Osaatteko suositella hyvää hiirtä musaohjelmiin?
-
Osaatteko suositella hyvää hiirtä musaohjelmiin?
Viesti Kirjoittaja Spede »
Kun olen nähnyt kaupoissa semmosia PC:n moninappulaisia pelihiiriä, niin tuli vaan mieleen, että voiskohan jotain sellasta hyödyntää musaohjelmien käytössä (Logic Pro 8 ja ProTools 7.4)?
Onko kokemuksia kenelläkään?
Tänks!
-
Re: Osaatteko suositella hyvää hiirtä musaohjelmiin?
Viesti Kirjoittaja Jone »
-
Viesti Kirjoittaja NeliX4 »
http://hintaseuranta.fi/tuote.aspx/48506
-
Viesti Kirjoittaja Blank^ »
Kerran kun siihen tottuu, niin eipä ole hinkua enää käyttää perinteisiä hiiriä.
-
Viesti Kirjoittaja miicah »
Samaa mieltä! Tosin itse pidän enemmän niistä isokuulaisista, joita ohjataan hieman enemmän sivusta.Blank^ kirjoitti:Toista koulukuntaa: Logitech Marble
Kerran kun siihen tottuu, niin eipä ole hinkua enää käyttää perinteisiä hiiriä.
Nyt tosin olen alkanut odottaa uutta aikaa... aikaa jälkeen toimivan multitouch-padin. Eiköhän joltakin valmistajalta pian tulene. Appleltakin on huhuttu tulevaksi.
Tähän allekirjoitus.
-
Viesti Kirjoittaja Juh0` »
-
Viesti Kirjoittaja Jone »
Tän tiedänJuh0` kirjoitti:Yhdellä studiolla käytettiin Mikkisoftan Razeria ja näppäimistönä oli Logitechin G15. Kone oli WinXP/Nuendo
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
-
Viesti Kirjoittaja reskolin »
r-
-
Viesti Kirjoittaja Spede »
-
Viesti Kirjoittaja NeliX4 »
LCC on IMHO syvältä, mutta aika monipuolisesti sillä tosiaan saa konffattua napit). VX on "läppäriversio" työpöytäkäyttöön tehdystä MX:stä, josta tuo mainio scrolli on rampautettu.reskolin kirjoitti:Logitechin VX nano. Paras tähän asti. Olen vasuri mutta käytän satunnasiesti myös oikealla kädellä. Tässä on paras träkkäys ja scrollwheel jonka saa ns. naksulle ja sitten sellaiseen ultranopeaan 'laakeroitu' modeen. Logitech control center myös erittäin toimiva hallinnointisofta. r-
-
Viesti Kirjoittaja insight »
Se on oikeastaan Microsoftin Habu, jossa on Razerin tekniikka sisällä. Itseasiassa ihan sama tekniikka, kuin Razer Copperheadissä. Mulla oli toi ja se on tarkin käyttämäni hiiri ilman rasittavaa lagia. Sen tyyppivikana vain on ajanmittaan katoava yhteys. Mutta toimiessaan paras käyttämäni hiiri tekniikaltaan. Ergonomiassa ois parantamisen varaa.Juh0` kirjoitti:Yhdellä studiolla käytettiin Mikkisoftan Razeria ja näppäimistönä oli Logitechin G15. Kone oli WinXP/Nuendo
Macbookissa tosin käytössä tällä hetkellä muistaakseni Logitechin V470 valkoisena. Se on BluTooth-hiiri, koska Macissä on vain 2 usbia ja ne on käytössä. Monitorissani tosin on toi usb-hubi eli sitä kautta voisin käyttää langallista. Tykkään langallisesta yleensä enemmän matalan input lagin vuoksi. Macbook kevät 08:n piirisarja muistaakseni tukee maksimissaan 4:ää USB:tä.
Mulla siis Macissä nyt tää: http://www.verkkokauppa.com/popups/prod ... p?id=18218
Mikäli tätä http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=4568 tarkoitat, niin en suosittele. Aivan järkyttävä lagi tossa hiiressä. Mulla on myös toi. Ainut iso plussa on aivan loistava muotoilu, käteen sopiva. Mutta ergonomia ei korvaa huonon tekniikan aiheuttavaa surkeaa käytettävyyttä.NeliX4 kirjoitti:MX revoa voisin suositella sen scrollinapin takia. nappuloitkin riittää.
http://hintaseuranta.fi/tuote.aspx/48506
Logitechin ajureissa on ollut jonkin verran ongelmia, ei mulla, mutta noin olen lukenut. Itse poistin Logitechin control centerin, jätin pelkät ajurit, enkä ole uskaltanut päivittää ajureita, koska se on toiminut
-
Viesti Kirjoittaja Jimmy »
Mulla on kokemusta kahdesta langattomasta Logitechin hiirestä, toista en muista mutta toinen oli MX1000. Hyvä käteen mutta lagi kävi hermoille. Otin takas käyttöön vanhan langallisen PC -"pelihiiren", MX510:n -tällä (h)osuu nopeesti ja joka kerta

LCC ei ole mulla muuten käynyt ryttyilemään, paitsi joskus MX1000:n aikana expose sai hepuleita.
-
Viesti Kirjoittaja Sleepperi »
Suosittelen Razerin valikoimaan tutustumista. Sieltä löytyy vähän jokaiselle jotakin. Mainitut Habu ja Copperhead ovat jo ajat sitten korvautuneet uusilla malleilla. Lähiten Habua (epäsymmetrinen) vastaavia tällä hetkellä ovat DeathAdder ja Imperator. Copperheadia (symmetrinen) taas ovat seuranneet Lachesis, Abyssus ja Salmosa. Itse olen ollut tyytyväinen Lachesiksen omistaja siitä asti kun se tuli ulos. Tätä nykyä tosin ostaisin varmaan Abyssuksen tai Salmosan jos täytyisi lähteä tyhjästä, ja selviäisin paljon halvemmalla.
-
Viesti Kirjoittaja insight »
Täysin samaa mieltä tosta, että jos hiiri soveltuu pelaamiseen, se soveltuu kaikkeen muuhunkin.Sleepperi kirjoitti:Musaohjelmista en tiedä mitään, mutta käytän pelkästään pelaamiseen suunniteltuja hiiriä myös työpöytäkäytössä. Kaikki perustoiminnallisuus mikä on hyvää peleissä on sitä myös muualla, esim. herkkä ja selkeä klikkaus, skrollaus ja hiiren liike. Hyvä ergonomiahan riippuu kädestä ja siitä, miten hiirtä pitelee. Muista kuin pelihiiristä ei löydy minulle hyvää (matalaa ja melko symmetristä) muotoa, kaikki hyvällä tekniikalla olevat ei-pelihiiret ovat isoja möhköjä.
Suosittelen Razerin valikoimaan tutustumista. Sieltä löytyy vähän jokaiselle jotakin. Mainitut Habu ja Copperhead ovat jo ajat sitten korvautuneet uusilla malleilla. Lähiten Habua (epäsymmetrinen) vastaavia tällä hetkellä ovat DeathAdder ja Imperator. Copperheadia (symmetrinen) taas ovat seuranneet Lachesis, Abyssus ja Salmosa. Itse olen ollut tyytyväinen Lachesiksen omistaja siitä asti kun se tuli ulos. Tätä nykyä tosin ostaisin varmaan Abyssuksen tai Salmosan jos täytyisi lähteä tyhjästä, ja selviäisin paljon halvemmalla.
Mulla oli Lachesis ja sen muotoilu ei vaan sopinut mun käteen. Laitoin sen myyntiin jo ostopäivänä. Mutta kuten säkin sanoit, toi ergonomia on ihan yksilöllistä. Eli sitä vaan, että ei se uudempi ole läheskään aina välttämättä parempi. Mä en esim. tykkää hiiristä, mitkä uppoaa kämmenpohjaan eli pidän melko pienistä hiiristä. Ne on usein ilmavampia, nopeempia ja tarkempia - edellyttäen tietenkin, että tekniikka pelaa
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
-
Viesti Kirjoittaja jarik »
-
Viesti Kirjoittaja Blank^ »
360°-scrollit ovat verrattain uusi ilmiö hiirimarkkinoilla ja MM tosiaan on niitä harvoja, jossa tuommoinen on. Harmi vaan, että rulla tuppaa vähän vanhemmassa hiiressä jumittamaan vähän väliä tai jopa lakkaa toimimasta, kun likaantuu. Lisäksi MM:n ergonomia on mielestäni erittäin huono.jarik kirjoitti:Ei kai musasoftiin parempaa hiirtä löydy kuin Mighty Mouse? Sillä rullalla voi skrollata kaikkiin suuntiin ja se nopeuttaa työskentelyä huomattavasti varsinkin isoissa projekteissa. Vai löytyykö muita hiiriä, jossa olisi tällainen ominaisuus?
Ei tosin tule yhtään softaa mieleen, missä 360°-scrollille olisi käyttöä, kun varmaan suunnittelevat edelleen softat siihen perinteiseen scrolliin sopivaksi.
-
Minä käytän päivittäin musasoftia sekä kotona että töissä ja jokaikisessä softassa skrollaan kaikkiin suuntiin koko ajan. Itseasiassa ihan puistattaa ajatuskin siitä, että pitäisi käyttää jotain muuta hiirtä kuin Mighty Mousea! Se on totta, että liasta Mighy Mouse kärsii, mutta silloin kun Mighy Mouse toimii, se toimii paremmin kuin mikään muu hiiri. Ergonomia hiiressä on erinomainen, enkä ymmärrä ketään, joka siitä valittaa. Ainoa ongelma, mitä minä olen kohdannut Mighty Mousessa on pöly. Siitä pääsee eroon joko puhdistamalla hiiren tai hommaamalla uuden Mighty Mousen. Tällä hetkellä en todellakaan tiedä parempaa hiirtä kuin MIghty Mouse. Jos joku tietää hiiren, jossa on 360 asteen skrollaus, mutta toimii yhtä hyvin kaikesta liasta huolimatta, postatkoon linkin tähän ketjuun. Sellaisen hommaan, jos sellainen vain tarjolla on. Tällä hetkellä Mighty Mouse on minulle se ainoa oikea hiiri, enkä siitä luovu niin kauan kuin Apple tarjoaa Mighty Mousea käyttäjilleen!Blank^ kirjoitti:360°-scrollit ovat verrattain uusi ilmiö hiirimarkkinoilla ja MM tosiaan on niitä harvoja, jossa tuommoinen on. Harmi vaan, että rulla tuppaa vähän vanhemmassa hiiressä jumittamaan vähän väliä tai jopa lakkaa toimimasta, kun likaantuu. Lisäksi MM:n ergonomia on mielestäni erittäin huono.jarik kirjoitti:Ei kai musasoftiin parempaa hiirtä löydy kuin Mighty Mouse? Sillä rullalla voi skrollata kaikkiin suuntiin ja se nopeuttaa työskentelyä huomattavasti varsinkin isoissa projekteissa. Vai löytyykö muita hiiriä, jossa olisi tällainen ominaisuus?
Ei tosin tule yhtään softaa mieleen, missä 360°-scrollille olisi käyttöä, kun varmaan suunnittelevat edelleen softat siihen perinteiseen scrolliin sopivaksi.
-
Viesti Kirjoittaja Cathi777 »
-
Pystyykö kyseisessä hiiressä emuloimaan jotenkin kolmatta hiiren nappia? Tarvitsen sitä esim. Blenderissä. Jos kolmatta nappia ei pysty emuloimaan mitenkään järkevästi, Magic Mouce on ehdoton no no! Jos tämä onnistuu ihan siitä vaan, niin Magic Mouse on varmasti seuraava ostokseni.Cathi777 kirjoitti:No, kun tässä ketjussa vain jauhetaan Mighty Mousesta ja muista niin on kokonaan unohdettu tämä uusi Magic Mouse, joka on kanssa kerrassaan mainio tuollaisia softia käyttäessä. Tässäkin on sen 360 asteen scrollaus, joka toimiikin huomattavasti paremmin kuin MM:n kanssa. Ehdottomasti suosittelen tätä mihin tahansa käyttöön.
-
Viesti Kirjoittaja Cathi777 »
Magicprefs nimisellä ohjelmalla pystyy määrittelemään haluttuja toimintoja ja saa juurikin esimerkiksi tuon kolmannen näppäimen käyttöön.jarik kirjoitti:Pystyykö kyseisessä hiiressä emuloimaan jotenkin kolmatta hiiren nappia? Tarvitsen sitä esim. Blenderissä. Jos kolmatta nappia ei pysty emuloimaan mitenkään järkevästi, Magic Mouce on ehdoton no no! Jos tämä onnistuu ihan siitä vaan, niin Magic Mouse on varmasti seuraava ostokseni.Cathi777 kirjoitti:No, kun tässä ketjussa vain jauhetaan Mighty Mousesta ja muista niin on kokonaan unohdettu tämä uusi Magic Mouse, joka on kanssa kerrassaan mainio tuollaisia softia käyttäessä. Tässäkin on sen 360 asteen scrollaus, joka toimiikin huomattavasti paremmin kuin MM:n kanssa. Ehdottomasti suosittelen tätä mihin tahansa käyttöön.
Palaa sivulle “Audio ja musiikki”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka