Aattelin kytkeä Mac Proni (early 2008, ATI Radeon HD 2600:lla) full-HD telkkariin ja kotiteatterivahvistimeen. Mutta jotta piuhat saisi vedettyä fiksusti, tarvitsisin noin 15m pitkät kaapelit. Tarkoitus siis käyttää toslinkkia äänelle ja DVI-D - HDMI kaapelia kuvalle.
Olen ymmärtänyt, etteivät noin pitkät kaapelit välttämättä kaikissa vehkeissä toimi. Onkos kellään hyviä tai huonoja kokemuksia Mac Prosta noin pitkillä piuhoilla? Osaatteko kehua/haukkua jotain tiettyä piuhamallia?
- hannu
Pitkät audio/video kaapelit
Kun työhön tarvitaan tehoa...
10 viestiä
• Sivu 1/1
-
Pitkät audio/video kaapelit
Viesti Kirjoittaja hpl »
-
Re: Pitkät audio/video kaapelit
Viesti Kirjoittaja umpio »
Olisiko käynti/puhelinsoitto HiFi-studioon mitään? Itse ainakin saanut asiantuntevaa ja hyvää palvelua ko. ketjun liikkeessä Tampereella. Vai onkos tuota enää olemassakaan?
"Vetää kestää niin p...sti mutta työntää ei yhtään..."
-
Viesti Kirjoittaja Sundowner »
Eiks tämän foorumin ole tarkoitus nimenomaan auttaa Mac-asioissa? Ja saada aikaan myös keskustelua, joka hyödyttää muita lukijoita.umpio kirjoitti:Olisiko käynti/puhelinsoitto HiFi-studioon mitään? Itse ainakin saanut asiantuntevaa ja hyvää palvelua ko. ketjun liikkeessä Tampereella. Vai onkos tuota enää olemassakaan?
The Sundowner apple is not as firm as other varieties, but is flavorsome in its eating, with an excellent sugar content.
-
Viesti Kirjoittaja umpio »
Katsopa alla olevaa lainausta ja kerro sen jälkeen minulle tuon kommenttisi pointti?Sundowner kirjoitti:Eiks tämän foorumin ole tarkoitus nimenomaan auttaa Mac-asioissa? Ja saada aikaan myös keskustelua, joka hyödyttää muita lukijoita.
hpl kirjoitti:Osaatteko kehua/haukkua jotain tiettyä piuhamallia?
"Vetää kestää niin p...sti mutta työntää ei yhtään..."
-
Viesti Kirjoittaja hpl »
Itseäni kiinnostaa kyllä enemmän tuo ensimmäinen kysymys:
eli pitkien kaapelien toimivuus nimenomaan Mac Pron kanssa, kun 15m kuitenkin taitaa olla jo HDMI-speksin ylärajoilla ja toslinkillekin se on pitkä matka.Onkos kellään hyviä tai huonoja kokemuksia Mac Prosta noin pitkillä piuhoilla?
-
Viesti Kirjoittaja skenewear »
Terve, oletkos kuullut rj45:sta se nimeomaan on tarkoitettu kuljettamaan pitkillä matkoilla singnaalia.
http://www.elektroni.fi/?product=12121 tälläisellä toi onnistuu aika helposti.
Noita löytyy aikamonelta valmistajalta, joten kannattaa vertailla hintoja.
Toslinkistä mulla ei ole kokemusta, minusta kategoriaan "floppi" johto siksi en ole käytännyt sitä.
Off: turhat viestittelyt pois!
http://www.elektroni.fi/?product=12121 tälläisellä toi onnistuu aika helposti.
Noita löytyy aikamonelta valmistajalta, joten kannattaa vertailla hintoja.
Toslinkistä mulla ei ole kokemusta, minusta kategoriaan "floppi" johto siksi en ole käytännyt sitä.
Off: turhat viestittelyt pois!
-
Viesti Kirjoittaja Sundowner »
Mulla on toiminut hyvin 15m SPDIF-äänipiuha, tosin Xboxista vahvistimeen. Kaapeli oli edullinen ja kannattaa ainakin testata ennenkuin tekee kalliimpia investointeja. Samassa nipussa menee myös HDMI- ja komponenttipiuha, toinen on kiinni digiboxissa ja toinen mediasoittimessa ilman ongelmia. Macin kanssa en ole testannut.
The Sundowner apple is not as firm as other varieties, but is flavorsome in its eating, with an excellent sugar content.
-
Viesti Kirjoittaja juppe »
Emännän veli paini tuon ongelman kanssa tovin. Herralle kun ei sopinut toisen mediakoneen hankinta, niin sitten piti ostaa saakelin kalliita kaapeleita. Halvoilla tavallisilla kaapeleitta ääni ja kuva ei pysynyt synkassa. Kokeiltiin vaikka mitä kaapeleita, mutta ei niin ei. Ääni tuli rca johdoilla ja kuva dvi-hdmi kaapelilla. Lopulta jannu osti hifi-mestasta 15m 350e kaapelin ja sitten alkoi homma toimimaan. Mä yritin alusta lähtien ehdottaa streamaamista toiselta koneelta, mutta kun kahta konetta ei tarvittu ja vedot olivat pitkiä, niin tuo sikahintainen kaapeli jäi ainoaksi toimivaksi vaihtoehdoksi...
-
Viesti Kirjoittaja hpl »
Noh, päädyin nyt kokeilemaan kuinka käy. Toslink-kaapelin sain jo hommattua, tämä 15-metrinen Deltacon "TOTO-15" tuntuu kyllä toimivan.
-
Viesti Kirjoittaja hpl »
Noniin, sain HDMI-kaapelinkin ja 1080p kuva näkyy. Ei tarvinnut 350€ kaapelia, hommasin Zestan DVI-HDMI-adapterin ja Sapphire Systemsin "Premium HDMI-HDMI Cable 15m GOLD" kaapelin, joka maksoi toimituskuluineen noin 40€.
10 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Mac Pro ja Mac Studio”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka