Eli suomeksi.
Elin tuon mailin ilmoittaman "cant verify the identity" kanssa vuoden ja nyt päätin yhtenä aamuna
tarkastaa sen lisenssin ja hyväksyä ettei se ilmoittelesi sitä joka kerta. Eli ruksasin sieltä ne "allways trust" kohdat.
Eli käytössä oma domaini (mail.nimi ) ja pop.
Virhe.
Nyt homma konahti kunnolla.
Sposti ilmeisesti lähettää sähköposteja suht luotettavasti,suurin osa testeistä muille[/i] ihmisille näyttäisi menevän läpi.
Mutta itselleni ei tule mitään postia:ei itseltäni eikä muilta lähetettynä.
Eivät edes ilmesty serverille jos käy tsekkaamassa webmailin kautta.Nothing.
Ainoa asia minkä saan itselleni lähetettyä (ja ylipäätään ainoa mikä vastaanottuu) on jos menen webmailiin ja lähetän sieltä
spostin (nimeni@palveluntarjoaja.fi).
Olen kokeillut ottaa SSLän (port 995) pois päältä ja käyttää porttia 110 minkä se tarjoaa.
Nada,nicht funkar.
Eli mitä hittoa?
Olen yrittänyt timemachinesta bäckträkätä ja asentanut meilin useita kertoja uudestaan mutta ongelma tietty toistuu.
Onko nyt niin että mail serverini automaattisesti kättelee tuolla SSLlla ja siten ei vaan toimi?
Mitäs nyt eteen?
Palveluntarjoaja on lievästi karvalakkinen firma joka on ulkoistanut kaikki työntekijänsä (lue.erottanut) ja siellä
ei enää ole kukaan varmaan enää edes töissä keneltä voisi kysyä.
Mail meni ruvelle SSLn hyväksymisten jälkeen. Ei toimi.
Täällä voit kysyä mistä tahansa Mac-ongelmasta, jos et löydä vastausta muualta.
3 viestiä
• Sivu 1/1
-
- Viestit: 315
- Liittynyt: 12.3.2006 klo 16.27
Mail meni ruvelle SSLn hyväksymisten jälkeen. Ei toimi.
Viesti Kirjoittaja Rampe »
-
- Viestit: 5041
- Liittynyt: 8.7.2005 klo 2.59
Re: Mail meni ruvelle SSLn hyväksymisten jälkeen. Ei toimi.
Viesti Kirjoittaja Touho »
Oletkohan nyt sekoittanut tai unohtanut lähtevän ja saapuvan postin? Minkälaista nettiliittymää käytät?Rampe kirjoitti: Ainoa asia minkä saan itselleni lähetettyä (ja ylipäätään ainoa mikä vastaanottuu) on jos menen webmailiin ja lähetän sieltä
spostin (nimeni@palveluntarjoaja.fi).
Olen kokeillut ottaa SSLän (port 995) pois päältä ja käyttää porttia 110 minkä se tarjoaa.
Nada,nicht funkar.
Tuo SSL-säätö siinä POPin kohdalla siellä Advanced -valikossa on siis tulevalle postille. Lähtevän postin osalta säätöjä löytyy sieltä Account Information -kohdasta Outgoing Mail Server (SMTP). Siellä pitäisi valikossa olla valittuna se nettiyhteyden tarjoajan serveri, ja sieltä löytyy myös kohta Edit Servers. Klikkaa sitä ja valitse käyttämäsi SMTP-serverin kohdasta se Advanced -välilehti. Jos siellä on ruksi Use Secure Sockets Layer (SSL) päällä ja Authentication -valikossa esim. Password, vaihda sinne kohta None, mikä on yleensä oletusasetus useimmilla SMTP-palvelimilla. Voit ottaa myös sen SSL -ruksin pois, jos se helpottaa tilannetta.
Kannattaa siis muistaa, että se SMTP-palvelin ei toimi toisen nettiyhteyden kautta, vaan lähtevälle postille pitää aina käyttää sitä nettiyhteden tarjoajan SMTP-palvelinta. Ellei sitten sekä postipalvelin että nettiyhteys satu tulemaan samalta tarjoajalta.
Siltä vähän vaikuttaisi, eikä Mailin uudelleenasennuksella ole siis mitään vaikutusta, kun vika on ilmeisimmin palvelimessa tai Mailin puutteellisissa tai väärissä asetuksissa.Eli mitä hittoa?
Olen yrittänyt timemachinesta bäckträkätä ja asentanut meilin useita kertoja uudestaan mutta ongelma tietty toistuu.
Onko nyt niin että mail serverini automaattisesti kättelee tuolla SSLlla ja siten ei vaan toimi?
Tuossa saattaa hyvinkin olla ongelmasi ydin.Palveluntarjoaja on lievästi karvalakkinen firma joka on ulkoistanut kaikki työntekijänsä (lue.erottanut) ja siellä
ei enää ole kukaan varmaan enää edes töissä keneltä voisi kysyä.
-
- Viestit: 315
- Liittynyt: 12.3.2006 klo 16.27
Re: Mail meni ruvelle SSLn hyväksymisten jälkeen. Ei toimi.
Viesti Kirjoittaja Rampe »
Aijjaa.
Oli sitten palveluntarjoaja "unohtanut" uusia siten sopimuksen,oli sitten mennyt umpeen viikonlopun aikana ja ajettu alas.
Elämä helpottuu kummasti.Serveri tyhjänä,maililt hukassa.
Asiakkaat lähettäneet viikonlopun kaikkea kamaa ja nyt ihmettelevät kun en vastaa tai ole ajan tasalla.
Voi päivänkakkara.
Ei muuta kuin reklamaatiota värkkäämään.
päivänkakkara mitä urpoja.
Oli sitten palveluntarjoaja "unohtanut" uusia siten sopimuksen,oli sitten mennyt umpeen viikonlopun aikana ja ajettu alas.
Elämä helpottuu kummasti.Serveri tyhjänä,maililt hukassa.
Asiakkaat lähettäneet viikonlopun kaikkea kamaa ja nyt ihmettelevät kun en vastaa tai ole ajan tasalla.
Voi päivänkakkara.
Ei muuta kuin reklamaatiota värkkäämään.
päivänkakkara mitä urpoja.
3 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Ongelmia Macin kanssa?”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka
- ↳ Myydään Mac
- ↳ Myydään iPhone, iPad ja iPod
- ↳ Myydään muut Applen tuotteet
- ↳ Myydään muuta tietotekniikkaa
- ↳ Ostetaan Mac
- ↳ Ostetaan iPhone, iPad ja iPod
- ↳ Ostetaan muut Applen tuotteet
- ↳ Ostetaan muuta tietotekniikkaa
- ↳ Vaihdetaan, annetaan, työtä haetaan ja tarjotaan
- ↳ Kauppapaikan keskustelu ja hintavinkit