Muutin Saunalahden mobiililaajakaistan 384:stä 1M:aan, mutta kun kokeilen Speedtest:llä niin nopeus jää aina välille 350 - 360kbit/s. Tämä siis riippumatta paikasta tai ajasta, jo usean viikon ajan. Saunalahdelta olen varmistanut kahteen otteeseen että liittymän puolesta kaikki pitäisi olla kunnossa.
Alla asetukset:
Cellular data
APN: internet.saunalahti
MMS
APN: mms.saunalahti.fi
MMSC: mms.saunalahti.fi:8002
MMS-proxy: 62.142.4.197:8080
MMS max message size: 307200
MMA UA Prof URL: mms.saunalahti.fi
Onko jotain tehtävissä vai vaihdanko suosiolla takaisin hitaampaan yhteyteen etten maksa turhasta?
iPhone 3GS, Saunalahti ja mobiililaajakaistan nopeusongelma
Keskustelua laitteista. Huom! Tänne vain keskustelu itse laitteista, ei ohjelmista tai iOS-käyttöjärjestelmästä
8 viestiä
• Sivu 1/1
-
iPhone 3GS, Saunalahti ja mobiililaajakaistan nopeusongelma
Viesti Kirjoittaja ramzez »
-
Re: iPhone 3GS, Saunalahti ja mobiililaajakaistan nopeusongelma
Viesti Kirjoittaja Vildee »
Luulenpa, että et suurempiin nopeuksiin pääse. Verkossa varmaan on sen verran liikettä, että et tuohon megaan pääse millään.
iPhone 4G 16GB
Macbook Pro 13" Mid 2012
Macbook Pro 13" Mid 2012
-
Viesti Kirjoittaja arttula »
Joo, tervetuloa Saunalahden "laajakaista" -asiakkaaksi. Minullakin on "5" megan yhteys, mutta maksiminopeus, jonka olen tähän mennessä nähnyt, on ollut 1 megan luokkaa.
Maailmassa on vain kolmenlaisia ihmistyyppejä:
Sellaisia, jotka osaavat laskea, ja sellaisia, jotka eivät osaa.
-
Viesti Kirjoittaja -VJ- »
Jos olet nostanut nopeutesi 1 megasta viiteen, niin Saunalahti on useilla muutoksen tekijöillä, kuten minullakin, "unohtanut" nostaa liittymän nopeuden. Vain tekninen asiakaspalvelu voi auttaa asiassa.arttula kirjoitti:Joo, tervetuloa Saunalahden "laajakaista" -asiakkaaksi. Minullakin on "5" megan yhteys, mutta maksiminopeus, jonka olen tähän mennessä nähnyt, on ollut 1 megan luokkaa.
Ja itse ketjun aiheesta, Saan iPhonen speedtestillä ja Saunalahden liittymällä noin 2,5 ...3,5 megan nopeuksia.
-
Viesti Kirjoittaja jomppa »
Itse olen päässyt Soneran mobiililla sellaisiin 2-2,5 megan nopeuksiin, joten kyllä iPhonen pitäisi pystyä parempaan kuin tuo 384. Aikaisemmin sauniksen tarjousaikana (384 nousi väliaikaisesti suuremmaksi) ero eri nopeusluokkien välillä oli selvästi havaittavissa podcasteja ladatessa.ramzez kirjoitti:Muutin Saunalahden mobiililaajakaistan 384:stä 1M:aan, mutta kun kokeilen Speedtest:llä niin nopeus jää aina välille 350 - 360kbit/s. Tämä siis riippumatta paikasta tai ajasta, jo usean viikon ajan. Saunalahdelta olen varmistanut kahteen otteeseen että liittymän puolesta kaikki pitäisi olla kunnossa.
Jotenkin tuntuu, ettei liittymäsi nopeus ole oikeasti mihinkään muuttunut, annetuista lupauksista huolimatta. Kokeile vielä nopeuseroa päivällä ja aamuyöstä, sekä käytä vielä jotain muuta lähdettä testeissäsi (Speedtestilläkin sai muistaakseni valittua vastapään). Jos nopeus ei kertaakaan nouse esim. puoleen megaan, on liittymässä aika varmasti asetukset pielessä.
iPad Pro 10.5"/256GB
6xiPod +iPhone 15 Pro
AppleTV
Apple Watch S10
6xiPod +iPhone 15 Pro
AppleTV
Apple Watch S10
-
Viesti Kirjoittaja iMika »
Vertasin tuloksia kotona wlan verkossa koneella tulos on 10/30 (10/10 elisa superlaajakaista?) liittymällä (upload todellakin on suurempi en tiedä miksi) iPhonella tulos on samassa verkossa 6/19. Saunalahden megasella mobiililiittymällä iPhonen tulos on 959/261 kbps
MBP Late 2011 13' ,MacBook Air Mid 2011 11' , TimeCapsule 1Tb, aTv2, iPhone 6 64gb,Elisa, iPad3 64gb wifi+cellular. "Hyvä viski parempi mieli"
-
Viesti Kirjoittaja arttula »
No jopas ! Näin oli tosiaan käynyt. Soitin eilen Saunalahden asiakaspalveluun, ja siellä todella oli "unohdettu" nostaa nopeus 1 Mb/s ---> 5 Mb/s. Tuntuu aika järjestelmälliseltä tuo "unohdus"... Eli kannattaa itse kunkin tarkistaa, onko nopeus todellakin nostettu, vai maksatteko turhasta.-VJ- kirjoitti:Jos olet nostanut nopeutesi 1 megasta viiteen, niin Saunalahti on useilla muutoksen tekijöillä, kuten minullakin, "unohtanut" nostaa liittymän nopeuden. Vain tekninen asiakaspalvelu voi auttaa asiassa.arttula kirjoitti:Joo, tervetuloa Saunalahden "laajakaista" -asiakkaaksi. Minullakin on "5" megan yhteys, mutta maksiminopeus, jonka olen tähän mennessä nähnyt, on ollut 1 megan luokkaa.
Maailmassa on vain kolmenlaisia ihmistyyppejä:
-
Viesti Kirjoittaja ramzez »
Samalla lailla taisi käydä minullakin. Otin yhteyttä tekniseen tukeen ja sain usean päivän päästä vastauksen, että liittymän nopeus pitäisi olla kunnossa. Ja kuinkas ollakaan, heti kun kokeilin niin sain yli 800kbps/s.
Tulipa siis maksettua muutama kuukausi tyhjästä, mutta parempi myöhään kuin ei milloinkaan. Toivottavasti Saunalahti ei hirveän monelta unohda nostaa nopeutta.
Tulipa siis maksettua muutama kuukausi tyhjästä, mutta parempi myöhään kuin ei milloinkaan. Toivottavasti Saunalahti ei hirveän monelta unohda nostaa nopeutta.
8 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka