Hävettää myöntää, että näin vasta nyt ensimmäistä kertaa.
![Punastuu [:$]](./images/smilies/icon_redface.gif)
Viesti Kirjoittaja Anghorn »
Viesti Kirjoittaja Erño »
Ei olisi kannattanut myöntää. Ja on syytäkin hävetä!Anghorn kirjoitti:American History X
Hävettää myöntää, että näin vasta nyt ensimmäistä kertaa.
Viesti Kirjoittaja Anghorn »
Monta kertaa on pitänyt kattoa, mutta ei oo sitten vaan saanut aikaseks. Täytyy hankkia omaankin hyllyyn toi, oli sen verran hyvää kamaa.Erño kirjoitti: Ei olisi kannattanut myöntää. Ja on syytäkin hävetä!![]()
500 Days of Summerin katsoin itsekin ihan vastikään. Ei yleensä ole ihan munkaan teekuppini tuon lajityypin elokuvat, mutta tuosta tykkäsin aivan älyttömän paljon. No okei, Zooey Deschanel oli yksi syy siihen, mutta jotenkin liippaa myös niin läheltä omia viimeaikaisia tuntemuksia, että välillä teki jopa ilkeää katsoa. Katsoinpa kuitenkin ja hyvä niin. Kaverin suosituksesta.Erño kirjoitti: Viimeksi nähty 500 Days of Summer. Oli ihan hyvä, vaikka kuuluukin ärsyttävimpään genreen.
Viesti Kirjoittaja kirahvi kotka »
Viesti Kirjoittaja Thoth »
Viesti Kirjoittaja matteus/2 »
Viesti Kirjoittaja Peitsamo »
Viesti Kirjoittaja Gladys »
Viesti Kirjoittaja Touho »
Ameriikassa taas tuntuvat olevan innoissaan ko. leffasta. Tosin sikäläisille markkinoillehan se on toki suunnattukin, ja siellä taitaa taas vaihteeksi olla kunnon tarinat vähän kortilla, ja tarinankertojat väsähtäneitä tai hukassa.matteus/2 kirjoitti:Avatar. Oli oikein huono. Maailman vanhin ja kliseisin tarina joka piti katsoa aurinkolasit päässä elokuvateatterissa nähdäkseen päälleliimattuja ja täysin tarpeettomia 3D-tehosteita. Musiikki hirvittävää paatosta ja "näyttelijäsuoritukset" kuin Lepsämän harrastelijateatterista.
Viesti Kirjoittaja Thoth »
No, kai ne tietokoneille pystyvät vähän parempia 3D-efektejä tekemään kuin vanhoilla tekniikoilla, mutta periaatteessa vastaava tekniikka kuin vanhoissakin 3D-leffoissa. Minun silmäni eivät myöskään kovin hyvin tottuneet tuohon 3D-efektiin, enkä muutenkaan kokenut pääseväni sen ansioista syvemmälle elokuvaan. Välillä jopa vilkuilin lasien ohi, koska elokuva näytti niin paljon kirkkaammalta.Touho kirjoitti:Ameriikassa taas tuntuvat olevan innoissaan ko. leffasta. Tosin sikäläisille markkinoillehan se on toki suunnattukin, ja siellä taitaa taas vaihteeksi olla kunnon tarinat vähän kortilla, ja tarinankertojat väsähtäneitä tai hukassa.matteus/2 kirjoitti:Avatar. Oli oikein huono. Maailman vanhin ja kliseisin tarina joka piti katsoa aurinkolasit päässä elokuvateatterissa nähdäkseen päälleliimattuja ja täysin tarpeettomia 3D-tehosteita. Musiikki hirvittävää paatosta ja "näyttelijäsuoritukset" kuin Lepsämän harrastelijateatterista.
BTW, oliko ne 3D-efektit semmoisia tyypillisiä stereofeikkejä kuten ennenkin, eli ikäänkuin latteita 2D-elementtejä vaan eri tasoissa syvyyssuunnassa? Vähän kuin semmoisissa vanhanajan pystyynnousevilla pahvileikkeillä toteutetuissa satukirjoissa. Vai oliko tehosteissa jo oikean 3D:n tuntua?
Jotenkin tuntuu hemmetin turhalta ja turhauttavalta nuo erillisiä kakkuloita vaativien tekniikoiden tyrkyttäminen taas kerran, varsinkin jos/kun se itse tarina ja sen visuaalisuus pyritään korvaamaan moisilla gimmickeillä. Näyttää että Hollywood suuntaa tuotantorahansa nykyään pelkästään teininörteille suunnattuihin efektifilmeihin, joita tehtaillaan peleihin ja sarjakuviin perustuvista aiheista. Sitäpaitsi tuo stereokakkuloilla tuotettu stereoefekti ei toimi ihan yhtä hyvin ja samalla tavalla kaikilla silmäpareilla.
Höh, tulipahan taas paasattua.
Viesti Kirjoittaja matteus/2 »
Kyllä siinä jonkinlaista syvyysvaikutelmaa paikoin syntyi, ts. muukalainen kukka-itiö näytti leijuvan valkokankaan tällä puolen tai viisimetrisen kepin pää huitoi jossain värinän ja välkkeen keskivaiheilla, mutta lasien aiheuttaman suhteettoman rankan himmennyksen ja yleisen epämukavuuden kompensoijaksi siitä ei kuitenkaan ollut. Minäkin otin lasit välillä pois, kun näytti kirkkauden puolesta paljon paremmalta ilman. Floppaamaan tulee 3D elokuvarintamalla jälleen, sikäli kun Avatar nyt on parasta mitä rahalla saa.Thoth kirjoitti:No, kai ne tietokoneille pystyvät vähän parempia 3D-efektejä tekemään kuin vanhoilla tekniikoilla, mutta periaatteessa vastaava tekniikka kuin vanhoissakin 3D-leffoissa. Minun silmäni eivät myöskään kovin hyvin tottuneet tuohon 3D-efektiin, enkä muutenkaan kokenut pääseväni sen ansioista syvemmälle elokuvaan. Välillä jopa vilkuilin lasien ohi, koska elokuva näytti niin paljon kirkkaammalta.Touho kirjoitti:BTW, oliko ne 3D-efektit semmoisia tyypillisiä stereofeikkejä kuten ennenkin, eli ikäänkuin latteita 2D-elementtejä vaan eri tasoissa syvyyssuunnassa? Vähän kuin semmoisissa vanhanajan pystyynnousevilla pahvileikkeillä toteutetuissa satukirjoissa. Vai oliko tehosteissa jo oikean 3D:n tuntua?
Viesti Kirjoittaja Touho »
Viesti Kirjoittaja tobyd »
Viesti Kirjoittaja NeliX4 »
Viesti Kirjoittaja LRM »
Viesti Kirjoittaja Peitsamo »
Viesti Kirjoittaja jpva »
Viesti Kirjoittaja Sean80 »
District 9:n on ohjannut Neill Blomkamp, Peter Jackson vain tuotti kyseisen elokuvan. IMDb:n mukaan Jackson löi 30m$ Blomkampille käteen elokuvan tekemistä varten ja tässä tulos.LRM kirjoitti: Distric 9. Kansi oli huokettelevan näköinen ja monet kehut saivat minut lankeamaan tähän. Elokuvan ohjaaja on ohjannut myös taru sormusten herrasta elokuvat, joten odotin aika paljon. Kansissa luki mm. "paras scifi elokuva vuosiin" ja pyh sanon minä. Leffa oli mielestäni aivan sontaa, en pitänyt ollenkaan. Ensimmäiset 10 min katsotuani minulle tuli jokin dokumentti mieleen. 20 minuutin jälkeen olin päässyt mukaan jo elokuvan tyyliin ja tarinaan, alle tunnin katsoneen pidin pitkän (olut) tauon ja jatkoon katsomista loppuun. En millään olisi jaksanut katsoa leffaa loppuun, mutta sinnitelin ja kestin nipin napin. - 5/10.
Viesti Kirjoittaja e-mac »
Näin minullekin kävi. Olisi pitänyt mennä katsomaan "tavallinen" versio ja vasta toisella (?) kerralla 3D. Onnetonta kun se tarina oli sellainen kuin oli, minä nimittäin halusin pitää Avatarista! Paljon hienoa siinä olikin, upeat värit! Kaveri kysyi, oliko tää se tietokoneanimaatio ja minä vastasin, että ei, vaan se 3D-leffa... Ja vasta jälkeenpäin tajusin, että olin ollut koko ajan liian tietoinen siitä, että päässä oli ne hassut lasit ja tämä on nyt 3D:tä, mutta en ollut ajatellut ollenkaan, miten paljon leffasta oli keinotekoisesti luotua! Mutta liikaa rymistelyä ja ikivanha kliseinen tarina, pöh.matteus/2 kirjoitti:Kyllä siinä jonkinlaista syvyysvaikutelmaa paikoin syntyi, ts. muukalainen kukka-itiö näytti leijuvan valkokankaan tällä puolen tai viisimetrisen kepin pää huitoi jossain värinän ja välkkeen keskivaiheilla, mutta lasien aiheuttaman suhteettoman rankan himmennyksen ja yleisen epämukavuuden kompensoijaksi siitä ei kuitenkaan ollut. Minäkin otin lasit välillä pois, kun näytti kirkkauden puolesta paljon paremmalta ilman. Floppaamaan tulee 3D elokuvarintamalla jälleen, sikäli kun Avatar nyt on parasta mitä rahalla saa.
Viesti Kirjoittaja Tont_za »
Viesti Kirjoittaja Gladys »