Juuri noin. Kun merkkiääni katkeaa sähköjen mentyä, kehoitetaan ihmisiä käynnistämään agregaatti, ja kuuntelemaan näin saadulla sähköllä radiota, sikäli kun agregaatin melulta kuulevat.Macco kirjoitti:Tuo koko hommahan pitäisi hoitaa toisin. Merkkiääntä pitäisi soittaa koko ajan kellon ympäri, mikäli kaikki on ok. Sitten kun olisi hätä, niin ääni katkaistaisiin. ... Toisekseen, jos ydinvoimala sulaa, eikä virtaa muutenkaan saada, niin hätähiljaisuus tulisi automaattisesti ilman toimenpiteitä. ..
Kysy mitä vaan mistä vaan!
-
Lare
Re: Kysy mitä vaan mistä vaan!
Viesti Kirjoittaja Lare »
-
Urmas_Welbe
Viesti Kirjoittaja Urmas_Welbe »

Sanovat Sawtoothiksi.... mikä sawtoothin erottaa muista?
"Miksi tehdä hyvin kun samalla vaivalla voi tehdä huonosti"
-
M.P.T
Viesti Kirjoittaja M.P.T »
Kyllähän tuota soitetaan noin mainitsemalla tavalla kello 12 monessakin paikkaa. Hälyytys ei kyllä kuulu kovinkaan moneen paikkaan esim kaupassa ollessa. Onkohan äänenvoimakkuudelle asetettu mitään desibelirajoja? Kun sitten oikeasti tarvitaan tätä hälyytystä niin mitenkähän tieto saadaan kulkemaan? Tuskin on sms viestin lähetystä jokaiseen alueella olevaan numeroon yms. Hälyytyksen kuulee vain keskustassa pihalla ollessa tai tietyissä rakennuksissa oleillessa.matteus/2 kirjoitti:Hyvä pointti. Edelleen kuitenkin ihmettelen, miksi kotipaikkakunnallani testaus suoritetaan joka viikko, kun muualla riittää kerran kuussa. Mielestäni kerran kuukaudessa olisi tositilanteiden harvinaisuuden huomioiden riittävä frekvenssi.Lare kirjoitti:No, mistäs sen muuten tietäisi, toimiiko se. Jos sääntö olisi jotenkin monimutkaisempi, niin ihmiset hätääntyisivät.matteus/2 kirjoitti: Pelastustoimen nettisivujen mukaan hälyttimiä testataan joka kuukauden ensimäisenä arkimaanantaina, mutta jostain syystä kotipaikkakunnallani kansalaisia ilahdutetaan kyseisellä tuomiopasuunalla joka maanantai klo 12. Eikö tuo nyt ole jo liioittelua?
-
Erño
Viesti Kirjoittaja Erño »
NZXT H1| R7 5700G | RX6800XT/Vega 8|32GB RAM
Samsung Galaxy S10e
Paennut puutarhasta.
-
Macco
Viesti Kirjoittaja Macco »
Kyllä se ainakin minulla avaa (EyeTV 3.3).Erño kirjoitti:Mikseihän Ctrl-Cmd-O avaa enää toista ikkunaa EyeTV:ssa, vaan vaihtaa kanavaa toiseen kanavanipussa olevaan?
-
Erño
Samsung Galaxy S10e
Paennut puutarhasta.
-
Macco
Minulla tuo build on pykälän suurempi, 5849.Erño kirjoitti:Mulla ei. 3.3(5848)
-
Erño
Ei tämä sinällään mikään iso onkelma ole, kun tulee katsottua niin vähän telkkua, mutta aina ihmetyttää, jos joku ei toimi niin kuin pitäisi.
Samsung Galaxy S10e
Paennut puutarhasta.
-
Macco
Kyllä tämän pitäisi olla ihan VHS-versio. Ei kun siis ei-beta. Beta minulla oli viimeksi käytössä muistaakseni joskus 3.1:n aikoihin, kun Elgatolta sellaisen minulle nakkasivat.Erño kirjoitti:Beta?
-
pnp
Viesti Kirjoittaja pnp »
Mac Studio M1 Max 32Gb
-
Erño
Samsung Galaxy S10e
Paennut puutarhasta.
-
tosikko
Viesti Kirjoittaja tosikko »
Eikä vaan sua: "EyeTV 3.3 (5848) is currently the newest version available." sanoo kun kotin päivittää.Erño kirjoitti:Mua syrjivät krpl!
-
pnp
Viesti Kirjoittaja pnp »
Samat sanat tulee omassa, paitsi että (5849), onpa ihmeellistä.tosikko kirjoitti:Eikä vaan sua: "EyeTV 3.3 (5848) is currently the newest version available." sanoo kun kotin päivittää.Erño kirjoitti:Mua syrjivät krpl!
Mac Studio M1 Max 32Gb
-
Jamac
Viesti Kirjoittaja Jamac »
Toi etulevy on sen näkönen kun se olisi vedetty sahanterä (n hampailla) tollasille viiruille.Urmas_Welbe kirjoitti:Mullon just tän näköinen kampe...eli olen tuore ja erittäin onnellinen muotoilutaideteoksen omistaja!! 8)
-
kallekilponen
Viesti Kirjoittaja kallekilponen »
Quicksilver oli kyllä muotoilullisesti kauniimpi. Mutta nätti tuokin, itsellä semmoinen oli pitkään.Urmas_Welbe kirjoitti:Mullon just tän näköinen kampe...eli olen tuore ja erittäin onnellinen muotoilutaideteoksen omistaja!! 8)
KUVA
Sawtooth viittaa varsinaisesti koneen emolevyyn, joka oli ensimmäinen juuri G4 prosessoreille tarkoitettu, ja siksi edeltäjäänsä (Yikes! mallissa oli periaatteessa G3:sta otettu emolevy) ripeämpi ja sisälsi mm. AGP väylän. (Tosin ADB portti piti tarvittaessa asentaa modeemiportin tilalle, mutta tuohon aikaan USB oli jo vauhdilla yleistymässä.) Ulkoisesti sen erottaa Yikes!:sta takapaneelista sekä etupanelin virtanäppäimestä, joka on nega edeltäjiinsä verrattuna (virtasymboli matta, muuten läpinäkyvä, aiemmin oli toisinpäin). Seuraavissa malleissa tuon virtanapin taustalla olleet vihreä ja oranssi LED korvattiin valkoisella.
-
Urmas_Welbe
-
kallekilponen
Viesti Kirjoittaja kallekilponen »
-
Jamac
Viesti Kirjoittaja Jamac »
Piru että meni mun arvaus pieleen, onneks ollaan offarissa!kallekilponen kirjoitti:Quicksilver oli kyllä muotoilullisesti kauniimpi. Mutta nätti tuokin, itsellä semmoinen oli pitkään.Urmas_Welbe kirjoitti:Mullon just tän näköinen kampe...eli olen tuore ja erittäin onnellinen muotoilutaideteoksen omistaja!! 8)
KUVA
Sawtooth viittaa varsinaisesti koneen emolevyyn, joka oli ensimmäinen juuri G4 prosessoreille tarkoitettu, ja siksi edeltäjäänsä (Yikes! mallissa oli periaatteessa G3:sta otettu emolevy) ripeämpi ja sisälsi mm. AGP väylän. (Tosin ADB portti piti tarvittaessa asentaa modeemiportin tilalle, mutta tuohon aikaan USB oli jo vauhdilla yleistymässä.) Ulkoisesti sen erottaa Yikes!:sta takapaneelista sekä etupanelin virtanäppäimestä, joka on nega edeltäjiinsä verrattuna (virtasymboli matta, muuten läpinäkyvä, aiemmin oli toisinpäin). Seuraavissa malleissa tuon virtanapin taustalla olleet vihreä ja oranssi LED korvattiin valkoisella.
-
Urmas_Welbe
Jamac kirjoitti:Piru että meni mun arvaus pieleen, onneks ollaan offarissa!kallekilponen kirjoitti:Quicksilver oli kyllä muotoilullisesti kauniimpi. Mutta nätti tuokin, itsellä semmoinen oli pitkään.Urmas_Welbe kirjoitti:Mullon just tän näköinen kampe...eli olen tuore ja erittäin onnellinen muotoilutaideteoksen omistaja!! 8)
KUVA
Sawtooth viittaa varsinaisesti koneen emolevyyn, joka oli ensimmäinen juuri G4 prosessoreille tarkoitettu, ja siksi edeltäjäänsä (Yikes! mallissa oli periaatteessa G3:sta otettu emolevy) ripeämpi ja sisälsi mm. AGP väylän. (Tosin ADB portti piti tarvittaessa asentaa modeemiportin tilalle, mutta tuohon aikaan USB oli jo vauhdilla yleistymässä.) Ulkoisesti sen erottaa Yikes!:sta takapaneelista sekä etupanelin virtanäppäimestä, joka on nega edeltäjiinsä verrattuna (virtasymboli matta, muuten läpinäkyvä, aiemmin oli toisinpäin). Seuraavissa malleissa tuon virtanapin taustalla olleet vihreä ja oranssi LED korvattiin valkoisella.![]()
8)
Hyvä... Siksi itse en aina tuomitsekaan ns. itsestään selvien ja vanhojen asioiden uudelleen kyselyitä eri foorumeilla. Usein ns. simppelien ja yksinkertaisten kysymyksien vastauksiksi tulee tyly "käytä searchia". Vanhojen kertaaminen voi olla mukavaa ja niistä voi oppia taas lisää. Itse hain sawtooth haulla mutta se ei antanut mitään varsinaista vastausta joka mulle olisi kirkkaasti selventänyt asiaa. Jos kaikki olisi niin selvää ja kaikki vastaukset täällä valmiina niin eihän tätä koko foorumia tarvitsisi vaan jättäisi tänne hakukoneen ja sinetöisi koko foorumin.
Hyvä näin että sain selventävän vastauksen kysymykseeni. Wikissä oli tosin tohon emoon viittaavaa mainintaa mutten tietenkään ihan heti niellyt vieraskielistä tekstiä. Kiitoksia Jamac ja kallekilponen kun vaivauduitte vastaamaan.
-
NeliX4
Viesti Kirjoittaja NeliX4 »
-
letired
Viesti Kirjoittaja letired »
Tätä biisiä olen etsinyt epäaktiivisesti n. 7 vuotta
iPhone 5 16GB
Nano 2Gen RED© 4GB
-
mercury
Viesti Kirjoittaja mercury »
Video on lainattu animaatiosta Flåklypa Grand Prix
Biisi on Multicyde – Not for the Dough
Omalla listallani yksi parhaimmista musavideoista.
Muoks: Ja jos tuo animaatioleffa on tuntematon, niin suosittelen tutustumaan siihen.
-
Esa66
Viesti Kirjoittaja Esa66 »
iPhone 14+
-
Esa66
Viesti Kirjoittaja Esa66 »
iPhone 14+
-
letired
Viesti Kirjoittaja letired »
Tai sitten todella epäaktiivisesti... 8)mercury kirjoitti:Huonosti oot etsinyt.![]()
Video on lainattu animaatiosta Flåklypa Grand Prix
Biisi on Multicyde – Not for the Dough
Omalla listallani yksi parhaimmista musavideoista.
Muoks: Ja jos tuo animaatioleffa on tuntematon, niin suosittelen tutustumaan siihen.
http://1984.fi/bb_img/il-tempo-gigante-5.JPG
Musavideo mullekin jäi mieleen, en ois tota biisiä muistanu ollenkaan. Ihan hyvä kuitenkin.
Kiitti!
iPhone 5 16GB
Nano 2Gen RED© 4GB
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka