isojii kirjoitti:Taidan olla tavallista typerämpi, mutta näitä typeriä kysymyksiä näyttää tulevan eteen uuden helppokäyttöisen(?) puhelimen/soittimen kanssa jatkuvasti.
Tällä kertaa ongelmana se, että iPhone tottelee iTunesia vain siinä koneessa, jossa otin sen käyttöön (OSX). Firman koneen (XP) itunes puolestaan kyllä näyttää iphonen hienosti ja kivutta, mutta mitään sillä ei pysty tekemään. Esimerkiksi musiikki/leffat näkyvät puhelimessa harmaana, eikä niitä voi käyttää. Musiikkia ei voi siirtää kumpaankaan suuntaan, iPhonella olevaa musiikkia ei voi soittaa jnejne. Kertokaas nyt miten tämä ratkaistaan? Firman kone on "valtuutettu" iTunes-tiliini.
Ilmeisesti minun olisi mahdollista tyhjentää luuri ja synkata se firman koneen itunes-kirjaston kanssa, mutta tuollaista en halua, synkronointi firman koneen kanssa on nimenomaan sitä mitä haluan välttää. Haluan vain yksinkertaisesti kuunnella luurissa olevaa musiikkia, niin kuin olen tehnyt siitä asti kun ostin ensimmäisen sukupolven creativen zenin joskus 15 vuotta sitten. Pitääkö taas antaa rahaa Applelle vai häh?
Ok, iphone/ipod on niin typerä, että järkevä synkkaaminen kahden/useamman koneen kohdalla ei sitten ilmeisesti onnistu ollenkaan. Hyvä Apple! Perustelevat tuota piratismipolitiikalla, mikä kuulostaa ennemminkin huonolta tekosyyltä. Mutta entäs tuo iphonen sisällön soittaminen toisella koneella? Onnistuukos sekään?
Täytyy myöntää, että iphone alkaa olla ensimmäinen omenalogolla varustettu hyödyke, johon ei oikein osaa tyytyväinen olla. Omalta mustaltalistalta löytyy jo viikon kokemuksen jälkeen aivan liikaa puutteita ja käyttöä haittaavia "ominaisuuksia". Hauska lelu tietty, mutta työkoneena melko rampa.
isojii kirjoitti: myöntää, että iphone alkaa olla ensimmäinen omenalogolla varustettu hyödyke, johon ei oikein osaa tyytyväinen olla. Omalta mustaltalistalta löytyy jo viikon kokemuksen jälkeen aivan liikaa puutteita ja käyttöä haittaavia "ominaisuuksia". Hauska lelu tietty, mutta työkoneena melko rampa.
Mitäs puutteita on löytynyt?
Viimeksi muokannut amanita, 4.12.2009 klo 11.33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy:Lainaus värkätty kuntoon.
isojii kirjoitti:
Ok, iphone/ipod on niin typerä, että järkevä synkkaaminen kahden/useamman koneen kohdalla ei sitten ilmeisesti onnistu ollenkaan. Hyvä Apple! Perustelevat tuota piratismipolitiikalla, mikä kuulostaa ennemminkin huonolta tekosyyltä. Mutta entäs tuo iphonen sisällön soittaminen toisella koneella? Onnistuukos sekään?
Täytyy myöntää, että iphone alkaa olla ensimmäinen omenalogolla varustettu hyödyke, johon ei oikein osaa tyytyväinen olla. Omalta mustaltalistalta löytyy jo viikon kokemuksen jälkeen aivan liikaa puutteita ja käyttöä haittaavia "ominaisuuksia". Hauska lelu tietty, mutta työkoneena melko rampa.
skip kirjoitti:1. Jos on napit korvissa, niin millaisella painalluksella tuleva puhelu hiljennetään/hyläytään? Apple in-ear napit siis ja luurina iPhone 3GS.
2. Voiko joku laittaa linkkiä palautelomakkeeseen, jonka avulla Applelle voi lähettää iPhonen softaan liittyviä kehitysehdotuksia, nurinaa bugeista jne.?
skip kirjoitti:1. Jos on napit korvissa, niin millaisella painalluksella tuleva puhelu hiljennetään/hyläytään? Apple in-ear napit siis ja luurina iPhone 3GS.
2. Voiko joku laittaa linkkiä palautelomakkeeseen, jonka avulla Applelle voi lähettää iPhonen softaan liittyviä kehitysehdotuksia, nurinaa bugeista jne.?
Eikö kukaan tiedä?
1. Eikös se siitä power-napista hylätä, kuten ihan ilman headsettiäkin? Vai meinaatko, että siitä headsetin napista, jos jotenkin saisi?
2. Eipä taida Applella moista lomaketta olla, kun käyttäjäkokemuksia haetaan yleensä testiryhmien yms. kautta. Omia foorumeitaan luulisi siellä jonkun seuraavan, eli sinne kai voisi jotain nakella.
Eikö kukaan tiedä?
1. Eikös se siitä power-napista hylätä, kuten ihan ilman headsettiäkin? Vai meinaatko, että siitä headsetin napista, jos jotenkin saisi?
2. Eipä taida Applella moista lomaketta olla, kun käyttäjäkokemuksia haetaan yleensä testiryhmien yms. kautta. Omia foorumeitaan luulisi siellä jonkun seuraavan, eli sinne kai voisi jotain nakella.
1. Headsetin napista meinaan.
2. Joku palautelomake Applella ainakin jossain päin on joskus ollut, kun olen sitä kautta joskus palautetta laittanut. Eihän se täällä foorumeilla napina mitään auta, vaan palautetta pitäisi laittaa suoraan Applelle, mutta en nyt ainakaan itse pikaisella etsimisellä löytänyt tuota lomaketta mistään.
skip kirjoitti:2. Joku palautelomake Applella ainakin jossain päin on joskus ollut, kun olen sitä kautta joskus palautetta laittanut. Eihän se täällä foorumeilla napina mitään auta, vaan palautetta pitäisi laittaa suoraan Applelle, mutta en nyt ainakaan itse pikaisella etsimisellä löytänyt tuota lomaketta mistään.
Muistan minäkin sellaisen nähneeni. Muistelisin, että ADC tunnukset tarvittiin sen täyttelemiseen ja se koski pelkkää OS X:ää.
Mutta developer-puolelta sitä voi lähteä etsimään siis, siellä se on jos jossain. Mutta enpä usko, jos ihan rehellisiä ollaan, että a) olet ensimmäinen joka noista asioista sinne kynäilee tai b) ketään kiinnostaa Apple on Apple
skip kirjoitti:2. Joku palautelomake Applella ainakin jossain päin on joskus ollut, kun olen sitä kautta joskus palautetta laittanut. Eihän se täällä foorumeilla napina mitään auta, vaan palautetta pitäisi laittaa suoraan Applelle, mutta en nyt ainakaan itse pikaisella etsimisellä löytänyt tuota lomaketta mistään.
Muistan minäkin sellaisen nähneeni. Muistelisin, että ADC tunnukset tarvittiin sen täyttelemiseen ja se koski pelkkää OS X:ää.
Mutta developer-puolelta sitä voi lähteä etsimään siis, siellä se on jos jossain. Mutta enpä usko, jos ihan rehellisiä ollaan, että a) olet ensimmäinen joka noista asioista sinne kynäilee tai b) ketään kiinnostaa Apple on Apple
Olen kyllä jollain lomakkeella palautetta Applelle laittanut, eikä kyllä tarvinnut olla mikään kehittäjä.
Ja ainakin olen sitten palautetta laittanut, että ei ole sitten ainakaan siitä kiinni. On kai Apple ainakin joskus jotenkin reagoinut asiakkaiden toivomuksiin.
Kui maanalaisen paikan huonoi nää iPhonen kuoret on? Meinaan sain tänää huollost uuden puhelimen ja taas on alul jo halkeama. . En kyl meinannut ihan heti korjauttaa, koska on ollut jo niin paljon huollossa.
tänään sain iponen käsiini ja heti pari tyhmää kysymystä:
1. Mitä käytännössä toi jailbreakkaus tekee? kokeilin tota BlackRa1n hommaa ja kaikki tais mennä hyvin. Miten voin olla varma, että se onnistui? Mulla ei ole tarvetta kuin soneran kortille, mutta onko tosta jotain muuta hyötyä?
2. Mikä toi cydia homma on mikä nyt sitten sen myötä tuli?
Ohjekirjasta löytyy kappale tästä aiheesta. Muistaakseni ainakin normaaleilla kuulokkeilla puhelun saa hylättyä pitämällä sitä mikrofonin keskinappia 2-3 sekuntia pohjassa tms.
iMac i5 (late 2009)
Mac mini (mid 2010)
iPhone 6s 64GB
Kysymys:
Tänään ostettu puhelin siis. Miten ihmeessä mä saan vanhasta nokialaisesta nuo puhelinnumerot ja viestit siirrettyä? Käsinkö vain?? Vai voinko tyrkätä simin iphoneen ja kopioida ne sinne?
Vastahankittuun valkoiseen 32GB on ilmestynyt takapohjaan kummallisia mustia "juovia" jotka näyttävät kuin olevan kuoren sisällä?
Eivät siis lähde pyyhkimällä.
Onko kellään muulla ilmaantunut vastaavaa ongelmaa?
Ohjekirjasta löytyy kappale tästä aiheesta. Muistaakseni ainakin normaaleilla kuulokkeilla puhelun saa hylättyä pitämällä sitä mikrofonin keskinappia 2-3 sekuntia pohjassa tms.
Kiitoksia. Pitää koittaa tätä seuraavaksi, kun joku soittaa.
Pitäisi varmaan se ohjekirja kaivaa jostain ja lukea se, jos vaikka löytyisi jotain muutakin hyödyllistä infoa.
Tämä ei varmaan suoranaisesti kuulu tänne, mutta koska netin tila on rajallinen en viitsi aloittaa uutta topikkia... Pari tuntia olen tässä koittanu ettiä juttua tuosta soneran kytkystä ja sen purusta virallisesti.. Joskus se täällä oli mutta en löydä enää..
Mitä minun siis pitää maksaa, jos haluan puhelimen soneralta, ja purkaa sopimuksen saadakseni operaattorivapaaksi.. Puhelimen käteishinta (yhden vai kahden vuoden sopimuksen mukaan?), 100 euron sakko ja mitä muuta? Onko sonera kuitenkin edelleen vastuussa takuuasioissa, vaikka kytky onkin purkautunut? Entäs jos laite menee huoltoon ja saan uuden tilalle, onko se taas lukittu soneraan?
Khipu kirjoitti:^painat phone, ja sitten sieltä alta RECENTS
Kysymys:
Tänään ostettu puhelin siis. Miten ihmeessä mä saan vanhasta nokialaisesta nuo puhelinnumerot ja viestit siirrettyä? Käsinkö vain?? Vai voinko tyrkätä simin iphoneen ja kopioida ne sinne?
Olen just yrittämässä tuota contctien kopiointia. Eivät vaan ilmesty tonne contacteihin. Tuleeko ne sinne vasta jonkun buuttauksen jälkeen? Kauanko kopioinnissa menee? jos nyt yritän klikata tota import sim... uudelleen, niin se vaan herjaa että "importing" koko ajan...
isojii kirjoitti: myöntää, että iphone alkaa olla ensimmäinen omenalogolla varustettu hyödyke, johon ei oikein osaa tyytyväinen olla. Omalta mustaltalistalta löytyy jo viikon kokemuksen jälkeen aivan liikaa puutteita ja käyttöä haittaavia "ominaisuuksia". Hauska lelu tietty, mutta työkoneena melko rampa.
Mitäs puutteita on löytynyt?
Omaa puuhasteluani rasittaa eniten rajoitukset synkkauksessa/tiedonsiirrossa tietokoneiden, puhelinten ja jopa laitteen sisäisten ohjelmien välillä. Ärsyttävin ominaisuus lienee kuitenkin bluetoothin typeryys. Google kertoo näistä lisää. En siis kaipaa mitään eksoottista, vaan sellaisia ominaisuuksia, jotka ovat olleet älyttömyyspuhelimissa itsestäänselvyyksiä 10 vuotta.