Onko kellään kokemusta, miten nuo softat/muuntimet suhtautuvat macrovisioon?
Mulla on LG:n polttava dvd/vhs-yhdistelmä ja sillä on nyt pelastettu lähes kaikki mitä pitikin. Mutta pari nauhaa sellaisia konserttivideoita on joita ei saa dvd:llä edes rahalla. Ja niiden kohdalla lg ei suostu yhteistyöhön, tulee vaan "copy protected". Sapettaa jokseenkin paljon kun ne olivat yksi iso syy koko vehkeen hankintaan
Toki niitä löytyy kun lähtee luvattomille teille nettiin mutta aika kökköä laatua on tullut vastaan, selkeästi parempaa jälkeä on tullut noista itse tehdyistä.
Eipä ole kopiosuojauksista kokemusta. Pari ostokasettia olen EyeTV Hybridillä vasta kaapannut ja ne toimi ok.
Sitä vain ihmettelen, että eikö kaappausasetuksia pääse mistään säätämään? Mikäli valikosta nappaa Start recording, niin tallennus alkaa muitta mutkitta. Ilman mitään mahdollisuutta tehdä omia säätöjä. Toinen vaihtoehto, millä ensimmäisen kaappauksen tein, oli se Vhs assistant. Siinä sama juttu, ei annettu mitään vaihtoehtoja. Lopputuloksena oli se, että kaapattu pätkä oli ntsc-muodossa. En kyllä ohjeesta enkä valikoista pysty keksimään, että miten kaappauksen saa vaihdettua pal:ksi. Liekö onnistuukaan? Oli vain melko huono lopputulos, kun poltin kaapatun pätkän iDVD:llä levylle. Kaapattu noin 75 min pätkä oli EyeTV:ssä 1.7 gigaa ja neropattina exporttasin sen iDVD-muotoon ja sama klippi olikin yhtäkkiä 16 gigaa! No sitten, kun se puristettiin takaisin yhdelle dvd:lle sopivaan muotoon ja konvertoitiin pal:ksi, niin koko prosessi kesti n. 3h. Eikä lopputulos ollut kummoinen. Varsinkin ääni huojui melkoisesti. Otin varmaan liian vähän asennusolutta
Onko Quick Time Playerillä mahdollista siepata myös ääntä tuohon online kameran video tallennukseen? En ole löytänyt sellaista kohtaa millä tuota saisi säätää. Eli video onnistuu jotenkuten, mutta se on äänetön. Tässä yksi esimerkki
Mukaan tulee myös nuo turhat aloitus valikot. En kyllä onnistu niin millään.
ompponainen kirjoitti:Onko Quick Time Playerillä mahdollista siepata myös ääntä tuohon online kameran video tallennukseen? En ole löytänyt sellaista kohtaa millä tuota saisi säätää. Eli video onnistuu jotenkuten, mutta se on äänetön.
Siinä QuickTimen rec-napin vieressä on pieni kärjellään oleva kolmio, josta voi valita äänilähteen. Kotitehtäväksi jääkin pohtia, kuinka koneen äänikortin äänet saa kaapattua.
ompponainen kirjoitti:Mukaan tulee myös nuo turhat aloitus valikot.
Kiitos ! Hieman jo selveni. Mutta tuo kotitehtävä on minulle kyllä varsin hankala.
Trimmattua sain tuon alun pois ja näytti että äänikin olisi tallentunut. Mutta eipä se vaan tullut tuohon videoon.
Ohjeitakin luin, mutta en juuri tuohon osannut varmaankaan oikeaa hakukriteeriä laittaa.
Soundflower osaa pyöräyttää äänen suoraan tietokoneen sisällä. Tuon kun asentaa ja laittaa käyntiin niin Audio MIDI Setupilla pääsee vaihtamaan sisään- ja ulostuloja. Inputiksi ja Default Outputiksi valitsee Soundflowerin (2ch), niin pitäisi äänen pyöriä nätisti myös sisäisesti. Ainakin äsken sain äänitettyä noilla asetuksilla Quicktimella musiikkia, joka soi Finderin kautta.
Voi vitsi kun olen tumpelo näiden hommien kanssa. En saa mitenkään hommaa toimimaan.
Tässä olis nää tämänhetkiset asetukset. Miten saan niitä muutettua. Esim tuon oletuksen, kun se on harmaana
Jos ihan rautalangasta, täppi täpiltä .
.
Kellon lähdettä nyt ei ole tarvetta lähteä säätelemään.
Mitäs jos hiiren oikealla klikkaat sitä SoundFlowerin kuvaa (sieltä SoundFlower Bedistä voit ottaa sen Built in outputin Nonelle) ja sieltä valkkaat, että se tuuttaa äänet oletuksena sinne.
Vähän hävettää, mutta en vaan osaa. Voisitko neuvoa ihan täppi, täpiltä mihin pitää ruksit laittaa.
Mutta jos on hankalaa, niin antaa olla. Minä taidan luovuttaa
Minulla on Youtube-kanavallani ohjevideo VideoGliden asetuksista Macille - videokaappareina EasyCap DC60+ v3.1B sekä EzCAP116, joissa molemmissa on sisällä sama Empia 2861-piirisarja: http://www.youtube.com/user/EasycapExpe ... 3Melw6aDZo
Monella on ollut ongelmana huonolaatuiset äänet ja siihen auttaa usein, kun laittaa taajuuden 44,1kHz:stä 48kHZ:iin, kuten tuolla ohjevideolla on näytetty.
Mahtaisiko keneltäkään löytymään kokemusta MSI Movie VOX mini Plus -motukasta? Hintaa laitteella on noin 28 euroa ja pitäisi olla Mac-yhteensopiva. Laite siis pelkästään analogivideon digitointiin. Pitäisi nimittäin saada muutamat 90-luvun kotivideot talteen joko VHS:ltä tai suoraan kameran kautta.
Apple iMac 27" ei tunnista iMovie09:lla lainkaan ulkoista kameraa, ainoastaan sisäisen iSight-kameran eli luettelossa ei näy muuta kuin pelkkä iSight. Olen kokeillut sekä USB-kaapelilla (60 cm) (kaikilla iMacin USB-liitännöillä), että Firewire 800/400-kaapelilla (9-pin/4-pin/ 2m), mutta ei vaan tunnista. Olen irrottanut iMacista kaikki piuhat paitsi näppispiuhan (hiiri on langaton) ja käynnistänyt koneen sen jälkeen uudelleen sekä kytkenyt sen jälkeen kaapelin iMacin ja kameran välille (ensin iMaciin ja sitten kameraan ja päinvastoin, samoin virtojen kytkentä kameraan sekä että). Kokeilluissa kameroissa on sekä USB 2.0 (miniUSB) että Firewire 400-liitännät (4-pin). Kamerat ovat miniDV-malleja eli ne tallentavat nauhalle, lisäksi käytössä oli JVC miniDV/S-VHS-nauhuri. Kameroiden mallit ovat Canon HDV HV20 ja Panasonic NV-GS120. JVC-nauhurin tyyppi on HR-DVS3EU.
Windows XP kone tunnistaa nuo mainitut laitteet Pinnacle Studio 11 ohjelmalla ja kaappaus onnistuu ihan normaalisti.
Onko vika tuossa iMovie09:ssä ? Tuskin mitään ajureita kameroille erikseen tarvii asentaa iMaciin ? Olisiko iMovie08 parempi ?
Näyttää tuolla englanninkielisillä sivuilla olevan monilla (=kymmenillä ellei peräti sadoilla) olevan sama ongelma.
Onko iMovie09:ssä erikseen kaappaustila ja leikkaustila sekä onko iMovie09:ssä erikseen tilakytkin (löytyy mm. iMovie06:sta), joka pitää siirtää kameratilaan kaappauksen ajaksi ja leikkaustilaan leikkauksen aikana ?
Sammac kirjoitti:MIten saan siirrettyä korvaamattomia VHS-videoita Macin kautta talteen DVD:lle? Kyseessä on JVC:n SuperVHS-nauhuri, liitäntöjä mm. scart ja svhs, ääni normisti kahdella rca-liittimellä. Eli mikä adapteri täytyy hommata ja mistä?
Kiits.
Sami
http://www.sony.fi/product/dcc-dvdirect/vrd-mc6
Loisto vehje, tolla on muutamassa viikossa otettu talteen noin 50h kotivideoita. Eikä vaadi edes tietokonetta. Todella helppo ja toimiva laite eikä kuvanlaadussa tai äänen synkassa ole mitään vikaa.
Ajatus muistui mieleen tuosta mikrobitissä olleesta jutusta kun siivoilin nurkkija. Noin 200 kasettia löytyi ja osan tahtoisin tallentaa, mutta mikä olisi järkevin keino tähän hommaan? Vanhat TV-sarjat yms olisi mukava tallentaa DVD:lle. Eli mitä softaa ja palikkaa käyttäisin? Omistan VHS nauhurin ja se toimii kun nipun tallennuksia katsoin.
Pitäis varmaan kokeilla samaa askaretta. Mulla on ehjä nauhuri ja Elgaton Hybrid, jonka pitäis pystyä tallentamaan suoraan nauhurista. Ilmeisesti EyeTV:hen tallentaa kuin telkkariohjelmaa.
iMac 24" 4,5K, pari Mac miniä, iPhone 13, iPad 2021, Watch SE 2022 ja kaikenlaista muuta. FiMUG ry jäsen
M.P.T kirjoitti:Vanhat TV-sarjat yms olisi mukava tallentaa DVD:lle. Eli mitä softaa ja palikkaa käyttäisin? Omistan VHS nauhurin ja se toimii kun nipun tallennuksia katsoin.
VHS-kasetit saa talteen EasyCap DC60+ v3.1B kaapparilla ja VideoGlide-kaappaussoftalla. Tuo VideoGliden uusin versio toimii nyt myös Snow Leopardilla.
Huutiksessa näitä myy nimimerrki Taina61 ja näköjään tuo VideoGliden lisenssin hinta on nyt tippunut alaspäin, koska tuon paketin VideoGlide-lisenssin kera saa jo hintaan 38,99e postikuluineen Osta Heti-kaupalla http://www.huuto.net/kohteet/tee-itse-t ... /125531841
M.P.T kirjoitti:Vanhat TV-sarjat yms olisi mukava tallentaa DVD:lle. Eli mitä softaa ja palikkaa käyttäisin? Omistan VHS nauhurin ja se toimii kun nipun tallennuksia katsoin.
VHS-kasetit saa talteen EasyCap DC60+ v3.1B kaapparilla ja VideoGlide-kaappaussoftalla. Tuo VideoGliden uusin versio toimii nyt myös Snow Leopardilla.
Huutiksessa näitä myy nimimerrki Taina61 ja näköjään tuo VideoGliden lisenssin hinta on nyt tippunut alaspäin, koska tuon paketin VideoGlide-lisenssin kera saa jo hintaan 38,99e postikuluineen Osta Heti-kaupalla http://www.huuto.net/kohteet/tee-itse-t ... /125531841
Kiitos, mutta pitää katsoa joku toinen tapa. Huutonet ei ole oikein hyvä paikka ostella mitään ja en jaksa enää koko paikkaa. Pitänee katsoa paljon tuo maksaa kaupassa ja jos on liian kallis niin unohdetaan koko tallentaminen
Nostelen hieman vanhaa ketjua kysymykselleni niin saadaan asia muidenkin näkyville.
Hommasin siis tuon EzCap (entinen EasyCap, nimi muutettu runsaiden piraattimäärien takia) DC60+ videokaapparin. Nyt kun olen kokeillut VideoGliden uusimman version ja VHS-nauhurin avulla saada vanhoja nauhoja koneelle, niin homma ei onnistukaan.
Olen kytkenyt EzCapin suoraan VHS-nauhuriin scart-liittimeen jossa on output-valintakytkin. Jostain syystä saan äänen kuulumaan, mutta video näkyy vain hetkittäin, ja silloinkin mustavalkoisena ja miten sattuu. Mikä neuvoksi? Sama vika sekä s-videokaapelilla että komposiittikaapelilla.
AkuMies kirjoitti:Nostelen hieman vanhaa ketjua kysymykselleni niin saadaan asia muidenkin näkyville.
Hommasin siis tuon EzCap (entinen EasyCap, nimi muutettu runsaiden piraattimäärien takia) DC60+ videokaapparin. Nyt kun olen kokeillut VideoGliden uusimman version ja VHS-nauhurin avulla saada vanhoja nauhoja koneelle, niin homma ei onnistukaan.
Olen kytkenyt EzCapin suoraan VHS-nauhuriin scart-liittimeen jossa on output-valintakytkin. Jostain syystä saan äänen kuulumaan, mutta video näkyy vain hetkittäin, ja silloinkin mustavalkoisena ja miten sattuu. Mikä neuvoksi? Sama vika sekä s-videokaapelilla että komposiittikaapelilla.
Samalla tavalla itsellänikin oli kytkettynä, eli scartpalikka vhs-nauhuriin, johon sai yhdistettyä komposiitti, sekä s-videokaapelit. VideoGlidesta valitsin kuvalähteeksi s-videon. En kyllä osaa sanoa mistä tuo ongelmasi voi johtua. Itselläni ei ollut mitään ongelmaa.
Mac mini 2.0 GHz + Dell U2410, MacBook Pro 15,4", iPhone 4S, PC 2.8GHz (Ubuntu 12.04), iPad-mini
Mitenkä saan kaapattua kahdelta kameralta kuvat talteen MacMiniin samanaikaisesti. Olen etsinyt kaapparikorttia johon saisi liitettyä parin kameran johdot jo jonkin aikaa huonolla menestyksellä.