneista. Ei ne pahaa tarkoita. Oliko noissa mun vinkeissä mitään sellaista uutta, mikä olisi parantanut Mac-käyttökokemusta?
Olen itsekin huomannut, että ihan vain tietokoneita nää Macitkin on vastoinkäyntineen kaikkineen, mutta takaisin Wintoosaan... ei kiitos
-
Sanotaan että sanattomasti sanottu sanoma, sanoo sanottavansa sanovammin kuin sanallisesti sanottu sanoma. Mutta sanomattakin selvää on, että sanallisesti sanottu sanoma sanoo sanottavansa sanovammin kuin sanattomasti sanottu sanoma....Repe Ruutikallo kirjoitti:Jakeluun menee se mitä kirjoitetaan. Me Mac-höyrähtäneet fanaatikot oletetaan, että asiakeskustelussa ihminen tarkoittaa sitä mitä sanoo eikä jotain muuta. Sinä sanoit yhtä mutta tarkoitit toista, ja sekin on näköjään muitten vika eikä missään tapauksessa omasi.jupasierra kirjoitti: "UUSI" malli 17" menikö jakeluun. MIksi ostaisin 2003 mallin ?!?

-
- Vuoden Homppulainen 2009
Viesti Kirjoittaja Repe Ruutikallo »
Kysymyksesi tässä ketjussa kuuluivat seuraavasti:jupasierra kirjoitti:Joku sentään viitsii neuvoakin kun kysytään. Yleensä suhtautuminen on: "Älä tyhmiä kysele". Noo, jos on ylempänä muita niin...
MIksi esim.usb-portteja on vain 2kpl.
MIksi ostaisin 2003 mallin ?!?
Mitään muita en löytänyt.
– Kuvateksti Aamulehdessä 18.3.2012
-
Viesti Kirjoittaja Miklu »
Miten tästä lauseesta voi ymmätää, että tarkoitat uutta 17" mallia? Minä ainakin käsitän, että odotat sitä, että markkinoille tulee 17 tuuman MBP. Vasta myöhemmin tuolla ketjussa kerrot tarkoittavasi uutta 17 tuuman mallia. Ja sitten kun asiasta sinulle kommentoi, niin vedät herneitä nenään.jupasierra kirjoitti:Ensimmäinen veikkauksesi osui oikeaan. Kunhan se 17" tulee markkinoille, kokeillaan sitä
Minua ärsyttää ne postaajat, jotka yrittävät kysyä asioita, mutta eivät oikeasti kysy. Ja sitten he hermostuvat, kun heitä neuvoo kysymään.
-
Viesti Kirjoittaja Addikti »
Koneenani on 24" iMac ja Os X:n puolella hiiri käyttäytyy erinlailla kuin windowsin puolella, eli ei tästä päätellen ole riippuvainen mikä kone on alla. Koneessani on siis windows xp asennettuna bootcampin kautta. Mutta joo, ei sitä normaalikäytössä (esim. netin selaamisessa) huomaa ollenkaan, mutta pelaamisessa sen huomaa ilkeän hyvin. Tuleepi nyt varmaan tulevaisuudessa tehtyy windowsin puolella kaikki satunnainen pelaaminen ja kaikki muu sitten os x:n puolella. Rahaakin säästyy samallaarisel kirjoitti:Voisiko olla kyse eroista koneiden ja hiirten välillä, eikä niinkään käyttisten välillä - onko eroa myös silloin jos käyttää Winukkaa Macilla..?tuomas92 kirjoitti:No ei sitä kaikki tosiaan huomaa. Mun mielestä ero on kuitenkin hyvin selvä.Cathi777 kirjoitti: Tämä on taas se keskustelu mistä mä en ymmärrä mitään. Olen käyttänyt suurimman osan elämästäni Windowsia ja Os X:ään siirtymisen myötä en ole kyllä mitään eroa huomannut hiiren käyttäytymisessä. Tästä on ennenkin täällä keskusteltu, mutta minä en vaan sitä eroa tajua. Ehkä se on sitten hyvä vaan, että ei mitään eroa huomaa. Tai sitten en hiiren kanssa tee mitään sellaisia toimintoja, jossa nämä erot esiin tulisivat.

- Fujitsu Siemens p3500, 2,66ghz c2d, 3gt, 160gt, gma950, Os X 10.6.4
Pc:
- i7 860 @ 3.5gHz, MSI p55-gd65, 4gt, 1tt, Ati 5870, Windows 7 (itsekoottu)
-
Viesti Kirjoittaja Touho »
Makuasioitahan nämä. Omaan käteen tuo omppukoneen hiirikiihdytys on kutakuinkin passeli, mutta tuosta isoa pöytätilaa vaativasta hiiren liikeestä pääsee helposti eroon käväisemällä siellä järjestelmäasetuksissa ja liikauttamassa sitä hiiren tracking speediä säätelevää liukusäädintä hiukan isommalle. Ongelma ratkaistu.skip kirjoitti:OS X:llä vaan ne rauhalliset liikkeet vaativat aivan mielettömän suuren käden liikkeen, tai muuten liikutaan jollain 10 pikselin alueella, tai sitten kiihdytys pitää laittaa niin suureksi, että pikku heilautuksella saisi kursorin laidasta laitaan 200 000 pikseliä leveällä näytöllä.
Omalla kohdalla aina puhtaan asennuksen jälkeen yksi ihan ensimmäisistä hommista on juuri säätää noita hiiren liikettä sääteleviä liukusäätimiä siten, että se ylempi on lähempänä oikeaa reunaa, ja se alempi hippasen keskikohdasta vasemmalla. Sen jälkeen säädöt ovat aika hyvin kohdallaan tuolle perushiirelle. Läppärin trackpadia käyttäessä tietty säädöt on tehtävä erikseen, tai jättää se trackpad -säätö ennalleen ja käyttää apuna tavallista hiirtä.
Ero tavanomaiseen wintoosaan on toki silmin tai paremminkin sormin havaittava, ja itse pidän tuota hiukan säädettyä omppuliikettä varsin luontevana. Voihan sitä muistaakseni Windowsin puolellakin tehdä samanlaiset säädöt, jos ei heti tunnu sopivalta.
-
Viesti Kirjoittaja skip »
Touho kirjoitti: Makuasioitahan nämä. Omaan käteen tuo omppukoneen hiirikiihdytys on kutakuinkin passeli, mutta tuosta isoa pöytätilaa vaativasta hiiren liikeestä pääsee helposti eroon käväisemällä siellä järjestelmäasetuksissa ja liikauttamassa sitä hiiren tracking speediä säätelevää liukusäädintä hiukan isommalle. Ongelma ratkaistu.
Vaan eipä ole. Jos tekisin, kuten neuvoit, liikahtaisi kursori pienellä nopealla liikkeellä aivan tajuttoman paljon, kuten jo ylempänä ainakin koitin ilmaista. Tämä ei ole se mitä haluan. Ongelma on siis OS X:n hiiren kiihdytyskäyrän jyrkkyys. Ensin on kovin hidasta ja sitten todella nopeasti mennään todella nopeaan. Tästä seuraa monille se fiilis, että kursori liikkuu kuin täi tervassa. Itse olen ongelman hoitanut ostamalla Steermouse-ohjelman, mutta näkisin mielelläni säädön OS X:ssä ihan vakiona tai saatavina jollain ilmaisohjelmalla. Nyt omalla käyttäjätililläni hiiri liikkuu sutjakkaasti, mutta esim. tyttöystävä aina valittaa, kun menee omalle käyttäjätililleen, että hiiri tahmaa ja on todella surkea, kun en viitsi 20$ maksaa Steermousen toisesta lisenssistä sen takia, että hän käy kerran, pari viikossa jotain pientä koneella kikkailemassa.
Eli ongelma on ja pysyy edelleen, vaikka kuinka sitä koittaisitte porukalla kieltää…
![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
https://www.dropbox.com/referrals/NTU0MTcwODg5
-
Viesti Kirjoittaja TheKraken »
-
Viesti Kirjoittaja Tirppa »
-
TheKraken kirjoitti:Eikö Steermouse muka suostu asentumaan useammalla saman koneen käyttäjälle ilman rahaa? Harvinainen rahastussofta on kyllä siinä tapauksessa.
Asentuu toki, mutta toimii vain trial-versiona muilla, eli sen 30-päivää vai mitä se oli, sen jälkeen rupeaa herjaamaan.
Tässä Steermousen sivuilta lainaus:
"You are not allowed to share your registration code among with other users. In this case, each user must purchase a license."
http://plentycom.jp/en/steermouse/payment_frame.html
-
Viesti Kirjoittaja perminna »
-
perminna kirjoitti:Ei mun ole tarvinnut omille mäkeilleni, joissa on useampi käyttäjätili, asentaa samoja ohjelmia monesti. Asennus yhden tilin kautta -> ohjelmat käytettävissä myös muilla tileillä.
Onko käytössä Steermouse?
-
-
MacFinn kirjoitti:Nämä anti-Macfanipojat eivät ole tyytyväisiä, elleivät kaikki ja varsinkin fanipojat ole heidän kanssaan samaa mieltä siitä, että Applen läppärit ovat käyttökelvottomia kun niissä ei ole, no milloin mitäkin, nyt tais olla vain kaksi USB:tä ja HDMI:kin puuttuu.
Hommassa on kyse suomalaiskansallisesta kulttuuriantropologiasta.Miklu kirjoitti:Minua ärsyttää ne postaajat, jotka yrittävät kysyä asioita, mutta eivät oikeasti kysy. Ja sitten he hermostuvat, kun heitä neuvoo kysymään.
![Nörde [8-|]](./images/smilies/49_49.gif)
Tuo on varsin tyypillinen ilmiö, joka ei suinkaan rajoitu pelkästään mäkkeihin ja omppuyhteisöön. Tilanne ja nämä avautumiset ovat aivan samanlaisia monessa muussakin nk. ei-mainstream tuotteen ympärille rakentuneessa yhteisössä.
Siks toisekseen osa porukasta on kaiketi silleen jännästi johdotettu, että valtaosa kommunikoinnista tapahtuu kaikenlaisen negatiivisen energian purkamisen kautta. Aiheesta näkee esimerkkejä sekä tässä ketjussa että eri lehtien tekstaripalstoilla.
Osa porukasta tosiaan alkaa sitten kiukutella, jos uuden hiekkalaatikon muut mukulat eivät haluakaan leikkiä juuri heidän leikkiään, tai jos koko apinalauma ei hyppelekään heti hampaat irvessä mölyävää tulokasta silittelemään ja nyppimään kirppuja turkista. Yleensä sieltä kuitenkin aina joku kirpunnyppijäkin lopulta löytyy, ja juuri sitä kirpunnypintäähän se tulokaskin usein haluaa, ristiriiraisesta käyttäytymismallistaan huolimatta.
Jepjep, piiri pieni pyörii edelleen, ja kyllä tää ketjukin on varmaan melkoinen lähdemateriaalin sampo esim. psykologian opiskelijoille ja miksei opettajillekin. Noinkohan nuo muistavat jo kaikkien vakkarien nikit ulkoa...
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
-
perminna kirjoitti:Ei ole, mutta onnistunut muutamilla maksullisilla ongelmilla, jossen nyt ihan väärin muista. En voi tarkistaa asiaa juuri nyt.
No sitten on varmaan aika turha kommentoida, kun tässä oli nyt kyse siitä miten Steermouse toimii, eikä siitä miten muut maksulliset ohjelmat toimivat.

-
Touhon varmaan ainakin muistavat...Touho kirjoitti:
Jepjep, piiri pieni pyörii edelleen, ja kyllä tää ketjukin on varmaan melkoinen lähdemateriaalin sampo esim. psykologian opiskelijoille ja miksei opettajillekin. Noinkohan nuo muistavat jo kaikkien vakkarien nikit ulkoa...

-
Kuten tuosta lihavoidusta tekstistä käy(nee) ilmi, puhuin vaan omasta puolestani. Juuri minulle tuo kiihdytys ei siis ole ongelma, vaan paremminkin omalle kouralleni sopiva. Kyseessähän on makuasia, ja sopivuus on itse kunkin omista tottumuksista, ominaisuuksista ja tarpeista kiinni.skip kirjoitti:Touho kirjoitti: Makuasioitahan nämä. Omaan käteen tuo omppukoneen hiirikiihdytys on kutakuinkin passeli, mutta tuosta isoa pöytätilaa vaativasta hiiren liikeestä pääsee helposti eroon käväisemällä siellä järjestelmäasetuksissa ja liikauttamassa sitä hiiren tracking speediä säätelevää liukusäädintä hiukan isommalle. Ongelma ratkaistu.
Vaan eipä ole. Jos tekisin, kuten neuvoit, liikahtaisi kursori pienellä nopealla liikkeellä aivan tajuttoman paljon, kuten jo ylempänä ainakin koitin ilmaista.
skip kirjoitti:Eli ongelma on ja pysyy edelleen, vaikka kuinka sitä koittaisitte porukalla kieltää…
![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
Edelleen, voit harrastaa itsepetostasi aivan vapaasti, mutta kuten tuosta lainauksesta voisi (joku) kenties päätellä, puhun vain omasta puolestani, enkä yritä "kieltää" yhtikäs mitään. Kukaan ei voi ratkaista tuota ongelmaksi kokemaasi asiaa puolestasi, koska sinua ja sisäistä piuhoitustasikaan ei tiettävästi ole vielä kloonattu.
Minä puolestani olen tottunut tuohon mäkkimäiseen kiihtyvyyteen jo ensimmäisessä omassa koneessani, ja nimenomaan se wintel-puolen tapa on sitten myöhemmin vaatinut totuttelua. Itsellä ei vaan ole käynyt koskaan mielessäkään mennä inisemään vaikka jonnekin Windows-foorumille siitä, että se wintöötin hiiri liikkuu aivan väärällä tavalla, kun itse olen tottunut siihen omppumaiseen kiihtymiseen.
Minusta ei siis ole kovin fiksua keskustelua syyttää muita (fanipoikia?) jostain "ongelman kieltämisestä", kun varsinainen ongelma on se, että itse et tunnu tottuvan hiukan erilaiseen hiireen, etkä osaa suhtautua asiaan pragmaattisesti. Ilmeisesti ongelmana on myös se, ettei koko porukka sitten nyökyttelekään hyväksyvästi kiukuttelusi tahtiin.
Epäilemättä, mutta hiukan erilaisista asioista kuin esim. skipin ja muutamat muut täältä itku&ilveilyosastolta.skip kirjoitti:Touhon varmaan ainakin muistavat...![]()
-
Anteeksi nyt vaan, mutta mielestäni saan sanoa omat kokemukseni softien asentamisesta/käyttämisestä useammalla profiililla, koska siitä oli puhe aiemmissa viesteissä, vaikka keskustelu lähtikin liikkeelle Sinun Steermouse-ongelmastasi. Sitä paitsi sanoit, ettet pysty asentamaan tuota ohjelmaasi tyttöystäväsi käyttäjäprofiiliin kuin trialina, minkä jälkeen kommentoin, ettei minun ole tarvinnut asentaa ohjelmia useampaan profiiliin, vaan ne on saanut käyttöön muissakin profiileissa yhteen asentamisen jälkeen. En missään vaiheessa väittänyt, että puhuisin Steermousesta.skip kirjoitti:perminna kirjoitti:Ei ole, mutta onnistunut muutamilla maksullisilla ongelmilla, jossen nyt ihan väärin muista. En voi tarkistaa asiaa juuri nyt.
No sitten on varmaan aika turha kommentoida, kun tässä oli nyt kyse siitä miten Steermouse toimii, eikä siitä miten muut maksulliset ohjelmat toimivat.
Muutenkin tähän ketjuun on ihan turha ikinä kommentoida/kirjoittaa mitään, kun koko paikka on isommassa kaaoksessa kuin sekatavarakaupan hyllyt, ja yleinen reaktio ihan mihin tahansa on vetää henkilökohtaisia palkokasveja nenuliin. Tämäkään ei, skippy boy, ollut suoraan sinulle.
Palaa sivulle “Yleiskeskustelu”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka