Hyvä stand alone Sample triggeri?
Kaikki ääneen ja musiikin tekoon liittyvä.
10 viestiä
• Sivu 1/1
-
Hyvä stand alone Sample triggeri?
Viesti Kirjoittaja Jone »
Google laulaa tuossa, mutta kysytään täältäkin jos olisi käyttökokemuksia tms jaettavaksi. Eli haen 2 eri sovellukseen moista omilla jaloillaan seisovaa softaa, joka osaa liipaista halutun samplen midi-kiipparista ja samplen pulpauttaa sitten Mac-läppäri äänikortistaan. Käyttäjien lähestyminen enempi show/teatterimaailmasta eli tyyliin näytössä nappuloita joiden päälle raahataan haluttu sample jne.. eli konstikkaammat samplerisoftat ei tässä ihan ole se juttu vaikka sen asian osaisivat. Kaikki visuaaliset helpotukset, esim. nappuloiden tai koskettimien väritys ryhmin ja nimeäminen yms. on plussaa kun pimessä sorhataan. Eli haetaan simppeliä softaa tehosteiden ja äänileikkeiden ajoon manuaalisesti.
-
-
Re: Hyvä stand alone Sample triggeri?
Viesti Kirjoittaja TheKraken »
Mitens olisi SoundByte?
Siinä saa väriteltyä ja ryhmiteltyä niitä ja ymmärtääkseni myös miditukea löytyy jonkin verran, mutta siihen en ole perehtynyt sen enempää. Demo on ihan täysimittainen, joten helppo testata, tosin lyö jotain random kohinaa satunnaisesti.
Paljon ei käyttöliittymä ainakaan yksinkertaisemmaksi muutu
Siinä saa väriteltyä ja ryhmiteltyä niitä ja ymmärtääkseni myös miditukea löytyy jonkin verran, mutta siihen en ole perehtynyt sen enempää. Demo on ihan täysimittainen, joten helppo testata, tosin lyö jotain random kohinaa satunnaisesti.
Paljon ei käyttöliittymä ainakaan yksinkertaisemmaksi muutu

-
Kiitokset näistä! Pitää testiä hieman. Tuo VSamp näyttää ihan kamalalta, mutta tarvittavat speksit taitaa täyttyä ja se riittäisi.
-
Viesti Kirjoittaja Paapa »
QLab olisi myös mielenkiintoinen. Olen itse maanalaisen paikan isoa juttua muuntamassa keikalle, tosin softalla triggaan pöytää MIDIllä. Osaa se kai toisinkinpäin.
iPad 2
MacBook 2 GHz Core 2 Duo
MacBook 2 GHz Core 2 Duo
-
No tätä muistelin eilen pää sinisenä enkä saanut mieleen. Tästä softasta on ollu täällä puhe aieminkin ja hyväksi havaittu. Kiitos Paapa, laitetaan testipenkkiin tämäkin.Paapa kirjoitti:QLab olisi myös mielenkiintoinen. Olen itse maanalaisen paikan isoa juttua muuntamassa keikalle, tosin softalla triggaan pöytää MIDIllä. Osaa se kai toisinkinpäin.
-
Viesti Kirjoittaja Soundwise »
Tuommosta Soundboardia mulle just mainostivat.
-
Viesti Kirjoittaja TheKraken »
Kappas. Kyseessä ilmeisesti joku Sound Byten "korvaaja". Lupaavat nimittäin 10 dollarin alen Sound Byten omistajille. Pitääpä testata.Soundwise kirjoitti:Tuommosta Soundboardia mulle just mainostivat.
-
Oikein hyvä ompi tämä. Soittaa vielä 5.1 aif tiedostotkin mutta pelkällä läppärillä ei nyt pääse todentamaan ohjaako se audiot oikeisiin kanaviinsa. Toisen näistä softista pitäisi osata soitta 8.0/8.1 surroundia. Kiitos tästäkin vinkistä!Soundwise kirjoitti:Tuommosta Soundboardia mulle just mainostivat.
-
Viesti Kirjoittaja Paapa »
No tää on semmonen SFX-softan tapainen. Ostin täysversion bundlen kesällä (599 taalaa) ja työkoneisiin pari kappaletta saatiin sitten syksyllä. Ajaa videota ja ja MIDIä noilla maksetuilla. Softa on muuten ilmainen. Vanhempi versio osasi audioulostulopatchit, uusi ei ilman maksua. Uusi tversio ajaa stereota kyllä ulospäin. Mulle se ei vaan riitä, pitää olla ulostuloja enemmän. Kannattaa katsoa QLab myös. Siis se on ihan efektisofta, ei musamiehille varmaankaan. Ableton Live pitäisi opetella, sillä tekee ihmeitä, mutta vähän vaikea.Jone kirjoitti:No tätä muistelin eilen pää sinisenä enkä saanut mieleen. Tästä softasta on ollu täällä puhe aieminkin ja hyväksi havaittu. Kiitos Paapa, laitetaan testipenkkiin tämäkin.Paapa kirjoitti:QLab olisi myös mielenkiintoinen. Olen itse maanalaisen paikan isoa juttua muuntamassa keikalle, tosin softalla triggaan pöytää MIDIllä. Osaa se kai toisinkinpäin.
iPad 2
MacBook 2 GHz Core 2 Duo
MacBook 2 GHz Core 2 Duo
10 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Audio ja musiikki”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka