”Tyhmät kysymykset” iPhone-, iPad- ja iPod-laitteista
-
Re: "Tyhmät" iPhone 3G-kysymykset
Viesti Kirjoittaja kinkki »
http://www.jussipennanen.com
-
Viesti Kirjoittaja pnp »
No, ihan vaan klikkaat sitä ohjelmaa oikealla, ja valitset poista. Toinen vaihtoehto on tietysti poistaa se ihan sieltä iTunes kansiosta, mutta ei liene suositeltava tapa.kinkki kirjoitti:Hei! miten saan poistettua jo ladatut ohjelmat tuota itunes listasta? Kun on tullut noita ilmaisia koitettua jos jonkinmoista ohjelmaa ja nyt niitä on hirmunen lista tuolla vaikka poistan sen luurista niin se jää tuonne listaan silti...
Mac Studio M1 Max 32Gb
-
Viesti Kirjoittaja TheKraken »
Ja jos ei sitä oikeaa löydy, niin ctrl-clickpnp kirjoitti:No, ihan vaan klikkaat sitä ohjelmaa oikealla, ja valitset poista. Toinen vaihtoehto on tietysti poistaa se ihan sieltä iTunes kansiosta, mutta ei liene suositeltava tapa.kinkki kirjoitti:Hei! miten saan poistettua jo ladatut ohjelmat tuota itunes listasta? Kun on tullut noita ilmaisia koitettua jos jonkinmoista ohjelmaa ja nyt niitä on hirmunen lista tuolla vaikka poistan sen luurista niin se jää tuonne listaan silti...

-
Viesti Kirjoittaja pnp »
Niin, ja kannettavassa joko kaksi sormea click, tai kosketuslevyn oikea alalaita clickTheKraken kirjoitti: Ja jos ei sitä oikeaa löydy, niin ctrl-click

Mac Studio M1 Max 32Gb
-
-
Viesti Kirjoittaja Vildee »
Eiku mietin vaan. Eipä mitään sen ihmeellisempää...TheKraken kirjoitti:iTunesistahan saa AppStore-linkit esiin ja semmoisen jos mailaa vaikka kaverille, niin hän sitä klikkaamalla pääsee suoraan ostosivulle iPhonessa.Miklu kirjoitti:Eipä taida onnistua. Eiköhän se ole tarkoitus, että jokainen, joka ko. ohjelman haluaa, käy itse ostamassa sen sieltä AppStoresta. Miksi sun edes pitäisi voida lähettää se sovellus jollekin muulle?Vildee kirjoitti:Tämmöstä asiaa rupesin miettimään.
Onko mitään tapaa lähettää appstoresta ostettuja sovelluksia muille?
Macbook Pro 13" Mid 2012
-
Viesti Kirjoittaja anzie »
Nuo ennusteet ovat aina jotenkin "keskivertoja" eli siis jos on tulossa 30 astetta lämmintä niin iphone näyttää ehkä 22 astetta... Huomiseksikin ennustaa alimmillaan -9 ja olen varma että -15 menee rikki.
Toinen kysymys eli miten iPhonen akun varauksen saikaan näkymään prosentteina?
Käytössä iPhone 3G 16GB ja 3.1.2.
-
Viesti Kirjoittaja tuomasm »
Eikö iPhone 3G S:n tethering -ominaisuus muuten tosiaan toimi Mac OS X 10.4:llä eli Tigerilla?
Kiitos!
-
Viesti Kirjoittaja legace »
1) Kannattaa etsiä AppStoresta. Tai sitten käyttää ihan Safarin kautta jotain parempaa lähdettää.anzie kirjoitti:Onko iPhoneen mitään parempaa sää-ohjelmaa kun tuo mikä on valmiina / saako säätietojen lähdettä vaihdettua jotenkin?
...
Toinen kysymys eli miten iPhonen akun varauksen saikaan näkymään prosentteina?
2) 3G:llä tuo vaatii jailbreikin
Tethering kyllä toimii, kunhan käytössä on Sonera.tuomasm kirjoitti:Onko kokemuksia iPhonen, Soneran ja tetheringin käytöstä pääasiallisena nettiyhteytenä? Tällä hetkellä käytän Elisan mobiililaajakaistaa puhelimen toimiessa "mokkulana", liekö iPhonen ja Soneran kanssa tuossa ongelmaa? Ei huvittaisi hommata mokkulaa, jos iPhone ajaa saman asian.
-
Viesti Kirjoittaja oxyd »
Osaatko sanoa millä ohjelmalla / miten saa ne prosentit sinne, kun on jailbreakattu 3G?legace kirjoitti:2) 3G:llä tuo vaatii jailbreikin
-
Viesti Kirjoittaja Marbo »
Jailbreakin kun on tehny niin sellanen ohjelma on ainakin jolla saa kun "sbsettings". Mutta jos ei halua jailbreakkaa vaan haluaa katsoa esim jostain ohjelmasta kuinka paljon on prosentteja jäljellä niin AppStoresta saa monta ohjelmaa jolla sen näkee, yks on esim. iStatoxyd kirjoitti:Osaatko sanoa millä ohjelmalla / miten saa ne prosentit sinne, kun on jailbreakattu 3G?legace kirjoitti:2) 3G:llä tuo vaatii jailbreikin
-
- Ylläpitäjä
Viesti Kirjoittaja egoste »
Ethän sä tarvitse mitään sääohjelmaaanzie kirjoitti:Onko iPhoneen mitään parempaa sää-ohjelmaa kun tuo mikä on valmiina... Huomiseksikin ennustaa alimmillaan -9 ja olen varma että -15 menee rikki.
![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)
niin ja 3G mallissa ei saa % näyttöä akulle...
-
Viesti Kirjoittaja Khipu »
Kun kirjoitan jotain iphonella, siis vaikka tekstaria tai meiliä, niin sehän välillä ehdottaa jotain sanaa jonka saa muutumaan ehdotetuksi klikkaamalla välilyöntiä. Mitä olen jo koko sanan kirjoittanut ja se ehdotus on edelleen ruudussa. Pitääkö mun oikeasti klkata väliä, kumittaa koko sana ja aloittaa alusta? Vai onko olemassa joku näppäin jota en ole tajunnut mutta jolla saa sen ehdotuksen hylättyä?
-
Kyllä saa. Jailbreakilla. Ja ilman jailbreakkia saa myös mutta sillon se on erillinen ohjelma jolla katotaan.egoste kirjoitti:Ethän sä tarvitse mitään sääohjelmaaanzie kirjoitti:Onko iPhoneen mitään parempaa sää-ohjelmaa kun tuo mikä on valmiina... Huomiseksikin ennustaa alimmillaan -9 ja olen varma että -15 menee rikki.
-
Viesti Kirjoittaja exobalt »
Siinä ehdotuksen yläkulmassa on pieni ruksi, jota painamalla sen voi poistaa.Khipu kirjoitti:Tää on kylä tosi tyhmä kysymys
Kun kirjoitan jotain iphonella, siis vaikka tekstaria tai meiliä, niin sehän välillä ehdottaa jotain sanaa jonka saa muutumaan ehdotetuksi klikkaamalla välilyöntiä. Mitä olen jo koko sanan kirjoittanut ja se ehdotus on edelleen ruudussa. Pitääkö mun oikeasti klkata väliä, kumittaa koko sana ja aloittaa alusta? Vai onko olemassa joku näppäin jota en ole tajunnut mutta jolla saa sen ehdotuksen hylättyä?
-
Ehdotetun sanan jossain kulmassa on (x) merkki. Sitä painamalla se ei ehdota sitä sanaa kun kirjotat ja häipyy siitä näytöstä.Khipu kirjoitti:Tää on kylä tosi tyhmä kysymys
EDIT: Hidas.
-
Ainahan sä voit pistää tuon ominaisuuden pois käytöstä. Ainakin minulle tuosta on enemmään haittaa kuin hyötyä..Khipu kirjoitti:Kun kirjoitan jotain iphonella, siis vaikka tekstaria tai meiliä, niin sehän välillä ehdottaa jotain sanaa jonka saa muutumaan ehdotetuksi klikkaamalla välilyöntiä. Mitä olen jo koko sanan kirjoittanut ja se ehdotus on edelleen ruudussa. Pitääkö mun oikeasti klkata väliä, kumittaa koko sana ja aloittaa alusta? Vai onko olemassa joku näppäin jota en ole tajunnut mutta jolla saa sen ehdotuksen hylättyä?
-
-
- Ylläpitäjä
Viesti Kirjoittaja egoste »
Ai - mikä se jailbrake on?Marbo kirjoitti:Kyllä saa. Jailbreakilla. Ja ilman jailbreakkia saa myös mutta sillon se on erillinen ohjelma jolla katotaan.egoste kirjoitti:Ethän sä tarvitse mitään sääohjelmaaanzie kirjoitti:Onko iPhoneen mitään parempaa sää-ohjelmaa kun tuo mikä on valmiina... Huomiseksikin ennustaa alimmillaan -9 ja olen varma että -15 menee rikki.
-
Viesti Kirjoittaja Toivonen »
Olisikohan samaa kuin suomen armeijan jälkiruoka?egoste kirjoitti:Ai - mikä se jailbrake on?
-
Viesti Kirjoittaja jpk1966 »
![Punastuu [:$]](./images/smilies/icon_redface.gif)
Puhelin on Jailbreikattu 3G 3.1 käyttiksellä.
Näin olen sitä yrittänyt useaan kertaan:
Cydia > Manage > Sources > sitten Edit ja Add > http://cydia.hackulo.us > Add Source, tulee Complete/reloading data.
Sitten Search > AppSync for OS 3.0 > Install.
Sen jälkeen näytön ylälaidassa vilahtaa Cannot ja jotain(vilahtaa niin nopeasti etten ole saanut selville mikä se toinen sana on), vasempaan yläkulmaan tulee Cancel/Queue ja keskellä ylhänä lukee Confirm. Oikealla yläkulmassa ei lue mitään vaikka ilmeisesti siellä pitäisi olla "täppinä" se Confirm?
Alempana näytössä luke
NOTE: The requested modofications cannot be applied due to required dependencies or conflicts that cannot be automatically found or fixed.
On sen verran teknistä enkkua tuo edellinen että en yhtään tiedä mitä pitäisi tehdä että saisin sen AppSyncin ladattua.
-
AppSync 3.1 (eikä 3.0)?jpk1966 kirjoitti:On sen verran teknistä enkkua tuo edellinen että en yhtään tiedä mitä pitäisi tehdä että saisin sen AppSyncin ladattua.
-
Viesti Kirjoittaja jpk1966 »
No mutta, nyt olen sanaton. Olen ihan varma että yritin jo muutaman kerran sitäkinlegace kirjoitti:AppSync 3.1 (eikä 3.0)?jpk1966 kirjoitti:On sen verran teknistä enkkua tuo edellinen että en yhtään tiedä mitä pitäisi tehdä että saisin sen AppSyncin ladattua.

![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
-
Viesti Kirjoittaja skip »
Ihmettelen kyllä, että mitä olen mahtanut aikoinaan googletella, kun en aiemmin lomaketta löytänyt.TheKraken kirjoitti:1. Eikös se siitä power-napista hylätä, kuten ihan ilman headsettiäkin? Vai meinaatko, että siitä headsetin napista, jos jotenkin saisi?skip kirjoitti:skip kirjoitti:1. Jos on napit korvissa, niin millaisella painalluksella tuleva puhelu hiljennetään/hyläytään? Apple in-ear napit siis ja luurina iPhone 3GS.
2. Voiko joku laittaa linkkiä palautelomakkeeseen, jonka avulla Applelle voi lähettää iPhonen softaan liittyviä kehitysehdotuksia, nurinaa bugeista jne.?
Eikö kukaan tiedä?
2. Eipä taida Applella moista lomaketta olla, kun käyttäjäkokemuksia haetaan yleensä testiryhmien yms. kautta. Omia foorumeitaan luulisi siellä jonkun seuraavan, eli sinne kai voisi jotain nakella.

![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
No, pääasia että löytyi. Eli kaikki vaan antamaan Applelle palautetta kaiken suhteen, mikä ärsyttää/pitäisi olla toisin:
http://www.apple.com/feedback/
(Osoitekin on niin ilmiselvät, että sen olisi melkein voinut jopa arvata
![Punastuu [:$]](./images/smilies/icon_redface.gif)
https://www.dropbox.com/referrals/NTU0MTcwODg5
-
Viesti Kirjoittaja LRM »
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka