Mikä Applessa ja Maceissä ärsyttää?
-
Re: Mikä Applessa ja Maceissä ärsyttää?
Viesti Kirjoittaja -wk- »
-
Viesti Kirjoittaja skip »
iTunesin asetuksista saa kyllä sen pois, että se kopioi kaiken sinne omaan kirjastoonsa. Jos kevyttä soitinta haluat OS X:lle, niin Cog on ainakin yksi vaihtoehto. Melko kälynen se on, mutta saa sillä ainakin musiikkia soitettua, jos ei iTunes kelpaa…mikaw_ kirjoitti:Joo-o, tässä tämän päivän uuden iMacin kanssa "tapelleena" tuli mieleen että oliko järkeä vaihtaa lähes 2000 euroa hiuksien päästä repimiseen, kun olin pari kuukautta kokonaan ilman konetta ja mieli rauhallisempi. Sama tulos olisi varmaan tullut itse kasatun PC:n kanssa, mutta varmaankin eri syistä.
Se mikä tässä nyt ärsyttää aivan älyttömästi on se että kun siirsin ulkoiselta kiintolevyltäni mp3:ni tähän koneeseen niin operaation kuului ensinnäkin tuntikausia aikaa (hohhhoijaa!!) ja lopputuloksena tiedostot ovat päin maanalainen paikkaä koneella. En yksinkertaisesti osaa käyttää tuota iTunesia. Windows-puolella olen aina siirtänyt tiedostot esim. MP3-kansioon jonnekin, maalannut kaikki tiedostot aktiiviseksi ja raahannut Foobaariin. Hommaan ei ole kauaa tuhrautunut aikaa, mutta nyt olen ihan ulalla... Sähläsin jotain iTunesin kanssa (muka) ja sitten tuolla näyttää olevan päällekkäisyyksiä. On varmaan ihan hyvä että tässä on 'antiikkista' hakemistorakenteiden kanssa pelailua Windowsia vähemmän, mutta mua tää sekoittaa todella paljon. Minä haluan että tiedostot ovat yhdessä paikassa, eivät useassa ja haluan tietää missä ne ovat ja löytää ne! Olen kontrollifriikki näissä_kin_ asioissa.
Onko olemassa jotain kevyttä ja toimivaa mp3-soitinta tähän, pikaisella googletuksella ei tullut mitään hittiä vastaan?
Miksi Finder näyttää harmaana Size valintapalikan? En siis saa näkymään tiedostojen kokoa...
https://www.dropbox.com/referrals/NTU0MTcwODg5
-
Viesti Kirjoittaja matteus/2 »
Kannattaa totutella iTunesin käyttöön. On ymmärrettävää että ohjelmasta toiseen siirryttäessä saattaa alku tuntua hankalalta, mutta kyllä iTunes on oikeasti ihan hyvä ja monipuolinen ohjelma.mikaw_ kirjoitti:Onko olemassa jotain kevyttä ja toimivaa mp3-soitinta tähän, pikaisella googletuksella ei tullut mitään hittiä vastaan?
-
Viesti Kirjoittaja TheKraken »
Ja ne tuplat johtunee siitä, että olet raahannut sinne sekaisin biisejä ja soittolistoja. iTunes kun soittolistan raahatessa tuo myös siihen listaan kuuluvat biisit. Eli jos raahaat biisit X, Y ja Z ja samalla soittolistan XYZ.m3u joka sisältää biisit X, Y, Z niin iTunes tottelee kiltisti ja tuo biisit kahteen kertaan.skip kirjoitti:iTunesin asetuksista saa kyllä sen pois, että se kopioi kaiken sinne omaan kirjastoonsa. Jos kevyttä soitinta haluat OS X:lle, niin Cog on ainakin yksi vaihtoehto. Melko kälynen se on, mutta saa sillä ainakin musiikkia soitettua, jos ei iTunes kelpaa…mikaw_ kirjoitti:Joo-o, tässä tämän päivän uuden iMacin kanssa "tapelleena" tuli mieleen että oliko järkeä vaihtaa lähes 2000 euroa hiuksien päästä repimiseen, kun olin pari kuukautta kokonaan ilman konetta ja mieli rauhallisempi. Sama tulos olisi varmaan tullut itse kasatun PC:n kanssa, mutta varmaankin eri syistä.
Se mikä tässä nyt ärsyttää aivan älyttömästi on se että kun siirsin ulkoiselta kiintolevyltäni mp3:ni tähän koneeseen niin operaation kuului ensinnäkin tuntikausia aikaa (hohhhoijaa!!) ja lopputuloksena tiedostot ovat päin maanalainen paikkaä koneella. En yksinkertaisesti osaa käyttää tuota iTunesia. Windows-puolella olen aina siirtänyt tiedostot esim. MP3-kansioon jonnekin, maalannut kaikki tiedostot aktiiviseksi ja raahannut Foobaariin. Hommaan ei ole kauaa tuhrautunut aikaa, mutta nyt olen ihan ulalla... Sähläsin jotain iTunesin kanssa (muka) ja sitten tuolla näyttää olevan päällekkäisyyksiä. On varmaan ihan hyvä että tässä on 'antiikkista' hakemistorakenteiden kanssa pelailua Windowsia vähemmän, mutta mua tää sekoittaa todella paljon. Minä haluan että tiedostot ovat yhdessä paikassa, eivät useassa ja haluan tietää missä ne ovat ja löytää ne! Olen kontrollifriikki näissä_kin_ asioissa.
Onko olemassa jotain kevyttä ja toimivaa mp3-soitinta tähän, pikaisella googletuksella ei tullut mitään hittiä vastaan?
Miksi Finder näyttää harmaana Size valintapalikan? En siis saa näkymään tiedostojen kokoa...
iTunesin jos antaa järjestää itse kansiot tagien mukaan, niin se tekee ne varsin loogiseen Artisti/Albumi/XX Biisin nimi.mp3 -rakenteella. Tämä tosin vaatii sen, että tagit ovat sitten ihan oikeasti kunnossa. Kerran kun sen tekee, niin se on sitten siinä. Jokusen tunnin se minulla otti aikanaan, mutta oli se sen arvoista.
Jos taas tahdot ihan itse pitää ne jossain järjestyksessä, niin sitten vain se "lisää tuodessa kirjastoon" ruksi pois asetuksista. Tai mikä se nyt tarkalta nimeltään onkaan.
EDIT: Suosittelen, että nollaat koko iTunesin, poistat sen luoman kirjaston. Sen jälkeen haet vaikkapa Spotlightilla kaikki .m3u tiedostot sieltä ulkoiselta levyltä ja hävität ne (täysin turhia ovat joka tapauksessa) ja sen jälkeen raahaat ne biisit sinne iTunesiin uusiksi. Jos tahdot pitää ne itse missä lystäät, niin raahaa ne ensin tiedostotasolla sinne missä tämä sinun missä-lystääsi sitten sijaitseekaan. Jos et, niin anna sen iTunesin lisäysruksin olla paikallaan ja anna sen luoda ne kansiot tagien perusteella.
Sitten vaan lisäilemaan kansikuvia ja muuta "turhaa" metadataa ja kohta on musakirjasto uljaammassa kunnossa kuin koskaan!
Vähän on perfektionistin vikaa minussakin ja koen tuon iTunesin järjestelyn aivan täydelliseksi. Riittää, että korjaan jotain tagissa, niin se korjautuu myös tiedostotasolla automaattisesti.
-
Viesti Kirjoittaja mikaw_ »

-
Viesti Kirjoittaja Oneforall »
-
Viesti Kirjoittaja Lucy »
-
Viesti Kirjoittaja jomppa »
Windows-versio iTunesista on kieltämättä aika anaalista (tosin käytettävyydeltään silti huomattavasti vielä anaalimpaa WMP:ä parempi). Biiseistä kieltäytyminen on yleinen ongelma. Joskus nuo tulevat nätisti raahaamalla, jos ei sillä niin menusta jommalla kummalla lisää-komennolla. Jos ei silläkään, voi kappaleiden formaatti tai paikka olla iTunesin mielestä väärä. Yleensä kappaleet on jollain tavalla kirjastoon lopulta päätyneet. Enemmän minua ärsyttää Win-iTunesin käsittämätön raskaus. Oli konetehoa kuinka paljon tahansa, suffelin kytkeminen koneeseen aiheuttaa iTunesin jumiutumisen välittömästi.Oneforall kirjoitti:iTunes. Paskinta mitä voi olla. Ehkä iTunes voisi toimi Maceillä ihan ok mutta windowsilla se on kipu takapuoli. Nyttenkään ei suostu lisäämään biisejä iPhoneen.
Tämän ärsytyksen voisi oikeastaan laajentaa koskemaan lähes kaikkia (siis niitä muutamaa) Applen Windows-versioita. Mäkissä käytän lähes pelkästään Safaria, mutta saa olla oikeasti aika masokisti, että avaisi Windows-version safarista.
6xiPod +iPhone 15 Pro
AppleTV
Apple Watch S10
-
Viesti Kirjoittaja heikkipekka »
Mulla kävi samat vaihtaessa Maciin. Asiat hoituu vähän eri tavalla ja nyt mun mielestä paremmin, koska tiedostot ON järjestyksessä, mut mun ei tarvitse itse nähdä siihen vaivaa. Siis sen jälkeen, kun logiikan ymmärtää.mikaw_ kirjoitti:Se mikä tässä nyt ärsyttää aivan älyttömästi on se että kun siirsin ulkoiselta kiintolevyltäni mp3:ni tähän koneeseen niin operaation kuului ensinnäkin tuntikausia aikaa (hohhhoijaa!!) ja lopputuloksena tiedostot ovat päin maanalainen paikkaä koneella. En yksinkertaisesti osaa käyttää tuota iTunesia.
Eli oletuksena iTunes kopioi kaikki sun biisitiedostot sisäiselle kovalevylle Musiikki-hakemiston sisälle ja pitää ne esittäjän mukaan hakemistoissa. Sen voi ottaa pois päältä niin ettei iTunes kopioi tiedostoja omaan musiikkihakemistoon, mutta silloin jos sulla on vaikka vääriä biisin nimiä tai kappaleet on väärässä numerojärjestyksessä levyllä ja muutat niitä iTunesissa niin muutokset ei välity alkuperäisten tiedostojen nimiin. Siksi mä annan iTunesin huolehtia tiedostoista niin iTunesissa tehdyt muutokset menee myös biisitiedostojen nimiin. Tästä on hyötyä myös esimerkiksi silloin, kun jotkut biisit on väärissä albumeissa niin muutat oikeat tiedot iTunesissa ja samalla biisitiedostot menee oikean albumin alle hakemistohierarkiassakin - ilman, että itse tarvii tehdä mitään.
Mulla on kanssa ulkoinen levy, jossa biisit on eli mä olen iTunesin asetuksista määrittänyt omaksi musiikkihakemistokseni kansion ulkoiselta levyltä ja annan iTunesin pitää biisit järjestyksessä.
Mä voin silti jättää vanhan oletusmusiikkithakemiston läppärin levylle ja muutamia esiintyjiä ja albumeja sinne niin, että kun oon reissussa niin mukana kulkee rajatumpi kokoelma levyjä.
EDIT:
Tää on muuten hyvä neuvo pitää mielessä. Mulla tuli myös pitkän aikaa tästä ongelmia, kun en aina huomannut, että levyn hakemistossa oli myös soittolistassa levyn biisit ja iTunes toi ne kahteen kertaan.TheKraken kirjoitti:jos raahaat biisit X, Y ja Z ja samalla soittolistan XYZ.m3u joka sisältää biisit X, Y, Z niin iTunes tottelee kiltisti ja tuo biisit kahteen kertaan
-
Viesti Kirjoittaja Touho »
Seiskan tai visvan kanssa pelaamisesta ei ole juuri kokemusta, mutta kokeilin tuossa taannoin puuceeläppäriä, jossa oli WinXP. Eipä tuo Safarin käyttäminen oleellisesti eronnut esim. Firefoxin käytöstä. Ei se tietty samaa tasoa kuin mäkin Safari, mutta kyllä silläkin netissä surffasi. Tosin ei varmaan wintoosassa yhtä mielekäs ja jouheva oletusselain kuin mäkin puolella. Firefox lienee edelleen johdonmukaisin oletusselain wintoosassa.jomppa kirjoitti:Windows-versio iTunesista on kieltämättä aika anaalista (tosin käytettävyydeltään silti huomattavasti vielä anaalimpaa WMP:ä parempi). Biiseistä kieltäytyminen on yleinen ongelma. Joskus nuo tulevat nätisti raahaamalla, jos ei sillä niin menusta jommalla kummalla lisää-komennolla. Jos ei silläkään, voi kappaleiden formaatti tai paikka olla iTunesin mielestä väärä. Yleensä kappaleet on jollain tavalla kirjastoon lopulta päätyneet. Enemmän minua ärsyttää Win-iTunesin käsittämätön raskaus. Oli konetehoa kuinka paljon tahansa, suffelin kytkeminen koneeseen aiheuttaa iTunesin jumiutumisen välittömästi.Oneforall kirjoitti:iTunes. Paskinta mitä voi olla. Ehkä iTunes voisi toimi Maceillä ihan ok mutta windowsilla se on kipu takapuoliä. Nyttenkään ei suostu lisäämään biisejä iPhoneen.
Tämän ärsytyksen voisi oikeastaan laajentaa koskemaan lähes kaikkia (siis niitä muutamaa) Applen Windows-versioita. Mäkissä käytän lähes pelkästään Safaria, mutta saa olla oikeasti aika masokisti, että avaisi Windows-version safarista.
iTunes toimi myös ihan siedettävästi, ottaen huomioon käytössä olleen prosessoritehon ja muistin määrän. Biisit kansikuvineen asettuivat paikoilleen mukisematta, kun ne sinne oikeaoppisesti importoi, eikä muutenkaan ongelmia juuri esiintynyt, kun iTunes oli jo ennestään tuttu softa mäkkipuolelta. Biiseistä ei tullut dublikaatteja, ja iTunes synkkaantui nätisti jopa ompputelkkarin kanssa. Se on kyllä totta että ainakin videoiden jouheva katselu vaatii kohtalaisesti vääntöä ja muistia koneelta.
En siis ainakaan omasta puolestani allekirjoita tuota täyttä paashuutta wintoosan puolellakaan, varsinkaan iTunesin osalta, vaikkei se ymmärrettävästi ihan natiivipuolen tasoon wintoosassa pääsekään. Ongelmia ei juuri ilmene, siis muita kuin normaaleja wintoosaongelmia, jos/kun toimii kuten iTunesin ohjeissa ja valikoissa suositellaan.
Pitäisi kyllä toimia muutenkin ihan kuten mäkissäkin, eli kopioititäppä pois päältä, ja kirjastokansio voi olla missä vaan, kunhan pitää ne biisit keskitetysti yhdessä paikassa, ja antaa iTunesin hoitaa niiden importointi kirjastoon. Tai vaikka siten, että musat on oletuspaikassa kirjastokansiossa iTunesin itsensä sinne sortteeraamana, mutta isommat videotiedostot tulevat vaikka joltain ulkoiselta levyltä.
Eli kannattaa antaa iTunesin itsensä järjestellä ne biisit haluamallaan tavalla, ja mahdolliset toiset musakansiot siirretään iTunesiin vain Add to library -komennolla, ja sen jälkeen ei enää sählätä niiden kansioiden sijainnin tai sisällönkään kanssa, edes mahdollisen kovalevyn vaihdon tai wintoosan/iTunesin uudelleenasennuksen jälkeen.
-
Viesti Kirjoittaja Rauno Repomies »
En tiedä mitä muut ovat Win/Tunesilleen tehneet, mutta mä käytin vuosia kahdessa XpPro-koneessa iTunesia ilman mitään ongelmia. Itse asiassa kopio kirjastostani löytyy edelleen yhdeltä Winkkari koneelta. Eipä tuo leipää pyydä.jomppa kirjoitti:Windows-versio iTunesista on kieltämättä aika anaalista (tosin käytettävyydeltään silti huomattavasti vielä anaalimpaa WMP:ä parempi). Biiseistä kieltäytyminen on yleinen ongelma. Joskus nuo tulevat nätisti raahaamalla, jos ei sillä niin menusta jommalla kummalla lisää-komennolla. Jos ei silläkään, voi kappaleiden formaatti tai paikka olla iTunesin mielestä väärä. Yleensä kappaleet on jollain tavalla kirjastoon lopulta päätyneet. Enemmän minua ärsyttää Win-iTunesin käsittämätön raskaus. Oli konetehoa kuinka paljon tahansa, suffelin kytkeminen koneeseen aiheuttaa iTunesin jumiutumisen välittömästi.Oneforall kirjoitti:iTunes. Paskinta mitä voi olla. Ehkä iTunes voisi toimi Maceillä ihan ok mutta windowsilla se on kipu takapuoli. Nyttenkään ei suostu lisäämään biisejä iPhoneen.
Ainoa mikä siinä ärsytti, oli se että kun biisilistaa scrollasi ylös ja alas, niin liike ei aina ollut sulavaa ja pysähteli välillä. Ja kas, kun siirsin aarteistoni iMacciin, niin siinä tuo scrollaaminen nykii ihan samalla tavalla ajoittain. Voimaa kaikissa koneissa pitäisi piisata yhden musanhallintaohjelman käyttämiseen, niin Winkkareissani kuin näissä Maceissa.
Win/Tunesissa musiikkia kannattaa hallita käsin, näin teen myös Mac-koneissa. Tämän teen siksi, koska mulla on musiikkia/äänitiedostoja yli kymmenen vuoden ajalta mp3 muodossa, eikä ainakaan noissa vanhemmissa ole ID-tagit sun muut kohdallaan. Esimerkkinä vaikka Knallit ja Sateeenvarjot, sekä Koe-eläin puistot sun muut radioteatterit ja äänikirjat vuosien takaa. Kamaa on kaiken kaikkiaan yli 400 Gigaa.
Ja musiikin lisääminen tiedostoina (ei siis cd:ltä tuotuna) on helppoa ja ihan samanlaista kuin Macissä.
Luo artistille iTunesin musiikkikansion alle oma kansio (jos ei sitä ole jo olemassa). Vie uusi albumi kyseiseen kansioon. Sitten vain iTunesista Arkisto -> Lisää kirjastoon - > selaa valikosta uuden albumin kohdalle, ja klik, uusi albumi on iTunesissa.
Seuraavaksi etsi kyseinen levy iTunesista, valitse kaikki sen kappaleet, klikkaa hiiren "oikeaa" nappia, ja hae albumin kuvitus. Jos tiedostosi on sellainen jota ei mistään databasesta löydy, esim. toit koneellesi kirjastosta suomalaisen äänikirjan, niin hiiren oikean napin alta valitaan tiedot, mennään asetuksiin ja valitaan tunnisteeksi "äänikirja". Sitten voit hakea netistä vaikka kyseisen kirjan kannen ja hinata sen suoraan tiedot-laatikossa olevalle kuvapaikalle.
Voiko helpompaa olla? Ja ihan identtinen toimenpide sekä Macissa että Win-koneessa.
Ja sama kuvio toimii silloinkin kun siirrät koko kirjastosi Mac/Win-koneelta toiseen Mac/Win-koneeseen. Ja kaikki Applen soittimeni ovat toimineet aivan yhtä hyvin molemmissa ympäristöissä, samoin iPhonea ehdin tyytyväisenä käyttämään Win-ympäristössä yli puoli vuotta. Koskaan ei minkään podin/iPhonen liittäminen jumittanut/hidastanut konetta pätkääkään.
Toki joitain featureita taitaa olla enemmän Mac iTunesissa. Ihme, jos ei olisi!
Tämä MBP muuten lämmittää syliä oikein mukavasti näin hyisenä talvi-iltana, suosittelen!
-
Viesti Kirjoittaja tuomas92 »
-
Viesti Kirjoittaja Lemoncake »
-
- Ylläpitäjä
Viesti Kirjoittaja Anghorn »
QFTLemoncake kirjoitti:Ottaisivat oppia jonosysteemistä Spotifysta ja winampista.
-
Viesti Kirjoittaja mikaw_ »
-
Viesti Kirjoittaja heikkipekka »
Komppi.Lemoncake kirjoitti:Ottaisivat oppia jonosysteemistä Spotifysta ja winampista.
-
Viesti Kirjoittaja Armadillo »
Sweetness! Lähtee samoin tein lataukseen.mikaw_ kirjoitti:Ärsytti ettei iTunes osannut soittaa flac-tiedostoja, noh onneksi löysin Fluke nimisen ohjelman, vai codekkiko tuo nyt on, sillä toimii.
-
Viesti Kirjoittaja e0100471 »
-
-
Viesti Kirjoittaja anttirl »
Tietyn käyttövauhdin alle kun ei mene, niin on hyvä. Ajoittain kursori on kuitenkin kuin nyrkkeilyvastustaja.
2) Nyrkkeilystä puheen ollen, niin Dockin roskakorikin on jokseenkin ärsyttävä, se kun pyrkii parhaimpansa mukaan nimenomaan väistämään sinne hilaamaani kohdetta, johtaen siihen, että päädynkin luomaan pikakuvakkeen sen viereen. Se on kuin niljakas kala, joka ei pysy otteessa. Sama juttu, jos dockissa on kansio pikakuvakkeena ja yritän siihen raahata tavaraa... tuloksena pikakuvake kansion viereen. huoh... sanokaa, että tähän tottuu, jooko.
3) Ei leikkaa ja liimaa ominaisuutta tiedostoille. ..nugh said.
4) ...jään odottelemaan lisäkokemuksia.

Tällaiset uskomattoman dorkat perusasiat, jotka ovat jatkuvasti silmissä, pilaavat muuten hienoa käyttökokemusta ja wow -efektiä tehokkaasti ja saa muistamaan, että ihmisethän näitäkin vain tekevät
![Pettynyt [:/]](./images/smilies/icon_eek.gif)
-
Viesti Kirjoittaja The raconteur »
Sinulla on ilmeisesti Dockissa zoomaus päällä? Eli, kun menet hiirellä sohimaan sinne Dockiin, niin kuvakkeet suurenevat. Tuon saa pois klikkaamalla vasemmasta yläkulmasta ompun kuvaa, ja siitä sitten vaan Dock --> Turn magnification off.anttirl kirjoitti: 2) Nyrkkeilystä puheen ollen, niin Dockin roskakorikin on jokseenkin ärsyttävä, se kun pyrkii parhaimpansa mukaan nimenomaan väistämään sinne hilaamaani kohdetta, johtaen siihen, että päädynkin luomaan pikakuvakkeen sen viereen. Se on kuin niljakas kala, joka ei pysy otteessa. Sama juttu, jos dockissa on kansio pikakuvakkeena ja yritän siihen raahata tavaraa... tuloksena pikakuvake kansion viereen. huoh... sanokaa, että tähän tottuu, jooko.
-
Viesti Kirjoittaja Toivonen »
Siis mitä?anttirl kirjoitti:3) Ei leikkaa ja liimaa ominaisuutta tiedostoille. ..nugh said.

-
Viesti Kirjoittaja Armadillo »
Varmaan viitataan siihen ettei tiedostoille voi oikean napin painalluksella saatavasta valikosta valita "Cut", mutta "Copy" onnistuu. Drag & Drop toki luonnistuu mutta kieltämättä kaipailen vähän itsekin aika ajoin tuota Cuttia niin ei tarvitsisi vängätä vetämällä tiedostoja ikkunakasan läpi sormi jännitettynä, tai jotain muuta viritystä tyyliin työpöydän kautta kikkailu.Toivonen kirjoitti:Siis mitä?anttirl kirjoitti:3) Ei leikkaa ja liimaa ominaisuutta tiedostoille. ..nugh said.
-
Tuo taitaa olla vaan tottumiskysymys, ite oon jo vuosia käyttäny kopiointiin noita näppäinyhdistelmiä 8)Armadillo kirjoitti:Varmaan viitataan siihen ettei tiedostoille voi oikean napin painalluksella saatavasta valikosta valita "Cut", mutta "Copy" onnistuu. Drag & Drop toki luonnistuu mutta kieltämättä kaipailen vähän itsekin aika ajoin tuota Cuttia niin ei tarvitsisi vängätä vetämällä tiedostoja ikkunakasan läpi sormi jännitettynä, tai jotain muuta viritystä tyyliin työpöydän kautta kikkailu.Toivonen kirjoitti:Siis mitä?anttirl kirjoitti:3) Ei leikkaa ja liimaa ominaisuutta tiedostoille. ..nugh said.
-
Viesti Kirjoittaja matteus/2 »
Muistan, kun taannoin esiteininä maistoin ensi kertaa punaviiniä: se oli mielestäni todella pahaa. Kokis oli paljon parempaa.anttirl kirjoitti:Tällaiset uskomattoman dorkat perusasiat, jotka ovat jatkuvasti silmissä, pilaavat muuten hienoa käyttökokemusta ja wow -efektiä tehokkaasti ja saa muistamaan, että ihmisethän näitäkin vain tekevät. En vain käsitä, miten kohta kymmenen vuoden kehityksen jälkeen tällaisia ei ole korjattu, tai ainakin annettu vaihtoehtoa tehdä asia toisin.
En muista, ajattelinko silloin että ovatpa viinintekijät tunareita kun eivät satojen vuosien kehityksen jälkeenkään ole kyseistä litkua paremman makuiseksi saaneet, vai oivalsinko jo tuolloin tottumusten merkityksen. Joka tapauksessa; nykyään en pidä punaviinin makua täysin sietämättömänä. Joissain tilanteissa se maistuu jopa paremmalta kuin Kokis, joka on tarkemmin ajateltuna todella pahaa.
PS: Tiedostot siirtyvät roskikseen kätevästi Omppu+Backspace -pikakomennolla.
Palaa sivulle “Yleiskeskustelu”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka