Tervehdys!
Ainaiseen kikosteluun pc:n kanssa kyllästyneenä kyselisin kokeneilta macin käyttäjiltä kuinka PowerMac G5 Dual 2.0Ghz, 4 Gt DDR jaksaisi toimia Protools 8 kanssa? Tällä hetkellä omaan AMD Athlon 64 Dual core 4200 x 2 CP, 2 gt ddr. Myös tietenkin tehojen vertaus avartaisi jos sen joku jollain tavalla kykenee havainnollistamaan.
Vanhan koneen nopeus on todettu omaan äänityöskentelyyn riittäväksi, ainoastaan jatkuva eheytys/tyhjennys ja erinäiset kaatumiset aiheuttavat suurta päänvaivaa. Autuaaksi tuo mac tuskin tekee, mutta kotikoneena jo melkein 5 vuotta loistavasti toiminut macbook antaa uskoa paremmasta.
PowerMacit ovat nyt kohtuuhintaisia ja aikoinaan nykyistä konetta ostaessa olivat ilmeisen paljon studiokäytössä. Olisiko hinta/laatu nyt kohdallaan?
Kiitos vastaajille etukäteen!
PowerMac-tiedustelua
Kun työhön tarvitaan tehoa...
6 viestiä
• Sivu 1/1
-
-
Re: PowerMac tiedustelua
Viesti Kirjoittaja biblo »
Rammia ja levytilaa ei varmasti koskaan ole liikaa.
Itse katsoisin tällä hetkellä jos hankkisin että koneessa ainenkin 8 muistipaikkaa jotta muistia saisi hommiin ainenkin sen 8gt.
Itse katsoisin tällä hetkellä jos hankkisin että koneessa ainenkin 8 muistipaikkaa jotta muistia saisi hommiin ainenkin sen 8gt.
-
Re: PowerMac-tiedustelua
Viesti Kirjoittaja Jus11 »
Katsopa täältä tilastoja:
http://www.primatelabs.ca/blog/
Vertailutaso 1000 on Power Mac G5 1.6 GHz. Itse tulisin siihen johtopäätökseen, että aika alkaa olla ajanut G5:n ohitse - ellei jo nyt, niin hyvin pian, kun uusien Mac Minienkin prosessoriteho on jo kolminkertainen niihin verrattuna (ja hintataso sama kuin käytetyn G5:n?). Uusista iMaceista puhumattakaan. Säästä vähän ja sijoita koneeseen pidemmällä tähtäimellä. Tämä siis henk.koht. mielipiteenä.
Itse olen pyörittänyt Pro Tools 8:aa late 2006 iMacilla (ram 3 gb, geekbench oli muistaakseni 2740) ja nyt 2008 mallin 8-core Mac Prolla (8 gb, geekbench jotain 8500, kai). Nykyinen toimii kuin unelma, edellinen toimi hyvin, kun ei käyttänyt normaalia raskaampia plugarisettejä (esim. 3 Amplitubea sessiossa saattoi saada koneen helposti kohti kyykkyasentoa eli buffer-erroria lykkäsi).
Ja vielä vertailua: tuo iMac (jota käytettynä saanee nyt noin neljäänsataan tai ehkä allekin) toimi suurinpiirtein yhtä hyvin kuin se G5 hd-Toolsilla, jota käytettiin eräässä studiossa samojen sessioiden pyörittämiseen. G5 le-Toolsilla olisi pärjännyt heikommin.
ps. Jatka kakkosivulle (vanhempiin tuloksiin), niin löydät myös nykyisen koneesi: geekbench jotain vajaa 2200.
http://www.primatelabs.ca/blog/
Vertailutaso 1000 on Power Mac G5 1.6 GHz. Itse tulisin siihen johtopäätökseen, että aika alkaa olla ajanut G5:n ohitse - ellei jo nyt, niin hyvin pian, kun uusien Mac Minienkin prosessoriteho on jo kolminkertainen niihin verrattuna (ja hintataso sama kuin käytetyn G5:n?). Uusista iMaceista puhumattakaan. Säästä vähän ja sijoita koneeseen pidemmällä tähtäimellä. Tämä siis henk.koht. mielipiteenä.
Itse olen pyörittänyt Pro Tools 8:aa late 2006 iMacilla (ram 3 gb, geekbench oli muistaakseni 2740) ja nyt 2008 mallin 8-core Mac Prolla (8 gb, geekbench jotain 8500, kai). Nykyinen toimii kuin unelma, edellinen toimi hyvin, kun ei käyttänyt normaalia raskaampia plugarisettejä (esim. 3 Amplitubea sessiossa saattoi saada koneen helposti kohti kyykkyasentoa eli buffer-erroria lykkäsi).
Ja vielä vertailua: tuo iMac (jota käytettynä saanee nyt noin neljäänsataan tai ehkä allekin) toimi suurinpiirtein yhtä hyvin kuin se G5 hd-Toolsilla, jota käytettiin eräässä studiossa samojen sessioiden pyörittämiseen. G5 le-Toolsilla olisi pärjännyt heikommin.
ps. Jatka kakkosivulle (vanhempiin tuloksiin), niin löydät myös nykyisen koneesi: geekbench jotain vajaa 2200.
Mac Pro 6-core, Air ja mitä vielä, toivoton tapaus.
www.puk.fi
www.puk.fi
-
Viesti Kirjoittaja junnu_v »
Kiitoksia edellisestä! Valoitti tietäni melkoisesti. Näyttää kyllä pahasti nyt siltä ettei powermacillä enään kovin kauaa pärjäisi, kuitenkin tarkoitus olisi taas seuraavat 4-5 vuotta mennä ilman päivitystä rautaan. Loistava linkki, helpottaa valintaa!
MacBook Black
-
Viesti Kirjoittaja biblo »
Miniä ja powermaccia en kuitenkaan vertailisi muutenkaan.En jaksa taas alkaa selittämään miksi.
Vertailun kohteena siis sinkkuprossuinen G5 joka tosiaan on mopo.Käsitykseni mukaan tuo dual olisi kuitenkin kohtuullisesti nopeampi.Voi toki olla että fiksumpaa on tosiaan investoida vaikka uuteen iMacciin.
Vertailun kohteena siis sinkkuprossuinen G5 joka tosiaan on mopo.Käsitykseni mukaan tuo dual olisi kuitenkin kohtuullisesti nopeampi.Voi toki olla että fiksumpaa on tosiaan investoida vaikka uuteen iMacciin.
-
Viesti Kirjoittaja Jus11 »
No yhteistä niille on, että prosessoria ei voi vaihtaa. Todettakoon että viimeinen ja tehokkain Power Mac pärjää nykyiselle Mac minille vielä siinä vertailussa. Mutta en mä lähtis tekemään seuraavaa viittä vuotta jo valmiiksi viisi vuotta vanhalla koneella.biblo kirjoitti:Miniä ja powermaccia en kuitenkaan vertailisi muutenkaan.En jaksa taas alkaa selittämään miksi.
Uusimpien iMacien geekbench-tuloksia ei muuten Primate Labsin blogissa vielä ollutkaan kuin yhdestä mallista, niitä lisää tuolla:
http://www.macrumors.com/2009/11/14/cor ... rovements/
Mac Pro 6-core, Air ja mitä vielä, toivoton tapaus.
www.puk.fi
www.puk.fi
6 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Mac Pro ja Mac Studio”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka