Koska tällä hetkellä Apple on laittanut 15" ja 17" MacBook Pro-malleihin anti-glaren vaihtoehtoisena näyttönä niin miksei sitä ole sitten tuota 13" malleihin? Kysyntä on tietenkin yksi syy mutta juuri siksihän se on nytkin vaihtoehtoinen eikä vakio. Miten on, näetkö itse tarpeelliseksi anti-glare näytön MacBook 13"-perheeseen? Ja tarkoitan tällä kaikkia 13" malleja eli:
Miksipä ei, mutta Anti-Glaren rajoittaminen kalliimpiin malleihin tuntuu ihan järkeenkäyvältä Applen näkökulmasta. Vaikka ei ehkä kuluttajan tai 13"-läppärin ostajan näkökulmasta
Spekulointia:
Mahdollisesti myös 13" ei kuitenkaan ole ehkä ihan sitä "pro-mallistoa", vaan vanhan malliston 15"/17" pitävät edelleen pintansa sen käyttäjäryhmän keskuudessa, joka noita anti-glareja kaipaa ja arvostaa. Joten heille sitä kannattaa myös tarjota. Mahdollisesti taustalla on myös tuotannollisia seikkoja, kuten että 13-tuumaiset näytöt tulevat kaikki yhdeltä samalta liukuhihnalta. Anti-Glare vaatisi ehkä toisen liukuhihnan.
Mun mielestä ainakin Pro-mallista tulisi sellainen löytyä. Kaikki ammattikäyttäjätkään eivät halua suurempaa konetta. PowerBook-sarjan koneet olivat kaikki samalla viivalla näyttövaihtoehdoissa (silloin ei tosin ollut kuin matta) joten miksei nytkin voisi olla niin.
No sitä varten on taas MacBook. Tuosta tulikin mieleen että kävikös MacBook Blackille niin että se vain lopetettiin? Musta olisi hyvä vaihtoehto värinä mutta jos sitä ei ole saatu takaisin nytkään niin...
rantom kirjoitti:
No sitä varten on taas MacBook. Tuosta tulikin mieleen että kävikös MacBook Blackille niin että se vain lopetettiin? Musta olisi hyvä vaihtoehto värinä mutta jos sitä ei ole saatu takaisin nytkään niin...
Eikös se lopetettu? Musta tosiaan olisi hyvä vaihtoehto myös olla, mutta parempi olisi jos siitä ei tarvtsisi maksaa 200 euroa enemmän kuin valkoisesta mallista. Mielestäni Anti-glare voisi olla 13" prossa vaihtoehtona (samaan hintaan) ja 13" macbookiin sen saisi maksamalla hieman lisää. Itselle tosin tuolla ei ole merkitystä ollenkaan, mutta jotkut tuota voivat todella haluta..
Nostetaanpas vähän ylöspäin ketjua. Mitäs, onko kukaan laittanut palautetta/reklamaatio Applelle mainitsemani linkin kautta (minun lisäksi)? Kiinnostaisi ihan muuten vain tietää.
Nyt tulee taas vähän nostoa ko. ketjuun, kun näyttäisi ikävästi siltä, että tämä ketju tipahti tuossa tammikuun aikana. Onko kukaan muuten laittanut mitään palautetta Applelle noista 13"-laitteista, kun ne on nyt ne viimeiset kannettavista edelleen, mistä puuttuu high-res glossy/anti-glare?
Sinänsä en jaksa uskoa, että palautteen laittaminen auttaisi tässä tapauksessa mitään, paitsi että näinhän saivat käsittääkseni myöskin 15"-17" mallit anti-glare-näytöt takaisin valikoimaan.
rantom kirjoitti:Nyt tulee taas vähän nostoa ko. ketjuun, kun näyttäisi ikävästi siltä, että tämä ketju tipahti tuossa tammikuun aikana. Onko kukaan muuten laittanut mitään palautetta Applelle noista 13"-laitteista, kun ne on nyt ne viimeiset kannettavista edelleen, mistä puuttuu high-res glossy/anti-glare?
Itse laitoin kun huomasin sen joskus allekirjoituksessasi.