Touho kirjoitti:skip kirjoitti:Touho kirjoitti:
Makuasioitahan nämä. Omaan käteen tuo omppukoneen hiirikiihdytys on kutakuinkin passeli, mutta tuosta isoa pöytätilaa vaativasta hiiren liikeestä pääsee helposti eroon käväisemällä siellä järjestelmäasetuksissa ja liikauttamassa sitä hiiren tracking speediä säätelevää liukusäädintä hiukan isommalle. Ongelma ratkaistu.
Vaan eipä ole. Jos tekisin, kuten neuvoit, liikahtaisi kursori pienellä nopealla liikkeellä aivan tajuttoman paljon, kuten jo ylempänä ainakin koitin ilmaista.
Kuten tuosta lihavoidusta tekstistä käy(nee) ilmi, puhuin vaan omasta puolestani. Juuri minulle tuo kiihdytys ei siis ole ongelma, vaan paremminkin omalle kouralleni sopiva. Kyseessähän on makuasia, ja sopivuus on itse kunkin omista tottumuksista, ominaisuuksista ja tarpeista kiinni.
No, jos mä otan sitten käyttöön alleviivauksen, kun lihavointi meni jo. Kuten varmaan huomaat alleviivatusta tekstistä, väität, että ongelmasta pääsee eroon "käväisemällä siellä järjestelmäasetuksissa…", mutta olen sen jo moneen kertaan sanonut, että näin ei ole. Sinullahan mitään ongelmaa ei alunalkaenkaan ole edes ollut, joten tuskin puhut itsestäsi, kun kerrot miten ongelmasta pääsee eroon.
???
Touho kirjoitti:Edelleen, voit harrastaa itsepetostasi aivan vapaasti, mutta kuten tuosta lainauksesta voisi (joku) kenties päätellä, puhun vain omasta puolestani, enkä yritä "kieltää" yhtikäs mitään. Kukaan ei voi ratkaista tuota ongelmaksi kokemaasi asiaa puolestasi, koska sinua ja sisäistä piuhoitustasikaan ei tiettävästi ole vielä kloonattu.
Itsepetosta? Ja mitä ihmettä kloonauksella on tämän asian kanssa tekemistä? Tai ylipäätänsä ongelmanratkaisun kanssa?
Touho kirjoitti:Minä puolestani olen tottunut tuohon mäkkimäiseen kiihtyvyyteen jo ensimmäisessä omassa koneessani, ja nimenomaan se wintel-puolen tapa on sitten myöhemmin vaatinut totuttelua. Itsellä ei vaan ole käynyt koskaan mielessäkään mennä inisemään vaikka jonnekin Windows-foorumille siitä, että se wintöötin hiiri liikkuu aivan väärällä tavalla, kun itse olen tottunut siihen omppumaiseen kiihtymiseen.
Hyvä, että olet tottunut, mutta sillä asialla ei nyt ole kuitenkaan mitään tekemistä tämän kanssa. Tämä ei mitenkään liity siihen, miten sinä käytät konetta tai miten sinä koet asiat konetta käyttäessäsi. Ilmeisesti tämä on sinulle vaikea ymmärtää.
Ota myös huomioon, että minä en ole tullut tänne foorumille inisemään OS X:n hiiren kiihdytyksestä. Olen ilmaissut mielipiteeni, että OS X:n hiiren kiihdytys ja sen säätömahdollisuuksien rajallisuus on asia joka minua ärsyttää "Applessa ja Maceissä". Sinä puolestaan tulet tänne inisemään joka kerta, kun jotakuta ärsyttää joku asia "Applessa ja Maceissä", joka ei ole sinulle itselessi ongelma. Se, miksi teet näin on minulle itselleni täysi mysteeri.
Touho kirjoitti:Minusta ei siis ole kovin fiksua keskustelua syyttää muita (fanipoikia?) jostain "ongelman kieltämisestä", kun varsinainen ongelma on se, että itse et tunnu tottuvan hiukan erilaiseen hiireen, etkä osaa suhtautua asiaan pragmaattisesti. Ilmeisesti ongelmana on myös se, ettei koko porukka sitten nyökyttelekään hyväksyvästi kiukuttelusi tahtiin.
Oma näkemykseni asiasta on tämä: Hiiren kiihdytys ja sen huonot säätömahdollisuudet OS X:ssä on ongelma monille ja monille se taas ei ole ongelma (ovat tottuneet tai eivät huomaa). Nämä ihmiset, joille se ei ole ongelma, eivät ole ilmeisesti koko asiaa huomanneet ja koittavat joka kerta kertoa, että "tuosta isoa pöytätilaa vaativasta hiiren liikeestä pääsee helposti eroon käväisemällä siellä järjestelmäasetuksissa ja liikauttamassa sitä hiiren tracking speediä säätelevää liukusäädintä hiukan isommalle. Ongelma ratkaistu.", joka ei millään tavalla auta alkuperäisen ongelman kanssa. Tälläisistä "vinkeistä" ja yleisestä ongelman vähättelystä saa helposti sen kuvan, että koko ongelman olemassaoloa ei joko ymmärretä tai se koitataan kokonaan kieltää.
Haluaisin myös, että osoittaisit teksteistäni kohdan, jossa olen kiukutellut, kun ihmiset eivät ole olleet kanssani samaa mieltä, tai ylipäätään kiukutellut… Mielestäni keskustelutyyli, jossa keskustelun toista osapuolta syytetään kiukuttelusta sen takia, että hänellä on negatiivinen mielipide asiaan, jota toiset eivät koe negatiiviseksi on lähinnä naurettava.
Itsellesi se tuntuu olevan suurin ongelma, että kaikki eivät ole kanssasi samaa mieltä, kun heti jos joku esittää negatiivisen mielipiteen, jollaista itselläsi ei ole, kirjoitat muutaman palstallisen siitä, kuinka itselläsi ei tälläistä ongelmaa ole ja viljelet negatiivisia viittauksia negatiivisten mielipiteiden esittäjien psyykeistä.
Touho kirjoitti:skip kirjoitti:Touhon varmaan ainakin muistavat...
Epäilemättä, mutta hiukan erilaisista asioista kuin esim. skipin ja muutamat muut täältä itku&ilveilyosastolta.
Hmm… Kukakohan sinne itku&ilveily osastolle paremmin sopisi, kun ei pysty muiden negatiivisia mielipiteitä asioista käsittelemään normaalisi?
Edit:
Ja, please, voisitko mitenkään harkita, että lopettaisit maailman laimeimpien Wintel- ja Wintööt-sanojen käytön?