Hiirimatto Magic Mouselle
-
Hiirimatto Magic Mouselle
Viesti Kirjoittaja ojala »
Työpöytä on maalattua terästä (Unifor) ja hiiri pitää ikävää hankavaa ääntä käyttäessä, sama ongelma oli jo Mighty Mousen kanssa mutta nyt ehkä voimakkaampana. Välillä tracking tuntuu myös hiukan tökkivän.
Muutama vuosi sitten ostin Verkkokauppa.com:ista jonkun "hienon" hiirimaton, maksoi mielestäni maltaita. Matto oli harmaa metallilevy, mukana tuli jotain teflon-tarroja hiireen. Aivan järkyttävä tekele, lensi samantien kellariin.
-
Re: Hiirimatto Magic Mouselle
Viesti Kirjoittaja L-K »
-
Viesti Kirjoittaja jellovi »
-
Viesti Kirjoittaja Kasimir »
iMac 27"
iPod Touch 1st Generation
-
Viesti Kirjoittaja tsjlehti »
-
Viesti Kirjoittaja Sleepperi »
Tuo on liian pienten, pohjastaan liukkaiden, kevyiden sekundamattojen ominaisuus. Hommaat kunnollisen maton joltain pelitarvikkeiden valmistajalta, etkä unikkomattoa Marimekolta, niin ongelma katoaa. Itselläni on Razerin ProPad ja olen ollut erittäin tyytyväinen. Kangasmatto lienee vielä "varmempi" valinta, alumiinin tuntu jakanee mielipiteitä. Hyvän kangasmaton hinta on luokkaa 15e.tsjlehti kirjoitti:Eikös tuota hiirtä mainostettu, että se toimis hyvin vaikka suoraan pöydällä? Hyvä toimivuus ilman hiirimattoa on ollut yksi syy, miksi olen miettinyt tuon hankkimista. Mua kun ärsyttää, kun hiirimatot tuppaavat joskus luistamaan maton ja pöydän eikä maton ja hiiren välistä.
Ja tietysti jos haluaa hyvän ja varmatoimisen hiiren niin Apple on aivan vihoviimeinen vaihtoehto. Parempi katsoa vaikka Logitechiin päin.
-
Viesti Kirjoittaja Qraxo »
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
-
Viesti Kirjoittaja atheos »
Isoin ero on silti siinä että pöytiä ei ole koskaan suunniteltu toimivaksi hiirialustaksi toisin kuin kaikki yhtään paremmat hiirimatot jotka tosiaan parantavat liukuvuutta ja ohjauksen tarkkuutta sekä vaimentavat hankaavaa ääntä. Eivätkä kaikki edes näytä pöhköiltä WoW-teinien koriste-esineiltä. Lisäksi kun sitä hiirtä hankaa paljasta pöytää vasten niin sen aiheuttama resonanssi saa pöydän toimimaan "kaiuttimena" sille äänelle ja lopputulos on jotain hermoromahduksen ja skitsofrenian välimaastosta. Kyllä melkein mikä vaan laserhiiri tosiaan toimii pelkän pöydän kanssa mutta tosiaan on täysin eri asia miten se pöytä toimii sen hiiren kanssa...tsjlehti kirjoitti:Eikös tuota hiirtä mainostettu, että se toimis hyvin vaikka suoraan pöydällä? Hyvä toimivuus ilman hiirimattoa on ollut yksi syy, miksi olen miettinyt tuon hankkimista. Mua kun ärsyttää, kun hiirimatot tuppaavat joskus luistamaan maton ja pöydän eikä maton ja hiiren välistä.
http://irc.fi/atheos • http://www.mikseri.net/user/atheos
-
Viesti Kirjoittaja jpsuominen »
-
Viesti Kirjoittaja JohannesL »
http://www.powersupportusa.com/product/list/airpad-pro
http://www.pawasapo.co.jp/products/air/ ... tegory=air
Musta, harmaa, lähes kirkas tai valkoinen. Toimii kuin unelma, ohut, ei kulu, voi pestä, pysyy pöydässä kiinni ja on yhtä tyylikäs kuin Magic Mouse ja iMac itse.
Ja kun valot sammuttaa huoneesta, matto hieman loistaa pimeässä.
Toivottavasti saa jostain nettikaupasta tilata.
Johannes
-
Viesti Kirjoittaja frissy »
Yksi vaihtoehto on...maalata pöytään hiirimatto

http://cgronlund.posterous.com/
-
Viesti Kirjoittaja jpsuominen »
Tuosta ensimmäisestä postaamastasi linkistä ainakin saa tilattua.JohannesL kirjoitti: http://www.powersupportusa.com/product/list/airpad-pro
Toivottavasti saa jostain nettikaupasta tilata.
-
Viesti Kirjoittaja Cathi777 »
Tuo Marimekon hiirimatto on kyllä itse asiassa aikasta hyvä ja pysyy hyvin pöydällä paikallaan. Ei ole kyllä mitään ongelmia sen kanssa ollut.Sleepperi kirjoitti:Tuo on liian pienten, pohjastaan liukkaiden, kevyiden sekundamattojen ominaisuus. Hommaat kunnollisen maton joltain pelitarvikkeiden valmistajalta, etkä unikkomattoa Marimekolta, niin ongelma katoaa. Itselläni on Razerin ProPad ja olen ollut erittäin tyytyväinen. Kangasmatto lienee vielä "varmempi" valinta, alumiinin tuntu jakanee mielipiteitä. Hyvän kangasmaton hinta on luokkaa 15e.tsjlehti kirjoitti:Eikös tuota hiirtä mainostettu, että se toimis hyvin vaikka suoraan pöydällä? Hyvä toimivuus ilman hiirimattoa on ollut yksi syy, miksi olen miettinyt tuon hankkimista. Mua kun ärsyttää, kun hiirimatot tuppaavat joskus luistamaan maton ja pöydän eikä maton ja hiiren välistä.
Ja tietysti jos haluaa hyvän ja varmatoimisen hiiren niin Apple on aivan vihoviimeinen vaihtoehto. Parempi katsoa vaikka Logitechiin päin.
-
Tarkennetaan, että pointtini ei ollut, että marimatoissa olisi jotain erityistä vikaa, vaan että ne ovat tekniikaltaan halpismattoja, ja tsjlehti:n kuvaamat ongelmat ovat lähtökohtaisesti halpismattojen ongelmia. Samaten Applen hiiret ovat tekniikaltaan halpishiiriä ja niiden ongelmat korjaa parhaiten kantamalla taalansa alunperinkin toiseen osoitteeseen.Cathi777 kirjoitti:Tuo Marimekon hiirimatto on kyllä itse asiassa aikasta hyvä ja pysyy hyvin pöydällä paikallaan. Ei ole kyllä mitään ongelmia sen kanssa ollut.Sleepperi kirjoitti:Tuo on liian pienten, pohjastaan liukkaiden, kevyiden sekundamattojen ominaisuus. Hommaat kunnollisen maton joltain pelitarvikkeiden valmistajalta, etkä unikkomattoa Marimekolta, niin ongelma katoaa. Itselläni on Razerin ProPad ja olen ollut erittäin tyytyväinen. Kangasmatto lienee vielä "varmempi" valinta, alumiinin tuntu jakanee mielipiteitä. Hyvän kangasmaton hinta on luokkaa 15e.tsjlehti kirjoitti:Eikös tuota hiirtä mainostettu, että se toimis hyvin vaikka suoraan pöydällä? Hyvä toimivuus ilman hiirimattoa on ollut yksi syy, miksi olen miettinyt tuon hankkimista. Mua kun ärsyttää, kun hiirimatot tuppaavat joskus luistamaan maton ja pöydän eikä maton ja hiiren välistä.
Laadukkaita keskihintaisia mattoja suht hillityllä ulkonäöllä ovat esim. Qraxon suosittelema Ultimat Breathe ja Razerin Goliathus. Näitä myy Suomessa ainakin Jimm's.
-
Viesti Kirjoittaja Sundowner »
Mulla on ollut tuo ilman geeliä ja olen täysin erimieltä. Kitkaa on riittämiin Applen edellisen sukupolven perushiirille. Tosin ketjussa puhutaan Magiasta, mutta minä vain totean.jpsuominen kirjoitti:3M:n WR421LE on ollut ehdottomasti paras "hiireilyalusta" jota itse olen koskaan käyttänyt. Sellaisen saa vaikkapa täältä: http://www.kauppakartano.com/rannetuell ... -geeli.htm
Add: Ja piti teipata pöytään.
-
Viesti Kirjoittaja kahvikuppi »
-
Viesti Kirjoittaja willwill »
-
Syynäilin joskus Verkkokaupassa noita (Icemat/Steelseries, teknisesti ottaen sama firma), ja tein saman havainnon, ääni hiirestä oli aivan kauhea. (Eikö ääntä tosiaan tule ilman pölyä?) Ääni tarkoittaa hankausta, ja hankaus tarkoittaa että hiirten tassut kuluvat. Siksi kai ne laittavatkin ekat vaihtotassut heti mukaan. Alumiinimatolla tulee hädin tuskin ääntä, ja ainakin oman hiireni tassut ovat hyvässä vedossa kahden vuoden käytön jälkeen. Samoin tietysti kangasmatoilla. Kangasmaton käyttäjälle jää myös tarpeeksi vaihtorahaa lasimaton hinnasta että sillä saa reilun tukun tassuja.willwill kirjoitti:Mulla on lasinen hiirimatto, onhan se mustana komea ja toimii hyvin kunnes on pölyä tms välissä. Ääni on aivan kauhea. Mukana tuli kanssa silikonitassut, ne ovat kyllä hyvät (Logitechin VX Revolutioninkin alla). Jos kaipaa design-henkisyyttä ja pitää alustan siistinä, niin mikä jottei. Steelseries näkyy olevan nimi tossa tarrassa.
Jos olisin ostamassa uutta mattoa, kokeilisin varmaan Ulti-matin teflonpintaista teräsmattoa. (Se on muuten suomalainen firma. En ole ennen tajunnut.)
-
Viesti Kirjoittaja makkone- »
-
Viesti Kirjoittaja skip »

Jotain kovempaa siis tarvitsen tilalle ilmeisesti. Hiirimaton olisi hyvä olla tyylikäs, valkoinen tai vaalea (ehkä alumiini sopisi myös), koska pöytänikin on valkoinen. Mustaa ei missään nimessä. Ei siis mitään järkyttäviä pelimattoja, joissa on "hienoja" neonvärejä yms. kamalaa. Ja pitäisi tosiaan myös kestää Magic Mousen hankaus mielellään monta vuotta eteenpäin.

https://www.dropbox.com/referrals/NTU0MTcwODg5
-
Viesti Kirjoittaja svante »
http://macpadd.com/ ja tilaa mullekinskip kirjoitti:Nyt pitäisi löytää uudelle Magic Mouselle jostain hyvä ja tyylikäs hiirimatto. Magic Mouse söi pinnoitteen Marimekon Moments hiirimatosta noin parissa viikossa!Nyt matto on osittain täysin sileä (siitä kohtaa, jossa hiirtä eniten liikutan) ja hiiri liikkuu siinä sileällä kuin täi tervassa.
Jotain kovempaa siis tarvitsen tilalle ilmeisesti. Hiirimaton olisi hyvä olla tyylikäs, valkoinen tai vaalea (ehkä alumiini sopisi myös), koska pöytänikin on valkoinen. Mustaa ei missään nimessä. Ei siis mitään järkyttäviä pelimattoja, joissa on "hienoja" neonvärejä yms. kamalaa. Ja pitäisi tosiaan myös kestää Magic Mousen hankaus mielellään monta vuotta eteenpäin.

-
Viesti Kirjoittaja skip »
Jep jep. Olen tota katsellutkin jo aiemmin, mutta ilmeisesti ei ole koko Macpadd kovinkaan luotettava yritys. Tarinaa löytyy netistä jonkun verran. Harkinnassa on ollut koko hiirestä eroon hankkiutuminen ja sen korvaaminen Magic Trackpadillä, mutta nyt ei ole rahaa sellaiseen laittaa.svante kirjoitti:http://macpadd.com/ ja tilaa mullekinskip kirjoitti:Nyt pitäisi löytää uudelle Magic Mouselle jostain hyvä ja tyylikäs hiirimatto. Magic Mouse söi pinnoitteen Marimekon Moments hiirimatosta noin parissa viikossa!Nyt matto on osittain täysin sileä (siitä kohtaa, jossa hiirtä eniten liikutan) ja hiiri liikkuu siinä sileällä kuin täi tervassa.
Macpaddin voisin ostaa, jos jostain liikkeestä saisi paikallisesti ja hyvään hintaan, mutta en kyllä rupea mistään ulkomailta moista tilaamaan, jollei hinta sitten ole todella halpa.
https://www.dropbox.com/referrals/NTU0MTcwODg5
-
Viesti Kirjoittaja KrugerIndustrial »
Pitää kyllä aika järkyttävää hankausääntä Magic Mousen kanssa, varsinkin liikuteltaessa vaakasuunnassa.
-
Viesti Kirjoittaja Ilessiivi »
-
Viesti Kirjoittaja KrugerIndustrial »
Palaa sivulle “Yleiskeskustelu laitteista”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka