Ongelma on tälläkin palstalla moneen kertaan läpikäyty yhteystietojen siirtoruljanssi Nokialaisen ja Iphonen välillä, tähän ko. ongelmaan en kyllä löytänyt suoraa linkkiä, ja pyydän jo valmiiksi anteeksi jos asiaa on tällä palstalla aikaisemminkin jo puitu.
Eli, olen saanut vanhasta puhelimesta yhteystiedot käyntikorttina ulos (.vcf - muodossa), olen jopa saanut ne lähetettyä allekirjoittaneen sähköpostiin gmailiin koska jostain luin että Iphone pystyy synkkaamaan itsensä gmailin "Yhteystietojen" kanssa. Nyt ongelmaksi on muodostunut se, että kaikki .vcf käyntikortit on Inboxissa olevan viestin liitetiedostona (melkein 450 kpl) - enkä saa niitä sieltä siirrettyä mitenkään Gmailin "Yhteystietoihin". Yhteystietoihin ne pystyy yksitellen kyllä lisäämään vaikka koneen (Windows Vista ja PC) työpöydältä, mutta ajattelin onko joku kikkakolmonen jolla ne saisi imaistua suoraan mailista ettei tarttis jokaista näpytellä yksitellen - ne kuitenkin on jo siellä Gmailin serverillä eikö vaan?
Toinen juttu on se, että Iphonen Safari - selain ei ilmeisesti suostu lataamaan siitä mailista niitä .vcf pohjaisia yhteystietoja myöskään suoraan Iphonen muistiin - tulee vaan ilmoitus että tiedostoa ei voi ladata tms...en tarkkaan muista mitä. Jotkut sovellukset jota app.storekin mainostaa selittää juuri sitä että voit lähettää Iphonen muistista jonkun yhteystiedon kaverin sähköpostiin (mm iShare contacts..) , josta hän voi sen sitten hakea - mutta miten se oikein onnistuu?
Elikkä sellaista...kun vaan sais sen Yhteystiedot täyteen oman vanhan Nuukkialaisen puhelinnumeroita, niin en kyllä enää vaihda tästä puhelimesta pois. Olen nyt tosin jo nähnyt niin paljon vaivaa tän systeemin kanssa, että olisin naputtanut noi kaikki tiedot jo kolmeen kertaan jos olisin heti aloittanut
![Pirullinen [6]](./images/smilies/icon_twisted.gif)
Sitten vielä tähän loppuun - anteeksi taas jos on kysytty - mutta kun toi numerohomma on käsitelty, niin ilmeisesti tekstiviestien siirrosta on turha edes uneksia....
Kiitos ja anteeksi.