nii elikkäs katselin noita autolaturi systeemejä applestoressa ja ne on pikkasen liian kalliita. elikkäs onko olemassa mitää halvempaa mallia jolla saisin ibookkiini virtaa autosta? ibook on siis uusin malli jos sillä nytten on mitään merkitystä
mieleeni tuli juuri että eihän ole olemassa mitään aurinkovoimalla toimivia latureita?[:)]
koska tällainen olisi todella hieno ja kätevä varsinkin mökki oloissa.
autolaturia ibookkiin
Keskustelua kannettavista
7 viestiä
• Sivu 1/1
-
autolaturia ibookkiin
Viesti Kirjoittaja kilis »
-
Re: autolaturia ibookkiin
Viesti Kirjoittaja tosikko »
Yksi vaihtoehto on invertteri, jolla saadaan autosta 230V AC. Hinnat alkaa n. 40€ tietämiltä. Toimivuus tietokoneen laturin kanssa kannattaakuitenkin varmistaa, kun halvimmat eivät anna puhdasta siniaaltoa, eivätkä laturit välttämättä niiden kanssa pelaa.
Mulla on pieni invertteri mallia Motonet (kytketään auton tup. syt. pistokkeeseen), voisin testailla toimiiko se iBookin laturin kanssa. Tarkkaa hintaa en muista, mutta oli aika edullinen.
http://www.vekoy.com/default.php?cPath=72
Mulla on pieni invertteri mallia Motonet (kytketään auton tup. syt. pistokkeeseen), voisin testailla toimiiko se iBookin laturin kanssa. Tarkkaa hintaa en muista, mutta oli aika edullinen.
http://www.vekoy.com/default.php?cPath=72
-
Viesti Kirjoittaja Pave »
Mahtaisko olla linkkiä moiseen kohtaan kun nyt ei osunut silmään? Yritin kyllä katsella, mutta ei onnannut, kiinnostaisi hieman moinen laturi. Eli jos viitsit niin laitappa vähän tietoa, että miltä sivulta. KIITOS!
Asiantuntija lausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
-
Viesti Kirjoittaja tosikko »
Mulla on hyvin samantapainen kuin tämä malli, mutta en ole vielä testannut pelaako iBookin laturin kanssa. Kameran akkuja olen sillä lataillut, siihen käyttöön se tuli alunperin hankittua. Motonetin sivuilla ei kovin kummoista tuoteluetteloa ole, mutta [url="http://www.motonet.fi/vs.php?Tuote=45-5553]varastotilanteen[/url] sieltä kuitenkin näkee.
Noiden halpojen invertterien antama jännite on sitten yleensä mallia "modifioitu siniaalto", kuten tuolla ed. mainitun linkin mallin tiedoissa kerrotaan. Tarkoittaa käytännössä sitä, että niiden tuottama vaihtojännite ei ole aivan sitä mitä seinästä tulee, eikä kaikki laitteet välttämättä toimi. Puhdasta siniaaltoa tuottaviakin on olemassa, mutta hinta pompsahtaa ihan eri luokkaan.![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
EDIT: Puhdasta siniaaltoa syöttävä malli löytyisi täältä hintaan 115,90€
(valikosta: sähkötarvikkeet -> siniaaltoinvertterit)
Noiden halpojen invertterien antama jännite on sitten yleensä mallia "modifioitu siniaalto", kuten tuolla ed. mainitun linkin mallin tiedoissa kerrotaan. Tarkoittaa käytännössä sitä, että niiden tuottama vaihtojännite ei ole aivan sitä mitä seinästä tulee, eikä kaikki laitteet välttämättä toimi. Puhdasta siniaaltoa tuottaviakin on olemassa, mutta hinta pompsahtaa ihan eri luokkaan.
![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
EDIT: Puhdasta siniaaltoa syöttävä malli löytyisi täältä hintaan 115,90€
(valikosta: sähkötarvikkeet -> siniaaltoinvertterit)
-
Viesti Kirjoittaja Pave »
No voihan rähmä minua... kiitoksia sinulle kuitenkin, vaikka kyllä tarkoitin tuota iBookin omaa laitetta kun ei osunut Applen sivuilta silmiin vaikka yritin kuinka selailla. Ei tuokaan hassumpi laite ole jos tarvii jossain tuollaista, mutta mulla on onneksi kameran pattereille käypänen laturi, jossa on valmiina 12V liitin.
Asiantuntija lausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
-
Viesti Kirjoittaja kilis »
autolaturi
tuossa on kahta mallia toinen on kai pelkästään powerbookkiin ja vanhempaan ibookkiin, mutta toinen vaikuttaa ihan käypäseltä
*korjaan kolme mallia on tossa sivulla*![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
tuossa on kahta mallia toinen on kai pelkästään powerbookkiin ja vanhempaan ibookkiin, mutta toinen vaikuttaa ihan käypäseltä
*korjaan kolme mallia on tossa sivulla*
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
-
Viesti Kirjoittaja masa »
www.chinfa.com.tw/product/dc_ac/pda150.html
Mulla on ollut ainakin 5 vuotta tuollainen invertteri ensin pc kannettavassa ja nyttemmin iBookissa ja hyvin pelittää.
Mulla on ollut ainakin 5 vuotta tuollainen invertteri ensin pc kannettavassa ja nyttemmin iBookissa ja hyvin pelittää.
En oo korvaamaton, mutta paras maharollinen.
7 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka