Ideana olisi saada systeemi, jossa vaimo ja minä pidämme kumpikin menojamme iPhonejen kalenterissa ja molempien tapaamiset päivittyisivät toiselle. Mieluiten itsestään ja 3G:n/WLANin yli.
Onnistuuko tämä ja jos, niin miten?
Nimim. "Paperikalenterit huspois kaikilta"
Kaksi iPhonea - kalenterien yhdistäminen?
Keskustelua laitteista. Huom! Tänne vain keskustelu itse laitteista, ei ohjelmista tai iOS-käyttöjärjestelmästä
5 viestiä
• Sivu 1/1
-
Kaksi iPhonea - kalenterien yhdistäminen?
Viesti Kirjoittaja mikkoman72 »
-
Re: Kaksi IPhonea - kalenterien yhdistäminen?
Viesti Kirjoittaja Kasimir »
Tehkää erillinen tunnus Googleen ja alkakaa käyttämään Googlen Calender ohjelmaa, sen saa melko vaivattomasti synkronoitua iPhonen kalenterin kanssa ja toisinpäin on-the-air... Ohjeet Google Syncin käyttöön löydät täältä (Kannattaa varmasti vielä käyttää kahta erillistä "kalenteria" Google Calenderin kautta. Tämä siis jos ette halua tulevasti maksaa juurikaan mitään. Tuon saa myös synkronoitua langattumasti esimerkiksi iCalin kanssa tai Outlookin vastaavan kalenterin kanssa.
Pyydä tarkemmat ohjeet jos et itse hiffaa...
-Kasimir
iMac 27"
iPod Touch 1st Generation
iMac 27"
-
Viesti Kirjoittaja musamäkki »
Meillä vaimon kans käytössä yksi MobileMe tunnus joka on molempien puhelimessa. Puolin ja toisin tehdyt merkinnät synkkautuvat kalenteriin lähes reaaliaikaisesti. Toimii loistavasti. Lisäksi myös osoitekirja synkkautuu molempien puhelimeen. Sähköpostit sitten ovat omat.
| MBP 14" | iPhone 13 Pro | iPad Pro 12,9" | AirPods Pro 2 | Apple Watch SE | ATV 4K | HomePods |
-
Viesti Kirjoittaja mikkoman72 »
Nonni. Ehdin vihdoinkin säätämään tätäKasimir kirjoitti:Tehkää erillinen tunnus Googleen ja alkakaa käyttämään Googlen Calender ohjelmaa, sen saa melko vaivattomasti synkronoitua iPhonen kalenterin kanssa ja toisinpäin on-the-air... Ohjeet Google Syncin käyttöön löydät täältä (Kannattaa varmasti vielä käyttää kahta erillistä "kalenteria" Google Calenderin kautta. Tämä siis jos ette halua tulevasti maksaa juurikaan mitään. Tuon saa myös synkronoitua langattumasti esimerkiksi iCalin kanssa tai Outlookin vastaavan kalenterin kanssa.

Eli jos avaan kaksi kalenteria (ja tunnusta) googleen, niin miten nämä kahden kalenterin tapaamiset saadaan näkyviin yhteen ( molempiin) luureihin samanaikaisesti? Vain lisäämällä iphoneen uusi tili ja ruksimalla siitä "synkronoi kalenteri" ja olemassaolevan "synkronoi kalenteri" -tilin oheen?
Lopputuloksena minulla olisi tällöin neljä tiliä:
- oma sposti (pelkkä sähköposti)
- duunin sposti (pelkkä sähköposti)
- oma google-tili (vain kalenterisynkkaus)
- vaimon google-tili (vain kalenterisynkkaus)
Menikö oikein?
-
Viesti Kirjoittaja Kasimir »
Perjaattessa kyllä ja ei, sillä pelkästään yksi kalenteri tunnus olisi selkeämpi, missä sitten on kaksi kalenteria sisällä, tämä sitten sillä Microsoft exchangellä toimimaan ohjeet oli tuolla ylhäällä. Näin ollen synkkaat vain kalenterin exchangellä ja muilla sähköposteillä yms ei ole väliä... jos siis nämä eivät toimi exchangenä vaan normi sähköpostina... Selviskö? Jos ei voin kun kerkeän kirjoittaa sulle step-by-step ohjeet.mikkoman72 kirjoitti:Nonni. Ehdin vihdoinkin säätämään tätäKasimir kirjoitti:Tehkää erillinen tunnus Googleen ja alkakaa käyttämään Googlen Calender ohjelmaa, sen saa melko vaivattomasti synkronoitua iPhonen kalenterin kanssa ja toisinpäin on-the-air... Ohjeet Google Syncin käyttöön löydät täältä (Kannattaa varmasti vielä käyttää kahta erillistä "kalenteria" Google Calenderin kautta. Tämä siis jos ette halua tulevasti maksaa juurikaan mitään. Tuon saa myös synkronoitua langattumasti esimerkiksi iCalin kanssa tai Outlookin vastaavan kalenterin kanssa.
Pyydä tarkemmat ohjeet jos et itse hiffaa...![]()
Eli jos avaan kaksi kalenteria (ja tunnusta) googleen, niin miten nämä kahden kalenterin tapaamiset saadaan näkyviin yhteen ( molempiin) luureihin samanaikaisesti? Vain lisäämällä iphoneen uusi tili ja ruksimalla siitä "synkronoi kalenteri" ja olemassaolevan "synkronoi kalenteri" -tilin oheen?
Lopputuloksena minulla olisi tällöin neljä tiliä:
- oma sposti (pelkkä sähköposti)
- duunin sposti (pelkkä sähköposti)
- oma google-tili (vain kalenterisynkkaus)
- vaimon google-tili (vain kalenterisynkkaus)
Menikö oikein?
-Kasimir
iMac 27"
iMac 27"
5 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka