Olen funtsiskellut remppaamisen keskellä, että millä ratkaisulla jatkossa käytettäisiin mediaa olohuoneessa. Budjetti kuitenkin on rajallinen, joten kokonaan uusi kone pelkästään median soittoa varten ja satojen eurojen heittäminen laitteeseen, joka suurimman osan päivästä ei tee mitään tuntuisi hölmöltä. Bloggasin aiheesta pari päivää sitten yrittäen selkeyttää omia ajatuksiani, silloin olin katsellut seuraavia laitteita:
http://huima.wordpress.com/2009/11/17/i ... -media-pc/
* Apple TV
* AsRock ION 330
* DViCO TViX HD M-6500A
* Asus EeeBox EB1501 Atom N330
* Mac Mini
Sen jälkeen katsoin erilaisia muita arvosteluita aiheesta ja kiinnitin huomiota mm. dvd-plazalla kehuttuun laitteeseen, jossa hintakin olisi kohdillaan ( alle 100 e ):
* Western Digital TV
Nyt siis näyttäisi kovasti siltä, että lähiaikoina pitäisi tehdä päätös jonkun näiden ratkaisujen välillä ja tällä hetkellä tuo WD TV tuntuu järkevimmältä ratkaisulta. Verrattuna muihin sen edut ovat tietysti hinta ja helppous. Kun/Vaikka laitteessa ei ole verkkoyhteyttä, voi ulkoiselle kovalevylle siirtää pöytäkoneesta tai läppäriltä tarvittavat mediat, joita illan aikana tai muuten meinaa katsella. Toisena vaihtoehtona on katsoa suoraan Macbookilta miniDvi-HDMI -piuhan kautta, mutta useasti ei sitten jaksa pitää läppäriä lukittuna playeriksi.
Käytettyjä Mac Minejjä tai Macbookkeja olen yrittänyt kanssa metsästää, mutta hinnat menevät aina suht korkeaksi - lukuunottamatta tuota 150 e:llä mennyttä miniä täällä.
Millaisia ratkaisuja ja idiksiä muilla homppulaisilla on?
Olohuoneen viihdekeskukseksi mikä?
Koko liikkuvan kuvan kirjo
9 viestiä
• Sivu 1/1
-
Olohuoneen viihdekeskukseksi mikä?
Viesti Kirjoittaja huima »
-
Re: Olohuoneen viihdekeskukseksi mikä?
Viesti Kirjoittaja TheKraken »
Acer Aspire Revo: http://www.hopeinenomena.net/viewtopic. ... 67#p765167
Suosittelen lämpimästi. Jos ei tahdo Ubuntun kanssa tapella, kuten minä, niin toki siinä Windowskin pyörii. Ja nyt varsinkin kun uusin Flash osaa ottaa tuosta IONista ilon irti, niin Atom-prossu ei meno haittaa, kunhan käyttää vain mediasoftaa joka tukee GPU-purkua kanssa.
Tähän asti käytin lähinnä esim. dvd-soitinta, joka toisti ulkoiselta tikulta/levyltä mediat. Aivan kamalaa säätämistä pidemmän päälle. Aikaa menee helposti vartti siihen sähläämiseen ennen kuin saa ohjelmat ruudulle, jos siirtää esim. isompia eriä viihdettä kerrallaan.
Suosittelen lämpimästi. Jos ei tahdo Ubuntun kanssa tapella, kuten minä, niin toki siinä Windowskin pyörii. Ja nyt varsinkin kun uusin Flash osaa ottaa tuosta IONista ilon irti, niin Atom-prossu ei meno haittaa, kunhan käyttää vain mediasoftaa joka tukee GPU-purkua kanssa.
Tähän asti käytin lähinnä esim. dvd-soitinta, joka toisti ulkoiselta tikulta/levyltä mediat. Aivan kamalaa säätämistä pidemmän päälle. Aikaa menee helposti vartti siihen sähläämiseen ennen kuin saa ohjelmat ruudulle, jos siirtää esim. isompia eriä viihdettä kerrallaan.
-
Viesti Kirjoittaja Armadillo »
Itse olen vähän haikaillut Xstreamer:n perään (http://www.xtreamer.net/ t ai verkkokaupasta ja suomalaisten kokemuksia http://217.30.188.16/forums/showthread. ... 79&t=76355) mutta tällä hetkellä hommaa hoitaa MacBook Pro. Taitaa tämä projekti nyt jäädä vielä telakalle vaikka houkutus olisikin suuri. Tai ehkä tyydyn aluksi vain NAS:n hommaamiseen...
-
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
Meillä on Mac mini ja siinä LG:n 24 " näyttö, Elgaton 610 ja ikivanha Pioneerin viritinvahvistin & Infinityn kajarit. Tolla setillä katsotaan telkkaria, valokuvia, kuunnellaan radiota ja musiikkia. Ja katsotaan DVD:t. Lisätilana 320 GB ulkoinen kovo. Koko näytön youtubet kyllä nykii, ei voi mitään, pitäis uusia se mini.
Toi on nyt ollut muutaman vuoden, tänä syksynä pistin ton LG:n.
Toi on nyt ollut muutaman vuoden, tänä syksynä pistin ton LG:n.
iMac 24" 4,5K, pari Mac miniä, iPhone 13, iPad 2021, Watch SE 2022 ja kaikenlaista muuta. FiMUG ry jäsen
-
Viesti Kirjoittaja Hutsi »
Ääni Revolle, tosin siinä ei ole DVD-asemaa. Ulkoisia asemia löytyy muutamalla kympillä, jos tarve iskee.TheKraken kirjoitti:Acer Aspire Revo: http://www.hopeinenomena.net/viewtopic. ... 67#p765167
iPhone 4s
OSx86 SL 10.6.8
OSx86 SL 10.6.8
-
Raudan puolesta tuo Acer on siis samaa sarjaa kuin ASRock tai Eeebox, tosin vanhempaa yksiytimistä - mutta hauska kuulla, että jo pelkällä yhdellä ytimellä homma on pelannut hyvin.
Surffailin linkittämäsi ketjun pohjalta hieman asioita lisää ja lupaava polku tuo Ubuntu + Boxee on, mutta taidan säästää toistaiseksi rahat ja ostaa tuon WD TV:n - odottaen että ION-rauta tulee vielä halvemmaksi, ennen kuin laitan olohuoneeseen ihan oman tietokoneen pelkkää media varten.
Surffailin linkittämäsi ketjun pohjalta hieman asioita lisää ja lupaava polku tuo Ubuntu + Boxee on, mutta taidan säästää toistaiseksi rahat ja ostaa tuon WD TV:n - odottaen että ION-rauta tulee vielä halvemmaksi, ennen kuin laitan olohuoneeseen ihan oman tietokoneen pelkkää media varten.
-
Päädyin pistämään alle sata euroa Western Digitalin WD TV-laitteeseen ja ainakin toistaiseksi olen siihen erittäin tyytyväinen.
USB-levylle mediat ja olohuoneeseen katseltavaksi. Itse laite ei pidä mitään ääntä, joten ärsyttävä hurina kannettavasta tai xboxista on historiaa.
Hintaansa nähden erittäin hyvä ostos.
USB-levylle mediat ja olohuoneeseen katseltavaksi. Itse laite ei pidä mitään ääntä, joten ärsyttävä hurina kannettavasta tai xboxista on historiaa.
Hintaansa nähden erittäin hyvä ostos.
-
Viesti Kirjoittaja jlaitila »
Miksei PS3? Saisit samaan rahaan BD soittimen, nettiselaimen, Upnp soittimen ja voi sillä pelatakkin ![Pettynyt [:/]](./images/smilies/icon_eek.gif)
![Pettynyt [:/]](./images/smilies/icon_eek.gif)
-
PS 3 olisi toki ihan hyvä vaihtoehto kanssa, jos haluaa sijoittaa enemmän.jlaitila kirjoitti:Miksei PS3? Saisit samaan rahaan BD soittimen, nettiselaimen, Upnp soittimen ja voi sillä pelatakkin
Mutta minulla on jo Xbox 360 ja NIntendo Wii, eikä aikaa pelata edes niillä tarpeeksi. Xboxillekin voi striimata linux-purkista uSharen kautta mediaa tai mäkiltä Connect 360:n kautta. WD TV on käytössä myös ilman toisessa huoneessa päällä olevia koneita ja on niin helppo käyttää, että kauniimpi osapuoli pystyy sillä leikkimään :-D
9 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Video, televisio ja elokuvat”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka