Jos vika ei ole järjestelmässä eikä kiintolevyssä niin huollon ei pitäisi koskea dataan ja se voidaan varmasti huollon ajaksi varmuuskopioida erikseenkin, yleensä tästä veloitetaan extraa aiheutuvan työn johdosta mutta tärkeä data on tärkeää ja sen arvon määrittelee datan omistaja. Tässä tapauksessa homma haiskahtaisi varovaisella arvelulla emolevy/näytönohjainvialta ja pelkän emolevyn vaihto ei vaikuta kiintolevyllä olevaan dataan. Viime kädessä vastuu datan varmuuskopioinnista on kuitenkin käyttäjällä. Suosittelen vastaisuudessa ulkoista kiintolevyä ja Time Machinea, se noin satanen siitä levystä on pieni hinta siitä että data on tallessa.Parta kirjoitti:Eipä tässä muu ottanut päähän kuin se että työlistat ja 2000kpl maileja meni koneen mukana. Kaikki työt sentäs kulkee mukavasti ulkosella kovolla
Sähköpostit kannattaa ottaa koneelle käyttäen IMAP-protokollaa jolloin viestit pysyvät tallessa palvelimella ja ne synkronoidaan sieltä. Pienien tiedostojen kuten vissiinkin esim. noiden työlistojen varmuuskopiointiin suosittelen Dropbox-nimistä palvelua jolla saa 2Gt ilmaista levytilaa netistä jonne voi synkronoida tärkeät tiedostot ja ne ovat saatavilla mistä tahansa, lisäksi palvelussa on versiohistoria ja undelete-toiminto.
Jos kovasti huolestuttaa niin soittele huoltoon perään ja pyydä erillinen datan varmuuskopiointi.