Nyt pääsi käymään niin että tuossa AirPort Extremessä kiinni olleista kahdesta WD MyBook Studio Edition II (1 Tt kpl) toinen näyttäisi sanovan sopimuksensa irti. Jos pidän toista levyä USB-hubin kautta tai suoraan Extremessä kiinni niin levy ei enää ilmesty MacBook Prolleni lainkaan vaan jää surisemaan itsekseen. Toinen samanlainen levy näkyy ongelmitta, levyt on hankittu kesäkuussa Verkkokauppa.comista.
Jos liitän ongelmalevyn suoraan koneeseen kiinni niin tällöin yhteys näyttäisi pelittävän. Kokeilin USB-kaapelin vaihtamista ja tämä ei muuttanut mitään. Ko. laite on nyt FireWire-kaapelilla koneessani kiinni ja nyt pitäisikin sitten selvittää että mistä tämä käytös mahtaa johtua. Korjasin levyn jo levytyökalulla eikä tämä auttanut lainkaan.
Elikkäs lyhyesti sanottuna : levy ei toimi verkossa mutta toimii suoraan koneessa. Verkkolaitteet ovat kunnossa koska toinen identtinen levy toimii ihan hyvin. Voisikohan vika olla USB-portissa, mikä levyssä on käytössä? Tällä ajattelulla nimittäin vaikuttaisi siltä (tosin mitä ehdin testaamaan niin USB-yhteydellä koneessani levy ei kokenut vikoja).
Eipä tässä muuten mitään, takuusenhan tuo menee. Mietin silti vain että olisikos vielä jotain kikkakolmosia ennen kuin lähetän huoltoon (ja jos sieltä ilmeneekin että levy on ok niin tulee jatkoselvityksiä että missä mättää)?
Selkeennystä saa pyynnöstä.
