ADSL -modeemi haussa AirPort Extremen rinnalle
Keskustelua tietoturvasta ja varmuuskopioinnista Mac-, iPhone- ja iPad -käyttäjien näkökulmasta
6 viestiä
• Sivu 1/1
-
ADSL -modeemi haussa AirPort Extremen rinnalle
Viesti Kirjoittaja nutshell »
tulipa tossa tilattua airport extreme pari päivää sitten ja huomasimpa että sehän pentele tarvii adsl-purnukan eteen toimiakseen. olin siinä uskossa että extreme base station olisimyös adsl-reititin ja tilasin sen vanhan (telewell 5010) tilalle joka pätkii ja temppuilee koko ajan. ei auttanut päivitykset eikä mitkään. ainakun kuormittaa verkkoa niin boksi menee jumiin ja pitää käyttää virtoja pois jotta taas toimii. voisko joku ehottaa hyvää ja halpaa adsl-purnukkaa tilalle. ei tarvi olla langaton koska airport huolehtii siittä puolesta.
Viimeksi muokannut amanita, 4.1.2010 klo 0.45. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Syy: otsikko kuvaavammaksi
Syy: otsikko kuvaavammaksi
-
Re: ADSL modeemi haussa AirPort Extremen rinnalle
Viesti Kirjoittaja kallekilponen »
Itselläni on käytössä tuommoinen Telewellin karvalakkimalli, jonka suojaamattomassa portissa AirPort Extreme on kiinni.
"If you have to go to sea, it's better to be a pirate than join the navy." -Jobs
-
Re: ADSL modeemi haussa AirPort Extremen rinnalle
kiitos mutta on hieman mennyt usko tuohon telewelliin. oisko muita ehdotuksia??? ![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)
![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)
-
Re: ADSL -modeemi haussa AirPort Extremen rinnalle
Viesti Kirjoittaja Ttie »
Tuosta Telewellistä, mistä olet apua etsinyt?
Itse hain aikani apua Soneralta, ei löytynyt, sitten soitin Telewelliin, ensin hiukan configuroitiin ja kas lähti toimimaan, kun sitten vielä hiukan tökki kaveri soitti Soneralle, että tarkistatko, että liittymäni keskuspään siltaukset vastaavat ohjetta, Soneran mies siltasi ja homma alkoi toimia. Nyttemmin olen liittymästä luopunut ja siirtynyt vähäisen käytön ja Soneran jatkuvan hinnan korotustarpeen takia Mokkulaan.
Telewellille isot plussat, siellä on edelleen ammattitaitoista väkeä töissä, toisin, kuin näillä mammutti operaattoreilla, joista ammattitaito on myyty pois. Käsittääkseni DNA:lla tuo karsiminen on vielä kesken ja Finnetillä menossa edelleen "vanhanaikainen" (jota itse arvostan) ammattiväkeen pohjautuva organisaatio.
Itse hain aikani apua Soneralta, ei löytynyt, sitten soitin Telewelliin, ensin hiukan configuroitiin ja kas lähti toimimaan, kun sitten vielä hiukan tökki kaveri soitti Soneralle, että tarkistatko, että liittymäni keskuspään siltaukset vastaavat ohjetta, Soneran mies siltasi ja homma alkoi toimia. Nyttemmin olen liittymästä luopunut ja siirtynyt vähäisen käytön ja Soneran jatkuvan hinnan korotustarpeen takia Mokkulaan.
Telewellille isot plussat, siellä on edelleen ammattitaitoista väkeä töissä, toisin, kuin näillä mammutti operaattoreilla, joista ammattitaito on myyty pois. Käsittääkseni DNA:lla tuo karsiminen on vielä kesken ja Finnetillä menossa edelleen "vanhanaikainen" (jota itse arvostan) ammattiväkeen pohjautuva organisaatio.
-
tässa yön keskustelu palstoja surffanneena luulen että vika on tuon telewellin langattomalla puolella, koska kun laitteet on piuhalla kiinni ja verkkoa kuormittaa niin kaikki toimii moitteettomasti. joten taidampa kokeilla ensin ap extremen kytkemistä tuohon kiinni ja katsoa miten käypi ennen kuin ostan uutta.
-
Viesti Kirjoittaja atheos »
Näin se yleensä onkin. Kyllä jopa halvimmat boksit hanskaavat ethernet-puolen ihan hyvin, syytä olisikin kun koko standardi (IEEE 802.3) on about 30 vuotta ollut yleisessä käytössänutshell kirjoitti:tässa yön keskustelu palstoja surffanneena luulen että vika on tuon telewellin langattomalla puolella, koska kun laitteet on piuhalla kiinni ja verkkoa kuormittaa niin kaikki toimii moitteettomasti. joten taidampa kokeilla ensin ap extremen kytkemistä tuohon kiinni ja katsoa miten käypi ennen kuin ostan uutta.

Mac mini • MBA 11" • iPhone 5s • iPad (3rd gen)
http://irc.fi/atheos • http://www.mikseri.net/user/atheos
http://irc.fi/atheos • http://www.mikseri.net/user/atheos
6 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Tietoturva ja varmuuskopiointi”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka