En tiiä teiän jutuista, mutta mun oli ainakin sarkasmia. 8)Macco kirjoitti:Näinhän se on, Macissa on Alcantara-penkit ja automaattivaihteisto.NeliX4 kirjoitti:... ja Apple vaan hieno PC (tai Acer).The raconteur kirjoitti:Näinhän se on. Audi on vain hieno Skoda ja Rolls-Royce vain hieno Bemari.
Mac, Toyota ja brandi
-
Re: Mac, Toyota ja brandi
Viesti Kirjoittaja The raconteur »
-
Viesti Kirjoittaja Macco »
Ei mekään aina tiedetä omista jutuistammeThe raconteur kirjoitti:En tiiä teiän jutuista, mutta mun oli ainakin sarkasmia. 8)
![Salaisuus [:#]](./images/smilies/47_47.gif)
-
Viesti Kirjoittaja NeliX4 »
hitsinpitsi. Ei tätä tajuu, kun toiset on niin tosissaan välillä.Macco kirjoitti:Ei mekään aina tiedetä omista jutuistammeThe raconteur kirjoitti:En tiiä teiän jutuista, mutta mun oli ainakin sarkasmia. 8)
![Punastuu [:$]](./images/smilies/icon_redface.gif)
-
Viesti Kirjoittaja PeteQ »
- Muistan, kun Macit tulivat Suomeen, niille tehtiin komea " brändi", niinkuin täällä toistellaan
kuin uskonnollista mantraa.
- Tietokoneet, jotka helppokäyttöisyydessään ohittivat PC:t , jämähtivät pikkutakki merkonomi/ ekonomien
käsiin ( 1.provo...)
Hinta oli hirveä, koska ajateltiin, että myydään näita kalliilla mainostoimistoihin ja vastaaviin, kyllä ne asiakkailta
rahaa saa, ja näinhän se kävi ! (2. provo...)
-Sitten ns. luoville aloille suuntautuneet koulutkin rupesivat hankkimaan Macceja ja mitä seurasi:
eipä pikkutakeista löytynytkään tietotaitoa ongelmatilanteissa (sic!), puheluihin, fakseihin ei vastattu, olihan koneet saatu
myytyä, mitä vastuusta!
-Samaan aikaan jenkkilässä, ihan peruskouluissa, olivat macit käytössä, kiitos hinnan ja helppokäyttöisyyden.
- Tämä on raaka Macin alkuhistoria Suomessa ja vertaaminen Toyotaan, no noihin aikoihin automerkki oli ruma,
hajuton, mauton, tehoton ja pahuksen ahdas....( 3.provo..)
-
Viesti Kirjoittaja Kirjiz »
Kaikkia kolmea käytän musta farkkurotsi päällä. Kaikki ovat omassa luokassaan hieman hinnakkaita (tai ainakin mielletään sellaisiksi) ja kaikissa on varmasti muotoilu kohdallaan. 8)
-
Viesti Kirjoittaja EvilPet »
Taidan olla fanboy
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
-
Viesti Kirjoittaja Catiska »
Koeajoni oli aika nopea, päätös ostamatta jättämisestä syntyi hyvin nopeasti. Varusteita oli kokolailla riittävästi mutta niiden toteutus oli hutaisemalla tehty. Peruutuskameran toteutus ehkä räikeimpänä esimerkkinä. Se oli kait laitettu autoon vain jotta se saadaan varustelistalle. Pieni, tulitikkuaskin kokoinen näyttö taustapeilin reunassa oli lähinnä vitsi. Piti ihan kumartua lähemmäs katsomaa jotta erottaisi siitä olemattomasta ruudusta jotain. Sama linja jatkui vähän kaikessa, äänentoisto naurettavan ja hävettävän välimaastossa jne. Kaiken kruunasi ajettavuus jota en muistanut olevan edes olemassa... Luotettavuus on varmasti ihan ok, tosin ei minua yli kymmeneen vuoteen ole autot välille jättäneet muutenkaan ja kilsoja on siinä ajassa tullut jo melkein miljoona. Yksi Maceistäni on kylläkin jättänyt "tielle" kun näytönohjain piiputti.
Eli, itse en juurikaan löydä yhtäläisyyksiä ko. tuotteista tai niiden brandeista.
-
Viesti Kirjoittaja Glen »
Tekniikan kanssa on yksi asia aina varmaa, se ei ole ikuista. Jossakin vaiheessa se pettää. Ja varsinkin atojen kanssa tämä on hyvin totta.
Mielipiteitä on jokaisella ja kaikki tietää mikä se paras auto/kone on. Samaten se seksikkäin mies/nainen on jokaisella tiedossa. Hyvin vahvasti olen sitä mieltä, että tarpeeseen se työkalu ostetaan. On asioita, joissa volkkari on parempi kuin mersu tai bemari. Ja on asioita joissa pc on parempi kuin mac. Harrastukset ovat asia erikseen.
AEBS | 2x iPhone 3G + Saunalahti
-
Viesti Kirjoittaja eetoli »
Tällä hetkellähän se Hyundai (jenkit sanoo Hjundai) myöntää ainakin nykyisessä asuinmaassani 5 vuoden takuut. Just loppu Starexissani (Suomessa H-1 -mallina) 5 vuoden takuu ja vaihdan autoa uuteen Caravelleen syksystä. Odotan vähän aikaa ensin, että testaavat lapsukset pois uudesta mallista ja sitten kauppaan. Hyundai on ollut ihan ok peli ajaa, mutta syö törkeästi diisseliä kaupunkiajossa ja sisätilat ovat kyllä epätoimivat.Sherukka kirjoitti:Miksi muuten ei, edes ns premium merkkien, valmistajat uskalla antaa takuuta autolleen muuta kuin 2 vuotta? :O
Muuten tämä brändikeskustelu onkin mielenkiintoista. Itse tykkään käytellä paljon erilaisia teknisiä vempaimia, mutta puhelin on minulle vain puhelin ja siksi olen 9300-mallilla puhellut pari vuotta. Sain sen halvalla käytettynä ja hyvin toimii edelleen, vaikka on useampaan otteeseen pudonnut minunkin käsistäni maahan. Macbook pronikin ostin uutena, mutta vanhana mallina, kun oli huomattavasti edullisempi, kuin tuliterä ja sain vielä mattanäytöllä. Tähän mennessä MacBook Pro:ni on ollut tekniseltä luotettavuudeltaan huippuhyvä. Luotettavuudesta keskustellessa täytyy muistaa, että termi on hyvin ylimalkainen. Sillä toiselle luotettavuus on teknistä ja toiselle se merkkaa sitä, kuinka luotettavasti ihmisten päät kääntyy, kun käyttää ko. tuotetta, josta luotettavuutta arvioi.
Olen montaa merkkiä kokeillut ja luotettavuudesta tullut melkoinen kirjo kokemuksia. Kodinkoneista täytyy sanoa, että Bosch ja Siemens on turvallinen merkki. Imureista kannattaa valita Philipsin Maraton. Autoista Avensiksen, Ford Orionin, Mazda 323, Toyota Corollan, Chrysler Voyagerin, Hyundai Starexin ja Ford Transitin jälkeen osaan jo tietää mitä autolta odotan ja siksi valitsin seuraavaksi autokseni Caravellen. Puhelimissa insinöörilogiikan omaaville Nokia on ehdoton valinta, Ipod touchia arvostavat valkatkoon Iphonen, mutta pääasia lienee, että pitää tietää mitä tuotteeltaan haluaa ja olla tyytyväinen siihen. Suomalaisuuteen tuntuu kuuluvan se, että pitää jostain syystä huolehtia liikaa siitä mitä naapuri käyttää ajokkinaan, puhelimenaan yms. Ostetaan tuotteita sen mukaan, mikä on meille tarpeen ja mitä arvostamme tuotteessa.
Omana esimerkkinäni Avensiksen(vm 2001) käyttäjänä olin tyytyväinen tekniseen luotettavuuteen, mutta hyvin pettynyt Avensiksen takaluukkuun, jonne tuli jousituksen ja iskarien kotelointi. Olihan autossa männänrenkaiden vaihto tehdastakuuna varsinaisen takuun jälkeen. Kun ostin ko. autoa testasin tietenkin ensimmäiseksi kuskin penkin ja sitten sen säädettyäni menin istumaan taakse ja totesin sisätilat riittävän tilaviksi. Takaluukkua en osannut tarkastella, kun en ymmärtänyt vielä mitä kaikkea autoni ominaisuuksista tarvitsin. Nyt kokemuksen myötä on kiva mennä autokaupallekin, kun osaa heti kiinnittää oikeisiin asioihin huomioni. Tutkikaa siis eri tuotteissa mikä vastaa omia odotuksianne ja mihin ette ainakaan pahemmin pety. Tällöin säästyy rahaa ja aikaa, kun ei tarvitse jatkuvasti juosta vaihtamassa tuotteita uusiin tai toisiin malleihin. Olkaa itse brändiasteikon luoja älkääkä antako median määrittää teille valmista brändiasteikkoa.
Applen brändi on ollut hyvä, mutta viimeaikoina tuotteiden suosio on näkynyt laadussa, jota ei ilmeisesti pystytä tarpeeksi valvomaan. Kuluttajina meidän pitäisikin olla kriittisiä Applen suuntaan, jotta laadunvalvontaan keskityttäisiin enemmän ja meidät saa pidettyä tyytyväisinä. Olen tässä ollut muutaman kerran tukihenkilönä ystävälleni em. viesteissäkin esiin tulleesta surullisen kuuluisasta iMacin uusversosta, jonka osat ovat enemmän tai vähemmän Mercedes Viton laatuvalvonnan läpi käyneitä.
-
Viesti Kirjoittaja EvilPet »
Minua ainakin kiinnostaa autossa vain ja ainoastaan se, millaisen ajoelämyksen se minulle tarjoaa. Tähän vaikuttavat auton ohjaus, jousitus, jarrut, ja ennenkaikkea moottori. Luotettavuudella, käytännöllisyydellä tai naapurin mielipiteellä ei ole minulle juurikaan merkitystä, koska pidän ajamisesta, en niinkään naapurista.eetoli kirjoitti:Suomalaisuuteen tuntuu kuuluvan se, että pitää jostain syystä huolehtia liikaa siitä mitä naapuri käyttää ajokkinaan, puhelimenaan yms.
Minulle nuo hajuttomat ja mauttomat merkit kertovat siitä, että niitä ajaa ihminen joka ei hirveästi ymmärrä ajamisesta mitään, ja siksi ajaa autolla jossa on todella aneemiset ajo-ominaisuudet.
-
Viesti Kirjoittaja Maza »
--- hajuttomat ja mauttomat ihmiset.EvilPet kirjoitti:Minulle nuo hajuttomat ja mauttomat merkit kertovat siitä, että niitä ajaa ---

-
Viesti Kirjoittaja Macco »
Autossani on muuten käyttäjän käsikirja, jossa on muistaakseni juurikin nuo kuvatMaza kirjoitti:--- hajuttomat ja mauttomat ihmiset.EvilPet kirjoitti:Minulle nuo hajuttomat ja mauttomat merkit kertovat siitä, että niitä ajaa ---
[img]kuvia ylitrendikkäistä ihmisistä
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
-
Viesti Kirjoittaja eetoli »
Tämä oli tähän mennessä päivän paras. Kiitän naurun aiheuttamisesta. [kumarrus]Maza kirjoitti:--- hajuttomat ja mauttomat ihmiset.EvilPet kirjoitti:Minulle nuo hajuttomat ja mauttomat merkit kertovat siitä, että niitä ajaa ---
Edit. ps. minulla on yhä yksi mainoksen kaltainen beigen värinen Toyota-takki promolahjana saatuna. Käytän sitä silloin tällöin, joten taidan kuulua tähän ryhmään. (ei huolta en aio tehdä mitään itselleni huomatun jäsenyyteni vuoksi...)
-
Viesti Kirjoittaja TId »
Vaikka oman kokemuksen perusteella parhaiten ajettavat autot ovat tähän mennessä tulleet Saksasta.
-
Viesti Kirjoittaja Mikael K. »
Hajuton ihminen ainakin on miellyttävämpää seuraa kuin esim. tupakoiva. Koko tienoo haisee pahalle ja myötähäpeä seuraa mukanaMaza kirjoitti:--- hajuttomat ja mauttomat ihmiset.EvilPet kirjoitti:Minulle nuo hajuttomat ja mauttomat merkit kertovat siitä, että niitä ajaa ---
![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)
Näkökulman auton luotettavuudesta saa täällä susirajalla. Jos auto ei starttaa niin se merkitsee pahimmillaan sitä, että lähin asutus ja apu on 50 km:n päässä. Siinä eivät ajo-ominaisuudet tms. paljon lämmitä. Varsinkin jos pakkasta on yhtä paljon kuin tällä hetkellä.
-
-Voi tilata taksin tai ambulanssin.
-
Taksi tulee jos se ei ole toisaalla 200 km:n päässä. Ambulanssi tulee jos sitä ei ohjata väärään korpeen. Kännykkä kuuluu ellei ole jokin katve-alue. Ei vaan, välimatkat heittävät yllättävän paljon eri puolilla Suomea. Parhaimmillaan apu on paikalla muutamassa minuutissa ja joskus sitä vaan ei ole saatavissa juuri sillä tulenpalavimmalla hetkellä. Olin joskus Juuassa kesätöissä ja ajoin autolla jonnekin lähisaaristoon. Matka veden yli sujui lossilla mukavasti ja paluuhetkellä pulssi hieman kiihtyi, kun auto ei startannutkaan keskellä korpea. Myöhemmin viaksi paljastui varkaudenestojärjestelmä. Hienoja nämä nykyautot sähkövikoineen.PeteQ kirjoitti:...kai teillä on kännykät siellä korvessakin?
-Voi tilata taksin tai ambulanssin.
-
Viesti Kirjoittaja Opa »
Itselläni on tähän asti ollut näin: Macia olen käyttänyt sen brandista huolimatta, en brandin vuoksi, enkä tyylisyistä. Se on ollut luotettava ja helppokäyttöinen tietokone.Catiska kirjoitti:Mac ja Toyo... Ensimmäinen, selvästi näitä kahta erottava asia on toimivuus... Applen tuotteissa noin yleisesti minua on miellyttänyt asioiden toteutuksen miettiminen niin, että ne toimii helposti ja laadukkaasti. Ne ominaisuudet mitä siinä on, toimii kuten niiden pitääkin ja ovat toiminnallisesti mietittyjä. Minulla oli taas auton vaihto ajankohtainen ja viime vuoden lopulla auton vaihdoinkin. Myös Toyo oli listalla ja sitä kävinkin koeajamassa vaikka haluamani malli piti käydä aika kaukana koeajamassa.
Myös Toyoytaa olen käyttänyt itse tuotteen vuoksi, brandista ja Toyota kuskeihin liitetyistä mielikuvista huolimatta.
Ja alanhan jo ikäni puolesta istua hyvinkin Toyota-papaksi.
Mac porskuttaa brandillaan ja muotoilullaan vahvemmin kuin koskaan. Mutta laatu on mennyttä. Jos olette seuranneet uusien iMac käyttäjien kokemuksia ja koneiden vaihtorumbaa ei voi muuta todeta. Itsekin ostin uuden rev-A iMacin tyokalukseni ja vaihtoon meni. Mutta Tojota kulkee. Kerran vuodessa huolto (siis huolto) ei korjauksia ja se on siinä.
Ilman Apple Carea ei uutta Maccia enää uskalla ostaa.
-
-Autona vanha jenkki: kokoa, näköä, mukavuuttaa ja turvallisuutta, jota Toyotasta on turha etsiä...
-
Viesti Kirjoittaja JHA »
Kokoa, näköä ja turv.. hetkinen: http://www.youtube.com/watch?v=V6aCruHA3s8PeteQ kirjoitti:- Samaa mieltä Macistä; vanha G4 jurisee vieressä, perheen ainoa kone jota ei tarvitse jatkuvasti "huoltaa".
-Autona vanha jenkki: kokoa, näköä, mukavuuttaa ja turvallisuutta, jota Toyotasta on turha etsiä...

-
- Mikähän ajatus oli tuhota noin hieno museoajoneuvo, elvistely nykyautojen turvallisuudellla

Entä, jos oltaisiin ajettu aivan nokittain...
-
Viesti Kirjoittaja Sherukka »
![Enkeli [a]](./images/smilies/angel_smile.gif)
http://www.kauppalehti.fi/5/i/talous/uu ... 0/01/29886
EDIT: Lisäsin "enkelin".
-
Viesti Kirjoittaja Maza »
Oliko tuossa jossain kysymyksiä?Sherukka kirjoitti:Minä nyt en ymmärrä mitä eroa Applella ja Toyotalla nykypäivänä olisi? Molemmathan tekevät huonosti toimivia tuotteita?
Applen ja Toyotan brändin ero ei voisi juuri suurempi olla. Satunnaisilla laatuongelmilla ei ole asian kanssa mitään tekemistä.
-
-
Riippuu kai mitä uutisia lukee. Kauppalehti kirjoittaa autoista, joita kukaan ei halua. Toisaalta saman uutisen mukaan kerrotaan uskollisuudesta automerkkejä kohtaan.Sherukka kirjoitti:Minä nyt en ymmärrä mitä eroa Applella ja Toyotalla nykypäivänä olisi? Molemmathan tekevät huonosti toimivia tuotteita?![]()
http://www.kauppalehti.fi/5/i/talous/uu ... 0/01/29886
EDIT: Lisäsin "enkelin".
Kaiketi uutinen kertoo jotakin siitä mitä pidetään luotettavana ja mitä ei.Omassa merkissään uskollisimmat autoilijat löytyivät viime vuonna Toyotan omistajista. Kaksi aikaisempaa vuotta kärkisijalla ollut Kia jäi nyt kolmanneksi Skodan jälkeen.
Palaa sivulle “Yleiskeskustelu”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka