Moi.
Jos teen oman verkon niin voinko saada siihen jotenkin internetin toimimaan?
Eli jos kaverilla ei kanna modeemiin wlan ja mulla kantaa. Niin voinko jotenkin luodan verkon johon kaveri voisi liittyä ja sitä kautta päästä nettiin?
Tai jos liitän oman koneen kaapelilla modeemiin niin voinko sitten luoda verkon jossa on internet?
mix3r kirjoitti:Moi.
Jos teen oman verkon niin voinko saada siihen jotenkin internetin toimimaan?
Eli jos kaverilla ei kanna modeemiin wlan ja mulla kantaa. Niin voinko jotenkin luodan verkon johon kaveri voisi liittyä ja sitä kautta päästä nettiin?
Tai jos liitän oman koneen kaapelilla modeemiin niin voinko sitten luoda verkon jossa on internet?
Word 2007 vihoittelee alussa toteamalla kahteen tai kolmeen otteeseen,että "käyttäjän sanasto "Käyttäjän sanansto" ei ole käytettävissä. Mikä juttu toi on? Olen siis käyttänyt kielinä suomea, ruotsia ja englantia.. mistä tuo herjan saa pois?
Btw. se ikkunavinkki (mb avaa aina uuden ikkunan kun avaat kansio -vinkki) ei toiminu, ruksi on otettu pois sieltä "always open a folder" -kohdasta, muita ideoita?
Osaisiko joku auttaa ongelmassa USB laitteen kanssa ? Eli olen yhdistänyt USB:llä Akai MPC 500 (ns. rumpukone) koneeseen kiinni, ja mpc ilmoittaa että USB Connected ja finderiin pitäisi ilmestyä Removable Disk johon voin siirtää tavaraa, mutta macissa ei tapahdu mitään. Kerran aikasemmin näkyi poistettava levy finderissä, muttei enää. Olisiko heittää jotain vinkkiä miten saan tämän diskin näkymään manuaalisesti, jossei macci sitä tunnista automaattisesti ?
hodari kirjoitti:Osaisiko joku auttaa ongelmassa USB laitteen kanssa ? Eli olen yhdistänyt USB:llä Akai MPC 500 (ns. rumpukone) koneeseen kiinni, ja mpc ilmoittaa että USB Connected ja finderiin pitäisi ilmestyä Removable Disk johon voin siirtää tavaraa, mutta macissa ei tapahdu mitään. Kerran aikasemmin näkyi poistettava levy finderissä, muttei enää. Olisiko heittää jotain vinkkiä miten saan tämän diskin näkymään manuaalisesti, jossei macci sitä tunnista automaattisesti ?
Ohjelmat/Lisäohjelmat/Levytyökalu
Näkyykös tuolla mitään? Jos ei, niin konstit on aika vähissä. Kyllä standardin massamuistin pitäisi näkyviin aina tulla automaattisesti.
Tsekkaa myös Finderin asetukset, ettei siellä ole estetty ulkoisten levyjen näkymistä.
PowerMac G5 ei anna cd-levyjä/usb-laitteita ulos, eli aseman avaus-nappia painamalla ei tapahdu mitään eikä tikun roskakoriin vetämällä se lähde minnekkään. Käyttis 10.5.8. Onko muilla kokemuksia tästä, ratkaisuja?
alucard kirjoitti:PowerMac G5 ei anna cd-levyjä/usb-laitteita ulos, eli aseman avaus-nappia painamalla ei tapahdu mitään eikä tikun roskakoriin vetämällä se lähde minnekkään. Käyttis 10.5.8. Onko muilla kokemuksia tästä, ratkaisuja?
Käynnistä kone uudelleen hiiren nappi pohjassa.
Tähän samaan voisin liittää myös oman ongelmani.
Tyttären Macbookissa jäi DVD asemaan, eikä levy näy levytyökalussa tai työpöydällä, eikä myöskään tule ulos käynnistämällä hiiren nappi pohjassa.
Toivonen kirjoitti:Tyttären Macbookissa jäi DVD asemaan, eikä levy näy levytyökalussa tai työpöydällä, eikä myöskään tule ulos käynnistämällä hiiren nappi pohjassa.
Haiskahtaa huoltoreissulta. Tuohon ei mitkään jipot kyllä enää tepsi, edes terminaalissa, kun asemaa ei näemmä laisinkaan tunnisteta.
Kysymys tiedostojen kaksoiskappaleiden poistosta. Minulla on yksi kovalevyllinen tiedostoja, joista useista on kaksi tai kolme kappaletta samoja. Millä tavalla tällaiset kaksoistiedostot saisi poistettua? Tiedostoja on useampi sata, joten poistoon pitäisi löytää jokin mukava tapa.
Mac mini M2, 16 Gt, MacOS Sonoma 14.3.1, Magic Mouse, Magic Trackpad ja 24" Eizo ColorEdge CG2420, iPhone SE 64G, iOS 17.0.2 sekä iPad A16 128G, iOS 18.5.
Mikael K. kirjoitti:Kysymys tiedostojen kaksoiskappaleiden poistosta. Minulla on yksi kovalevyllinen tiedostoja, joista useista on kaksi tai kolme kappaletta samoja. Millä tavalla tällaiset kaksoistiedostot saisi poistettua? Tiedostoja on useampi sata, joten poistoon pitäisi löytää jokin mukava tapa.
Mikael K. kirjoitti:Kysymys tiedostojen kaksoiskappaleiden poistosta. Minulla on yksi kovalevyllinen tiedostoja, joista useista on kaksi tai kolme kappaletta samoja. Millä tavalla tällaiset kaksoistiedostot saisi poistettua? Tiedostoja on useampi sata, joten poistoon pitäisi löytää jokin mukava tapa.
Jääkaappi kirjoitti:Riittääkö apple storen opiskelija-alennukseen paperi versio todistus siitä, että opiskelen lukiossa? Missä vaiheessa se kysytään?
Ei sitä kysytä, yleensä (melkein ikinä) ainakaan. Mahtaakohan tälläkään foorumilla olla ketään, keltä olisi kysytty. Itseltäni ei ainakaan koskaan ole kysytty.
Jääkaappi kirjoitti:Riittääkö apple storen opiskelija-alennukseen paperi versio todistus siitä, että opiskelen lukiossa? Missä vaiheessa se kysytään?
Ei sitä kysytä, yleensä (melkein ikinä) ainakaan. Mahtaakohan tälläkään foorumilla olla ketään, keltä olisi kysytty. Itseltäni ei ainakaan koskaan ole kysytty.
Kyllä täällä muistaakseni muutama on niitä joutunut faksaamaan.
Pari asiaa mitä olen ihmetellyt koskien ohjelmien asennusta. Kun minulla on esimerkiksi selain auki ja avaan .dmg-tiedoston Tiedostohaut-kansiosta, aukeaa se Finderin asennusikkuna taustalle eikä etualalle. Toisena ihmettelyn aiheena se, että monessa ohjelmassa se asennusikkuna avautuu suppeassa muodossa niin, että Laitteet-lista ei ole näkyvissä ja silloin .dmg jää mountatuksi asennuksen jälkeen. Tiedän kyllä, että se laajempi Finder aukeaa pillerinkuvasta nurkassa mutta miksi se .dmg:n "Poista taltio" pitää piilottaa?
Onko näihin ominaisuuksiin jokin asiallinen syy vai ovatko hommat vain jääneet puolitiehen?
ER kirjoitti:Pari asiaa mitä olen ihmetellyt koskien ohjelmien asennusta. Kun minulla on esimerkiksi selain auki ja avaan .dmg-tiedoston Tiedostohaut-kansiosta, aukeaa se Finderin asennusikkuna taustalle eikä etualalle. Toisena ihmettelyn aiheena se, että monessa ohjelmassa se asennusikkuna avautuu suppeassa muodossa niin, että Laitteet-lista ei ole näkyvissä ja silloin .dmg jää mountatuksi asennuksen jälkeen. Tiedän kyllä, että se laajempi Finder aukeaa pillerinkuvasta nurkassa mutta miksi se .dmg:n "Poista taltio" pitää piilottaa?
Onko näihin ominaisuuksiin jokin asiallinen syy vai ovatko hommat vain jääneet puolitiehen?
Se "asennusikkuna" on ihan tavallinen Finderin ikkuna. Moni koodari on päättänyt, että se avataan minimalistisena ilman mitää lisähöysteitä. "Vika" siis ei ole sinänsä missään vaan kehittäjille on annettu vapaus valita.
Kyllä sen taltion saa muitakin reittejä poistettua. Enpä ole koskaan "pillerin kuvia" painelemalla edes ajatellut sitä hävittää, vaan työpöydältä se tulee aina cmd-e:llä tai sitten roskikseen raahamalla hävitettyä.
Käyttääkö kukaan muu Notifyä? Mulla ilmaantu outo ongelma nyt kun 1.x versio päivittyi kakkoseen. Ei sitten millään osaa yhdistää, sanoo vain että Account is not connected ?!
E: Vastaus löytyi Notifyn foorumilta; IMAP pitääpi olla käytössä GMailissa.
Viimeksi muokannut teemue, 13.12.2009 klo 21.58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Finder ei voi suorittaa toimintoa loppuun, koska osaa kohteen ”Philosophy and ethics” datasta ei voida lukea tai kirjoittaa.
(virhe -36)."
Eli siis jostain syystä en saa varmuuskopioutua kansiota muistitikulle. Kaikki muut kansiot kyllä onnistuu, mutta toi ei.. Mitenköhän pääsen tosta herjasta eroon?
edit. Mutta jos osissa kopioi niin sitten kaikki menee
Tikku juuri alustettu ja kansion koko vain 50megaa. Tosin en alustanut Mac OS formaattiin, koska tällöin ei käsittääkseni toimi enää pc:n kanssa, vai? Aikaisemmin ei ole tuon Kingstonin tikun kanssa ollut mitään ongelmia.
mix3r kirjoitti:Miten saan Windowsin jaetut verkko kansiot näkymään ompussa? Vaikka kaikkii jako nuppeja oon väännelly ja käännelly niin ei näy.
HELP ME
Koitapa tätä, Järjestelmäasetukset->Verkko->Lisävalinnat...->WINS->Työryhmä, ja siihen laitat saman työryhmän kuin niissä windowsseissa.
Ja sitä ennen on hyvä tsekata, että verkkohommat on lähiverkossa kuosissa, eli koneet ova varmasti samassa IP-avaruudessa. Yllättävän yleinen moka on, että toinen kone on kiinni esim. modeemissa ja saa IP:n operaattorilta ja Mac on sitten wlan-tukiasemassa NATin takana. Tai vastaavaa.