Jopi54 kirjoitti:Kuuluiko iPhone 3Gs tilauksen mukana tulla "leffakortti"?
Jotenkin muistelen että piti, soitin aspaankin siitä joka lupasi selvitellä asiaa. Mitään ei oo kuulunut kuitenkaan 2kuukauteen.
Leffakortit tuli mulle postissa viime perjantaina. Olin jo ehtinyt unohtaa koko leffajutun. Mutta hyvä että tulivat.
3GS:n tilasin netistä 17.8 ja sain 2.10.
Jotenkin muistelen että piti, soitin aspaankin siitä joka lupasi selvitellä asiaa. Mitään ei oo kuulunut kuitenkaan 2kuukauteen.
Leffakortit tuli mulle postissa viime perjantaina. Olin jo ehtinyt unohtaa koko leffajutun. Mutta hyvä että tulivat.
3GS:n tilasin netistä 17.8 ja sain 2.10.
Leffakortti tipahti tannekkin perjantaina. Luuri tilattu heinakuussa ja saatu lokakuussa..
Poistunut talta foorumilta. Saattaa joskus lueskella mutta vastaaminen hyvin epatodennakoista.
Itse jouduin muutamaan kertaan selvittelemään asiaa aspan kanssa, mutta valitus auttoi (tai sitten kortti tuli omia aikojaan) ja kortti saapui kirjekuoressa. Pitäisi sitten vain keksiä, mihin sitä oikein käyttäisi...
EDIT: Ai niin, tilattu elokuussa ja tuli 2.10.
iPad Pro 10.5"/256GB
6xiPod +iPhone 15 Pro
AppleTV
Apple Watch S10
Onkos kellään ollut vastaavia "ongelmia" Soneran kanssa?
Ostin reilu viikko sitten iPhonen ja jonkun tarjouksen perusteella sain Minun Sonera -liittymän puhepaketit tuplana, eli 600 minuutin paketti on yhtä kuin 1200.
Lähdin sitten heti parin päivän duunireissulle pohjoiseen ja kun tulin kotiin niin vilkaisen Soneran omilta sivuilta huvikseni erittelyä. Erittely näytti että olen käyttänyt 600 min puhepaketistani reilusti yli 500 min. Tässä vaiheessa puhelimellani oli YHTEENSÄ laskurin mukaan puhuttu n. 5 tuntia, joista ehkä puolet oli soittamiani puheluita. Katsoin taas seuraavana päivänä ko. erittelyä ja sitten olikin ilmeisesti jo toinen puoli toista tuplatusta paketistani lähtenyt käyntiin, luki että olen 600 minuutin paketista käyttänyt jotain 15 min.
Nyt sitten useita päiviä myöhemmin mulla on mukamas vieläkin 520 min jäljellä ja puhelimella puhuttu yhteensä 11h.
Kyselin sähköpostilla useaan otteeseen jo Soneran Aspasta että miten ne oikein laskee näitä mutta vastaukset oli ympäripyöreitä, luokkaa "emme veloita puhelimien laskureiden mukaan.." vaikka yritin rautalangasta vääntää.
Että onko tämä normaalia että noi heittelevät miten sattuu vai pitääkö tässä nyt tosiaan ruveta varomaan puhelimessa lärpättelyä ettei tule satasen laskua ennen kuun loppua?!
Tilasin perjantaina 4.12.-09 illalla 2 kpl 16 gigasta 3G S luuria. Luurit tuli perille keskiviikkona. Mutta samana päivänä napsahti Soneralta tekstiviesti että ongelmia liittymän siirrossa, soita asiakaspalveluun. No mulla on joku 6kk diili Dna:n kanssa jota ei saa muuttaa joten en saa vaihdettua vanhaa numeroani Soneraan. Mutta asiassa hauska se että luurit tuli ja Soneran sim-kortti myös, joten unlockkasin omani ja käytän sitä vanhalla liittymälläni. Asiakaspalvelussa Soneralla sanottiin että keskustele vanhan operaattorisi kanssa ja ole yhteydessä heihin kun tiedät et avataanko kokonaan uusi liittymä vai mitä tehdään. Kuinkahan kauan menee että soittavat perään ja kysyvät minkä liittymän haluan. Siis toisin sanoen jossain vaiheessa avattava semmonen liittymä missä pelkkä kk-maksu (1,90€) plus puhelin (40€)?
iPad 2 16GB WiFi. iPhone 5 16GB. iMac 27" 2,7 i5 OS X Mountain Lion. Apple TV 2.
*LG P1, Asus EeePC 1000HGO*
*Canon EOS 500D*
*HP Photosmart C4480*
*Lacie Porshe Desing Desktop Drive P'9230 1TB for Time Machine*
siedler kirjoitti:Oma iPhone 3GS pöllittiin Saksassa, tekisi kyllä mieli ostaa uusi, mutta en ole Suomessa kuin ensi viikon, eipä taida Soneralta niin nopeasti saada...
Juu ei muutakuin vaikka Veikon koneesta hakemaan suoraan hyllystä.
siedler kirjoitti:Oma iPhone 3GS pöllittiin Saksassa, tekisi kyllä mieli ostaa uusi, mutta en ole Suomessa kuin ensi viikon, eipä taida Soneralta niin nopeasti saada...
Juu ei muutakuin vaikka Veikon koneesta hakemaan suoraan hyllystä.
Vantaan Expertilläkin oli kaikkia 3GS-malleja suoraan myymälätuotteena, värivalikoimasta en tosin ole varma kun en ole ostamassa neljättä iPhoneani vielä tässä vaiheessa.
Puhelin tilattu Heinäkuussa. Hieno peli. Vieläkään leffalippua ei ole tullut - vaikka jo erikseen kertaalleen soiton jälkeen luvattu. Yhtäkään oikein tehtyä laskua ei ole tullut - kaikkin on saanut summaa puhelimitse oikoa. Nyt on vielä edessä huoltokäynti - luuri sammuu n. kerran päivässä jopa kesken puhelun.
Mutta käyttö on kova. Varsinkin netti ja mail sekä txtarit.
Onko ajanmukaista tietoa, kuinka reippaasti tällä hetkellä Soneran verkkokaupasta tilatut puhelimet löytävät omistajilleen?
Tilasin viime perjantaina 8.1 luurin ja tilausvahvistukseen tuli toimitusajaksi 6-9 viikkoa. Mahtaneeko nykyään pitää kutinsa noin pitkät toimitukset kun noita puhelimen kaikkia malleja nököttään joka myyntipisteen hyllyssä pilvin pimein. Käytännön kokemuksia tämänhetkisestä kaipailen.
iCook kirjoitti:Onko ajanmukaista tietoa, kuinka reippaasti tällä hetkellä Soneran verkkokaupasta tilatut puhelimet löytävät omistajilleen?
Tilasin viime perjantaina 8.1 luurin ja tilausvahvistukseen tuli toimitusajaksi 6-9 viikkoa. Mahtaneeko nykyään pitää kutinsa noin pitkät toimitukset kun noita puhelimen kaikkia malleja nököttään joka myyntipisteen hyllyssä pilvin pimein. Käytännön kokemuksia tämänhetkisestä kaipailen.
tyttöystävä sai 16gb white mallin maanantaina ja tilas sen 7.1 eli 2-3päivää kesti. Samoin luki sillä sähköpostissa että 6-9viikkoa, ei ole vain sonera jaksanut vaihtaa vahvistus viestin sisältöä.
iCook kirjoitti:Onko ajanmukaista tietoa, kuinka reippaasti tällä hetkellä Soneran verkkokaupasta tilatut puhelimet löytävät omistajilleen?
tyttöystävä sai 16gb white mallin maanantaina ja tilas sen 7.1 eli 2-3päivää kesti. Samoin luki sillä sähköpostissa että 6-9viikkoa, ei ole vain sonera jaksanut vaihtaa vahvistus viestin sisältöä.
Juu. Juuri aloin tänne itsekin päivittämään tietoa. Eli äsken kävin hakemassa postista luurin minäkin. 2-3 arkipäivää näyttää toimitus vievän, joten ei paha ollenkaan. Nyt ei auta kuin odottaa liittymän aukeamista.
eipä tuo niin kallis ole että sitä ei jälki käteen vois hankkia. Itse ostin kyseisen dockin samana päivänä kun tilasin luurin. Ja on se miljoona kertaa helpompaa tökätä luuri tuohon kun johdon kans värkätä joka kerta.
Joo tilasin ite kans ton 3GS 32gb mustan eilen, sain sähköpostin että 6-9 viikkoo kestää.. Soitin sit saman tien ja ne sano että se on virhe ja pitäis tulla muutaman päivän päästä. Ja kuulemma oli kaikkia malleja ja värejä varastossa.
PS. Ku tien accon tänne meni varmaan vartti ku kokeilin kaikkia puita, Osaa mitään puita suomeks ku asunu ulkomailla melkein koko elämän
Sen verran kiinnosti tämä että kuitenkin sitten tilasin lauantai yönä tuon 3GS 32gb mustan myös. Sonera kytykystä en pidä, mutta minkäs teet.
Haluan nyt katsoa kumpi se on käytännössä parempi ja millä alueella, N97 vai tää iPhone.
Puhelin tulikin sitten jo tänään. Olin varautunut ainakin viikon odotteluun.
Melkoinen case tämä leffakortti. Puhelimen sonera toimitti elokuussa. 4-5 kertaa olen leffakortista asiakaspalveluun maininnut - osa puheluista ihan varta vasten tämä aiheenaan. Viimeksi moitiskelin asiakaspalvelussa, että lupaavat ottaa asian hoitaakseen - mutta mitään ei kuitenkaan tapahdu saati yhteydenottoa asiasta. Asiakaspalvelun kaveri sanoi, että olisi varmasti tehokkaampaa laittaa maili asiasta. No minä laitoin. Ja laitoin jo muistutuksenkin - että aikovatko koskaan vastata asiassa. Ei vastausta.
eipä tuo niin kallis ole että sitä ei jälki käteen vois hankkia. Itse ostin kyseisen dockin samana päivänä kun tilasin luurin. Ja on se miljoona kertaa helpompaa tökätä luuri tuohon kun johdon kans värkätä joka kerta.
tuo telakka maksoi Expertillä 20 euroa, joten ei kovin erityinen bonus. Leffakortin osalta olisi mielenkiintoista kuulla minkälaisiin näytöksiin ja milloin (klo-aika, arkipv/viikonloppu) se mahdollistaa 2yhdenhinnalla liput? Vai onko kenellekään edes toimitettu ko. bonuskorttia?
Omalta osaltani täytyy sanoa että tuo Sonerakaupan 3GS-iPHone-ostos ei sujunut viime kesänä mallikkaaksi, tosin tilauksenhan peruin ja sain hankittua laitteen SOneran jälleenmyyjältä.
Jos sonera konttaakin niin laskutuksen kuin leffakorttien osalta niin Applen huolto ( SCF ) hoiti hommansa osaltani mallikkaasti. Puhelimeni oli jo joitakin kuukausia takkuillut sammuen itsekseen kerran pari päivän aikana. Jopa puhelujen aikana. Sittemmin lataus alkoi sekin sekoilemaan eikä puhelin latautunut normaalisti. SCF:n huoltoon suoraan vietynä, ostotodistukset mukanani - parin päivän jälkeen kädessäni oli vastaava mutta uusi laite. Ainakin ulkoisesti ihka uusi ja uusine sarjanumeroineen ymv.
ps - pitäisiköhän heittää joukkokanne soneralle tuosta leffakortilla harhauttavasti markkinoimisesta.
strong kirjoitti:Leffakortin osalta olisi mielenkiintoista kuulla minkälaisiin näytöksiin ja milloin (klo-aika, arkipv/viikonloppu) se mahdollistaa 2yhdenhinnalla liput? Vai onko kenellekään edes toimitettu ko. bonuskorttia?
Itselläni tuli leffakorttia paria viikkoa puhelimen jälkeen ja on voimassa tämän vuoden loppuun asti. Eli kortilla voi käydä katsomassa vuoden aikana niin monta 2-in-1-leffaa kuin huvittaa. Elokuvat vaihtuvat viikottain ja esimerkiksi tällä viikolla Porissa pyörii joka päivä 6 eri elokuvaa, mm. Avatar 3D:nä ja Sherlock Holmes, just eilen kävin katsomassa Sherlock Holmesin. Leffat on ihan hyviin aikoihin eli lähinnä iltaisin ja viikonloppuisin on joitain esityksiä myös päivemmällä. Tuolla kortilla ei voi varata lippuja netistä eli pitää raahautua Finnkinon lippupisteelle varaamaan liput.
28.1 eli viime torstaina illalla tilasin soneran nettikaupasta iPhonen ja tänään sai hakee postista. Nyt vielä joutuu ens viikon alkuun odotteleen että kortti aktivoituis, sillä välin wifillä leikitään. Mukana tuli dock ja kaukosäädin.