rantom kirjoitti:
Hyvinhän tuo muuten vaikuttaisi toimivan, sääli vain että optimointi akun suhteen on surkea netin kanssa. Tuostahan loppuu akku yhdessä päivässä jos pitää nettiä (3G/Wlan/Bluetooth) pidemmän aikaa auki (mikä sinänsä on järkevää, eihän MacBook Prosanikaan kestä akku yli 7 h jos surffaan pitkin päivää ja katselen videoita).
Oletko koittanut testata niin, että laitat wlanin kokonaan pois, sitten boottaat laitteen ja käytät vain 3G:tä. Sitten pitäisi akun kestää huomattavasti pidempään, siinä wlanissa on ilmeisesti joku bugi, http://talk.maemo.org/showthread.php?p= ... post418901
Oma tulee vasta huomenna, joten en ole omakohtaiseti tuota vielä päässyt toteamaan.
Juu, akun kesto nousi todella merkittävästi kun pistin wlanin pois.
Jännittävän Anarkistinen Rinkelileipuri ja Irokeesi
rantom kirjoitti:
Hyvinhän tuo muuten vaikuttaisi toimivan, sääli vain että optimointi akun suhteen on surkea netin kanssa. Tuostahan loppuu akku yhdessä päivässä jos pitää nettiä (3G/Wlan/Bluetooth) pidemmän aikaa auki (mikä sinänsä on järkevää, eihän MacBook Prosanikaan kestä akku yli 7 h jos surffaan pitkin päivää ja katselen videoita).
Oletko koittanut testata niin, että laitat wlanin kokonaan pois, sitten boottaat laitteen ja käytät vain 3G:tä. Sitten pitäisi akun kestää huomattavasti pidempään, siinä wlanissa on ilmeisesti joku bugi, http://talk.maemo.org/showthread.php?p= ... post418901
Oma tulee vasta huomenna, joten en ole omakohtaiseti tuota vielä päässyt toteamaan.
Juu, akun kesto nousi todella merkittävästi kun pistin wlanin pois.
Kiitos vain linkistä mutta tiesin tuosta bugista jo, ei ole kaikilla nähtävästi. Tänään käytin jo kertaalleen wlania eikä akku kulunut yhtään sen nopeammin, se oli vain eilen kun se kului kun tosiaan ravasin kännykällä lähemmäs 6-10 h netissä 3G, wlan & GPS välillä. Ihan realistinen kestoaika mielestäni siis (voisi toki olla parempikin).
Ja ei, en ole käynnistänyt kännykkää uudelleen tänään wlanin käytön jälkeen eli minulla ei sitä bugia nähtävästi ole. Kyllä se 3G kanssa sekottaa pakkaa akun kanssa, alle tunnin taisin tänään olla netissä (luultavammin lähemmäs 15-30 min max) ja akkua on vielä ~85 % (nyt ollut kännykkä päälle yli 12 h), eilen meni ihan nollille.
rantom kirjoitti:
Ja ei, en ole käynnistänyt kännykkää uudelleen tänään eli minulla ei sitä bugia nähtävästi ole. Kyllä se 3G kanssa sekottaa pakkaa akun kanssa, alle tunnin taisin tänään olla netissä (luultavammin lähemmäs 15-30 min max) ja akkua on vielä ~85 % (nyt ollut kännykkä päälle yli 12 h), eilen meni ihan nollille.
*Koputtaa puuta.*
Veikkaisin että bugi on kaikilla, mutta se ilmenee vain tietyillä wlan tukiasemilla.
No samapa tuo, käytän wlania täällä kotona enimmäkseen ja muuten sitten 3G. Kaupungilla olen jossain asemissa välillä mutta niistä en saa sattumoisin aseman mallia esille. Mutta jep, if it works don't fix it.
velkka kirjoitti:Hei, miten tohon etusivulle saa kalenterimerkinnät näkyviin?
lisäämällä sen kalenteriwidgetin siihen. Kyseinen widgetti (kuten ne kaikki tällä hetkellä) syövät akkumehua sitten suhteellisen mukavasti.
Sinänsä todella kurja juttu, koska itse olen tässä miettinyt iPhonelle vaihtoehtoja ja ainakin videoista päätellen melko kätevältä laitteelta vaikuttaa. Kätevyys oikeastaan häviää, kun et saa näytölle kaikkea tietoa mitä haluaisit. Esimerkiksi kalenteri ja sää on se mitä heti ensimmäisellä vilkaisulla haluaisin nähdä.
Sitten kun Nokia saa akkuasiat kuntoon niin eiköhän ole aika katsoa uudestaan mikä korvaa tämän Applen. Ei siinä iPhonessa muuta, mutta kun fyysinen näppäimistö puuttuu.
velkka kirjoitti:Hei, miten tohon etusivulle saa kalenterimerkinnät näkyviin?
lisäämällä sen kalenteriwidgetin siihen. Kyseinen widgetti (kuten ne kaikki tällä hetkellä) syövät akkumehua sitten suhteellisen mukavasti.
mulla ei kyllä ole widgetissä kalenteria. pitääkö se hakea jostain?
Paina tyhjää kohtaa näytöllä, tulee ylös oikealle hammasrattaan kuva, paina sitä, sitten ylhäältä "Työpöytä valikko", sieltä "Lisää widget" sieltä löytyy kalenteri.
Niin, ja mulla se kyllä oli oletuksena yhdellä työpöydällä.
Onko kenelläkään kokemuksia miten kalenterin synkkaus toimii ical server v2 kanssa (CalDAV).
Iphonessa toki pelaa nätisti, laittaa mille vain koneelle kalenteriin infoa ja hetken kuluttua se on iluurissa. Elikkä onnistuuko Noksun kanssa tämä.
Navigointia ei siis ole muuta kuin nokian oma maps, mikä on kyllä aika surkea varsinkin jos tarvitsee sitä ulkomailla, datasiirtomaksua ei viitsi ihan heti maksaa
En ole tossa N900:ssa Mapsia vielä kunnolla kokeillut, mutta jos se on lähellekkään samaa tasoa kuin omassa E71:ssä, niin käyttämättä jää. Google Maps on aika paljon kevyempi ja näppärämpi.
Saakos joku muuten (kuvien) geotagit poistettua kun on sellaisen lisännyt kännykän muistiin? Tuli lisättyä yksi ja haluaisin poistaa sen kokonaan, kun en käytäkään sitä. Toinen kysymys onkin taas sitten se että mistäs tuon firmware-version näkee (olisiko jopa Ohjelmat - Asetukset - Yleinen - Tietoja tuotteesta - Versio: )?
Oma N900 sitten jumitilassa. Ilmeisesti akku päässyt niin finaaliin ja nyt laite ei osaa sitten ladata tuota akkua kun se ei saa tarpeeksi virtaa ittelleen. Luuri kyllä käynnistyy ja Nokia Logo tulee näytölle. Tämän jälkeen alkaa se palloflashi rullaamaan johon se sitten loppujenlopuksi jää jumiin.
Oma N900 sitten jumitilassa. Ilmeisesti akku päässyt niin finaaliin ja nyt laite ei osaa sitten ladata tuota akkua kun se ei saa tarpeeksi virtaa ittelleen. Luuri kyllä käynnistyy ja Nokia Logo tulee näytölle. Tämän jälkeen alkaa se palloflashi rullaamaan johon se sitten loppujenlopuksi jää jumiin.
Ilmeisesti sitten huoltokeikka edessa.
Erittäin hieno feature mun mielestä tuollainen
Olen lueskellut tuosta. Yleensä herää kun antaa aikansa olla laturissa.
Jännittävän Anarkistinen Rinkelileipuri ja Irokeesi
Tai jos ei, niin flashaa firmwaren uudelleen, siis ne molemmat, löytynee googlella kun nyt en muista mikä se toinen oli varsinaisen firmwaren lisäksi.
Tai jos ei, niin flashaa firmwaren uudelleen, siis ne molemmat, löytynee googlella kun nyt en muista mikä se toinen oli varsinaisen firmwaren lisäksi.
Tuo ei auta koska luuri ei pääse flash-modeen kun ei saa itselleen virtaa.
No haluisin kuunnella musaa puhelimella (iTunes) eli kuinka hyvin (eli helposti) homma toimii. Jonku plugarin tämä ilmeisesti tarvii eli kuinka paljon pitää konffata että saan hommat toimimaan?
Toimiiko esim. sähköpostin lähettäminen kuinka sujuvasti?
Entä videot? Saako tonne puhelimeen esim. movia vai mikä on tilanne?