En näe.
Kas, olen hieman pettynyt. Toivoin oikeasti sinun ajattelevan kuinka hauska lause olikaan.
Linus loi Linuxin, ja en tietääkseni ole tuota kiistänyt. Mutta nykyään Linus ei enään ole niin keskeinen tekijä Linuxin kehittämisessä kuin aiemmin. Hän on yhä se keulahahmo, mutta itse kehityksestä vastaa suurelta osin muut tahot
Miten se kuka Linuxia nyt kehittää liittyy siihen kenen lapsi se on? Linux on Linus Torvaldsin siittämä eikä sitä voi mikään milloinkaan muuttaa. Ei etenkään Linuksen kannalta. Kaikki muu olisi vähättelyä. Tätä et joko ymmärrä tai kieltäydyt tietoisesti ymmärtämästä. Ei ole merkitystä oletko kirjaimellisesti kiistänyt Linuksin luoneen Linuxin.
Nytkin aloit sopottaa jotakin muista kehittäjistä ja keskeisyydestä nykytilanteessa. Ei niillä ole merkitystä. Lapsi synnytetään vain kerran ja se on jo tehty.
Ja sinä et vain ymmärrä mitä minä ajan takaa. Minä tosin ymmärrän mitä sinä ajat takaa. Linus ei todennäköisesti lopeta Linuxin käyttöä/kehittämistä. Mutta pointti on se, että hänen ei ole mikään pakko tehdä sitä. Joskus 5 vuotta sitten Linus oli aika kyllästynyt koko Linux-ruljanssiin, ja koko homma alkoi käymään hänen hermoilleen. Ongelmat saatiin korjattua ja homma jatkui. Mutta noin voisi kenties käydä uudestaankin, ja siinä tilanteessa (kuten aiemminkaan) ei Linuksen olisi mikään pakko jatkaaa Linuxin parissa työskentelyä. Hän voi koska tahansa halutessaan lyödä hanskat tiskiin.
Teoriassa hän voi heittää hanskat tiskiin ihan koska vaan, olet nyt inttänyt päivänselvää varmaan lähes kymmenen kertaa. Kesti kyllä yllättävän kauan saada ulos tuo lause todennäköisyydestä. Olemmeko nyt vapautuneet teoreemoista todellisuuteen?
Linuksen käyttöjärjestelmävalinnan kriteeritkin poikkeavat melkoisesti siitä millä perusteella sinä tai minä valitsemme käyttöjärjestelmän. Ei pitäisi olla vaikeata käsittää. Ehkä siis käsitätkin kuten kirjoitit.
Vittumaisella asenteella et pääse elämässä kovin pitkälle, IMO.
Ajattelematta ei pääse edes niin pitkälle. No osaatko vastata miksi Petterin mielestä Windows oli mahottoman hyvä? Tämä on nimittäin ihan älyttömän mielenkiintoinen aihe...
Se mikä on Linuksen mielestä "jotenkuten käytettävä", ei kenties ole sitä sinun mielestäsi, ja päinvastoin.
Niin? Ja sinäkö ne kriteerit äsken minun ja Torvaldsin puolesta määrittelit? Vai kuittaanko lausahduksesi merkityksettömänä irtohuomautuksena?
Linus käyttää Linuxia koska se on hänen mielestään se paras käyttis. Mutta tuo ei suinkaan tarkoita sitä, että se oli se "paras käyttis" heti alkaen versiosta 0.01.
Milloin ylitettiin kriittinen raja? Milloin se Linuksen mielestä muuttui pelkästä omasta luomuksesta absoluuttisesti parhaaksi käyttöjärjestelmäksi, osaatko sen kertoa?
Kuten sanoin, vittumaisella asenteella et pääse elämässä kovin pitkälle.
Pitääkö elämässä päästä pitkälle? Et tiedä minun arvoistani yhtään mitään joten turha heitellä moisia arvauksia. Kiukuttelet ihan turhaan kun tuolla aiemmin jo väitit ymmärtäväsi mitä ajan takaa.
Noh, palaltakseni siihen alkuperäiseen kommenttiisii: Ei, Gtes ei varmaankaan käytä Linuxia. Eikä varmaankaan iki-ihanaa OX S:ää myös. Miksi pitäisi? Siksikö kun Torvaldsin mielestä Linux on parempi? Tai koska sinun mielestä OS X on parasta mitä maailmassa on?
Olet nyt ymmärtänyt väärin. En ole missään vaiheessa vertaillut OS X:ää tai Linuxia, saati sitten kehunut OS X:ää. Sorruin kyllä kehumaan Olympia-merkkisten kirjoituskoneiden käyttöjärjestelmää ylivoimaiseksi muihin verrattuna. Oletkos kokeillut kirjoittaa semmoisella?
Ja mikä kumma se on kun nykyään pitäisi hymiö tunkea joka lauseen perään, muuten ei minkään värinen huumori uppoa?
Veikkaan minäkin ettei Gates käytä OS X:ää. Linux voi pörrätä makuuhuoneen komerossa, siellä Bill vääntää iltapuhteena kynttilän valossa ensimmäistä MS-Linuxin distroa Windowsin desktopilla. Kysymys kuuluukin mitä käyttistä Bill oikeasti haluaisi käyttää ja onko hän vapaa valitsemaan käyttöjärjestelmän?
Älä huijaa itseäsi. Apple oli menossa kovaa vauhtia kiville, fanipoikien pyristeyistä huolimatta. Applen pelasti SJ, (jonka paluuta ei kukaan ei osannut odottaa) joka toi Applen tuotepalettiin ja johtoon järkeä.
Kyllä vaan huijaan ja hyvin huijasinkin. En vetänyt paniikkeja missään vaiheessa ja myynyt osakkeita. Rauhallisesti vaan odottelin ja koneita käyttelin. Taisi jokunen muukin tehdä samoin?
Mitä jos Jobs ei olisi tehnyt paluuta? Voitko käsi sydämellä vannoa tietäväsi että Apple olisi konkurssissa? Vai olisiko osakekurssi vieläkin korkeammalla ilman Jobsia? Kirjoita jotain asiantuntevaa tai ennustus, palan halusta kysyä sinulta kuka tässä huijaa ja ketä...
Siis mitä IHMETTÄ oiekin horiset? tietääkseni en ole missään vaiheessa yrittänyt kiistää että Torvalds päätteli väärin? Se mitä olen sanonut, on että melkein kaikki tekivät tuohon aikaan saman päätelmän. Ja en pidä Torvaldsia idolinani, olen ollut eri mieltä hänen kanssaan (noh, en siis tunne häntä henk. koht. joten en ole keskustellut hänen kanssaan) monistakin asioista.
Sitä ihmettä horisen että miksi ylipäätään vaivauduit puolustelemaan kaikkien muidenkin tehneen saman päätelmän? Mitä ne muut Linukseen liittyy? Tarkoitatko Linuksen vain menneen massan mukana? Mitä älykkyyttä se osoittaa? Tuntuiko muuten vaan sille että Linusta pitää puolustaa vetämällä melkein kaikki muutkin mukaan? Et vaan voinut todeta että metsään meni Torvaldsin ennustus...tarvittiin useampikin viesti ennen kuin päästiin tähän pisteeseen. Kuten sanottu, pikkuhiljaa edistymme...mutta eihän tässä mikään kiire ole.
Aika huvittavaa että vinoilet "tupeloivasta idolistasi". Ottaen huomioon, että Mac-fanipojat ovat tunnettuja Steve Jobs-kultistaan. Ei SJ ole mikään Mr. Täydellisyys itsekkään.
Eikös me ole keskusteltu Torvaldsista ja konevalinnan kautta käyttöjärjestelmän valinnasta eli miten Jobs tähän ylipäätään liittyy? Olenko väittänyt Jobsin olevan täydellisyys? En ole.
Minun sankarit ja idolit tekee ihan muita hommia kuin myy tai kehittää tietokoneita.
Oikeasti: mikä sinun ongelmasi oikein on? totesin jo aiemmassa viestissäni, että Mac-fanipojat tuntuvat olevan aika vihamielistä porukkaa....
Ei minulla mitään ongelmaa ole. Tämä on puhdasta viihdettä minulle. Sinun ongelmasi on liika tosikkomaisuus, ehkä. En tunne herraa tai rouvaa vielä riittävän hyvin enkä niin ollen ymmärrä huumorisi laatua. Ehkä tuo jatkuva pojittelu on jotakin vitsintynkää?