Kone lukkoon ja renderöinti
-
Kone lukkoon ja renderöinti
Viesti Kirjoittaja _Valtteri_ »
-
Re: Kone lukkoon ja renderöinti
Viesti Kirjoittaja Juhani L »
-
Viesti Kirjoittaja Maza »
-
Viesti Kirjoittaja tsjlehti »
Tuohon hajoaa pää nopeasti. Hiiri käy kuitenkin vahingossa kulmissa ja sitten saa olla kirjoitamassa salasanaa.Maza kirjoitti:Laita salasanakysely päälle näytönsäästäjän sammuttamiselle. Ja aseta vielä näytönsäästäjä johonkin Exposén aktivointinurkkaan, niin kone on lukossa yhdessä hujauksessa.
Eiköhän alkuperäinen ongelma ratkea silläkin, että laittaa usean käyttäjän tuen päälle (ellei ole jo) ja valitsee yläpalkin käyttäjävalikosta Login window. Kaikki muu kuin äänten päästely koneen omista kaijuttimista taitaa jatkua normaalisti. Noh kokeilemalla tuokin selviää helposti. En kuitenkaan kokeile, koska ei ole mun ongelmani.
-
Viesti Kirjoittaja spiidi78 »
edit: tuossahan tuo oli just edellisessä postauksessa mainittukin. t:sokea
-
Viesti Kirjoittaja matteus/2 »
Minulla on tuo käytössä, eikä ole pää hajonnut. Kun huomaa aktivoineensa näytönsäästäjän vahingossa on parisen sekuntia aikaa viedä kursori takaisin keskemmälle niin ei joudu kirjoittamaan salasanaa.tsjlehti kirjoitti:Tuohon hajoaa pää nopeasti. Hiiri käy kuitenkin vahingossa kulmissa ja sitten saa olla kirjoitamassa salasanaa..Maza kirjoitti:Laita salasanakysely päälle näytönsäästäjän sammuttamiselle. Ja aseta vielä näytönsäästäjä johonkin Exposén aktivointinurkkaan, niin kone on lukossa yhdessä hujauksessa.
-
Viesti Kirjoittaja Pis »
-
Viesti Kirjoittaja gramdel »
http://gramdel.kapsi.fi/
-
Viesti Kirjoittaja tuomas92 »
Mulla tuo asetus ei koskaan jostain syystä jää voimaan. Se toimii vähän aikaa mutta sitten taas jonkun ajan päästä riittää ihan pelkkä hiiren nurkkaan ajaminen. Onko kukaan muu törmännyt samaan?gramdel kirjoitti:hiiren nurkkaan viemisen lisäksi sen saa vaatimaan myös jonkin näppäimen pohjassa pitämise, esim alt, niin ei vahingossa mene päälle.
-
Viesti Kirjoittaja tkt »
--Ari
-
Viesti Kirjoittaja jpsuominen »
Kaikki UNIX-pohjaiset järjestelmät?Juhani L kirjoitti:Jos kirjaudut ulos, hommat loppuvat siihen. Kukapa niitä jatkaisi, jos koneella ei ole käyttäjää.
-
Viesti Kirjoittaja Sleepperi »
Olen asettanut vasempaan yläkulmaan näytön sammutuksen. Tätä käytän, kun haluan katsoa leffaa tai mennä nukkumaan.
2) System Preferences->Security
Olen asettanut, että kone kysyy salasanaa vasta minuutin jälkeen, jolloin vahingossa nurkkaan sohaisu ei vaikuta mitään.
Ja sitten se paras ninjatemppu:
3) Keychain Access -> Preferences -> Show status in menu bar
Saat pienen menuletin tuonne äänenvoimakkuuden viereen, jossa on paitsi pääsy salasanojen hallintaan, myös vaihtoehto "Lock Screen". Eli se käynnistää screensaverin välittömästi ja vaatii myös salasanaa heti eli mikään tavalla 2) asetettu armonaika ei koske sitä. Tätä käytän aina tilanteissa, kun haluan poistua koneelta ja estää sivullisten pääsyn sille. Olen käyttänyt niin pitkään, että oli vaikea löytää mistä tämä laitetaan päälle.
-
Viesti Kirjoittaja atheos »

http://irc.fi/atheos • http://www.mikseri.net/user/atheos
-
Ah fiksuutta. Mulla on yhdessa kulmassa näytön pimennys, ja sinne tai exposen kulmiin sohaiseminen käy välillä hermoon... Noh oon ehkä herkempi häiriöille. Ainakin sellanen tilanne, jossa salasanakyselyyn joutuu heti, jos hiiri koskeekin siihen nurkan vikaan pikseliin kävisi pahasti hermoon. Parin sekunnin varoajalla vois jopa kestää tuota.matteus/2 kirjoitti:Minulla on tuo käytössä, eikä ole pää hajonnut. Kun huomaa aktivoineensa näytönsäästäjän vahingossa on parisen sekuntia aikaa viedä kursori takaisin keskemmälle niin ei joudu kirjoittamaan salasanaa.
Aina oppii uutta. En ees tiennyt, että tollanen ohjelma on.Pis kirjoitti:Keychain Accessin asetuksista saa yläpalkkiin lukkokuvakkeen, jonka valikosta löytyy Lock Screen -toiminto.
-
Viesti Kirjoittaja Sherukka »
Ei, ei edes OS X mutten jaksa tähän hätään lähteä selittämään.jpsuominen kirjoitti:Kaikki UNIX-pohjaiset järjestelmät?Juhani L kirjoitti:Jos kirjaudut ulos, hommat loppuvat siihen. Kukapa niitä jatkaisi, jos koneella ei ole käyttäjää.

-
Viesti Kirjoittaja acric »
tulikos toi vasta 10.6:sen myötä?tsjlehti kirjoitti:Ah fiksuutta. Mulla on yhdessa kulmassa näytön pimennys, ja sinne tai exposen kulmiin sohaiseminen käy välillä hermoon... Noh oon ehkä herkempi häiriöille. Ainakin sellanen tilanne, jossa salasanakyselyyn joutuu heti, jos hiiri koskeekin siihen nurkan vikaan pikseliin kävisi pahasti hermoon. Parin sekunnin varoajalla vois jopa kestää tuota.matteus/2 kirjoitti:Minulla on tuo käytössä, eikä ole pää hajonnut. Kun huomaa aktivoineensa näytönsäästäjän vahingossa on parisen sekuntia aikaa viedä kursori takaisin keskemmälle niin ei joudu kirjoittamaan salasanaa.
Aina oppii uutta. En ees tiennyt, että tollanen ohjelma on.Pis kirjoitti:Keychain Accessin asetuksista saa yläpalkkiin lukkokuvakkeen, jonka valikosta löytyy Lock Screen -toiminto.
-
- Vuoden Homppulainen 2006
Viesti Kirjoittaja AppleFarmer »
Ainakin 10.5:ssa oli, oletettavasti myös 10.4:ssa ja aikaisemmissa. Eli Asetukset / Yleinen / Näytä tila valikkorivilläacric kirjoitti:tulikos toi vasta 10.6:sen myötä?tsjlehti kirjoitti:Ah fiksuutta. Mulla on yhdessa kulmassa näytön pimennys, ja sinne tai exposen kulmiin sohaiseminen käy välillä hermoon... Noh oon ehkä herkempi häiriöille. Ainakin sellanen tilanne, jossa salasanakyselyyn joutuu heti, jos hiiri koskeekin siihen nurkan vikaan pikseliin kävisi pahasti hermoon. Parin sekunnin varoajalla vois jopa kestää tuota.matteus/2 kirjoitti:Minulla on tuo käytössä, eikä ole pää hajonnut. Kun huomaa aktivoineensa näytönsäästäjän vahingossa on parisen sekuntia aikaa viedä kursori takaisin keskemmälle niin ei joudu kirjoittamaan salasanaa.
-
Viesti Kirjoittaja nobu178 »
Ainakin komentoriviohjelmat voi jättää hommia hoitamaan poiskirjautumisen jälkeenkin ja sama onnistuu varmaan kaikissa *nix-järjestelmissä. Graafisen käyttöliittymän omaavista ohjelmista en tiedä, en ole kokeillut.Sherukka kirjoitti:Ei, ei edes OS X mutten jaksa tähän hätään lähteä selittämään.jpsuominen kirjoitti:Kaikki UNIX-pohjaiset järjestelmät?Juhani L kirjoitti:Jos kirjaudut ulos, hommat loppuvat siihen. Kukapa niitä jatkaisi, jos koneella ei ole käyttäjää.
-
Viesti Kirjoittaja atheos »
http://irc.fi/atheos • http://www.mikseri.net/user/atheos
-
Viesti Kirjoittaja nobu178 »
Muokkaus: En tiedä, mitä atheos tolla tarkoittaa, mutta sanotaan vaan, ettei root-käyttäjä liity millään lailla siihen, mitä kirjoitin edellisessä viestissäni, eikä mkään mene nurin poiskirjautumisen jälkeen.atheos kirjoitti:Ehkä jos ne ajaa roottina, käyttäjän omat prosessit menevät kyllä tietääkseni nurin aina kun kirjaudutaan pihalle.
-
Ei pidä paikkaansa. Sillä ei ole merkitystä, kenen omistamia ne prosessit ovat, vaan mikä niiden parentti on. Jos parentti tapetaan tai lopetetaan, muksut saavat hup-signaalin ja yleensä sammuttavat itsensä.atheos kirjoitti:Ehkä jos ne ajaa roottina, käyttäjän omat prosessit menevät kyllä tietääkseni nurin aina kun kirjaudutaan pihalle.
OS X:stäkin löytyy nohup-komento. Toiminnan voi testata vaikkapa "nohup sleep 99999999999" -komennolla. Sitten kirjaudutaan ulos, uudelleen sisään ja "ps ux|grep sleep" komennolla todetaan, että nohupilla käynnistetty sleeppi on vielä käynnissä.
Myös disown'illa saa kivoja juttuja aikaan.
-
Viesti Kirjoittaja spiidi78 »
-
Viesti Kirjoittaja morbusg »
MUOKS: kait sitä vois opetella lukemaankin jossain välissä kun tsjlehti sanoi jo saman,
Palaa sivulle “Käyttöjärjestelmät”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka