Keskustelua tavaroiden yleisestä hintatasosta ja ajankohtaisista tarjouksista. Tälle alueelle myös ilmoitukset varastetuista tavaroista ja mahdolliset kimppatilaukset.
Yksi kenkku juttu Gigantin Maceissa on se, että niihin ei verkkosivujen mukaan enää saa ostaa samaa tuoteturvaa kuin vaikka Aceriin .. melkein mihin vain tuotteeseen ilmestyy se "osta lisäturva" kohta, mutta Maceissa ei ainakaan nyt tuota mahdollisuutta ole. Se Gigantin lisäturva oli tosi edullinen verrattuna Apple Careen, kun se korvasi myös käyttäjän hölmöilyt..
No jos tilaan tuolta nytten ni kai noiden on pakko antaa mulle toi 2 vuoden takuu, vaikka toi todennäkösesti joku virhe onkin? Vai? Pyytäisin pikaista vastausta joltain ketä tietää nää jutut, koska tilaisin tosta Macbookin nytten samantien jos kerran 2 vuoden takuun saan
:edit: oon ostanut muuten 4 tuotetta gigantista ja kaikki on hajonnut ja saanut takuun kautta uuden ja kaverin televisio on käynyt 3 kertaa siellä huollossa, niin vois toisaalta miettiä, jos sitä vaik jostai muualta ehköpä ostais vaikka eihän tuottteilla pitäs mitää eroa ollakkaan..
Macbook Pro 13" (mid-2010)
Magic mouse
iPod nano 4gb
Jos vaikka kysyt sieltä kikantista sähköpostilla, niin saat sieltä kirjallisen vastauksen. Sen lähemmäs tuota virallista 2 vuoden takuuta tuskin pääset. Kukaan meistä ei voi sitä antaa.
homeKorva kirjoitti:Toimiiko muuten Giguntin Ompuissa sama palautusoikeus mitä muissa G tuotteissa?
=> Ilman sen kummempaa selittelyä 30pv ostosta money back.
Toimii, jos on varastomalli ilman mitään tehdasrakentelua. Siis esim. iMacien tapauksessa palautusoikeus ei koske i7-prosessoria, mutta i5-mallia kyllä. Edellinen kun on BTO. Näin Siston mukaan.
Rowan Atkinson on johtanut anglikaanista kirkkoa vuodesta 2002.
– Kuvateksti Aamulehdessä 18.3.2012
masa kirjoitti:AInakin mun Maceissa on Sistolta tilatessa otettu 3 vuoden turva. Maksoi jotain 179e, korvaa myös omat möhläykset.
Ja kerrataan vielä, että pisimmän turvan saa ilman lisäsijoituksia tekemällä hankinnan Nordean MC- tai Visa-luottokortilla, jolloin kalu on vakuutettu ainakin 4,5 vuoteen saakka ilman omavastuuta. Kahden vuoden jälkeen ikävähennys on 2 %/kk. Ehdot löytyy Nordean sivujen kautta.
masa kirjoitti:AInakin mun Maceissa on Sistolta tilatessa otettu 3 vuoden turva. Maksoi jotain 179e, korvaa myös omat möhläykset.
Ja kerrataan vielä, että pisimmän turvan saa ilman lisäsijoituksia tekemällä hankinnan Nordean MC- tai Visa-luottokortilla, jolloin kalu on vakuutettu ainakin 4,5 vuoteen saakka ilman omavastuuta. Kahden vuoden jälkeen ikävähennys on 2 %/kk. Ehdot löytyy Nordean sivujen kautta.
Todellakin kannattaa tutustua ehtoihin, esim. vakuutus lakkaa, jos vaihdat pankkia tai vaikka ottaisit Nordealta jonkun toisen kortin, joka ei sisällä samaa etua. Järjestelmällisellä luottokorttiostamisella ja muutenkin täsmällisellä kuluttajakäyttäytymisellä sekä vakuutusehdot sisäistämällä ei välttämättä pöllömpi etu.
Infant kirjoitti:
Todellakin kannattaa tutustua ehtoihin, esim. vakuutus lakkaa, jos vaihdat pankkia tai vaikka ottaisit Nordealta jonkun toisen kortin, joka ei sisällä samaa etua.
Jos ottaa lisäksi, ei kai se silloin lakkaa...
Vakuutusehtoja tältä osin sen tarkemmin muistamatta olen ajatellut, että vakuutus on loogisesti voimassa vain jos se korttikin on, jolla roina on ostettu. Jos luopuu vakuutuksen sisältävästä kortista, irtisanoo vakuutuksen automaatinomaisesti. Right?
Infant kirjoitti:
Todellakin kannattaa tutustua ehtoihin, esim. vakuutus lakkaa, jos vaihdat pankkia tai vaikka ottaisit Nordealta jonkun toisen kortin, joka ei sisällä samaa etua.
Jos ottaa lisäksi, ei kai se silloin lakkaa...
Vakuutusehtoja tältä osin sen tarkemmin muistamatta olen ajatellut, että vakuutus on loogisesti voimassa vain jos se korttikin on, jolla roina on ostettu. Jos luopuu vakuutuksen sisältävästä kortista, irtisanoo vakuutuksen automaatinomaisesti. Right?
Juu ei lakkaa, jos lisäksi ottaa muun kortin, tietenkään..
Kunhan muistutin ehdoista, ja siitä ettei joku ajattele vakuutuksen olevan automaattisesti voimassa sen x vuotta, koska osti tuotteen ko. kortilla. Veikkaanpa että pankista ehditään tänä aikana suositella jos jonkinlaista kortinvaihtoa, eikä takuulla muisteta kysyä sattuuko olemaan "tuotevakuutuksia päällä" ja sitten myöhemmin saattaa karu totuus vasta paljastua.
Infant kirjoitti:
Kunhan muistutin ehdoista, ja siitä ettei joku ajattele vakuutuksen olevan automaattisesti voimassa sen x vuotta, koska osti tuotteen ko. kortilla. Veikkaanpa että pankista ehditään tänä aikana suositella jos jonkinlaista kortinvaihtoa, eikä takuulla muisteta kysyä sattuuko olemaan "tuotevakuutuksia päällä" ja sitten myöhemmin saattaa karu totuus vasta paljastua.
Juu, hyvä muistutus kyllä.
Sen sijaan siihen en usko että vaihtoa vakuutuksettomaan korttiin kovin äkkiä suositeltaisiin. Toki voit siinäkin olla lopulta oikeassa, 4-5 vuotta on kuitenkin pitkä aika jossa ehtii tapahtua.
Käsittääkseni myös kotivakuutukset pitävät sisällään vakuutuksen tietokoneelle, jos vaikka sitten lapsi työntää koneen lattialle. Tai itse käyttäjä. Kotivakuutus on sitä varten. Kaipa siinä on omavastuu, mutta pari vuotta pitäisi ola täysarvo ja sitten esim. 20 % miinusta vuodessa. Riippuvat yhiöstä varmaan.
Nordean miinus on alettuaan tuo 24 % vuodessa, mutta ehkä siinä ei ole omavastuuta?
iBook G3 366 MHz, 320 Mt, 30 Gt ja Tiikeri
iMac 27" 3,06 GHz ja Lumileopardi
iPhone 4G
olenpa joskus kuullut, että sisäisen vikaantumisen jälkeen kone olisi tippunut vahingossa pöydältä, mutta kyllähän tuollaiset ehdot tietty pitää tarkalleen saada tietoonsa
iBook G3 366 MHz, 320 Mt, 30 Gt ja Tiikeri
iMac 27" 3,06 GHz ja Lumileopardi
iPhone 4G
Tapiolalla taidettiin maksaa 70 euroa. If:llä oon maksanut satasta omavastuuedun kanssa. Hyvän kotivakuutuksen kanssa ei ole kyllä koskaan tullut tarvetta edes ajatella laajennettuja takuita ynnä muita.
Tapiolalla laajassa kotivakuutuksessa omavastuu on € 150. Ja ulkomaanmatka korvauksissa sen saa nollaan, jollain pienellä maksulla. (Juuri olin 1 1/2h Tapiolan tapaamisessa, ja taas tuli säästöä)