”Tyhmät kysymykset” iPhone-, iPad- ja iPod-laitteista
-
Re: "Tyhmät" iPhone 3G-kysymykset
Viesti Kirjoittaja Khipu »
Ja taas tyhmiä kysymyksiä pukkaa.
Mulla on gmail-osoite, jota käytän Macbookin Mailin kautta pääasiassa. Miten onnistuu systeemi, että edelleen pääasiassa käyttää sähköpostia macbookin kautta, mutta satunnaisesti reissussa iphonella?
Nykyisissä asetuksissa Iphone näyttää kymmeniä "lukemattomia" viestejä, vaikka olen ne jo kertaalleen macbookilla lukenut, mutta igmailissa ne on edelleen lukemattomia. Haluaisin että macbook ja iphone olisi tän suhteen synkassa... Onnistuuko mitenkään? Jos määritän gmailin asetuksissa, etttä Luettaessa viestejä POP:n avulla, arkistoi gmailin kopio, niin silloihan kukin viesti on vain joko macbookissa tia iphonessa sen suhteen, että mikä on ollut mihinkin aikaan auki...
Tajuuko kukaan tätä kysymystä... ?
-
Viesti Kirjoittaja exobalt »
Uusi iPhone 3GS-omistaja ilmoittautuu. Edellisenä luurina oli N95 ja ei olisi voinut uskoa, miten helpolta puhelimen käyttö voi tuntua. Loistohankinta!
Näin foorumiuran alkutaipaleella hyökätään kohti tyhmiä kysymyksiä luonnollisesti. Kysymys koskee iTunesia. Miten saan yhdistettyä kappaleita samaksi albumiksi? Esimerkkinä, minulla on YleX Top200-albumi, mutta iTunes tulkitsee jokaisen artistin tuotokset omaksi albumikseen. Tästä seuraa se, että minulla on useita kymmeniä albumeja, joiden nimi on tuo Ylex Top200 vaikka pitäisi olla vain yksi. Miten siis pitäisi menetellä?
-
Viesti Kirjoittaja legace »
Etsi vaikka hakusanalla Ylex Top200, valitse ne kaikki ja muuta artistiksi joku yhteinen nimi. Parempaa vaihtoehtoa minulla ei ole tarjota..exobalt kirjoitti: Näin foorumiuran alkutaipaleella hyökätään kohti tyhmiä kysymyksiä luonnollisesti. Kysymys koskee iTunesia. Miten saan yhdistettyä kappaleita samaksi albumiksi? Esimerkkinä, minulla on YleX Top200-albumi, mutta iTunes tulkitsee jokaisen artistin tuotokset omaksi albumikseen. Tästä seuraa se, että minulla on useita kymmeniä albumeja, joiden nimi on tuo Ylex Top200 vaikka pitäisi olla vain yksi. Miten siis pitäisi menetellä?
Käytä Gmailia Safarin kautta. Ei tarvitse turhaan säätää silloinKhipu kirjoitti:Tajuuko kukaan tätä kysymystä... ?

-
Viesti Kirjoittaja CamoN »
Huoh. Safarin kauttahan se puhelin osaakin ilmoitella tulleista viesteistä ihan kysymättä. Taikka sitten ei.legace kirjoitti:Käytä Gmailia Safarin kautta. Ei tarvitse turhaan säätää silloin
![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
Minulla Gmailin, MacBookin Mailin ja iPhonen Mailin yhteistyö toimii täysin saumattomasti kun Gmailin asetuksista on laitettu IMAP päälle (ainoastaan IMAP, ei POP:ia ollenkaan) ja MacBookissa sekä iPhonessa Mailit tietävät että IMAP:lla toimitaan. Olen testannut jopa sellaisen kuvion että iPhonen hälyttäessä äänimerkillä uudesta sähköpostista, avaan iPhonen, avaan MacBookin ja avaan viestin MacBookin Mailissa. 5-20 sekunnin kuluttua iPhonen Mailin kuvakkeesta häviää se lukematon viesti -ilmoitus.Khipu kirjoitti:Mailin asetukset
Mulla on gmail-osoite, jota käytän Macbookin Mailin kautta pääasiassa. Miten onnistuu systeemi, että edelleen pääasiassa käyttää sähköpostia macbookin kautta, mutta satunnaisesti reissussa iphonella?
Nykyisissä asetuksissa Iphone näyttää kymmeniä "lukemattomia" viestejä, vaikka olen ne jo kertaalleen macbookilla lukenut, mutta igmailissa ne on edelleen lukemattomia. Haluaisin että macbook ja iphone olisi tän suhteen synkassa... Onnistuuko mitenkään? Jos määritän gmailin asetuksissa, etttä Luettaessa viestejä POP:n avulla, arkistoi gmailin kopio, niin silloihan kukin viesti on vain joko macbookissa tia iphonessa sen suhteen, että mikä on ollut mihinkin aikaan auki...
Mac mini (mid 2010)
iPhone 6s 64GB
-
Viesti Kirjoittaja Vildee »
SELVITETTY
Macbook Pro 13" Mid 2012
-
Viesti Kirjoittaja Khipu »
Niin, ja mun täytyy pystyä Macbookilla työskentelemään myös offlline-tilassa välillä, esim mökillä tai lentokoneessa. Nyt kun viestit on POPin takia omassa koneessa niin niihin voi kirjoitella vastauksia kun on aikaa ja antaa niiden lähteä maailmalle kun kone ottaa yhteyden nettiin taas. Eli ei auta mua tämä vain safaria -vaihtoehto,CamoN kirjoitti:Huoh. Safarin kauttahan se puhelin osaakin ilmoitella tulleista viesteistä ihan kysymättä. Taikka sitten ei.legace kirjoitti:Käytä Gmailia Safarin kautta. Ei tarvitse turhaan säätää silloin![]()
IMAPissa ei ilmeisesti jää omalle koneelle mitään, toisin sanoen offlinetila ei onnistu?CamoN kirjoitti:Minulla Gmailin, MacBookin Mailin ja iPhonen Mailin yhteistyö toimii täysin saumattomasti kun Gmailin asetuksista on laitettu IMAP päälle (ainoastaan IMAP, ei POP:ia ollenkaan) ja MacBookissa sekä iPhonessa Mailit tietävät että IMAP:lla toimitaan. Olen testannut jopa sellaisen kuvion että iPhonen hälyttäessä äänimerkillä uudesta sähköpostista, avaan iPhonen, avaan MacBookin ja avaan viestin MacBookin Mailissa. 5-20 sekunnin kuluttua iPhonen Mailin kuvakkeesta häviää se lukematon viesti -ilmoitus.Khipu kirjoitti:Mailin asetukset
Maililla ei ilmeisesti saa arkistoitua tavaraa? Tähän asti olen käyttänyt POP:lla Mailia, ja antanut gmailissa olla kaiken vaan lukemattomana. Mailissa poistan heti kaikki tarpeettomat ja pidän inboxin työtilana, siis siinä on vain keskeneräisiä juttuja. Muistettavat tavarat siirrän Mailissa kansioon, jos ne on sellaisia että tarvitsen niitä offlinessa tai usein. Ja sit jos pitää kaivaa joku ikivanha keskustelu auki, etsin sen gmailissa selaimessa....
Nyt ajattelin jatkaa samaan tapaan, paitsi että laitan pop:n asetukseksi "arkistoi alkuperäinen". Iphonessa käyttäisin IMAPia, eli kävisin lähinnä katsomassa gmailin tilanteen. Silloihnan se ei imuroi mun kännyyn kaikkia viestejä, vaan tajuaa tuoda vain ne jotka on inboxissa, toisin sanoen ne joita ei ole POPattu vielä Mailiin, eikö?
Onkohan tämä nyt liian monimutkainen suunnitelma?
-
Viesti Kirjoittaja Rutku »
Itse vain "tein" sen tilin ja toimii samalla tapaa kuin netistäkin hakiessa (se vain kirjautuu sen "mail"-softain kautta sinne tilille) ja hakee aina uudet mailit kun sen laittaa päälle (jos on vaan wlanissa kiinni kun mobiilikaistaa ei ole).Khipu kirjoitti:Mailin asetukset
Nappaa tästä 500MB lisätilaa Dropboxiin rekisteröityessä: https://www.dropbox.com/referrals/AACRr ... 0EfR6M1QO0
-
Viesti Kirjoittaja TheKraken »
-
Viesti Kirjoittaja isojii »
Voit ottaa serverillä olevasta meilistä kopion paikalliselle koneelle myös IMAPia käyttämällä. Arkistointi paikallisesti onnistuu luonnollisesti myös.Khipu kirjoitti: ...IMAPissa ei ilmeisesti jää omalle koneelle mitään, toisin sanoen offlinetila ei onnistu?
Maililla ei ilmeisesti saa arkistoitua tavaraa?
Ei oikeastaan, sillä homma toimii juuri noin oletusasetuksillaOnkohan tämä nyt liian monimutkainen suunnitelma?

-
Viesti Kirjoittaja Migos »
-
Viesti Kirjoittaja Sniizu »
-
Viesti Kirjoittaja Ville Suvanto »
Esimerkiksi Afterdawnista löytyy ohjeita. Tässä yksi: http://www.afterdawn.com/guides/archive ... mobile.cfmSniizu kirjoitti:Miten saan laitettua dvd-leffan mun iPhoneen? Esim. mä haluaisin siirtää dvd:ltä The simpsons movien mun iPhonelle. Voiko hommata jotenkin iTunesin kautta vai miten? Oon ihan kujal, kun pikkasen ärsyttää, että iPhonea ei näy tietokoneella muuta kuin iTunesilla. Eli normi DVD-elokuva tohon iPhoneen. Toivottavasti joku vastaa.
-
Viesti Kirjoittaja skip »
Onko luurissa joku muinainen softa-versio? Jos en nyt ihan väärin muista, niin tuki MMS-viesteille tuli 3.0 softan myötä. Kannattaisi ehkä päivittää, jos softa on vanha…Migos kirjoitti:Nyt ois yksi "tyhmä" kysymys, kun frendi oli tossa lähettänyt mullen mms-viestin, niin soneralta tuli tekstari, että numerosta xxx on lähetetty mms-viesti, jonka voit käydä lukemassa soneran sivuilta. Siis täh, eikö noi viestit iLuurissa tule näkyviin suoraan, vai onko mulla joku asetus päin honkia?
https://www.dropbox.com/referrals/NTU0MTcwODg5
-
Viesti Kirjoittaja Kumustelija »
-
Viesti Kirjoittaja legace »
Ei voi.Kumustelija kirjoitti:Voiko unlockin tehdä ilman jailbreikkiä?
-
Viesti Kirjoittaja Migos »
Puhelimessa on uusin softa-versio. Aloin nyt miettimään, että voiko johtua siitä, etten ole itse vielä ko. puhelimella lähettänyt mitään mms-viestiä ja sen johdosta ei ole kytkeytynyt päälle tms.?skip kirjoitti:Onko luurissa joku muinainen softa-versio? Jos en nyt ihan väärin muista, niin tuki MMS-viesteille tuli 3.0 softan myötä. Kannattaisi ehkä päivittää, jos softa on vanha…Migos kirjoitti:Nyt ois yksi "tyhmä" kysymys, kun frendi oli tossa lähettänyt mullen mms-viestin, niin soneralta tuli tekstari, että numerosta xxx on lähetetty mms-viesti, jonka voit käydä lukemassa soneran sivuilta. Siis täh, eikö noi viestit iLuurissa tule näkyviin suoraan, vai onko mulla joku asetus päin honkia?
-
Viesti Kirjoittaja kermit »
Juu, ainakin Saunan ohjeissa on, että ensin pitää olla vähintään yksi onnistunut lähetys.Migos kirjoitti:Puhelimessa on uusin softa-versio. Aloin nyt miettimään, että voiko johtua siitä, etten ole itse vielä ko. puhelimella lähettänyt mitään mms-viestiä ja sen johdosta ei ole kytkeytynyt päälle tms.?
-
Viesti Kirjoittaja pnp »
Eikös soneralla ole siellä yhteyden omissa asetuksissa valinta tuolle, tuleeko puhelimeen vai palvelimelle selaimella luettavaksi. Eli kirjaudu omille sivuille, ja tutki viesti asetuksia.Migos kirjoitti:Puhelimessa on uusin softa-versio. Aloin nyt miettimään, että voiko johtua siitä, etten ole itse vielä ko. puhelimella lähettänyt mitään mms-viestiä ja sen johdosta ei ole kytkeytynyt päälle tms.?skip kirjoitti:Onko luurissa joku muinainen softa-versio? Jos en nyt ihan väärin muista, niin tuki MMS-viesteille tuli 3.0 softan myötä. Kannattaisi ehkä päivittää, jos softa on vanha…Migos kirjoitti:Nyt ois yksi "tyhmä" kysymys, kun frendi oli tossa lähettänyt mullen mms-viestin, niin soneralta tuli tekstari, että numerosta xxx on lähetetty mms-viesti, jonka voit käydä lukemassa soneran sivuilta. Siis täh, eikö noi viestit iLuurissa tule näkyviin suoraan, vai onko mulla joku asetus päin honkia?
Mac Studio M1 Max 32Gb
-
Viesti Kirjoittaja Toivonen »
Avaa Soneran Omat Sivut ja kirjaudut sisään. Mene kohtaan "Multimediaviestit" ja sitten "Asetukset", jonka alla löytyy "Multimediaviesti". Valitse kohdassa "Ohjaa saapuvat multimediaviestit", "matkapuhelimeesi". Tallenna.Migos kirjoitti:Nyt ois yksi "tyhmä" kysymys, kun frendi oli tossa lähettänyt mullen mms-viestin, niin soneralta tuli tekstari, että numerosta xxx on lähetetty mms-viesti, jonka voit käydä lukemassa soneran sivuilta. Siis täh, eikö noi viestit iLuurissa tule näkyviin suoraan, vai onko mulla joku asetus päin honkia?
KUVA
-
Viesti Kirjoittaja Oneforall »
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
-
Viesti Kirjoittaja welou »
Et.Oneforall kirjoitti:Voinko mitenkään saada tuon ison kellon pois tosta lockscreenistä? Se blockaa ikävästi mun megan foxin naaman?Niinku esim sinne ylös missä se normaalisti on?
(Offtopic: koska kysymyksessä oli tuo avainsana "mitenkään" niin täytyy kai todeta, että jailbreikkaukselle on omat ketjunsa, saatat löytää hakemasi niistä.)
-
Viesti Kirjoittaja Ram »
-
Viesti Kirjoittaja exobalt »
-
Viesti Kirjoittaja isojii »
Jos saat asennettua iTunesin XP-koneeseen, niin sitten pitäisi "onnistua" itunesin ystävällisellä avustuksella. Lainausmerkit siitä syystä, että eihän tuokaan synkkaus verkkolähteiden mukaan toimi oikein. Puhumattakaan siitä, että iphone ei osaa synkkaantua kuin yhteen kikkareeseen kerrallaan. Nimimerkillä pari duunikonetta duunikalentereineen ja yhteystietoineen + sivarivärkit omine agendoineen plus viihdetilpehööreineen. iPhonesta ei taida oikein työkoneeksi olla.Ram kirjoitti:Yritin etsiä tähän valmista vastausta, mutta en löytänyt. Tilanne seuraava: Töissä windows xp, jossa perus-Outlook. Suljettu ympäristö, eli sovellusten asentaminen itse ei onnistu. Haluaisin hankkia (duuni)puhelimeksi iPhone 3GS:n. Miten synkkaan pc-läppärin Outlook-kalenterin iPhonen kanssa? Nykyisen Nokia E71:n kanssa onnistuu PCSuiten kautta.
iPhone synkkaantuu jotenkkuten googlen kanssa (kalenterit + yhteystiedot). Ymmärtääkseni myös outluukin uusimmat versiot osaavat saman tempun. Näiden avulla kiemurtelemalla voisi saada jotakin aikaan, joskaan eipä tuo kovin ergonomiselta askartelulta kuulosta.
-
Viesti Kirjoittaja Rutku »
Jailbrakella onnistunee, esim tällä (teeman nimi on "best clear lockscreen" muistaakseni): http://i679.photobucket.com/albums/vv15 ... 84df78.jpgwelou kirjoitti:Et.Oneforall kirjoitti:Voinko mitenkään saada tuon ison kellon pois tosta lockscreenistä? Se blockaa ikävästi mun megan foxin naaman?Niinku esim sinne ylös missä se normaalisti on?
(Offtopic: koska kysymyksessä oli tuo avainsana "mitenkään" niin täytyy kai todeta, että jailbreikkaukselle on omat ketjunsa, saatat löytää hakemasi niistä.)
Ja on joku näemmä kikkaillut sitten vähän enemmän jolla on saanut lähes tyhjäksi koko yläosan: http://lh6.ggpht.com/_pbhPNPJtBGQ/SsTwi ... screen.jpg
Nappaa tästä 500MB lisätilaa Dropboxiin rekisteröityessä: https://www.dropbox.com/referrals/AACRr ... 0EfR6M1QO0
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka